Futurez  Kulkukoira

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344577 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #525 : 18.09.2013, 14:19:48 »
Onkos kukaan muuten koettanut 2.0T5 ahdinta TDi:hin? Onko parempi kuin orkkis? Uuden pakosarjan tekokaan ei ole ongelma.
Ei ei ei ja vielä kerran ei. Ei pikkumitsua mihinkään dieselmoottoriin.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #526 : 18.09.2013, 17:08:53 »
Ei ei ei ja vielä kerran ei. Ei pikkumitsua mihinkään dieselmoottoriin.
oisko mahollista kuulla perusteluja?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #527 : 18.09.2013, 21:01:40 »
eipä se taija kestää diisselin paineita, varsinkaa jos tarkotus on ottaa enemmän irti ku se vakio 0,9bar. Vai paljoko tuo edellä mainittu motti tuottaa paineita?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #528 : 18.09.2013, 22:17:59 »
eipä se taija kestää diisselin paineita, varsinkaa jos tarkotus on ottaa enemmän irti ku se vakio 0,9bar. Vai paljoko tuo edellä mainittu motti tuottaa paineita?
ookei...tuli vaan mieleen yhtenä vaihtoehtona.
Paineita on volvossa...riittävästi :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Fendital

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #529 : 20.09.2013, 11:21:30 »
Kovin huhutaan tehoboksin/lastun rasittavan kaksoismassavauhtipyörää. Miten pitää paikkansa? Kyseessä siis -96 850 TDI

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #530 : 20.09.2013, 12:25:05 »
Itsellä automaatti, joten ei omakohtaista kokemusta, mutta luulisi että pelkällä boksi/lastulla ei saada niin suuria tehoja/vääntöjä ulos että muuten ehjää massapyörää rasittaisi... tosin taas jos fööni ja kaverit on vaihdettu, on se jo eri asia...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #531 : 20.09.2013, 16:59:17 »
saa sen massapyörän pohjaamaan ihan tusinalastullaki niin varmaan boksillaki kun se ei varmaan oo niinkään "sivistynyt". Jopa uudella asetelmalla ja kaksoismassalla pohjas alaväännöillä mulla sillon joskus.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa stingy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #532 : 20.09.2013, 20:32:03 »
mitä putkistoja porukka on laitellu ykkös korisee v70? ja mistä tilailtu tai ostettu?

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #533 : 20.09.2013, 21:58:54 »
mitä putkistoja porukka on laitellu ykkös korisee v70? ja mistä tilailtu tai ostettu?
motonetin 2,5" putkisto 850 volvossa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #534 : 23.09.2013, 17:33:49 »
Sehän taisi olla 2,5" jo vakiona. Riittää aika pitkälle, että tyhjää katin, laittaa sen sisään suoran putken ja tekee sen downpipen esim. 3" tavarasta kuten allekirjoittanut. Niukinnaukin mahtui vielä jousto-osakin sinne välille :)
« Viimeksi muokattu: 23.09.2013, 17:38:48 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #535 : 23.09.2013, 18:05:56 »
Onko tämä mk1 2.5TDI sama, joita käytetään mk2 malleissa vai onko tuo 2.5TDI volvon oma diesel?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #536 : 23.09.2013, 18:13:44 »
Onko tämä mk1 2.5TDI sama, joita käytetään mk2 malleissa vai onko tuo 2.5TDI volvon oma diesel?
Viimeisissä ykköskoppasissa se oli 2,5D eli sama kuin ekoissa V70N ja S80. Peruskone on sama kuin Tdi.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #537 : 23.09.2013, 18:18:06 »
Viimeisissä ykköskoppasissa se oli 2,5D eli sama kuin ekoissa V70N ja S80. Peruskone on sama kuin Tdi.
Ok, kiitoksia tiedosta :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa ikajukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #538 : 25.09.2013, 17:38:07 »
Tere. Onkos tuo ilmeisesti näille tyypillinen varsinkin isommilla vaihteilla ja pintakaasulla esiintyvä nypytys / rynkytys miten paljon pahempaa kun laittaa isompaa suutinta? Tällä hetkellä isäukolla vielä paikallaan vakiot suuttimet ja iq 4,2 niin ilmiön kanssa tulee ihan hyvin toimeen. Kun kärry oli vielä itellä niin ilmion kanssa meinasi palaa käämit kun ajelin jonkin aikaa ja iq oli 2,8. Onko ilmiö / ominaisuus samanlainen myös samalla peruskoneella olevissa Audeissa ja Volkkareissa? Ilmeisesti pumpun osalta on eroja ainakin nokkalevyn ja ilmeisesti osittain myös nestepään osalta.. Vai onko kyse ihan puhtaasti Volvon moottorinohjauksen "vähä-älyisyydestä"?

Auto on siis S80 2.5D vm. 2000, isäukko meinasi jotta vaihtaa suuttimet isompiin mutta: Varoitusta tuli juuri tuosta yllä mainitusta ominaisuudesta eikä ainakaan isän mukaan pajalla hirveästi halua ollut ruveta suuttimia vaihtamaan  :'(

Eli: onko ilmiöön edes osittaista lääkettä olemassa muuta kuin pelkästään iq:n säätö??

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #539 : 26.09.2013, 09:32:12 »
Sehän taisi olla 2,5" jo vakiona. Riittää aika pitkälle, että tyhjää katin, laittaa sen sisään suoran putken ja tekee sen downpipen esim. 3" tavarasta kuten allekirjoittanut. Niukinnaukin mahtui vielä jousto-osakin sinne välille :)
2,5" putkikin tekee tiukkaa taka-akselin päältä ja kuormaa kun otin n.300kg takakoppaan niin tyhjäkäynnillä tärisi pohjaan ja akseliin. Alusta vakio ja ei niin jämäkkä enään.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

RallyBaron  Samppasport