Proturbo  Autodiagnoosi

240 Volvon viritys

  • 40 Vastauksia
  • 35323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #15 : 25.05.2012, 23:35:10 »
Paitsi että eikös se oo B200K jota lähdetään virittelemään?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #16 : 26.05.2012, 23:48:25 »
Juu onhan se B200K.....

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #17 : 29.05.2012, 09:45:27 »
Näitä uudempia ruiskupelejä et saa katsastettua millään tuplakaasareilla. Ohjeita on topicit vääränään, hakua vaan käyttämään.

Jos oikein tarkkaan lukee, niin kyseessä vm.82 240...

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #18 : 29.05.2012, 20:52:27 »
Kysytäänpä nyt täällä, kun en parempaa aihetta keksinyt, eli tarvisin b230f koneeseen säädettävän bensapaineensäätimen. Mistä ja millainen kannattais hommata. Mieluusti et sopis vakiokamoihin helposti ja olis halpa ja hyvä. Mittari siinä pitäis kans olla/pitäis saada kiinni et tietää paljon painetta on.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #19 : 30.05.2012, 19:11:47 »
Kysytäänpä nyt täällä, kun en parempaa aihetta keksinyt, eli tarvisin b230f koneeseen säädettävän bensapaineensäätimen. Mistä ja millainen kannattais hommata. Mieluusti et sopis vakiokamoihin helposti ja olis halpa ja hyvä. Mittari siinä pitäis kans olla/pitäis saada kiinni et tietää paljon painetta on.

Mopo-sportista noita ainakin saa. En tiedä mitä pidät halpana, mutta ainakin suoraan
alkuperäisen paikalle sopivan sieltä löydät.
Jos en ihan väärässä oo niin tää vois sopia siihen:
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30078INJE388
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #20 : 31.05.2012, 00:27:30 »
Joo toi olis varmaan passeli, mutta millais tohon saa painemittarin sitten kiinni? Vai voiko sen painemittarin laittaa jotenkin muuten, vaikka jonkun perusmittarin paluuputkeen tai vastaavaa?

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #21 : 31.05.2012, 08:47:34 »
Joo toi olis varmaan passeli, mutta millais tohon saa painemittarin sitten kiinni? Vai voiko sen painemittarin laittaa jotenkin muuten, vaikka jonkun perusmittarin paluuputkeen tai vastaavaa?
Mittari olisi saatava painepuolelle, paluupuolella siitä ei ole iloa. Suutinkiskoissa olen nähnyt nipan josta pystyy mittaamaan paineen, joten jos sinulla on siinä sellainen niin siihen mittari :)

Säätimestä yksi toimiva vaihtoehto --> http://www.amworks.com/irtokannet.htm
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #22 : 31.05.2012, 12:05:12 »
Joo toi olis varmaan passeli, mutta millais tohon saa painemittarin sitten kiinni? Vai voiko sen painemittarin laittaa jotenkin muuten, vaikka jonkun perusmittarin paluuputkeen tai vastaavaa?

Ton säätimen kuvasta ei oikein selviä saako siihen mittaria kiinni. Mulla on yleismallin malpassi johon saa mittarin suoraan kylkeen kiinni.
Onhan tuolla moposportissa myytävänä mittarille liitin letkun väliin.
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FGA100

Ja tosta siihen mittari.
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FPG002

En tiedä onko tämä paras ratkaisu, mutta ainakin vaihtoehto.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #23 : 06.07.2012, 23:19:05 »
Mittari olisi saatava painepuolelle, paluupuolella siitä ei ole iloa. Suutinkiskoissa olen nähnyt nipan josta pystyy mittaamaan paineen, joten jos sinulla on siinä sellainen niin siihen mittari :)

Säätimestä yksi toimiva vaihtoehto --> http://www.amworks.com/irtokannet.htm

paluupuolelle se pitää nimenomaan saada, suuttimille jää silloin se "haluttu" paine.. 
740 M50B25

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #24 : 08.07.2012, 11:53:02 »
paluupuolelle se pitää nimenomaan saada, suuttimille jää silloin se "haluttu" paine..

Tarkoitat, että säätimen jälkeen mittaat paineen? Syy?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #25 : 08.07.2012, 12:18:15 »
oho.. :D katoin että olit säädintä tarkoittanu..   :buck2:
740 M50B25

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #26 : 08.07.2012, 12:45:00 »
oho.. :D katoin että olit säädintä tarkoittanu..   :buck2:

:D
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #27 : 09.10.2012, 18:10:07 »
Kysynpä tässä topikissa, vaikka vastauksen arvata saattaa...  ::)

Tuo käyttö 240 laiskahkolla b200k koneella tarvitsisi sen 15-20hv lisää, ettei ohituksissa tarvitsisi kylmä hiki otsalla pyristellä. Tähän kikottimeen en suuria aio panostaa, mutta sähköflekti tulee kyllä ja nurkissa lojuu marteliuksen pakosarja, jonka voisi parin lisähevosen toivossa pultata paikalleen.

Vauhtipyörän aion vaihtaa kevyemmäksi, kun alkaa kytkin olla lopussa eli samallahan se hoituu, kun laatikko on avattava. Mikä sinne kannattaa sujauttaa?

Tuleeko muuta mieleen guruille? Hyvä nokkavaihtoehto yms.

Vastaukseksi ei mielellään: Nakkaa sillä nykyisellä moottorillasi vesilintua. Kiitos.
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #28 : 09.10.2012, 20:27:11 »
Kysynpä tässä topikissa, vaikka vastauksen arvata saattaa...  ::)

Tuo käyttö 240 laiskahkolla b200k koneella tarvitsisi sen 15-20hv lisää, ettei ohituksissa tarvitsisi kylmä hiki otsalla pyristellä. Tähän kikottimeen en suuria aio panostaa, mutta sähköflekti tulee kyllä ja nurkissa lojuu marteliuksen pakosarja, jonka voisi parin lisähevosen toivossa pultata paikalleen.

Vauhtipyörän aion vaihtaa kevyemmäksi, kun alkaa kytkin olla lopussa eli samallahan se hoituu, kun laatikko on avattava. Mikä sinne kannattaa sujauttaa?

Tuleeko muuta mieleen guruille? Hyvä nokkavaihtoehto yms.

Vastaukseksi ei mielellään: Nakkaa sillä nykyisellä moottorillasi vesilintua. Kiitos.

Itseltä löytyy kyseinen motti ja useampiakin ollu enkä yhtään tunne jotta vesilintua pitäisi nakata mutta asiaan

Nokkahan se kannattaa ehdottomasti vaihtaa M taitaa vakiona olla. v,vx3 tai D miks ei jyrkempikin

Kansihan se kannattaa samalla käyttää auki jos sattuu olemaan puolituttu joka tekee puoli ilman
Laskea se 1mm ainakin imu ja pakokanavat vähintään siistiä. mielellään avartaa

Peltisarja on hyvä siihen jatkoksi isompaa hormia ainakin taka akselille ast,i vaikka moni sanoo että vakiokin putki riittäs, mutta nälkä kasvaa syödessä

Kaasari vaihtoon esim: weber dgv tilalle tai joku muu jos oikein haluaa hipostella tuplat  ;)
Kertokaas enempi kokemuksia noista korvauskaasuttimista kellä on niistä kokemuksia. Itseä kiinnostaisi

Kierrosten rajotinta jos halutaan nostaa, oikeestaan poistaa niin vanhan mallinen pyöriä

Littuhan näissä taitaa vaikiona vauhtipyöränä olla en tiedä onko 5v laatikoissa potta. Littu on kevyämpi jokatapauksessa toki tuostakin voi koneistaa muutaman kilosen pois.
Samaan rahaan sitä sitten laittaa turbon kytkimen niin eipähän luista (aavistuksen jäykempi)

Rahaahan tähän on jo mennyt sen verran että moni sanoopi vaihda mottia ja turbota  ;D

Pitää olla sitä tekemisen iloa ja omaan käyttötarkoitukseen, haluihin yms oleva mylly  ;)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 240 Volvon viritys
« Vastaus #29 : 09.10.2012, 20:44:58 »
b200k koneella tarvitsisi sen 15-20hv lisää

Ruisku ja nokka. Hifistelyltä säästyneet rahat voi lähettää vaikka kreikkaan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Futurez  Kulkukoira