Ateho  Elekma

940 tuplaturbo tinakutosella.

  • 124 Vastauksia
  • 71148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Ei ottanut kuvista tarkalleen selvää. Öljynkierto ahtimille toteutettu: suodattimenjalasta? --> ahtimet --> lohkoon. Vai käsitinkö aivan väärin.  :D

Ja erittäin nättiä työtä.  O0
Ai tännekin on kommentoitu, en ollut huomannutkaan.
Öljynkierto ahtimille on otettu alkuperäiseltä öljynpaineanturilta, johon on laitettu haaroitus. Toiseen öljynpaineanturi ja toiselta teflon/teräspunosletku koneen toiselle puolen, vesipumpun takana on sitten haaroitus molemmille turboille.
Öljynpaluut on molemmilta ahtimilta lohkoon, näkyy kuvissa.
Kiitokset kehuista, yritän ehtiä tekemään taas päivitystä lähipäivinä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
On kyllä upea paketti livenä. Isälläkin oli aika mielenkiintoinen ilme kun kerroin pihalla kävässeen laitteen speksejä.  :D

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Hienosti istuu föönit tossa  O0  tolle öljynpalulle ei taida olla vakiona paikka tossa ? Ihan niin kuin ois tarkoitettu 

Poissa VoLLe_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
Ei voi kyllä muuta todeta kuin, että hieno!!  S* S*
volvo 945 turbo -96
Showroom

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Hienosti istuu föönit tossa  O0  tolle öljynpalulle ei taida olla vakiona paikka tossa ? Ihan niin kuin ois tarkoitettu
Kiitokset.
Ei ollut paikkaa valmiina lohkossa, mutta takimmaiselle ahtimelle oli helppo tehdä lohkoon reikä paluulle kun siinä oli sopiva tasanne n.45 asteen kulmassa. etummaiselle ahtimen öljynpaluun joutui tekemään huonompaan kulmaan valussa olevaan "ikkunaan", mutta hyvin se on toiminut.

Seuraavaksi keskityttiin voimansiirtoon eli kytkin, vaihdelaatikko ja kardaani.
Vauhtipyörä on 850 volvon kova pyörä johon on koneistettu uusi jako -765 SRE asetelmalle, vauhtipyörän ostin Lankulta kun se ei mahtunut paikalleen Lankun englantilaiseen potilaaseen. Kaveri koneisti vauhtipyörään vielä ohjuritappien reiät kun ne oli jäänyt puuttumaan.
Kytkinlevyksi tuli jousittamaton sintteri (240mm), tämä tuli nimim. Boost:n kautta joka teki myös vaihdelaatikon hitsaustyöt.



Painelaakeri tuli uusi ja kytkinhaarukan kuulan alle tein n.10mm korotusholkin ja samoin työsylinterin tanko tehtiin saman 10mm pitempi.

Tässä laatikko hitsattuna, kytkinkoppa on 960 volvon automaatin koppa.
Kun Lankulla oli ongelmia kytkimen/vauhtipyörän sopimisongelmia omassaan niin sovittiin että Boost tekee tuon minun laatikon 15mm pidemmäksi kuin Lankulla.

Vaihdelaatikko pultattuna koneeseen kiinni.

Tuossa näkyy hyvin että kampiakselin asentotunnistimen kiinnityspalikka unohtui laittaa koneen ja laatikon väliin.

Ja tässä näkyy tuo outo rauta vaihdelaatikon päällä, jonka tein volvon alkuperäisen keppitelineen kiinnittämistä varten.

Laatikon ja kardaanin väliin sorvattiin tuollainen laippa alumiinista, muistaakseni 64mm paksu. Tällä saatiin jatkettua kardaania tarvittava määrä ja saatiin erilaiset laipat kiinni toisiinsa.



Tällaista tällä kertaa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Tämähän on siis ollut ajossa jonkun aikaa vaikka alkuvaikeuksia riittikin.
Kilometrejä on takana tällä hetkellä reilu 5000 ja tekniikka on toiminut hienosti ja moottorin luonne on aika pitkälti sitä mitä odotinkin.
Kesällä käytiin penkissä, missä oli outoja tapahtumia. Liikenteessä ahdot oli n.0,9bar mutta ekassa penkkivedossa ahdot nousi vain 0,3bar:in. Siinä tehot oli muistaakseni 298hp.
Yritettiin selvittää mistä matalat ahdot johtuu, mutta ei saatu selvyyttä.
Toisesssa vedossa ahdot nousi 0,9bar:in vaikka mitään ei muutettu, tulos oli 384hp 550nm.
Tästä korkeammalle ei ahtoja saatu nousemaan.
Kone aivasteli imusarjaan välillä käynnistäessä ja penkistä pois ajaessa penkittäjä käynnisti auton, imusarjassa paukahti ja 1 pytyn kohdalta pöllähti savupilvi. Kun kone käynnistyi, näin kuinka imusarja heilahti n. sentin koneeseen päin.
Eli imusarja oli pullahtanut pois paikoiltaan ja tästä syystä paineet nousi miten sattui.
Kotona laitoin imusarjan kunnolla kiinni ja pienensin hieman starttiennakoita.
Vieläkään paineet ei nousseet yli 1 bar, epäilys kohdistui vakioihin hukkaporttien kelloihin.
Vaihdoin kellot jäykempiin ja johan rupesi ahdot nousemaan.
Syyskuussa käytiin serkkupojan kanssa testaamassa autoja Lappeenrannan lentokentällä.
Olin käyttänyt edellisenä päivänä imusarjan irti huohotuspurkin vaihtamisen takia ja olin unohtanut hukkaportin säätöventtiilin johdon irti ja taas oli ahdot hukassa ekassa vedossa.
Paineita oli 0,6bar ja varttiin kului aikaa 14,4 sek. ja mailin loppunopeus oli 222kmh.
Toiseen vetoon nostin ahdot 1,2 bar:in ja holtittoman sutimisen jälkeen aika oli 14,3 sek ja mailin nopeus 247kmh.
Serkkupoika ajoi 850 T-5R:llä 14,7s ja 242kmh.
Tänään mennään molemmilla autoilla penkitykseen ja katsotaan paljonko löytyy tehoja, minulla tarkoitus nostaa ahdot 1,5bar:in.
Tänne voi esittää arvailuja teho/vääntölukemista jos vaan laitteet pysyy ehjänä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
500hv ja 650nm
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Aika lähelle meni Boostin arvaus, tulos oli 483hp 675nm. Oma veikkaus oli yli 450 mutta alle 500hp.
Serkkupojan kasipätkä yllätti iloisesti, tulos oli 1,5 bar ahdoilla 417hp, vääntöjä en muista tarkkaan mutta taisi olla yli 500nm ja polttoaineena bensa, mulla E85.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #38 : 14.10.2014, 20:32:34 »
Hienot lukemat suht pienellä paineella  P> aika käsi käsissä  menee toi teho sillä kaavalla että vakio hp 204 x 0,5 kilo =noin 300 hp ja 204 x 1kilo noin 400hp  ja sama toi sun penkki tulos .Tai mitä nyt vois sanoa että on vakio teho tämmösessä ,mutta suuntaa antava  :)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #39 : 14.10.2014, 21:07:18 »
eläkä selitä ettei tullu otettua videota penkkireissulta, vaan laitat sukkana linkin nii saa kansa nostella kassejaan saundeja kuunnellen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #40 : 14.10.2014, 21:40:43 »
Onnittelut molemmille lukemista.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #41 : 14.10.2014, 23:18:36 »
eläkä selitä ettei tullu otettua videota penkkireissulta, vaan laitat sukkana linkin nii saa kansa nostella kassejaan saundeja kuunnellen.
Toivotaan että nimim. TTracing saa ladattua videopätkän tänne näkymään, hän oli ainoa joka kuvasi siellä.
Itse en ehtinyt kuvaamaan kun säätelin Megaa penkityksen aikana.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #42 : 14.10.2014, 23:22:31 »
Onnittelut molemmille lukemista.
Kiitokset. Tulihan noista mukava tasaluku hevosia kun laskee ne yhteen eli 900, vielä kun TTracing olisi tullut lankulla paikalle niin olis ehkä mennyt tuhannen raja rikki :2funny: :2funny:
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #43 : 15.10.2014, 07:28:01 »
TTracing sai laitettua videonpätkän näkymään tuonne VRCF ry facebook sivulle.
https://www.facebook.com/video.php?v=853678577998446
En tiedä pääseekö sitä näkemään kuin ryhmän jäsenet.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #44 : 15.10.2014, 09:06:17 »
Ei pääse  :(

 

Autoracing  KL-varaosat