KL-varaosat  Race.fi

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #330 : 14.07.2016, 21:28:38 »
Omaan silmään ihan pätevän näköinen tuo lisämittariasennus.

Seiskaan olen jo hetken miettinyt vastaavaa, jos jaksan seosmittarin hommata.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #331 : 15.07.2016, 17:05:37 »


 S*
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #332 : 15.07.2016, 19:18:39 »


 S*

:tykkää:

Alkaa tuo oma laatikko olemaan jo niin ehtoolla, että pääsen sinun projektisi etenemisen myötä tekemään saman tempun!  S*


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #333 : 25.07.2016, 17:38:01 »
Aski täristää normi ajossa niin ettei taustapeilistä nää...  :2funny:

Hyvin vaihteet pitää kuitenkin vielä, ei lipsu edes kakkosella poltto.  8)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #334 : 26.07.2016, 16:56:20 »
Hmmh, mikä siellä täristää?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #335 : 26.07.2016, 17:23:02 »
Hmmh, mikä siellä täristää?

Ei ainakaan turbiini kun se on vaihdettu. Vain R tai D päällä alkaa ujellus ja uutuutena tullut julmettu täristys. Välillä täristää enemmän ja välillä vähemmän. Pakoputken tarkistelin eilen jo eikä osu koriin tai mitään muutakaan samantyylistä.

Liekkö jotain turbiinin laakerivälyksiä tai jotain kuitenkin kierrosten mukaan tärinä eikä ulostulon pyörimisen? Kestäis nyt vielä hetken... :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #336 : 06.08.2016, 22:24:45 »
Alko aski vähän jyrisee/ulvoo normaalia enemmän. Kestäis nyt hitto viel hetken! :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #337 : 05.11.2016, 19:45:28 »
Aski levisi. Ajamalla tosin talliin.  :2funny:
Tässä videota äänestä (videon lopussa kuuluu hyvin): KLIK

Sisusta purettuna kun lämppärinkenno vuotaa.
Elkää välittäkö siitä.

Tällästä löytyi askista:


Eli edelleenkään sieltä ei turbiini ollut sökö.  ::)


Tällästä kiiltävää osaa meni kiinni


YKK-anturille koppaan tilaa

Keppi muutettuna Bemarin nupille


Ensi viikolla taas hieromaan lisää, polkimet jne. Mahdollisesti kardaani ja keppiteline ensi viikolla valmiit.  *taavih->
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #338 : 12.11.2016, 20:59:41 »
Oliko suuri operaatio tuon hukkakipinän laitto ja tuliko huomattavaa eroa?

Hieno projekti kaikinpuolin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #339 : 12.11.2016, 21:35:47 »
Oliko suuri operaatio tuon hukkakipinän laitto ja tuliko huomattavaa eroa?

Hieno projekti kaikinpuolin.

Ei enään minkään sortin kipinä ongelmia, viime tulpilla ajoin puoliks tehdyllä lastulla (rikkaalla, viinalla) yli 15tkm...
Vanhat tulpat oli ihan ok kylläkin, vikana olikin tyhjäkäynti venttiili jumitteli (putsattu) ja lambda sekoili välillä (uusittu). Sen mitä ehti testailee, ennen kun Aisin Warner Bros hajosi.  ;D
Muutenkin kipinän teho on parempi, vedossa pientä positiivisuutta.

Jos vähänkään kipunassa jotain (kuten aina tuntuu noilla jakajilla olevan) niin BTI:hin vaan yhteyttä. Parin johdon kolvaus, suora johtosarja ja sitten itte värkkää tuen vaan puolalle!

Kiitokset. Kiva jos joku muukin tykkää käyttisprojektista, violetti 945 classic ollut haaveena niin kauan kuin sellaisen ekan kerran näin n. 10-15v sitten.
Valitettavasti olisi ihan oikea projektikin tallissa... Mutta jännästi aina nää käyttiksetkin vähän paranee/pahenee matkan varrella.  :P

Kuvia napsittu taas muutama:

Modattu 240 poljin (näyttääpä vinolta jotenkin kuvassa  :2funny:)


Wilwoodin sylinteri pellissä kiinni, pitää vähä tukkia orkkis reikiä, ei ihan sama jako ollu  :(


Rikkinäinen imusiipi (huom. tyyppikilpi  8))

Hirveessä flunssassa ollu niin oikeen edistyny tääkään prokkis taas vaihteeks.

Kometista soitti, ettei automaatin takapää käyny (lyhennettyyn) M90 etupätkään. Kävin viemässä M90 takapätkän ja prkl, ei se automaatin sopinu.
Meni vaan 1cm booreille ja tyssäs täysin. Kuulemma ihan normaalia, yleensä osuu kohdalleen mut aina ei.  :o

No ens viikolla kardaani valmis.
Lensua häiritty keppitelineen hitsauksen kanssa. Välttävää pyysin ja priimaa taas tuli.  :) Kuvaa en taida kehtaa ottaa kun itte ne katkasin, ehkä vähän hölmöstikkin. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #340 : 01.12.2016, 19:09:41 »
Aski kiinni, auto leimattu. Kaikki ok paitsi kardaani. Ja kytkinpoljin "mukavan" jäykkä (vois melkeen koittaa eri työ tai pääsylinteriä).  ::)

Kardaani käynyt takuussa KO-MET oy:ssä 2x:
Ekalla kerralla aivan vitusti epätasapainossa ja takaosa aivan kierona. 60kmh lujempaa ei pystynyt ajamaan.
-Vähän oikaistu ja painotettu. Jäi vielä vipottamaan silminnähden. "Millin saa heittää, tää on iha ok"

Tänään tokalla kerralla:
Ihan hyvä se on (mittasin heittokellolla 0.7mm heiton takapäästä, 10-15cm päästä perän laipasta), keskikumi on vain vitun jäykkä = saat tästä uuden (Biltemasta saa hyvät kumit maininnalla) kumin tuon sun kiinalaisen(?!) tilalle.
No lähdin hakemaan sitten motonetista kardaanin laakeria kun ne oli loppu, takasin tullessa tutkin mun vanhaa kovaa kumia joka oli nimetön kiinalainen. (tilasin saksasta MEYLE GERMANY joka oli pehmeä)
Samaten HEIDÄN uutta MEYLE GERMANY pehmeää kumia. Eli kusetusta tapahtunut.

