Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

dumppi automaatti bensaan

  • 34 Vastauksia
  • 13505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #15 : 24.01.2015, 19:26:40 »
Siinä vaiheessa, kun ahtimena on joku muu kuin sisäisellä bypassilla varustettu mitsu, niin helpoimmalla vaan pääsee kun siirtää sen immun kaasuläpän viereen, niin voi laittaa huoletta sen dumpin jotta se uus ahdin ei hajoa. En ymmärrä miks puolella tämän foorumin käyttäjistä on joku ihmeellinen tarve tulla kitisemään esim. just tästä aiheesta, joku voi haluta jotain muutakuin vakioo ja hiljaista bypassin suhinaa :idiot2:. Enkä ymmärrä, miks tämä keskustelu taas kääntyi lh:n toimintaan, kun kysyttiin toimiiko dumppi automaatti bensakoneessa. Kyseinen autohan voi olla vaikka map-ohjatulla ruiskulla...

Kuten sanottu, IMMu ei meinaa painepuolella kestää, kun sitä ei ole suunniteltu paineelle.  :idiot2:

Alkuperäiselle kysyjälle vastattiin juuri niin hyvin kuin hän kysymyksensä esitti. Koska moottorin ohjauksesta ei ollut puhetta voinemme olettaa, että kyseessä on vakio-ohjaus, jolloin dumppi ei toimi kerrotuista syistä.

Jollain map ohjatulla ruiskulla sen saa toimimaan.


Foorumin nimeks sopis tällä menolla paremmin: LH2.4 Racing Club Finland.
:smitten:   ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #16 : 24.01.2015, 19:32:25 »
Btw, paineenmuutosaalto etenee äänen nopeudella, joten kahden metrin mittaisessa putkessa se tieto kaasuläpän avautumisesta ehtii IMMulle siinä samassa 5ms ajassa, joka IMMulla menee reagoida tilanteeseen. Tosin täältä foorumilta tuskin löytyy yhtään elävää olentoa, joka tällää sen kaasupolkimen lattiaan 0,005 sekunnissa.

Paineen muutos aalto etenee kyllä nopeasti mutta immuhan ei reagoi paineeseen
Kahden metrin mittaisen putkiston voi ajatella kahden metrin mittaisena jousena jossa on vielä ropelli hidastamassa reagointia

Jos siirtoa perustellaan koneen reagoimisen herkkyydellä tms. jutuilla, niin ensiksi kannattaisi säätää se LH oikein, niin loppuu se tarve moiselle pelleilylle!

Olen samma mieltä mutta:
Kumpi on tavan Volvon virittäjälle helpompaa, säätää LH oikein vai siirtää IMM painepuolelle?

Mitä olen vuosien saatossa seurannut näitä lukuisia turbo viritelmiä niin lähes poikkeuksetta oppi haetaan kantapään kautta
Kovapäisimmät menevät väkisin takapuoli edellä puuhun. Mutta sehän vain lisää purkuosien myyntiä...

Pahoittelen OT
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #17 : 24.01.2015, 20:34:57 »
Paineen muutos aalto etenee kyllä nopeasti mutta immuhan ei reagoi paineeseen
Kahden metrin mittaisen putkiston voi ajatella kahden metrin mittaisena jousena jossa on vielä ropelli hidastamassa reagointia
Analogia ei ihan mene noin, sillä käytännössä IMMu näkee ihan jokaisen imutahdin alunkin.

Paineenmuutosaaltohan on ilman liikettä, jonka IMMu sitten näkee.
Paineenmuutosaalto on suomeksi se, että tilanne lähtee muuttumaan ja kyllä se IMMu reagoi tuohon muutokseen millisekunnissakin, mutta se lopullinen 100% muutos kestää sen 2-4ms ajan.

IMMua voi kuvitella mikrofoniksi, joka kuulee enintään 200Hz ääniä.

Olen samma mieltä mutta:
Kumpi on tavan Volvon virittäjälle helpompaa, säätää LH oikein vai siirtää IMM painepuolelle?

IMMun siirtäminen painepuolelle ei ole välttämätöntä, kuin dumpin asentajille.
Toisaalta säätämälläkään IMMu vakiopaikassa ei toimi LH:n kanssa tai minkään muunkaan moottorinohjauksen kanssa, jossa IMMua käytetään.

Mitä olen vuosien saatossa seurannut näitä lukuisia turbo viritelmiä niin lähes poikkeuksetta oppi haetaan kantapään kautta
Kovapäisimmät menevät väkisin takapuoli edellä puuhun. Mutta sehän vain lisää purkuosien myyntiä...

Niin, siksipä olenkin se mulukku, joka uskantaa sanoa, että nyt menet perse edellä puuhun.  :-[

Edit: muutettu yksikkö oikeaksi.   :-[
« Viimeksi muokattu: 25.01.2015, 12:39:22 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #18 : 24.01.2015, 20:56:27 »
Toisaalta säätämälläkään IMMu vakiopaikassa ei toimi LH:n kanssa tai minkään muunkaan moottorinohjauksen kanssa, jossa IMMua käytetään.

Kerro lisää.
Missä mennään metsään?


Niin, siksipä olenkin se mulukku, joka uskantaa sanoa, että nyt menet perse edellä puuhun.  :-[

Minä, tä?
Mulla on enää yksi pakokaasuahdettu auto ja siinä ei ole immua

Ainoa minun laite missä immu on käytössä on "wannabe" B230F joka toimii tyydyttävästi ja kuluttaa maltillisesti
Oman arvioni mukaan saisin tästä 5hv lisää ja kulutuksesta 0,5litraa pois optimoimalla moottorinohjauksen
-Aika ei tahdo riittää ja ennemmin optimoin tuota kesä-autoa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1401
  • www.vrcf.fi
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #19 : 24.01.2015, 21:30:43 »


Minä, tä?
Mulla on enää yksi pakokaasuahdettu auto ja siinä ei ole immua


Taitaa Mikan tarkoittaa yleisesti että sanoo aika suoraan asiansa...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #20 : 25.01.2015, 12:44:01 »
Taitaa Mikan tarkoittaa yleisesti että sanoo aika suoraan asiansa...

Juurikin näin!   :hello:

Tässä on tämä kirjoitetun viestinnän vaikeus, tarkoittamani asia voidaan ymmärtää hyvin monella tavalla ja vain yksi niistä on se mitä tarkoitan!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #21 : 25.01.2015, 13:49:01 »
Väitätkö tosissaan ettei IMM varustetussa autossa dumppi sekota ruiskua?  :o

Kyllä
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #22 : 25.01.2015, 13:49:33 »
Oliko tässä itse "asiantuntian" mielipide kyseiseen asiaan?

Kyllä
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #23 : 25.01.2015, 14:38:42 »
Kyllä

Voisitko perustella väittämäsi että miten niin ei sekoita  ???
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #24 : 25.01.2015, 15:06:03 »
Kyllä

Jos autossa on vakio mekaaninen setti, jossa IMMu on alkuperäisellä paikallaan, niin väitätkö, että dumpin lisääminen ei sekoita LH:ta?
Väitätkö, ettei sopitus karkaa rikkaalle tms. kun dumppi aukeaa?

Vai ymmärsinkö jotakin väärin muutaman tavun mittaisista vastauksistasi?  ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #25 : 25.01.2015, 18:23:35 »
Vikavaloa, sekoavaa tyhjäkäyntiä dumpista riippuen ja sammuilua  :-* Kaikkea kivaa ja mukavaa

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #26 : 27.02.2015, 14:33:08 »
Joutunee testaamaan, miten se dumppi ei tai toimii. Kun ei tuossa uudessa ahtimessa ole bypassia.  :D Onko sitä dumppia nyt mitään mahdollisuutta saada toimimaan, edes kohtuullisesti? Vihjeitä, vinkkejä, apuja, protips? Merkkiä&mallia? Ei mene hukkaan, koska tulee toiseen autoon, jos ei LH:lla mitenkään toimi.

Ja joo, jos vastaus on tyyliä "ei toimi, anna olla." Ei se ole vastaus kysymykseen.  :)

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #27 : 27.02.2015, 14:39:49 »
Joutunee testaamaan, miten se dumppi ei tai toimii. Kun ei tuossa uudessa ahtimessa ole bypassia.  :D Onko sitä dumppia nyt mitään mahdollisuutta saada toimimaan, edes kohtuullisesti? Vihjeitä, vinkkejä, apuja, protips? Merkkiä&mallia? Ei mene hukkaan, koska tulee toiseen autoon, jos ei LH:lla mitenkään toimi.

Vastaus on annettu jo tuossa ylempänä!  :buck2:
Eli menee dumpin auetessa tolkuttoman rikkaalle mikä sekoittaa koko sopituksen.

Mutta jos dumppi ei päästä ilmoja ulos vaan ne menevät ahtimen imuputkeen, niin silloin se toimii kuten pässilläkin.

Ja saahan sen saada toimimaan koodaamalla LH:n uusiksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #28 : 27.02.2015, 14:42:51 »
Vastaus on annettu jo tuossa ylempänä!  :buck2:
Eli menee dumpin auetessa tolkuttoman rikkaalle mikä sekoittaa koko sopituksen.

Mutta jos dumppi ei päästä ilmoja ulos vaan ne menevät ahtimen imuputkeen, niin silloin se toimii kuten pässilläkin.

Ja saahan sen saada toimimaan koodaamalla LH:n uusiksi.

Noniin, eli kierrättävällä dumpilla pelaisi kaiken järjen mukaan.  :) http://www.ahtoja.com/product/163/by-pass--osittain-kierrattava
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: dumppi automaatti bensaan
« Vastaus #29 : 27.02.2015, 17:35:51 »

 

Carcom Oy  Ateho