Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 b230f-->b230fk päivitystä

  • 55 Vastauksia
  • 23157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
240 b230f-->b230fk päivitystä
« : 06.06.2011, 15:32:32 »
Auto on vuosimallia -89 ja jälkeenpäin ahdettu.
- Vakio turbon pakosarjalla ja ahtimena volvon vakioahdin Mitsu TD04H
- Välijäähy 940
- Männät b230fk
- Ruiskuna toistaiseksi täysin vakio LH2.4
- Kytkinlevy ja asetelma on turbo mallista
- Tietysti lisämittareita autogaugen öljynlämpömittari, seossuhde ja ahtopainemittari.

Tuossa muutama kuvia koneremontista täytyy lisäillä vielä kuvia autosta muutenkin




Nuilla palikoilla auto toimi normaalisti 0.4bar tienoille mutta puolessa baarissa bensa loppuu kesken. Sitten kokeiltiin, että jos bensanpaineita nostamalla oisi vähän voinut avittaa. Mutta bensanpaineita nostamalla ei saatu autoon muutakun (joku) vika! Vedot katosi aikalailla. Tulpat vaihdettiin ekana, koska olisi voineet mennä säädettäessä. Puristuksetkin on tallessa! Bensapumpun vaihdoin, koska sekin äänsi mutta ei vaikutusta.
    No auto oli seissyt nyt tuossa muutaman viikon. Tänään jaksoin jopa käydä taas kokeilemassa. Normaalisti käyntiin -----> tyhjäkäynti vähän epätasaista niinkuin viimeksi. Olin ottanut autosta takapenkit irti ja benapumppu äänsi taas! Voiko vika olla siirtäjässä joka ilmeisesti sijaitsee tankissa!?! siirtäjä paska ---> pumppu huutaa tyhjää?

Ompa hauska lukea vanhoja räpellyksiä  :D  Mutta tässä kuitenkin päivitystä

6.7. 2016
- lohko std b230 FK:n männillä/ kansi vakio imusarja kohdistettu ja vähän avarreltu
- vanha pakosarja jossa Mitsubishin TD04-19T
- Parempi välijäähdytin

-sytkä ja bensalastu
-turbon suuttimet
-vielä vakio IMM

Näillä ylti penkissä 1,1bar 230hp 400nm
1,1bar jälkeen loppui bensa kesken
« Viimeksi muokattu: 07.07.2016, 23:23:26 kirjoittanut P0UT14IN3N »

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #1 : 06.06.2011, 15:55:00 »
Tuossa yksi kuva viimekesältä  :)

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #2 : 25.08.2011, 12:14:24 »
Onkos kone toiminut hyvin?
Volvo S60 T5 -2004

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #3 : 13.09.2011, 15:37:22 »
Joo oli jopa niin monimutkanen vika että jako oli hypännyt! Kolme hammasta pielessä nokalta ja virranjakajan hammaspyörältä. En ole kuullut että kellään ois hypänny :idiot2: mutta asiaa varmaan itsellä auttoi jakopäähän päässyt öljy! Moottori toimii muuten kyllä vaan bensapuolta en ole vielä isommin laitellut. 1kertova paineensäädin on kiinni, mutta bensa loppuu jo 0,2baarin jälkeen. Kellään kokemusta bensapaineensäätimsestä jos se on asennettu vakio säätimen jälkeen bensalinjaan?! Rajoittaakohan vakio säädin välissä?!  ???

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #4 : 13.09.2011, 19:15:29 »
Siistinnäkönen peli. On mullakin jako hypännyt. Tosin ei syyttä, suojakopasta oli halkeillu palasia, joista joku päätynyt todennäköisesti remmin ja rattaan väliin. Hilppeet oli aukastessa suojakopan pohjalla.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #5 : 13.09.2011, 19:26:58 »
Käsitinkö oikein että 0.4bar kestää ahtaa B230F (8v vaparin) lh 2.4:llä? Siis ihan vakionaan?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #6 : 13.09.2011, 20:53:03 »
Sytkäpuoli on vakio. Bensapuolella on vaan tuo niinku aikasemmin kerroin 1kertova paineensäädin kiinni.Mutta bensa loppuu jo 0,2baarin jälkeen.

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #7 : 13.09.2011, 20:59:40 »
Kannattais varmaan turbon ecu ja sytkäpurkki vaihtaa siihen jos on täysin vakio vaparin lh kiinni.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #8 : 14.09.2011, 12:46:52 »
Kannattais varmaan turbon ecu ja sytkäpurkki vaihtaa siihen jos on täysin vakio vaparin lh kiinni.
Niin kannattaa vaan täytyy kattoa jos tuo sytkä ois lastutettavaa mallia!

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #9 : 14.09.2011, 12:55:11 »
Tuossa kuva konehuoneesta


Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #10 : 14.09.2011, 13:00:09 »
Onko tuo mötikkä kuskinpuolella lokarissa suuttimien vastus vai mikä se on?!  :o


Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #11 : 14.09.2011, 14:09:42 »
Onko tuo mötikkä kuskinpuolella lokarissa suuttimien vastus vai mikä se on?!  :o

[img width=640 height=480]http://i730.photobucket.com/albums/ww307/P0UT14IN3N/13092011022.jpg[/img
Sytytyksen pääteaste
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #12 : 27.12.2011, 19:12:59 »
Pikaista päivitystä!
Elikkäs nyt on tämä luisupulkka leimattu laillisesti turboksi.
Hommahan kulki sitä rataa että volvolta lausunto ja suurimpiin teholuokkiin laitettiin. Lausunnossa sanottiin että moottori voidaan vaihtaa tai alkuperäistä virittää pakokaasuahtimella ja välijäähdyttimellä. Vaadittiin 1031 perä, kaasuiskarit, oikeanlaiset jarrut, H nopeusluokan renkaat. Kaikki muu paitsi kaasuiskarit autosta löytyivät, joten iskarit vain vaihdettiin.
Vaikka rekisteriotteessa lukee kolmitoimikatalysaattori auto ei ole vähäpäästöinen ja näimpä muutoskatsastus on mahdollista!

Poissa Helttuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #13 : 27.02.2012, 21:15:13 »
Matala ja tyylikäs pirssi! Monesti Kajaanissa olen ihastellut.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #14 : 14.03.2012, 21:07:55 »
Mitäs tänne kuuluu? Onko keksitty moottorinohjaukseen uusia kikkoja?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Proturbo  Autodiagnoosi