Ateho  Elekma

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #720 : 04.02.2015, 08:29:42 »
Omassa tuntuu suorituskyky olevan kyllä vähintään vakion B230FT:n tasolla, jopa parempi. FT+AW on omistuksessa käynyt ja aika hengetönhän se on ihan oikeasti vakiona. Omasta TDI:stä tosin lienee hieman pumpun kantta kopautettu ainakin testerin ilmoittamista ruiskutusmääristä ja savusta päätellen. Numeroarvothan eivät kovin erikoiselta näytä mutta se vakionakin kolmisensataa newtonia 1900-3000rpm kierroksilla vaan tekee käytännön suorituskyvylle ihmeitä. Voima kun on läsnä juuri siellä missä ne kierrokset normaaliajossa ovat, eikä 1000-2000rpm korkeammalla bensaturbon tapaan. ;)
mitenkäs sitten, onko tommosella diisselillä mitään jakoa jos bensa turbosta ahtoja nostettu? :)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #721 : 04.02.2015, 09:17:33 »
mitenkäs sitten, onko tommosella diisselillä mitään jakoa jos bensa turbosta ahtoja nostettu? :)
Vakiona tuskin, oikein ohjelmoituna varmasti hyvinkin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #722 : 04.02.2015, 21:10:58 »
Juu, b230fk 940, "loppuun viilattuna", on laimee, kunnolla viilattuun TDIhin verrattuna, todnäk juurikin tuon väännön takia. Teho max on ~sama, mutta väännössä on kauhia ero! (En löydä oman FKn teholappua, mutta täältä jostain ne pitäis löytyä).
Välityksetkin tosin on ihan erilaiset 940 tomaatissa ja tdissä.
Noita ei oikein edes voi vertailla keskenään, kun ovat niin kovin erilaisia, mutta TDI vetää, helpostikkin, pidemmän korren, jos hätäsyyttä vertaillaan, kestävyydestä puhumattakaan... 476tkm, 2bar, 508nm, 4,7-5,6l/100km, ei vikoja viimeiseen 85tkm... ;)
NAM!!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #723 : 08.02.2015, 08:40:20 »
Pitääkö olla tietyn moottori tyypin johtosarja ecu? Toi vnt ohjaus kiinnostais...

Mulla on 1Z moottorisesta ecu, kaikki ei kuitenkaan kuulemma käy. Boxin numerolla kyselin Findieseliltä onnistuuko laittaa Transportterin ohjelmaa sisään. AFN-moottoriset (110hv) luulis olevan varma valinta kun niissä on vnt jo vakiona. Audi 80 ja 100/A6 C4 koriset saa unohtaa heti, niissä on vanhemmat moottorinohjaukset.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #724 : 18.02.2015, 22:13:12 »
olis garret T25 tiedossa, onko tuo parempi vai huonompi ku vakioahdin?
saabin 2.3 moottorista on irrotettu.

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #725 : 19.02.2015, 20:23:22 »
Laitetaan omankin laitteen tietoja vähän tänne. Eli mahdollisimman budjetti pohjalla nyt mennään, mutta kyllä tuo tuntuu hyvin noinkin menevän jo. Kokoajan päivitellään mahdollisuuksien mukaan :) Eli V70x turbona D5 VNT sekä pakopaineiden helpotukseen yläkierroksilla ulkoinen hukkaportti, 3bar map suoraa avarampaa putkistoa evryä ym muuta pientä. ahdot nyt pyörineet vähän säätöjen mukaan missä milloinkin, mutta nyt 1,4 tarkoitus olisi säädellä tuonne 1,7-1,8 paikkeille takaisin kun saa hukkaportin rajoitinruuvin ehjättyä :D Kytkin myös uusittu tässä aikaisemmin entisen luistamisen takia, 2 massan jyrinöitä hellitelty mahdollisimman pieniksi vnt:n tangon säätämisellä, alkaa kuitenkin ahtamaan jo mukavan alhaalta näinkin. Itsellä myös pakopainemittari käytössä.
Volvo puolelta -94 440 Turbo

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #726 : 28.02.2015, 22:38:42 »
olis garret T25 tiedossa, onko tuo parempi vai huonompi ku vakioahdin?
saabin 2.3 moottorista on irrotettu.

kukaa ei oo vastannut nii vaihetaa ahdinta.
holset HX25W ja sama kysymys ku garretiin?

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #727 : 01.03.2015, 08:37:20 »
Hx27w:llä saa ihan mukavasti voimaa irti. Riittänee noin 300 heppaan asti.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #728 : 01.03.2015, 12:05:30 »
Paras vaihtoehto ois he221w.. Mutta nuo on hyviä vaihtoehtoja.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #729 : 01.03.2015, 12:11:10 »
Paras vaihtoehto ois he221w.. Mutta nuo on hyviä vaihtoehtoja.

tämä vaatii vnt ohjauksen. ei kiinosta alkaa rakentaa ohjausta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #730 : 01.03.2015, 13:15:17 »
tämä vaatii vnt ohjauksen. ei kiinosta alkaa rakentaa ohjausta.
Eikä vaaji.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #731 : 01.03.2015, 13:16:53 »
hx35 toimii myös hienosti  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #732 : 01.03.2015, 13:20:37 »
Eikä vaaji.

miten mä sen saan sitte toimimaan ku ei oo mitää ohjaus elektroniikaa?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #733 : 01.03.2015, 13:42:37 »
miten mä sen saan sitte toimimaan ku ei oo mitää ohjaus elektroniikaa?
Ei se oo vnt-ahdin. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #734 : 01.03.2015, 14:26:38 »
Ei se oo vnt-ahdin. :)

sitte mulle on annettu väärää tietoa ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo