Kysytääs täältä löyhästi aiheeseen liittyen, vaihdoin käyttöpeliksi 240:n jossa 561:loppuinen poksi joka saanut kipeää, akunkengät normityyliin kiristetty pilalle ja löystymisen seurauksena käynyt kipeää. Ostin 9xx bokseja 962, 932 ja 981, kaikki muistaakseni turbon bokseja olisin laittamassa 981loppusta mutta siinä on ajonesto. Muistelen hämärästi että olen nähnyt xdf:n mistä sai ruksata immon päälle/pois, pitääkö paikkansa?
En löytäny mistään semmoista enää..
Ja olin lukevinani että binit käy 954stä eteenpäin mutta briksin lh-säätöjetjussa taas oli joku taulukko mistä selviää että sytyttäisi vikavalon eli ei siis käy..? Kokeilen varmaan 967biniä kun kerkiän..
561 (ns. pink-label) on surullisin LH:n versio, sitä löytyy A, B ja C versiot.
Tätä binien svappia asiaa on käsitelty tässäkin topicissa joskus.
Tuollaiseen IMMO:n päälle/pois xdf:n en ole törmännyt, tosin se ei tarkoita yhtään mitään, sillä en ole jaksanut vuosiin enää tuijotella muiden tekemisiä, vaan tehnyt omiani.
Tuo IMMO ei ole ongelma missään määrin. Valitset binin jossa sitä ei ole ja työnnät sen purkkiin.
950-984 väleillä kaikki binit menevät ristiin (se RAM muisti siinä lastun vieressä).
Tosin myöhempiin purkkeihin voi työntää myös aikaisemman binin, mutta sitä RAM muistia ei hyödynnetä ja muutoinkin binit ovat köyhempiä.
932 purkkiin sitten menee 937 ja sitä aikaisemmat binit.
Mutta karkea nyrkkisääntö on. RAM muistilliset binit menevät keskenään ristiin ja RAMmittomat myös.
RAMmittomia binejä voi käyttää myös RAMmillissa mutta RAMmillista biniä ei voi käyttää RAMmittomassa.
Eli 932 purkkiin voi työntää 937 binin, muttei 950 tai myöhempää.
962/980 purkkiin voi sitten työntää 932-984 tai miten nyt lystääkin.
Esim. Mikon stationwagoneissa on hyvä esimerkki tästä svapista.
Ysi-turbossa on 984 purkki, mutta 954 bini.
245:ssa on 984 purkki, mutta 951 bini (wiinastettu B230F).
Noissa eri bineissä on eroja lähinnä loppupäässä PID-säätimessä, sallitussa lambda-korjauksen rajoissa ja vastaavissa pikkujutuissa. Mitään varsinaisesti parempaa ei esim. 984 binissä ole 954 verrattuna kuin PID-säädin. Pääkorjauskartta on kaikissa B230Fx turboissa sama ensimmäisestä viimeiseen, eli siinä ei ole mitään kehitystä tapahtunut (volvon politiikka valinta).
Omissa 954 ja 937 purkeissa olen sitten kokeillut melkein kaikkea, omaa siskoa ja turunsinappia lukuunottamatta.