Mainitsin, että jännästi mun MEYLE on muuttunut kiinalaiseksi ja TEIDÄN kaapissa on samanlainen MEYLE kun tänne osat tuotaessa... Vastaus muminaa ja punaiset kasvot.

Samalla kattelin tasapainotuksen tarkistusta (laakerin vaihto ei pitäisi vaikuttaa mitään) ja oho, kaikki painot uusiksi. Samoiten maalarinteipillä testatut painojen paikat irrotti kardaanista (aivan tuoreet) maalit. Eli motonetin reissulla kardaanin takapätkää oli suoristeltu "salaa" vaikka se oli todettu mukamas tarpeeksi suoraksi ennen motonetissa käyntiä sekä ekalla takuureissulla.

Niin ja kardaanin hinta oli 400€ tinkauksineen vaikka sovittiin aivan muuta. En voi suositella kenellekkään kyseistä pajaa, ennen toiminut hyvin, mutta nykyään ei.
Toivottavasti kardaani toimii, sen näkee taas huomenna kun pääsee töihin auton luokse. Ikinä en enään sinne mene jos nyt toimii, lähetän vaikka Jenkkeihin kardaanin mielummin laitettavaksi.  :nohnoh
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #341 : 02.12.2016, 00:27:43 »
400e ?  :o

Ite lyhennytin kesällä paikallisessa metallipajassa 240 kardaania niin maksoi 40e.....
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #342 : 02.12.2016, 17:26:37 »
400e ?  :o

Ite lyhennytin kesällä paikallisessa metallipajassa 240 kardaania niin maksoi 40e.....

Älä muuta sano, "vähän toisella satasella" 100-200€ (tasapainotus ja lyhennys).
Kysyin vielä, että jos nivelet ja vaihto ei oo hirveästi niin varmaan kannattais laittaa samaan. "joo ei oo pahan hintasta"
Niin 90€ KAPPALE nivelien vaihto siihen lisää ei sisältäen niveliä. Ja "tuu hakemaan 430€" mutkalla oleva tuotos minkä viet pari kertaa takuuseen korjattavaksi. Hienoa. ::)

Kardaani muuten tuntuis hyvältä mutta motonetin tukilaakeri? vislaa tasakaasulla... Tai sitten mahdollisesti käsijarrukengät täytyy tutkia. No nyt pystyy ajamaan taas kuitenkin. Ei riitä viikonlopun motivaatio tutkia. :D

Tulpat vaihtelin just ennen askin hajoamista kun ihmettelin pientä ontumista tyhjäkäynnissä (ja muutenkin satunnaisia nykäsyitä).
Mittasin sitten kaapelit (motonetin, pitänyt vaihtaa aikoja sitten jo pois  :nohnoh)



1. 2,593kohm
2. 2,632kohm

3. 2,025kohm
4. 2,023kohm

(Janmoreissa oli vain kahta pituutta, sekä pätki kun liikutteli  :o)

Boschin uudet:

1. 1,174kohm
2. 0,981kohm
3. 0,801kohm
4. 0,643kohm

Vähän vanhempia kuvia:

Vuoden vanha kenno, G12 punanen glykoli syönyt tinat  :nohnoh :nohnoh



TVS:ltä tuli vaihdekepin pussukka, hinkkasin siitä kivan.
Ennen:

Jälkeen:


Tässä lopputulos sisältä nyt. (huono kuva tiedetään  :-[)


Kattelin, että mulla sama pääsylinteri (kytkimen) kuin Bemarilla kaikissa malleissa n. 19mm, ja askissa n.22mm. BMW itte käyttänyt M3 malleissa 19/22, V8 malleissa 19/24, V12 malleissa 19/26 kombinaatioita. Melkeenpä pitäisi tilata yksi tuollainen 24mm työsylinteri ja kokeilla saisiko poljinta kevyemmäksi vai loppuuko liikematka...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #343 : 02.12.2016, 23:21:34 »
Vuoden vanha kenno, G12 punanen glykoli syönyt tinat  :nohnoh :nohnoh



Hm.....  Kemiallista korroosiota, eli jäähdytysnesteen jokin lisäaine ei ole sopinut tinan kanssa, joka on ilmeisesti lyijytöntä versiota nykyisten sääntöjen mukaan.
Eli jokin lisäaine siinä G12 nesteessä on sopimatonta tinan kanssa.

Nykyautoissahan ei ole mitään tinattua kennoissa tai muutoinkaan jäähdytysnesteiden kanssa tekemisissä.

Perinteisellä vihreällä jäähdytysnesteellä ei tiettävästi ole moisia ominaisuuksia.

Näyttäisi syöpymät olevan siellä kuumalla puolella.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #344 : 03.12.2016, 00:24:27 »
Sinänsä mitä muistelen kemian tunneilta niin monessakin reaktiossa lämpö on oleellinen tekijä, joten en tuota kuuman puolen syöpymistä ihmettele yhtään  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Ateho  Elekma