Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 157097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #165 : 03.06.2012, 12:04:46 »
En käytä enää muuta kuin Meguairs next gen.2 vahaa kun löytyy nyt puuilosta petäisenniskasta.
Ennen piti tilata netistä vaan ei enää.
Meguirsin pesushampoo on myös hemmetin hyvää nott sillä tulee kalusto pestyä.
Olen samalla megun nextin pullolla vahannu jo 7 autoa eli hemmetin riittoisaa ja ennenkaikkea kestävää. :)

Samoja aineita tulee käytettyä. Viimeksi tosin mustasta vähän kuluneesta maalipinnasta ei tullut kovin hyvää pelkällä vahauksella. Kiilsi kyllä hienosti, mutta pinnasta ei tullut kovin liukas, eikä kiilto kestänyt kauaa. Täytynee ensi kerralla tehdä tuo clay bar käsittely ensin.

Uusimmassa Autobildissä oli muuten testi autonpesuaineista. Meguairs sai moitteita siitä, että testin ainoana heikensi vahapintaa.
“Anyone who trades liberty for security deserves neither liberty nor security”
   - Benjamin Franklin

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #166 : 03.06.2012, 12:45:43 »
Uusimmassa Autobildissä oli muuten testi autonpesuaineista. Meguairs sai moitteita siitä, että testin ainoana heikensi vahapintaa.
oliko joku tietty pesuaine vai kaikki??

Poissa Pekka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #167 : 03.06.2012, 14:06:58 »
oliko joku tietty pesuaine vai kaikki??

Ei nyt ole lehti käsillä, mutta muistaakseni se oli NXT autoshampoo.
“Anyone who trades liberty for security deserves neither liberty nor security”
   - Benjamin Franklin

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #168 : 03.06.2012, 20:50:58 »
Ei nyt ole lehti käsillä, mutta muistaakseni se oli NXT autoshampoo.

Meguiar's NXT Generation Car Wash.

+hyvä vaahtoamaan ja helppo huuhtoa
- pakkaus antaa tuotteesta paremman kuvan ja heikentää havaittavasti vahapintaa
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #169 : 26.06.2012, 19:01:30 »
Autoglymin bumber care, kestää monetki pesut ja mustina pysyny puskurit  :) ei voi enään luopua tuosta aineesta   :D
240

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #170 : 27.06.2012, 21:55:15 »
ei kuulosta kauhian halvalta :D ja ei tulisi miäleenkää jynssätä kokoäivää auringos autoa ja sitte ku koivu vähä heilahtaa nii auto on sinapinkeltanen ja se siitä kiillosta :D

Pa*kaa. Siitepöly lähtee kasteluletkulla huuhtomalla. Ja kunnon vahat kestää pinnassa sen 2-4kk eli ei todellaakan mikään kertakiilto kunhan pesee kunnon aineilla. Auringossa ei sitä paitsi kannata hinkata.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa kenax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #171 : 28.06.2012, 10:06:11 »
Hakusessa ois joku hyvä vaha, tuossa näyttäis ihan kohtuuhinnalla olevan Autoglymin High Definition Waxia, onko siitä mitään kokemusta kellään?

http://www.evobrain.net/fi/shop/autoglym/autoglym+hd+wax

Meguiarsin NXT Tech Wax 2.0 ollu aikaisemmin ja se on ainakin ihan hyvää tavaraa.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #172 : 28.06.2012, 10:20:26 »
Hakusessa ois joku hyvä vaha, tuossa näyttäis ihan kohtuuhinnalla olevan Autoglymin High Definition Waxia, onko siitä mitään kokemusta kellään?

http://www.evobrain.net/fi/shop/autoglym/autoglym+hd+wax

Meguiarsin NXT Tech Wax 2.0 ollu aikaisemmin ja se on ainakin ihan hyvää tavaraa.

FinishKare 1000P
Collinite 476S
Ainakin todella päteviä ja pitkäkestoisia vahoja. Ei välttämättä ihan showkiiltoa hakevalle, mutta mielestäni sulla ollut vähän muut käyttötarkoitukset autoille kuin nuppien kiillottelu  ;)

Jos mustia listoja löytyy autoista, niin Chemical Guys - Jet Seal 109 on todella pätevä siihen, sillä ei jätä valkoisia "tahroja"..

