Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 85328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #75 : 27.03.2017, 21:09:07 »
Samalla tavalla jämähti 1494 Casesta kytkin jumiin viime keväänä ja piti katkaista koko kone, että sai sen taas herkisteltyä kuntoon. Lakkasi liikkumasta kokonaan ja tuntui siltä että levy olisi palanut loppuun, mutta syynä olikin kiinni jumittunut akseli, mikä menee rungon läpi ja käyttää painelaakeria/kytkintä. Kerran aikasemminkin temppuili kytkin ja lakkasi irroittamasta, alkoi toimia kun ajeli kytkin pohjassa ja painoi jarrua samalla.

Eipä nuo brititkään aina niin onnistuneita ratkaisuja tuohonkaan ole tehneet.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2017, 21:10:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #76 : 27.03.2017, 21:27:17 »
Tässä ei periaatteessa haittaa vaikka kytkin jämähtäisi lopullisesti, raktorilla pystyy silti liikkumaan normaalisti -paitsi kun vaihtaa suuntaa. Tässä kun on 2 kytkintä eli normi levykytkin ja turbiinikytkin niin tuo toimii vähän niinkuin automaatti. Laitat ison vaihteen silmään ja nostat jalan kytkimeltä, mutta painat jarrua ja viimein nostat jarrun niin kone lähtee liikkeelle. Kätevä ison kuorman vedossa kun pitää päästä rauhallisesti eteenpäin.

Tuli ensimmäistä kertaa kunnolla kokeiltua tuo kun kävin "kirkolla" tekemässä rapeat 25km herkistelyajon josko olisi irroittanut ajamalla ennen kuin rupesin purkamaan

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #77 : 27.03.2017, 21:30:06 »
itselläkin ilmaantui eilen uusi vika omassa massikassa nyt kun starttaa niin solkka vetää ja startti pyorii mutta bendix ei lyö päälle :o
joten taas mennään mäki startilla täytyy siis iroittaa tuo startti ja rasvata ja oljytä sitä menee kyllä hermot tuohon lucas merkkiin sano kuka mitä vaan ja nyt ei ole edes vanha startti ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #78 : 27.03.2017, 21:33:57 »
itselläkin ilmaantui eilen uusi vika omassa massikassa nyt kun starttaa niin solkka vetää ja startti pyorii mutta bendix ei lyö päälle :o
joten taas mennään mäki startilla täytyy siis iroittaa tuo startti ja rasvata ja oljytä sitä menee kyllä hermot tuohon lucas merkkiin sano kuka mitä vaan ja nyt ei ole edes vanha startti ;)

Luukas oli hyvä apostoli, mutta huono sähkömies.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #79 : 27.03.2017, 22:06:01 »
Magneti Marelli taitaa vaan olla vielä huonompi kuin Lucas. Mielummin sen solenoidin messinkimännän putsaa jarrupesuaineella kuin laittaa mitään rasvaa sinne. Sen jälkeen jumittelee varmasti.

Lucas starttia on käytetty muuten noissa 502-903 valmeteissakin ja kopin sähköt on samat kuin -94 sarjan Case/David Browneissa.

Tässä ei periaatteessa haittaa vaikka kytkin jämähtäisi lopullisesti, raktorilla pystyy silti liikkumaan normaalisti -paitsi kun vaihtaa suuntaa. Tässä kun on 2 kytkintä eli normi levykytkin ja turbiinikytkin niin tuo toimii vähän niinkuin automaatti. Laitat ison vaihteen silmään ja nostat jalan kytkimeltä, mutta painat jarrua ja viimein nostat jarrun niin kone lähtee liikkeelle. Kätevä ison kuorman vedossa kun pitää päästä rauhallisesti eteenpäin.

Tuli ensimmäistä kertaa kunnolla kokeiltua tuo kun kävin "kirkolla" tekemässä rapeat 25km herkistelyajon josko olisi irroittanut ajamalla ennen kuin rupesin purkamaan
Olen ajanut turbiininikytkin Valmetillakin niin tiedän millainen se on. Vähän samantapainen kuin momentinmuunnin kurottajassa/traktorikaivurissa. Tuollaisessa kaivurissahan on tavallinen kova laatikko ja muunnin moottorin perässä. Turbiinikytkin on tavallisen kytkimen ja muuntimen sekoitus.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2017, 22:12:08 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #80 : 27.03.2017, 22:26:56 »
Täältä löytyy mf35, Valmet 815, valtra n92, Deutz fahr 620ttv.  :)
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #81 : 27.03.2017, 22:43:35 »
Tässä ei periaatteessa haittaa vaikka kytkin jämähtäisi lopullisesti, raktorilla pystyy silti liikkumaan normaalisti -paitsi kun vaihtaa suuntaa. Tässä kun on 2 kytkintä eli normi levykytkin ja turbiinikytkin niin tuo toimii vähän niinkuin automaatti.

