Hommasin tuollaisen alkukeväästä 2015 harrasteauton statukselle, mutta on sillä tarkoitus ajella satunnaisesti läpi vuoden. Edellisella omistajallä ollut käyttöautona ja kehui että tarkenee sillä talvellakin. Osaltani jää nähtäväksi, mutta toistaiseksi en epäile. Taivasalla en tosiaan säilyttäisi moista muotovaliota ja tulevaisuuden klassikkoa.
Kesäiset moottoritienopeudet kattoaukisena eivät ole pahoja etupenkeillä varsinkaan jos varustukseen kuuluu tuulisuoja. Päinvastoin meno maistuu paremmin kuin rätti päällä.
Näkyvyys takaviistoon käännyttäessä katto päällä on erittäin huono esim. pyöräilijän bongaamisessa. Yllättäen näkyvyys kattoaukisena on kuitenkin taivaallisen hyvä...
Takapenkillä ei ole ilo matkata pitkiä matkoja kattoaukisena, ainakaan siellä ei kuulemma kuule mitä etupenkeillä keskustellaan ja aurinkokin häikäisee.
Renkaat kannattaa valita desibelit edellä, jos mahdollista. Esim. Itse laitoin uudet Hakka Bluet ja onhan se niillä hämmästyttävän hiljainen, vaikka ei tietenkään kovakattoiselle pärjää. Melu ei kuitenkaan ole ainakaan näillä kesärenkailla mainittava ongelma.
Pehmytkattoinen täristää jonkin verran enemmän tietyissä nopeuksissa, mikä saattaa tuntua ratissa. Siis renkaiden paineilla ja tasapainotuksilla lie tavallista isompi merkitys.
Rättivempele pitänee arvonsa paremmin kuin vastaavan hintainen tylsis. Edellyttäen tietenkin että se rätti pidetään kunnossa..