Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: S80 D5 vikakoodit
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 01.07.2025, 21:44:42 »
Tuossa on nyt koodia TCM:lle, sytystys häiriölle, suuttimelle ja seoksille. Aloita tuosta 4 sylinterin sytytyksen tutkimisella, vaikuttaa käyntiin ja sitä kautta myös vaihteiston toimintaan.
12
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: TF-80SC suodatin tukossa
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 01.07.2025, 21:44:35 »
Jos rovaniemeläinen vaihteistokorjaaja on öljyt vaihtanut niin onhan siinäkin voitu hutiloida tai sitten ei ole ollut täyttä varmuutta miten se öljymäärä tarkistetaan.
Onko laatikko kuitenkin kuiva päällisin puolin vai löytyykö hikoilua?
13
700, 900 & S/V90 / Vs: '97 Volvo 940 B230FT erinäiset käyntihäiriöt
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 01.07.2025, 21:37:44 »
Eihän nykybensat tarvii masinolia.
Ennen sitä lisättiin niin että viinaa oli 1-2%
Nykybensoissa on valmiina jo vähintään 5%. Ei luulis olevan veden takia ongelmia  ELK
14
alapuolen muovt paikoillaan ja kiinni tiukasti?
Lokarin sisähuopa ehjä...?
15
700, 900 & S/V90 / Vs: '97 Volvo 940 B230FT erinäiset käyntihäiriöt
« Uusin viesti kirjoittanut HammerDown 01.07.2025, 21:30:04 »
Noilla bensojen nimellisten etanolipitoisuuksien eroilla tuskin on mitään merkitystä, eihän siellä muuten pystyisi käyttämään Masinoliakaan.

E85:t sitten erikseen.
16
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: S40 2005 kuskinoven sähkövika?
« Uusin viesti kirjoittanut Zuunah 01.07.2025, 21:05:49 »
Ei uutta raportoitavaa tästä.
Pirssillä ajetaan suht harvakseltaan, n. 1x 2 vkoa, joten ovenavauskokemuksia tulee suht vähän, mutta vika ei ole ilmennyt uudestaan.

Mää vaihdoin 2 kk sitten kuskinoven johtosarjan, kun nyrkillä lyömällä ovipahviin, 10 cm ikkunakytkimien alapuolelle sai vian päälle/pois. Ei ole sittemmin kiukutellut.
17
700, 900 & S/V90 / Vs: '97 Volvo 940 B230FT erinäiset käyntihäiriöt
« Uusin viesti kirjoittanut kooaaro 01.07.2025, 20:56:04 »
Tulee mieleen oliko vanha suodatin huonosti kasattu. Omassa ollut Hengst vuoden ja on toiminut 95 bensalla
Boschin suodatinta ei enää valmisteta, Mahle, Knecht ja Mann.

Kai siellä joku valmistus-/materiaalivirhe on tullut.
18
700, 900 & S/V90 / Vs: '97 Volvo 940 B230FT erinäiset käyntihäiriöt
« Uusin viesti kirjoittanut kooaaro 01.07.2025, 20:55:10 »
Olisko bensan etanoli tehny temput suodattimelle, varsinkin jos ajaa 95 okt (10%) :idiot2:

Mitenkähän on puolan kunto?

En tiedä, käyttöohjekirjassa suositellaan ajamaan ysivitosella niin luulisi nyt autoon tarkoitetun varaosan sietävän kyseistä polttoainetta. En sitten tiedä onko ollut joku materiaalivirhe vai pitääkö oikeasti ajaa 98:lla.

Saakos puolan kuntoa/toimivuutta jotenkin testattua?
19
700, 900 & S/V90 / Vs: '97 Volvo 940 B230FT erinäiset käyntihäiriöt
« Uusin viesti kirjoittanut kooaaro 01.07.2025, 20:50:19 »
Eikös näissä ecu haistele nopeusanturilta/mittarilta, onko auto liikkeessä vai ei, ja sen mukaan joko jättää joutokäynnin korkeammalle tai tiputtaa normi tyhjäkäynnille. Kaiken järjen mukaan tätä säädellään tyhjäkäyntimoottorilla.

Mutta eikö ne vikakoodit nyt kannattaisi lukea sieltä, eikä vain yrittää nollata, sitä varten ne siellä on. Ei se vika koodin mukana häviä...

Vikakoodien luku olisi joo ihan aiheellista, tämä nyt oli vaan tämmöinen "pikakokeilu", kun lähin lukija taitaa löytyä 120km päästä volvon merkkihuollosta jos sieltäkään.
20
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo laatua....
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab 01.07.2025, 20:47:59 »
Ei sähköauto ole voimalinjan takia alttiimpi korroosiolle. Näyttää siltä, että autoja kehitetään ihan muut näkökulmat edellä. Lisäksi markkinoille on tullut uusia valmistajia, jotka eivät ole ihan kaikkia elinkaaritekijöitä teelmyksissään kopi… huomioineet.

Tuubista löytyy ainakin ruotsalaisten ”lokareja” Teslaan ja samaan merkkiin kotimainen, ruostumaton luukku sähköjä suojaamaan. MG saa merkkiliikkeestäkin lisäsuojausta ja kuvia löytyy melko murheellisen näköisistä alustoista. Taisi olla BYD, joka oli esillä ruosteongelmien vuoksi ja sama merkki oli toisella palstalla vetokoukun asennuksessa, josta sai vertailupohjaa esimerkiksi Volvon puskurin takaisiin rakenteisiin..

Mielenkiintoista nähdä, miten isot valukappaleet insertteineen käyttäytyvät kotoisassa suolakylvyssä. Eri materiaalien sekamelska ei ole korroosion hallinnan kannalta mitenkään optimaalinen tilanne.

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Futurez  Kulkukoira