Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut 940 TURBO tänään kello 18:30:17 »
Vikakoodi EFI-716 (polttoaineen määräsignaalivika) aiheutti aikoinaan vm. 1998 tdi:ssä pahaa nykimistä ja moottorin vikavalokin syttyi. Vika johtui syöttöpumpun 8-napaiseen liittimeen menevän johtosarjan kontaktipinnin huonosta puristuksesta. Puristin ECU:lta pumpulle tulevan johtosarjan liitinpinnit 1, 2 ja 3 uudelleen (syöttömääränsäätimen asentosignaalit), vika korjaantui. Liitin on alipainepumpun alla piilossa. Olisikohan vikakoodin 716 aiheuttaja samassa liittimessä? Voihan olla saman johtosarjan toisessakin päässä olevan pinnin huonossa kontaktissa. Selvinnee, kun vian ollessa päällä (auton ollessa paikallaan) vääntelee em. liittimeen menevää johtosarjaa.
Saattaapa hyvinkin olla vika juurikin tuossa liittimessä ??? Tänään syttyi lambda valo mittaristoon ja kun laitoin piuhan nokkaan niin vikakoodit oli 715, ja 716... täytynee alkaa tutkimaan johtojen kunto :P
2
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut HammerDown tänään kello 18:26:03 »
Palio on jossain Joensuussa puoliksi maatuneita lyyhisköjä. :o
3
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu- tänään kello 17:59:33 »
Samalla myyjällä on näköjään kaikenlaista muutakin mielenkiintoista kaupan: https://www.tori.fi/profile?userId=377236896
Jostain luin että kuolinpesän tyhjennystä olisi, mut tuossa Fiat Unon ilmotuksessa sanotaan et katalysaattori jää itselleen jota vähän ihmettelen jos kuolinpesä omistaa virallisesti  ??? :D
4
Showroom / Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Uusin viesti kirjoittanut 74t3 tänään kello 17:56:44 »
Parkkitutkat ovat nyt äkkäytyneet lopullisesti ja vikakoodi viittaa aina samaan anturiin eli takana oikean puolen sisempään.

Tilasin jo jokin aika sitten Autodocilta puolenkymmentä anturia kun ei nuo mahdottomia maksa. Tänään nuo vihdoin saapuivat, ensi viikonloppuna olisi lähtö Kuusamoon niin voisi yrittää ehjätä tuon ennen sitä. Anturihan nyt välttämättä ei ole edes rikki mutta nuo ilmeisesti lähtevät koko johtosarjoineen irti, niin katsoo, että vaihteleeko muitakin samalla.

Nyt alkuviikosta on töiden puolesta sen verran rauhallista, että pitää vaikka huomenissa käyttää perää sen verran ylhäällä, että saa puskurin muoviruuvit alhaalta irti, sitten antureihin ainakin videoiden perusteella pitäisi päästä käsiksi.
5
Voihan tuo olla tottakin mutta testerillä nollaan itse sen jälkeen kun muut testit suoritettu.
6
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: cx 60 awd D5 -10 vikakoodit
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 17:43:03 »
Tuohon voi olla melko monta vaihtoehtoa syynä, kunnon laittella siellä pajalla varmaan selviää.
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 17:39:28 »
Anturi ja kehä kuitenkin ehjiä?
9
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: cx 60 awd D5 -10 vikakoodit
« Uusin viesti kirjoittanut TapioR tänään kello 16:58:28 »
S60 T6 AWD -11, abs ja luistonesto vaatii huoltoa. Kävin luettamassa vikakoodit ja oikea etu abs anturi tullut tiensä päähän, vaihto ensiviikolla.
10
Nelivetotekniikka / Vs: Booriholkki
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 tänään kello 16:48:55 »
Googlettelun perusteella automaatin holkkisarjassa 31437982 o-rengasta ei ole, mutta manuaalin sarjassa 31256008 sellainen on. Tuon perusteella automaatissa o-rengasta ei tarvita, mutta asia kaipaa vielä varmistusta.

Edelleen ihmetyttävät nuo kaksi koloa automaatin holkin vaihdelaatikon puoleisessa päässä. Tuntuu, että ne pitäisi sovittaa johonkin, mutta mihin?

Tosiaan, mun ex V70 oli manuaalivaihteinen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo