Kulkukoira  Proturbo

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #105 : 13.09.2015, 00:13:27 »
Eihän nyt ole mikään säätö pielessä?

Mittaan vielä Megalta -> askiin lähtevän tiedon.

Mutta:

-Linjapaine on täysillä koko aika (vaihteenvaihdon ajaksi pitäisi laskea jos haluaa mukavuutta)
-Solenoidit vaihtaa minimiviiveellä eli 10ms
Eli asetukset kunnossa. Race asetukset päällä ja silti (aski) luistattaa... Kuormalla.  :(

-Aski pitää (vielä?) ihan hyvin vaihteet päällä, vaihteenvaihdossa luistaa sekunteja jos kuormittaa.
-Askistahan ei ole mitään tieto onko koskaan toiminutkaan.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #106 : 13.09.2015, 00:31:02 »
Niin ettei sulle ole myyty jo paskaksi ajettua askia...  :(

Värjääntyykö öljyt? Haiseeko?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #107 : 13.09.2015, 00:45:11 »
Niin ettei sulle ole myyty jo paskaksi ajettua askia...  :(

Värjääntyykö öljyt? Haiseeko?

Oli ne suht tummat... Ei haissut kuitenkaan kuten AW71 öljyt. Sen jälkeen huudellu moneen kertaan öljyt jne...

Noh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #108 : 13.09.2015, 00:51:48 »
Heetkinen...

Etkös sinä purkanut tuon askin ennen asennusta? Näkyikö silloin vaurioita? Tai eihän ole oma kasausmoka nyt mahdollinen?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #109 : 13.09.2015, 00:54:03 »
Heetkinen...

Etkös sinä purkanut tuon askin ennen asennusta? Näkyikö silloin vaurioita? Tai eihän ole oma kasausmoka nyt mahdollinen?

En ole purkanut kitkalevypakkoja pois, eikä niitä nää purkamatta missä kunnossa. Kaikki muu kasattu ja purettu askista varmaan 3-4 kertaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #110 : 13.09.2015, 03:19:29 »
No, minulla on sentään vähiten murhaava alavääntöä ja tehoa, silti viisi vartin vetoa putkeen kuumentaa AW71L:n öljyt siihen tilaan lisäjäähdytyksen kanssa, että ykkönen vetää rajoittimelle, minkä sinulla teki jo heti.

Onko tämä meidän wiinamäenmiehien kirous, jota bensalla-cruisaavat eivät koskaan koe?  :o :-\

Sinulla ei kestä AW71L, eikä AW30-40, minulla AW71L ei kestä yhtään kiusaamista pidempään ja Mikolla M90 metelöi "mielenkiintoisesti" kun sitä ajetaan murhaavan alaväännön ahdoilla.

Perkele! Pitääkö minun tehdä jokaiselle oikeasti rajusti vääntörajoitetut polttoaine/sytkä-lastut vai pitääkö meidän siirtyä johonkin + TH400 tms. sarjojen laatikoihin?  :o :facepalm:

Mitä me olemme tehneet wäärin tässä virittämisessä, kun ahtoja ei ole juurikaan (alle 1,3 bar kaikilla) ja 668cc suuttimet huutavat hoosiannaa (minä&mikko) ja sinulla ne ovat auttamattomasti täydellisen 100% tapissaan?   :o :o :o :o :o :o
Minulla sentään on onneksi mikroskooppisen ahtimen vuoksi vielä suuttimissa aavistuksen verran pelivaraa (~10%) mutta te molemmat ajelette tappi-rajoilla jo, tai siis sinä ylität jo sen.

Eli +900cc suuttimmien säätämisen päivä lentää tulevaisuuteen, sillä jotain räjähtää laatikostasi heti, kun yritämme säätää sopat edes stoikalle nykyisessä setissäsi.  :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #111 : 13.09.2015, 06:23:06 »
Sinulla ei kestä AW71L, eikä AW30-40, minulla AW71L ei kestä yhtään kiusaamista pidempään ja Mikolla M90 metelöi "mielenkiintoisesti" kun sitä ajetaan murhaavan alaväännön ahdoilla.