EDIT: Muokataan sen verran, että FK 1000P on sealant eikä vaha..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #173 : 01.07.2012, 18:26:22 »
Kenelläkään kokemusta Turtle Waxin 5 sateesta? Laitoin sivupeileihin kokeeksi, sateella sitten totuus selviää. Tuntui ainakin nyt vettä hylkivän.
a car you can believe in

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #174 : 04.07.2012, 16:58:22 »
Linnun prkleet kun paskoovat Volvoon! Rakastaa ilmeisesti muuten suht peilikiiltävää maalipintaa kun tykkää tähdätä puhtaille pinnoille. S* Onko siis jotakin semmosta tököttiä, jolla noita voi aina putsailla, kun tuppaavat pinttymään tai jättämään jälkeä kun kostealla koittaa pyyhkiä enempiä pois? Joka kerta ei viitti ajaa autoa hallille pesemään ja hinkkaamaan, kun bongaa linnunpaskaa maalipinnalla vaan jotain sellaista ns. "ensiapua" vois antaa alkuunsa, mutta mitä suositellaan?
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #175 : 04.07.2012, 17:09:16 »
Kenelläkään kokemusta Turtle Waxin 5 sateesta? Laitoin sivupeileihin kokeeksi, sateella sitten totuus selviää. Tuntui ainakin nyt vettä hylkivän.

älä laita ainakaan sitä tuulilasiin tekee harmaan kalvon sit jossain vaiheessa ja kiva siinä sit ajella kun ei näe mitään ulos :D itte laitoin kaikkiin laseihin paitsi tuulilasiin.. hyvin tuo ainakin viel on pysynyt laseis  :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #176 : 04.07.2012, 18:00:31 »
Linnun prkleet kun paskoovat Volvoon!(Kuva poistettu lainauksesta.) Rakastaa ilmeisesti muuten suht peilikiiltävää maalipintaa kun tykkää tähdätä puhtaille pinnoille. S* Onko siis jotakin semmosta tököttiä, jolla noita voi aina putsailla, kun tuppaavat pinttymään tai jättämään jälkeä kun kostealla koittaa pyyhkiä enempiä pois? Joka kerta ei viitti ajaa autoa hallille pesemään ja hinkkaamaan, kun bongaa linnunpaskaa maalipinnalla vaan jotain sellaista ns. "ensiapua" vois antaa alkuunsa, mutta mitä suositellaan?

w5 car care bird droppings remover oon käyttänyt :) ollut jo useamman vuoden sama pullo :D

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #177 : 08.07.2012, 14:38:45 »
älä laita ainakaan sitä tuulilasiin tekee harmaan kalvon sit jossain vaiheessa ja kiva siinä sit ajella kun ei näe mitään ulos :D itte laitoin kaikkiin laseihin paitsi tuulilasiin.. hyvin tuo ainakin viel on pysynyt laseis  :)

Nimenomaan tuulilasiin se on parasta ainetta kesällä!  Jos tulee harmaa kalvo, sitä ei ole levitetty oikein tai sitten kalvo on paksu ja kulunut.

Eli se witut sateesta pitää todellakin parin kerroksen jälkeisen levittämisen ja kuivamisen jälkeen kastella vedellä ja kiillottaa välittömästi ja huolellisesti kuivaksi, niin se toimii oikein.

Jää keleillä se voi tehdä "kivan" yllärin, eli vesi on sulaa ja sitten erehdyt pyyhkäisemään sitä alijäähtynyttä vettä sulilla. Tulos sellainen äärimmäisen ohut jääkuori tuulilasissa!

Talveksi pesen sen juuri tästä syystä pois tuulilasista ja jätän peileihin ja sivulaseihin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #178 : 08.07.2012, 14:47:15 »
älä laita ainakaan sitä tuulilasiin tekee harmaan kalvon sit jossain vaiheessa ja kiva siinä sit ajella kun ei näe mitään ulos :D itte laitoin kaikkiin laseihin paitsi tuulilasiin.. hyvin tuo ainakin viel on pysynyt laseis  :)
paskapuhetta :)

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #179 : 08.07.2012, 14:52:56 »
paskapuhetta :)

Ok.. näin olen vaan kuulut tuosta aineesta :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

Elekma  Autoracing