Älä nyt pahastu, mutta jos kyselet tällaisia asioita, suosittelen ostamaan vaihtolaitteen.
Itse olen kaikki muut nuo tehnyt omalle laturilleni paitsi liukurenkaiden vaihdon koska 255tkm lukemalla ei vielä tarvinnut (olivat lähes uuden veroiset, ei edes uria).
Vaihtolaite maksaa 165e motonetissä, ja jos ostat laakerit (=20e), hiilisillan/jännitteensäätimen (30e?), juotoskolvin (30e), tinaa (5e) ja liukurenkaat (20e?), niin tuossa on jo 105e edestä osia, eli 60e on MAHDOLLINEN säästösi, plus että tarvitset vielä ehkä sen 24mm hylsyn (näin ainakin omassa S90 samanlaisessa bosch 120A laturissa), eli sekin on 10e, eli 50e voit säästää.
Lisäksi tarvitset vielä ulosvetäjän jotta saat vanhat laakerit veke, se on 15e luokkaa sekin jos joudut ostamaan.
Sitten satut hajottamaan laturin. ni ostetut osat menevät hukkaan ja se 50e säästösi.
Eli aika plusmiinus nolla homma tuo on, etenkin kun mietit että vaikka laittelet 4-5h sitä, niin tuntipalkaksi tulee 10e, eli ehkä samaa luokkaa kun saat ollessasi töissä?
Plus että vielä täällä kyselet ja opettelet, eli siihen menee 2-3h, eli et saa edes 10e tunnissa opiskeluistaisi ja työstäsi.