Miten tämän nyt nätisti sanoisi. Onkohan se vika sittenkään siinä että voimaa on tajunnan (ja vaihteiston) räjäyttäviä määriä? Kaikilla noilla em. tyyppisillä vaihteistoilla on kuitenkin ajettu aika paljon rajummillakin kokoonpanoilla/moottoreilla ja ne ovat pysyneet kasassa.

M90:n ääntelystä nyt ei ainakaan kannata välittää. Sehän helisee, kolisee ja ties mitä muuta kovalla vauhtipyörällä vaikka siinä ei olisikaan mitään vikaa. ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #112 : 13.09.2015, 09:41:45 »
Onhan se m90 tavan helistin, mutta ääntä maailmaan mahtuu....  Ei muuta kun ehjempää aaweetä tilalle...
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #113 : 13.09.2015, 11:41:45 »
Miten tämän nyt nätisti sanoisi. Onkohan se vika sittenkään siinä että voimaa on tajunnan (ja vaihteiston) räjäyttäviä määriä? Kaikilla noilla em. tyyppisillä vaihteistoilla on kuitenkin ajettu aika paljon rajummillakin kokoonpanoilla/moottoreilla ja ne ovat pysyneet kasassa.

-Missäs AW71L on muka kestänyt kun maailmallakin hajoavat? Pakat kun kestää niin hajoaa mekaanisesti... Ei saa kestävää.
Jos tässä puhutaan siitä yhdestä 400hp niin se kyllä luisteli puheiden mukaan jo alusta asti.

-AW30-40 (tai A340 ja A341 Toyotan kielellä) on ihan kestäviä, n. 320whp asti vakiona. Sen jälkeen vaatii shift kittiä jne. Mutta saa kestäväksi sinne 800whp asti jos rahaa löytyy, kakkosen pakkasysteemi (mikä lie oikea nimi  ;D) pitää vaihtaa billettiin.

-M90 kestää Volvon askeista parhaiten. 600nm tais boostilla riittää, että kaasusta hajosi rattaat? Leikkimällä luultavasti hajoaa hetken aikasemmin. Tosin joutuu vaihtamaan kun kuorma-autolla. Hidas aski vaihtamaan vrt muihin.
Ei vieläkään ongelmia edellisessä autossa M90, +450nm bensalla. Ja saanut sikaa kolmelta henkilöltä tajuttomasti.

Wagoniin takaisin:
Lähinnä 200-300tkm määrä ajettu ja 0-? kertaa vaihdettujen öljyjen määrä AW30-40 askissa vaikuttaa kestääkö se 500nm enään edellisen elämän jälkeen.
Tämä ei kestänyt.

AW71L ei kyllä kestä edes 300hp ilman shiftkittiä ja isoa jäähyä keulassa yhtään vetoa. Niiden kanssa se kestää jonkun aikaa. Ylivaihde tietty hajoaa jos kerrankin sillä painaa kaasua (itse varoin sitä kun kipeätä... nojoo)
Ja mulla oli vaihdettu öljyjä tasaisin väliajoin ja vakiona ollut mulle asti. Ent. Volvo harrastajan auto.
Itse vaihdoin vuoden välein öljyt TAI jos alko yhtään muuttaa väriä TAI kovan kenkimisen jälkeen.

Katsotaan mitä tuo yksi viinamäen mies saa penkistä ulos. Pienempi ahdin... Eiköhän siellä (jumalaisella :2funny:) T-nokalla ole ihan mukava käyttöauto vääntöalue missä M90 vähän helistelee.  :)

No, minulla on sentään vähiten murhaava alavääntöä ja tehoa, silti viisi vartin vetoa putkeen kuumentaa AW71L:n öljyt siihen tilaan lisäjäähdytyksen kanssa, että ykkönen vetää rajoittimelle, minkä sinulla teki jo heti.

Onko tämä meidän wiinamäenmiehien kirous, jota bensalla-cruisaavat eivät koskaan koe?  :o :-\

Sinulla ei kestä AW71L, eikä AW30-40, minulla AW71L ei kestä yhtään kiusaamista pidempään ja Mikolla M90 metelöi "mielenkiintoisesti" kun sitä ajetaan murhaavan alaväännön ahdoilla.

Eli +900cc suuttimmien säätämisen päivä lentää tulevaisuuteen, sillä jotain räjähtää laatikostasi heti, kun yritämme säätää sopat edes stoikalle nykyisessä setissäsi.  :'(

Hehe. Viinalla kyllä vääntö on aivan toista luokkaa, itsekkään sitä uskonut ennen kuin koittamalla. Saatanan yllyttäjä.  ;D

AW30-40 tulee kyllä kestämään, löytää vaan toisen yksilön mistä kasaa uusilla osilla kestävän.  ;)

Ei se räjähdä... Luistaa korkeintaan, sehän on tuttuja jo AW71L ajoilta.  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #114 : 13.09.2015, 11:42:50 »
Onko tuota "murhaavaa" alavääntöä koskaan käyty missään mittaamassa että mitä siellä todellisuudessa on?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #115 : 13.09.2015, 12:31:09 »
Onko tuota "murhaavaa" alavääntöä koskaan käyty missään mittaamassa että mitä siellä todellisuudessa on?

Mikko on käyny penkittää vajaavaisilla setupeilla (ahtopaine ongelmia, ilman syttylastua muistaakseni?) lukemia, muistaakseni ensikuussa menossa penkkiin.

Itse menen heti kun saa askin pitämään ja suuttimet vaihdettua toisiin...  >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #116 : 13.09.2015, 13:57:31 »
Onko tuota "murhaavaa" alavääntöä koskaan käyty missään mittaamassa että mitä siellä todellisuudessa on?

On, 383Nm 0,8 ahdoilla ja erittäin sopimattomalla syttykartalla (16-tappisen).
Sittemmin sytkäkartta on kokemut radikaaleja muutoksia penkitetyssä setissä.

Hehe. Viinalla kyllä vääntö on aivan toista luokkaa, itsekkään sitä uskonut ennen kuin koittamalla. Saatanan yllyttäjä.  ;D

Kiistän syytteen määriltään ja perusteiltaan.   V:>
 :3/4 jättää sen:

Mietittyäni, tulin siihen tulokseen, että paikat alkavat kestämään jos teemme seuraavan muutoksen, eli vaihdamme nykyisin käyttämämme tämän.....




Suoraan tähän....



 :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #117 : 13.09.2015, 14:09:02 »
Tuohon m90 ei kestä keskusteluun itselläni on penkkitodiste, että omassa vollessani on 750nm vääntöä ja kestää siinä m90. Saanut sikaa joka ikinen kerta kun sillä on ajettu, kesän aikana varmaan peräkärryllinen renkaita tuhottu mutta ei askia. Tosin itseänikin vähän kesto mietitytti niin laskimme penkissä tehot niin, että jäi enää 650nm.

Hidas se aski vaihtaa tosiaan on! 1-2-3vaihteet kyllä saa ahtimen hereillä pidettyä vaihdon ajan, mutta pelottavaa on survoa kiireellä tuossa askissa vaihteita.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2015, 14:11:42 kirjoittanut miikel »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #118 : 13.09.2015, 14:37:21 »
Ikävä keskeyttää sinällään mielenkiintoinen keskustelu mutta jos nyt palattaisiin takaisin projektipäiväkirjan aiheeseen eli puliuk0n autoon. Ja ei, tämä ei ollut ehdotus.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #119 : 13.09.2015, 21:35:46 »
Ikävä keskeyttää sinällään mielenkiintoinen keskustelu mutta jos nyt palattaisiin takaisin projektipäiväkirjan aiheeseen eli puliuk0n autoon. Ja ei, tämä ei ollut ehdotus.

Joo, tekniikka puolellahan tais olla rwd askien kestoista juttua.  :)

Asiaan, kokeilin kylmällä askilla ja sain 2 -> 3 vaihdon terävästi vaihdettua... Kerran. Sen jälkeen aski lämmöt nousi (mittari 50-150c) niin 70c ja luistaminen kuormilla alkoi.

Viittaisi ilmeisesti kitka pakkoihin...? Olen käyttänyt Mobil ATF320 jonkun taulukon mukaan oli passeli...  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing