Elekma  Autoracing

740 b230ft By pass vai dump valve?

  • 17 Vastauksia
  • 12126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
740 b230ft By pass vai dump valve?
« : 16.08.2011, 10:45:42 »
Olen suunnitellut pientä virittelyä tuohon 740 ja nyt pitäis tietää kumman tuohon tökkää dumpin vai by passin? ilmeisesti se vakio mötikkä on jonkin sortin by passi? ja sitten vielä että jos tuohon dumppi on parempi niin miten asennan sen? vai onko siinä paljonkaan eroja by pass venttiilin asennukseen?

Poissa T0NTS4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #1 : 16.08.2011, 14:09:12 »
dumppi asennetaan ahtoputken väliin mahdollisimman lähelle kaasuläppää t-haaralla ja sit otetaan ohjaus paine sille jostain alipaine letkusta joka tulee kaasuläpän luota
740 Turbo

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #2 : 16.08.2011, 14:22:15 »
Dumpin ja bypassin ero on tasan se, että dumppi päästää ahtopaineet ulkoilmaan ja bypassi kierrättää ne takaisin turbon imupuolelle.
Otat bypassista sen kierrätysletkun irti niin vois sanoo, että sulla on dumppi sen jälkeen..  :P
Mitään tehoohan ei kummallakaan haeta vaan sitä, että turbo ei lähde sakkaamaan.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #3 : 16.08.2011, 19:56:08 »
pässi melkein asennettava, muuten sammuu auto aina kun dumppi päästää ilmat pihalle :nohnoh


Poissa connyl

  • Tinasotilas
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • Recycle Racing #08
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #4 : 16.08.2011, 22:46:34 »
Laita iso Holseti paikal ei tarvii kumpaakaan. ;)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #5 : 17.08.2011, 13:03:45 »
Molempi parempi. Kumpikin on samaa tehtävää varten.

Jos ilmamassan mittaus on ennen turboa, niin bypass ja jos taasen vasta turbon jälkeen, niin aivan sama.

Jos autossasi on vakio LH (2.4), niin itse laittaisin pässin (bypass), joska ilmamäärän mittaus tapahtuu ilmanputsarikotelossa ja kaikki sen jälkeen katoava tai lisääntyvä ilma, ei ole mitattua vaan häiriö systeemissä.
Jos autossa on dumppi, niin tällöin voi tulla "mukavia" käyntihäiriöitä, kun sopat menevät  tolkuttoman rikkaalle kovan vedon jälkeen täyskaasulta höllättäessä, koska systeemin jo mittaamaa ilmaa katoaa systeemistä mutta systeemi ei sitä tiedä.

Jos autossa on pässi, niin mitään ihmeellistä ei em. tilanteessa tapahdu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #6 : 20.08.2011, 10:29:14 »
Laita iso Holseti paikal ei tarvii kumpaakaan. ;)

+1  O0

Pitää vaan laittaa putket rittävän kireelle ettei lentele pitkin latuja  ;D
Ex  850 T-5R, S60 T5, V40 T4
V60 D3

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #7 : 27.08.2011, 21:01:07 »
Otat bypassista sen kierrätysletkun irti niin vois sanoo, että sulla on dumppi sen jälkeen..  :P
Mitään tehoohan ei kummallakaan haeta vaan sitä, että turbo ei lähde sakkaamaan.
:D :D
En kommentoi enempää mutta aika metsään menee...
Ja mitä tuohon dumpin asennukseen tulee niin ei tarvii muutakuin vähän säätää kaasuläppää auki niin pelittää kivasti.
Sopat on valmiina rikkaalla vaihtamisen jälkeen niin ei ritise niin  herkästi. Suosittelen.
Se on ihan tekijästä nyt tuossa kiinni.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #8 : 27.08.2011, 21:45:13 »
:D :D
En kommentoi enempää mutta aika metsään menee...
Kerro nyt tyhmälle, että mikä tossa oli väärin

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #9 : 27.08.2011, 22:40:01 »
Kerro nyt tyhmälle, että mikä tossa oli väärin
No jos sä sen ohjausletkun otat irti niin miten siitä dump tulee?
Tulee vain toimimaton bypass. Ei se sitä hukkailmaa ilmakehään laita edelleenkään ja bypassin avautumiskohta on vain paljon suuremmalla paineella kun ei ohjausta tule ja toisaalta bypass ei pysy kunnolla kiinni kun ei sitä ohjausta edelleenkään siellä ole ahtopuolellakaan...
Eikä tässä kai kukaan tyhmä ole huh?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #10 : 27.08.2011, 23:04:31 »
No jos sä sen ohjausletkun otat irti niin miten siitä dump tulee?
Ainakin mun käsityksen mukaan kierrätysletku on se josta ilma tulee pihalle ja sitä tuossa on myös tarkoitettu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #11 : 27.08.2011, 23:12:30 »
omassakin on kinukki pässi, joka käytännössä on dumppi kierrätys letkulla
vakio varmaan sitten erikseen
« Viimeksi muokattu: 27.08.2011, 23:19:52 kirjoittanut Ari E »

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #12 : 28.08.2011, 00:52:30 »
Ainakin mun käsityksen mukaan kierrätysletku on se josta ilma tulee pihalle ja sitä tuossa on myös tarkoitettu.
No niinhän tuossa lukee. Pahoitteluni lukihäiriöstä niinkuin jo varmaan huomasittekin. (ohjausletku...)
Eli ihan hyvin Juzilla menee...

Poissa Jonsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #13 : 30.08.2011, 17:30:17 »
no mikähän Dump/by pass siihen kannattais laittaa? ja mistä kannattais lähtee metästämään?

Poissa connyl

  • Tinasotilas
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • Recycle Racing #08
Vs: 740 b230ft By pass vai dump valve?
« Vastaus #14 : 31.08.2011, 09:15:10 »
no mikähän Dump/by pass siihen kannattais laittaa? ja mistä kannattais lähtee metästämään?
Orkkis by-pass on paras vaihtoehto, jos on vakioauto.
Mun mielestä by-pass/dumppi jutut kuuluu tuning puolel.

Edit: Onko by-passi rikki?
http://www.forgemotorsport.co.uk/

 

Samppasport  Futurez