Ateho  Elekma

Miksi ihmeessä Volvo?

  • 39 Vastauksia
  • 10640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #15 : 16.10.2016, 09:29:11 »
850 ja mk1 V70 on melko identtiset ja ainakin tuo kasipätkä tuntu todella hyvältä omaan käteen. Sellasen vois vielä joskus hankkia uudestaan kunha romumies hakee tuon vanhan pois.

Oon sen verran vanhanliitonmies et haluan korjata omat autoni joista ymmärrän jotain. Näille vanhemmille kun osaan jotain tehdäkin. Noita 2-satkuja on sen verran ollu et ne tunnen kyl melkei läpikotasin ja edelleen saa 242 odottaa fiksausta tallissa.

Kasipätkästä otin etupenkit talteen jos vaikka tekis istuimen autopelejä varten :D
V70 TDI

Poissa karppineen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #16 : 16.10.2016, 10:34:49 »
En oikein tiedä mistä se lähti  vaan volvo piti saada  ja  vuosi ennen korttinsaatia  piti hakea 740.
 Lähi suvussa ei ole ollut yhtään volvoa  minun elin aikana , vaan mummo kertoi että lapsena lempi pikkuauto  oli 240farkku.

Ja olen ollut tyytyväinen  on lepponen ajaa, mahtuu tavaraa  ja  halvat varaosat
245 b230f, 245 b230fx, 240 b230f & 740 b230et

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #17 : 16.10.2016, 11:22:46 »
En osaa sanoa mistä se lähti.

Aluksi tuli ajettua appiukon 855. Sitten vaimon veljen 745.

Jossain vaiheessa itsekkin siirryin Volvoihin, sen jälkeen ei ole muita ollutkaan.


Nyt ollut kohta 20 Volvoa.
Erimallisia laidasta laitaan. Vanhin ollut 1967, uusin ollut 2004.


Tällä hetkellä on V70mk1 TDI+AUT 2000.

Ja

142 B20a+M40 1972.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • XC70 2.5T A, V50 T5 AWD M6
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #18 : 16.10.2016, 12:07:33 »
Oon sen verran vanhanliitonmies et haluan korjata omat autoni joista ymmärrän jotain.
Auton ikä ja elektroniikan määrä ei mitenkään estä eikä edes hidasta tee-se-itse -kunnossapitoa ja korjailuja. VIDA/DiCE on aika halpa, hyvä yleismittari ja skooppi aika peruskalustoa ja pintaliitosten juotosasemakaan ei mikään erityinen harvinaisuus ole. Volvon varaosat ovat sentään suhteellisen järkevissä hinnoissa, Vehon marmortiskin hintalaput ja lievän kosteusvaurion kärsinyt uudenkarhea mersu olivat aika hyvä motiivi yhdistellä autonruuvaus elektroniikkaharrastukseen. Kun varaosien perusyksikkö on tonni ja ainoa kysymys on kuinka monta tällä kertaa, ei kestä kauan kun ohjausmodulit ovat pöydällä avattuina, mitattavina ja juoteltavina...  :P

Sen monivuotisen festarin jälkeen pikkujutut kuten P2:n mittariston tyyppivika eli Motorolan prosessorin juotosten pettäminen ja tcu:n/ecu:n läpikäynti menevät melkein rutiinilla. Toistaiseksi ei sentään ole tarvinnut kopioida piireistä tietoja raakana pihtiprommerilla eikä kasata useammasta rikkinäisestä elektroniikkamodulista yhtä ehjää, mikä on melkein virkistävää. Työkalujen pysyminen näpeissä on aina perusedellytys, työkalujen määrä ja tyyppi on vain vähän laajentunut sitten kaasuttimien ja k-jetronicien aikojen. Yllättävän yksinkertaista elektroniikka vielä 2000-luvun puolivälin Volvoissa on, mikä on ollut positiivinen yllätys. Näitä huoltaa ja korjaa ihan mielikseen itse.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #19 : 16.10.2016, 12:18:46 »
Siinähän se on kun en ole mikään sähkömekaanikko vaan hoidan mekaaniset asiat. Nämä uudet vekottimet joille tällänen perusjamppa ei osaa itse tehdä mitään on mysteeri. Toki jos olis massia pöydällä niin ottasin ihan uuden volvon mut näin ei ole.

Mulle riittää ihan hyvin käyttöautoks varmatoiminen tojota ny.
V70 TDI

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #20 : 16.10.2016, 12:20:15 »
Jos olisin uutta autoa ostamassa niin tuskin päätyisin Volvoon kun kalliita ovat, mutta vanhana näissä melko lyömätön hinta-laatusuhde.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #21 : 16.10.2016, 16:24:12 »
Jos olisin uutta autoa ostamassa niin tuskin päätyisin Volvoon kun kalliita ovat, mutta vanhana näissä melko lyömätön hinta-laatusuhde.

Köyhälle kaikki on kallista, mut edelleen vanhatkin volvot on hinnoissaan. Esim 200-sarjalaiset on hinnoissaan noussu ihan pilviin. Ite ostelin niitä katsastettuja joskus satasella tai parilla. Nykyään leimattu 2-satku on tonnin luokkaa.

Sen verran eri autoilla ajellu, et en itekään välttämättä uutta volvoo hakis kun budjetti on rajallinen. Volvossa on vaan ne ominaisuudet mitä pohjoisen kelit vaatii, sillä on merkitystä. Se lienee turha lähtee talvella lapin erämaille jollain rimpulalla joka ei lämpiä kunnolla edes.

Tosin onhan volvoltakin tullu niitä heikompia malleja ja maanantaikappaleita mut pääsääntösesti luotettavimpia automerkkejä maailmassa.
V70 TDI

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #22 : 16.10.2016, 16:37:02 »
Jos olisin uutta autoa ostamassa niin tuskin päätyisin Volvoon kun kalliita ovat, mutta vanhana näissä melko lyömätön hinta-laatusuhde.

On se uusissakin aika perkeleen kova hintalaatusuhde, jos vertaa saksalaisiin kilpailijoihin.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #23 : 16.10.2016, 17:18:38 »
Eli Volvo on siis hyvä ostos sekä uutena että käytettynä?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #24 : 16.10.2016, 17:56:03 »
Eli Volvo on siis hyvä ostos sekä uutena että käytettynä?

No sellanen auto mikä sopii itselle ei välttämättä sovi naapurille. Volvo on ollut turvallisuudessa edelläkävijä ja myöskin tilat on hyvät. Monta reissua tehty ja aina on mahtunu kamat kyytiin.
V70 TDI

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #25 : 16.10.2016, 18:16:51 »
Varmaan ensimmäisen kohdalla oli teho/hinta luokka kohdallaan, ja se että on aikaslailla varmoja tekniikan suhteen, ja jos alkaa oma volvo tympimään, käy ajamassa porukoitten japanilaisilla (hiace ja primera), niin jo vaan volvo tuntuu et olis eri planeetalta  8)

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #26 : 18.10.2016, 14:25:42 »
Ekaksi autoksi harkitsin nelikko 850 volvoa, mutta budjetti ei tähän aikanaan taipunut. Tuli sitten hankittua 190E Mersu, jonka möin kyllästyttyäni sähkövikoihin ja ruosteeseen. Kaveri ympäripuhui mut ostamaan 960 farkun, ja nyt 3 volvoa myöhemmin alla 945 Classic :D
V60CC D4 AWD


Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #27 : 26.10.2016, 12:43:45 »
Itse ajelin vuodesta 2004 alkaen pelkästään Hondilla. Tuli ihan civicit, accordit ja preludet kokeiltua vuosimallien -86-94 väliltä.
Lapsia kun syntyi -08 ja -10, ja oli siinä välissä yksi 5.0l jenkkiki, koska ne ovat pienestä pitäen ollut lähellä sydäntä. Toisen lapsen synnyttyä piti hommata velalla autokaupasta turvallisempi ja nykypäiväsempi farmari  :2funny:
Hyviä Hondia ei löytynyt, niin menin sitten ostamaan -99 farkku primeran väkevällä 1.6i koneella  :facepalm:
Primera oli täys virhe ja sen maksettuani päätin kokeilla vielä kerran Hondaa, mutta se jäi sitten viimeiseksi kun tilaa ei ollut ja peltityöt alkoivat v*tuttamaan, (jota hondissa paljon, muuten hyviä autoja).

Sedälläni oli ollut jo pitkään -87 740 jota salaa välillä ihailin ja kauhistelin, mutta tiesin jo hondilla ajellessani, että volvot ovat kestäviä ja turvallisia autoja.

Kysyin isältäni kun olin viimeístä Hondaa myymässä/vaihtamassa, että nyt olen avoin uusille merkeille, et mikä olisi hyvä auto? Isäni oli vannoutunut Toyota ihminen niin sanoi silti, että osta Volvo, ne on turvallisia ja luotettavia pelejä.

Otin neuvosta vaarin ja Honda vaihtui ensimmäiseen Volvooni joka lukee allekirjoituksessani ensimmäisenä, eli 855 10v voimanpesällä ja automaatilla  ::)
Ihastuin autoon niin paljon, että vajaan vuoden jälkeen ostin sitten S80 T6.. ja sen jälkeenkin on ollut muutama volvo ja olen tyytyväinen merkkiin.

Volvo ihmisenä olen tartunnanut sukulaisiakin Volvoihin, nykyään volvo löytyy: Isältä, äidiltä, siskolta, sedältäni (edelleen), emännän veljeltä ja yhdeltä kaveriltani  8) 8)

Että sellasta, siksi Volvo..

NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #28 : 31.10.2016, 06:59:43 »
Onko vika vaan minussa mutta miksi kaikissa 2000-2015 vuoden volvoissa tuntuu olevan jäykkä ja tahmea ohjaus parkkipaikka vauhdeissa?

Mitä tapahtui 2000 luvun vaihteessa kun sitä vanhemmissa on mukavan kevyt ohjaus (tuskin kukaan silti haukkuu tunnottomaksi) ja sitten tuli pullaposket joissa mentiin taaksepäin.

Vasta 1-2v sitten ohjaukset keveni ja ne tuntuvat miellyttäviltä. Silti noin 15 vuotta volvoja välissä joiden ohjauksesta parkkipaikalla en tykkää. :o

Ja huom, parkkipaikalla. Maantiellä ovat hyviä!
« Viimeksi muokattu: 31.10.2016, 07:02:02 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #29 : 31.10.2016, 09:25:51 »
Lisävarusteena saa muuttuvan ohjaustehostimen. Silloin pystyy pyörittämään paikoillaan vaikka pikkurillillä. Näin olen ymmärtänyt kun joskus täältä lukenut. Sellainen kelpaisi itsellekin.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy