Samppasport  Futurez

B230FT 760 automaatti SAA POÎSTAA

  • 11 Vastauksia
  • 4827 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
B230FT 760 automaatti SAA POÎSTAA
« : 31.10.2012, 22:13:11 »
Terve!

Tuli tossa nyt ostettua vm.89 760 b230ft:n moottorilla varustettu volvo ja automaatilla ajettu 308 000km.

Kysymyksiä:

1.Onko tämä motronic moottorin ohjauksella?

2.Mitä moottorille uskaltaa vakiona tehdä ja paljon kestää?

Elikä tarkotus olis nostaa ahtoja rakentaa putkisto ja asentaa osittain kiertävä by-pässi. Miten tästä saisi helpolla laitolla noin 200hv irti ja kestääkö paikat 200hevosvoimaa enempää? Uskaltaako vakio moottorin ohjauksella nostaa ahtoja vai hyppääkö heti laihalle?

Tarvikkeita ja osia voi tarjota esim. lastu(t) suuttimet ja kaikkea muuta mikä helpottaa ja parantaa volvon menoa..

-Tero

Tero_vaahtera@hotmail.com
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013, 19:52:13 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #1 : 02.11.2012, 09:24:23 »
Jos nyt muistan oikein niin tuo on jetronicilla ku on tosiaan tuo saastemalli. Eli lh2.2 tai 2.4 sielä on. Ja koita katsoa onko vasemmassa iskaritornissa konehuoneessa sellainen musta muovinen tulitikkuaskin kokoinen laatikko jossa on johto kiinni kannessa. Jos tuo löytyy niin on 2.4 eli löytyy lastuja helpommin.
Tuossa 89- mallissa on jo k-lohko mutta todennäköisesti ohuemmat 9mm kanget jotka kestää nakuttamatta 250hv.
Ahtopaineita ilman lastuja ei kannata nostaa yli 0,8 koska vakiolastu leikkaa bensat yliahdoilla missä on rajana tuo 0,8.

Korjatkaa paremmin heränneet jos tuli virheitä  :D
760 '90 b230ft+m46

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #2 : 05.11.2012, 20:49:49 »
Kiitoksia tiedoista. Missä vaiheessa noissa 2.3ft koneissa on alkanut olemaan vahvemmat veivit löytyykö lohkosta jotain merkintöjä vai onko pakko ottaa ö-pohja pois ja mittailla?

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #3 : 05.11.2012, 20:58:18 »
Äkkinäinen omistas endoskoopin ja kopelois öljytulpan reiästä.

Abouttia rallaa -90 alkoi veivit vahvenemaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #4 : 05.11.2012, 23:06:56 »
Äkkinäinen omistas endoskoopin ja kopelois öljytulpan reiästä.

Abouttia rallaa -90 alkoi veivit vahvenemaan.
Mitenkäs nuo kanget erottaa toisistaan ulkoisesti kun tuolta aukosta luuraa?  endoskooppi saattaisi löytyä helposti lähipiiristä
760 '90 b230ft+m46

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #5 : 06.11.2012, 06:53:56 »
Endoskoopin kanssa tarvittee turata skooppiin jokin mitta-apuväline mistä näkee onko 13mm.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #6 : 06.11.2012, 16:05:46 »
Endoskoopin kanssa tarvittee turata skooppiin jokin mitta-apuväline mistä näkee onko 13mm.

Kuullostaa hyvin helpolta ja yksinkertaiselta

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #7 : 06.11.2012, 17:34:55 »
Kuullostaa hyvin helpolta ja yksinkertaiselta

-Tero
Se onkin vain vielä kokeilematon visio. Toisaalta mitäs vaikeaa on nakata teipillä 13mm rautalangan pätkä endoskoopin päähän kiinni?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #8 : 07.11.2012, 08:01:55 »
Se onkin vain vielä kokeilematon visio. Toisaalta mitäs vaikeaa on nakata teipillä 13mm rautalangan pätkä endoskoopin päähän kiinni?
Kuulostaa kyllä sen verran hullulta idealta että voisi todellakin jopa toimia :D ainakin kun on mahdollisuus tuohon endoskooppiin ja tosiaan joku vertailupala siihen kärkeen kiinni, vaikka 9mm niin on helpompi hahmottaa ruudulta että onko se se kanki suurempi, vaihtoehtojahan noissa ei paljoa ole. Tätä täytyy kyllä koittaa!
760 '90 b230ft+m46

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #9 : 08.11.2012, 00:35:49 »
Tai sitten suhteuttaa vaikkapa pultinkantaan tai johonkin muuhun "kiintopisteeseen" sen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #10 : 08.11.2012, 00:57:57 »
ja tietty voi ottaa kuvakaappauksen ja lyödä kuvan näkyville

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 760 automaatti
« Vastaus #11 : 14.11.2012, 20:19:30 »
Kysymys tuosta lh2.2 kun auto on sillä ohjauksella ja lastua ei saa vai? Pystyykö millään tapaa säätää moottorin ohjausta? Uskallanko nostaa ahdot 0.7-0.8bar ilman mitään muuta muutosta. Ajattelin että tekisin 2.5" putkiston auttaako nämä auton kulkua millään tavalla vai kannattaako pitää aivan orginaalina kun auto on sellainen tällä hetkellä. Tekniikalla ajettu ~309 000km.

-Tero

Kiitoksia vastauksista
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

 

KL-varaosat  Race.fi