Pystyy ajelemaan, kun laittaa mieleisen vaihteen silmään kone sammuksissa... Ei se silti suurimmalla vaihteella kovin hanakasti liikkeelle polkaise, mutta tasamaalla asfaltilla lähtee kyllä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #82 : 27.03.2017, 22:50:44 »
Pystyy ajelemaan, kun laittaa mieleisen vaihteen silmään kone sammuksissa... Ei se silti suurimmalla vaihteella kovin hanakasti liikkeelle polkaise, mutta tasamaalla asfaltilla lähtee kyllä.

Tämä.

Oottekos tehnyt still testiä? Tuossa turbaani aika hyvässä hapessa, laskee kierrokset n. 1100 pintaan. Kuulemma kiekat 1000 pinnassa kun lähti Suolahdesta

Nytkun kytkin taas reilassa niin pitäisi joku viikonloppu hakea juontokoura ja käydä metsästä hakemassa parit tuulenkaadot pois.. Sitä ennen pitäisi antaa peilille hieman lisähappea kun joskus saanut hieman siipeensä

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #83 : 28.03.2017, 08:33:06 »
Tämä.

Oottekos tehnyt still testiä? Tuossa turbaani aika hyvässä hapessa, laskee kierrokset n. 1100 pintaan. Kuulemma kiekat 1000 pinnassa kun lähti Suolahdesta

Nytkun kytkin taas reilassa niin pitäisi joku viikonloppu hakea juontokoura ja käydä metsästä hakemassa parit tuulenkaadot pois.. Sitä ennen pitäisi antaa peilille hieman lisähappea kun joskus saanut hieman siipeensä

Jossain 1000-1200 kierroksen kohdalla turbiini alkaa purra, vähän lämpötilasta riippuen.

Hieman asian vierestä, mutta isäukko jätti aikanaan talvipakkasilla 6400 vallun lämpiämään tyhjäkäynnille pihaan ja meni keittelemään kahveja sisälle. Taisi lukea Maaseudun tulevaisuudenkin samalla. Takaisin ulos päästyään ihmetteli, että vallu höyryää hassusti. Oli jääny vaihde päälle ja kone junnasi turbiinia vasten sen tunnin verran. Ei se siitä ollut kuitenkaan moksiskaan, ajettiin monta tuhatta tuntia vielä sen jälkeen. Muistaakseni yhteensä 8000 tuntia eikä turbiinia tai kytkintä avattu tuona aikana. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #84 : 28.03.2017, 09:40:06 »
Avaamisesta puheenollen tuo on ammoisina aikoina saanut katkaisuhoidon ja pahamaineisen kytkinvaijerin tilalle vaihdettiin vivusto.

Onkos muille tehty myös tämä toimenpide?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #85 : 28.03.2017, 10:38:40 »
Avaamisesta puheenollen tuo on ammoisina aikoina saanut katkaisuhoidon ja pahamaineisen kytkinvaijerin tilalle vaihdettiin vivusto.

Onkos muille tehty myös tämä toimenpide?

Kuulostaa etäisesti tutulta... ainakin johonkin traktoriin tämä operaatio on meilläkin tehty.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #86 : 02.04.2017, 14:23:28 »
Päätin että kesä alkaa nyt  ;)

kiitoos ja anteeks.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #87 : 03.04.2017, 18:08:28 »
Nelivetoisella traktorilla pärjäsi talvellakin ilman ketjuja ihan ok. Pari kertaa piti lukkoa käyttää nuoskalumessa, kun meinasi jäädä sutimaan. Hyvin vetää myös 650kg linkoakin perässä sutimatta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #88 : 07.04.2017, 08:52:48 »
Päätin että kesä alkaa nyt  ;)


Itsellä tuli eilen sama mieleen, et otan myös 35MF.stä nuo kilkattimet pois, mut meijän pihassa on vielä muutamassa kohtaa jäätä niin ei viitti viä poistella, jos joutuu mettän laidalta hinaan näitä volvon raatoja piha alueelle  :)

Mut varmaankin parin viikonpäästä aiheellista meilläkin.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #89 : 14.04.2017, 18:01:53 »
Tuli rakennettua tommonen istuma teline :D
No ei mutta ärsyttänyt tuo piikkien jatkuva edes takas veivaaminen jos kärryä joutuu liikuttamaan johonkin


kiitoos ja anteeks.

 

Carcom Oy  Ateho