KL-varaosat  Race.fi

Miksi ihmeessä Volvo?

  • 39 Vastauksia
  • 10643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #30 : 31.10.2016, 18:54:03 »
Ostin Volvon kun ei minusta vanhana pahan hintaisiakaan, kookkaita, turvallisia (kiitos massan) ja sopivan alkeellisia korjausmielessä. Eivät ruostu. todella paljon DIY tietoutta ja varaosia hyvin saatavilla :)

Toisaalta mysteerivikoja tuntuu Volvoissa olevan ehkä hieman normaalia enemmän.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #31 : 31.10.2016, 19:13:31 »
Isällä on aina melkeimpä ollut volvo, ehkäpä siinä yks syy ja kait se on sen varmuuden antanut että Volvot on hyviä kaikin puolin ja itse siihen merkkiin päätynyt itsekin, kun porukat muutenkin on tarkkoja autojen suhteen, on niitä harhautumisia tullu niilläkin, mutta pitkälti on olleet volvossa. Nyt ovat nykystä mk3 S80 vaihtamassa uudempaan olikohan 2013vm mondeoon, sanoin että miettikää nyt vähän, ford on ford :D
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #32 : 31.10.2016, 20:41:47 »
Nyt ovat nykystä mk3 S80 vaihtamassa uudempaan olikohan 2013vm mondeoon, sanoin että miettikää nyt vähän, ford on ford :D

Rengasmelu. Mondeossa aivan hirveä. Juuust terrible.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #33 : 01.11.2016, 18:09:33 »
Nyt ovat nykystä mk3 S80 vaihtamassa uudempaan olikohan 2013vm mondeoon, sanoin että miettikää nyt vähän, ford on ford :D
Jos oikein ymmärtänyt niin tuon ikäinen Mondeo on tekniikaltaan monesta paikkaa samaa kuin mk2 S80. Tottakai paljon on erojakin kuin täysin erinäköinen, mutta alustassa paljon samaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Verme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #34 : 01.11.2016, 18:13:34 »
Koen oman Volvoni turvalliseksi ja tilavaksi autoksi. Ehkä tässä elämäntilanteessa lisäisin: Loistavaksi perheautoksi. Pitkään haaveilin farmari 850 Volvosta, jotta saisin varman kulkupelin alle. Vuosi sitten kesällä osui nykyinen yksilö kukkarolle sopivaan hintaan.

Ja se, miksi halusin 90-luvun Volvon, johtuu puhtaasti siitä, että tätä vielä voi jotenkuten itsekin laitella eikä tarvitse ravata huollossa jatkuvasti.

:)
Alla murisee Volvo 850 farmari, vm.-95 :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #35 : 01.11.2016, 18:30:52 »
Jos käyttöautona pitäisi olla Volvo niin sitten saattaisi hieman ahdistaa. Tämän ikäiselle Volvo vain on liian kallis ylläpitää käyttöautona. Lisäksi on kivaa kun pääsee harrastamaan hieman eri merkkiä.

No miksi Volvo sitten edes harrastuksena?

Pikkuveli joskus 5v. sitten hommasi tiilikeula sedanin jota rupesi laittelemaan kuntoon kun täyttää 18v. ja säikähti kun akun takaa löytyi about 10cmx10cm laitettava paikka ja auto sai paalituomion. Tilalle haki tiilikeula farkun. Sitä räpellystä tuli sitten katsottua pitemmän aikaa ja lopulta sai jopa sen valmiiksi  :idiot2: Sitten itselle iski ajatus että "ei hitto, jos tuokin niin kyllä minäkin"  :D  kohtalon sinetöi se, kun oma isäni on ehdottomasti vastaan kaikkia autoja jotka on yli 3v. vanhoja. Kerran kun uhittelin ostavani jonkun kulkineen x vuodelta -91 niin tuli tyly vastaus että "jos sillä paskalla ajat tuohon pihaan niin ajan pillarilla sen yli ja nostan ivecon lavalle". Eikä sanonut tuota edes vitsillä  :o nytkin saa kuulla tuosta -09 kulkineesta että olisiko uudempi mitään, että hän vaikka takaa lainan?

Summasummarum; ukko ei tiedä tästä Volvoprojektista yhtään mitään (asuu sen verran etäällä) ja jos tuo joskus valmistuu niin aion kyllä taltioida videolle hänen ilmeensä kun ajan tuolla pihaan :D

Ja hetkeäkään ei kaduta että ryhdyin tuohon projektiin vaikka välillä tuo ottaa päähän. Matkan varrella on tullut niin paljon tietoutta autoista ylipäätään että morjes.. Ainoa mitä kadun on se, kun tähän ei tullut ryhdyttyä aiemmin

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #36 : 01.11.2016, 20:44:55 »
Se vain tuntuu omalta merkiltä  :) Mikään natsi en merkin suhteen silti ole. On sitä vilkuiltu aidan toisellekin puolen..  ::)

Ehkä se alkusysäys merkkiin oli silloin kun tarhaikäisenä tutkailin sinapinkeltaista 144 Volvoa (vm-69) mummolan pihalla karviaispensaiden vieressä. Silloin jo tuo oli hienoin auto maailmassa minun mielestä. Suurimman osan lapsuudesta/nuoruudesta myös matkustin Volvojen takapenkillä (242, 240, V40, S60..
« Viimeksi muokattu: 01.11.2016, 20:48:55 kirjoittanut Juhizz »

Poissa Petri R.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #37 : 02.11.2016, 01:22:09 »
Vanhemmilla on ollut "aina" Volkkareita ja oman autoilun starttasin aikoinaan Corollalla, kun Bemaria en saanut. Sittemmin mulla oli VAG-konsernin tuotteita (VW & Audi), yks Ooppelikin siinä välissä kun se tuli Audia myydessä vaihdossa. Vuonna 2006 valmistuin amk:sta ja ekan vakituisen työpaikan myötä päätin palkita itseni autolla. Budjetti oli 15,000€, tehoa piti olla mieluiten 200 kuin 150hv, nahkapenkit, vakkari, ilmastointi jne. No tuohon ei oikein Passatit ja A4:t ominaisuuksiltaan yltäneet, vastaavasti E39 BMW:t meni yli budjetin. Kriteerit täyttyivät joissain 9-3 Saabeissa ja S40/V40-sarjan T4 Volvoissa (en muista mitä 850 T5 olisi tuolloin maksanut - ilmeisesti pidin niitä silloin liian vanhahtavina).

No vm.1998 musta S40 T4 löytyi sitten paikallisen Volvoliikkeen vaihtoautorivistä. Täysnahkasisusta, automaatti-ilmastointi, vakkari jne. ja 170tkm ajettu. Kävin koeajolla ja 68hv diesel-Astran jälkeen totesin, että tämä Volvohan on jumalauta kuuraketti. Kaupat kiinni!

Ajelin alkuvuosina työhön liittyvillä koulutus- ym. reissuilla pitkin poikin Suomea, ja voin sanoa että kyllä tuli nautittua mm. ohituskiihtyvyydestä koko rahan edestä. Jälkeenpäin ajateltuna aivan huvittaa, miten "maailmanmies" sitä työmatkoillaan on silloin 25 vuotiaana turbovolvon ratissa ollut pukutakki hengarissa ja salkku täynnä paperia! :D

No sitten kun n.5 vuoden omistajuuden jälkeen olisi ollut luonteva aika Volvoa päivittää uudempaan, hurahdin lopullisesti jenkkiautoihin. Sen jälkeen autopuolen investoinnit on olleet lähes täysin harrasteautopuolella. Näin ollen S40:n omistajuudessa tuli äskettäin 10 vuotta täyteen, ja eihän tuosta raaski enää edes luopua kun se on ollut iät ja ajat. ~360tkm on mittarissa ja autossa on mm. alkuperäinen turbo, syylari ja koko pakoputkisto. Kaksoismassavauhtipyörän hajoaminen alle 200tkm:ssä on ollut oikeastaan ainoa "ei-normaali-kulutusosa" joka on mennyt vaihtoon. Auto on siis pelannu mielestäni älyttömän hyvin, eikä se esim. juurikaan syö öljyä ja jäähdytysnestettäkään ei ole tarvinnut koskaan lisätä yhtään. Etenkin kylmänä turbo viheltää jo siihen malliin että pakopesä on komeasti halki ja osa hevosista jäänyt matkan varrelle, mutta aivan hyvin tuolla vielä liikenteen matkassa on pysynyt vaikkei vakio T4 enää keskivertoiseen autokalustoon nähden tuolla tien päällä yhtä kova kampe olekaan kuin 10 vuotta sitten.

Olen oikeastaan odottanut, että tuohon tulee joku isompi vika joka päättää sen ajanjakson käyttöautona ja siirrän sen harrastepeliksi. Vähintäänkin mielessä on "käyttöentisöinti", mutta kovasti tietysti virittäminenkin kiinnostaisi (olen ollut x40fin-foorumilaisia sen alkuajoista lähtien) ja kyllähän turbovolvon virittäminen olis vaihtelua Chevroletin pikkulohkon kanssa taikinointiin.

Jossain vaiheessa tuli tarve toiselle käyttöautolle etenkin talvisin, joten mulla kävi pari kautta E39-korinen BMW "kun nekään ei maksa enää mitään". Kyllähän siitä huomasi, että on pikkuvolvoa numeroa isompi ja kalliimpi auto kyseessä, mutta silti 100tkm Volvoa vähemmän ajettunakin vikaa oli ihan älytön ja parhaillaan parkkiruudussa oli viisi eri väristä lammikkoa. Yksilöitähän kaikki autot tietysti vanhoina ovat, mutta toista kertaa en lähtenyt kokeilemaan vanhaa BMW:tä käyttöautona (harrasteautona menis niinkin) vaan laitoin tässä alkusyksystä S40:n kaveriksi 960 Volvon 2.5L koneella ja manuaalilla  8) Tottakai pientä siistimistä ja huollettavaa tuossakin oli mutta kertaluokkaa luotettavamman oloinen kampe kuin vaikka se BMW. Osatkin järkevän hintaisia. Alunperin ajatus oli että laittais S80:n mutta päätin lopulta ostaa kardaanivolvon, kun se vielä on mahdollista, ennen kuin ne kaikki on ikäluokaltaan harrasteautosarjassa. Ompahan takaveto myös talveksi.

Volvoissa minua on alusta alkaen kiehtonut sellainen tietty funktionaalisuus, sanotaan sitä nyt sitten vaikka skandinaaviseksi jämäkkyydeksi. Lisäksi Volvoissa on mahdollista saada ikäluokkaansa verraten hyvät varusteet (nahkapenkit, ilmastointi) ja turboahdettu moottori jossa virityspotentiaalia, ja kaikki tämä käytännöllisessä perheautossa. Volvon brändi on sellainen, että se on vähän ns. parempi auto, mutta se ei silti ärsytä ihmisiä kuten BMW tai Audi. Sopivan konservatiivinen. Tuossa ysissä kiehtoo tällasena 80-luvun lapsena tuo neliskanttinen muotoilu, ton mallisiahan autot oli silloin kun 740 taksi-Volvolla mentiin esikouluun :D Vaimon perhetausta on vahvasti Volvohenkistä, joten sieltäkin tulee supporttia.
Volvo V70 T5 2001 & Volvo 960 2.5 1996
Chevrolet Nova 383cid 1970
Chevrolet Caprice Classic 305cid 1985
Ford Crown Victoria Police Interceptor 2006

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #38 : 02.11.2016, 12:53:40 »
Miksikö? No koska voin!

Ei vaiskaa, isän isällä oli aikanaan niitä kusenkeltasia 2-satkuja, oli nappisilmästä 242 ja salorakeulasta 4-ovista ja jostain siitä se on peruja. Ja onhan tässä ettei kaveripiirissä Volvoilijoita ole liika ja saa olla aina valtavirtaa vastaan.

Plus sokerina pohjalla hyviä aihioita harrastaa ja joku B200F kartanokin on kuitenkin melko ilmanen ylläpitää, helppoja ja ikäsekseen aika kurkoja.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #39 : 02.11.2016, 19:33:50 »
Jos oikein ymmärtänyt niin tuon ikäinen Mondeo on tekniikaltaan monesta paikkaa samaa kuin mk2 S80. Tottakai paljon on erojakin kuin täysin erinäköinen, mutta alustassa paljon samaa.

Äänieristettä on ainakin laitettu enemmän sinne alustaan. Siis Volvossa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Futurez  Kulkukoira