Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin

  • 20 Vastauksia
  • 12681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #15 : 13.06.2014, 09:08:13 »
Miksiköhän FAQ listaa nimenomaan tuon dieselin asetelman?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0
Lainaus
-Kiinteä vauhtipyörä, ns. pottapyörä jossa LH2.4 rei'itys hammaskehällä. Tällaisen löytää kaikista LH2.4 moottorinohjauksella olleista 700, 200 ja 900 sarjan volvoista.
-Esimerkiksi D24TIC+M90 (1995->) kytkinpaketti, eli asetelma, levy ja painelaakeri
-Riippuen painelaakerista, prikkoja (3xM8 pulttiin käyviä)

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325
Lainaus
Option #1:
Standard 940TDi clutch setup. Good for up to 400NM.

Clutch disc 940TDi, stock, organic, 20 splines, 228mm, Sachs p/n: 18 1862 468 031

Pressure plate, stock, 228mm, Sachs p/n: 04 3082 204 033 and 86 3082 204 033.

Mä en tiedä, kysyn vaan...

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #16 : 13.06.2014, 10:56:33 »
Siellähän lukee, että esimerkiksi deekun kytkinpaketti, jossa tulee kaikki kerralla. Toki voi ostaa vain kytkinlevyn deekuun ja asetelma vanhemmasta turbovolvosta <-1995 joissa ei vielä kaksoismassaa ja m90:stä ole. Painelaakeri sitten taas m90 tarkoitettu.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #17 : 15.06.2014, 22:21:43 »
Nyt on vaihdettu pottapyörä, SRE -763 + m90 dieselin levy, ja normi m90 painelaakeri. Uusi paketti oli tosiaan n. 4mm matalampi kuin vanha, joka oli n. 85mm korkea. Laitoin 4,2mm edestä prikkoja sinne pallon alle, luultavasti kiristettäessä painui siihen 4 milliin. Kytkin on selvästi jäykempi käyttää, muttei paha. Käytös on samanlainen kuin vanhallakin, kopina, jurina ja luisto vain jäi pois ;)

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #18 : 24.06.2014, 08:54:10 »
Tämä Sachs kytkinsetti (diesel + M90, eli levy, asetelma, painelaakeri) maksoi muuten 230€, toimitusaika oli 5 viikkoa: http://spareto.com/products/3000-696-001-clutch-kit. Tuli eilen :)

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #19 : 16.07.2014, 15:40:34 »
Nyt on sitten täälläkin kytkin vaihdettu otsikon mukaiseen autoon. Eli LH2.4 pottapyörä, Sachs 3000 696 001 kytkinsarja (levy, asetelma, painelaakeri) ja kolme prikkaa pallopääruuvin alle. Uudet vauhtipyörän ja asetelman pultit + kampuran takapään stefa tulivat varaosa.fi:stä, kytkin oli spareto.com:lta.

Vanha levy oli kulunut noin 6mm paksuuteen, ei ollut vielä niiteillä. Uusi levy oli noin 8mm paksu. Hyvin toimii, vakio dieselin asetelma ei tunnu sen kummallisemmalta kuin käyttää kuin vanhakaan ja nyt kytkin puree täsmällisesti. Ja vaikka vauhtipyörä on nyt kiinteä, edes alle 1500 kierroksen isolla vaihteella ei kuulu mitään ylimääräisiä jurinoita.

Vanha vauhtipyörä vaikutti silmämääräisesti tarkistettuna ihan OK:lta, kilometrejä sillä oli takana 298000.

Nyt tarttis vielä vaihtaa syyläri (ei ole kuin paikalle ruuvaamista vaille) ja uusia tuulilasi.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: 940-97 b230fk + m90 diesel volvon kytkin
« Vastaus #20 : 14.09.2015, 22:42:50 »
olisko mahdoton ajatus että joku joka viitsis ja jaksais niin katsois skruvatilta sopivat kytkin kilkkeet mun kulkineeseen, PLEASE? tekniikkana toimii b230fk+m90 -97 jossa on kaksoismassapyörä, MUTTA TILALLE TULEE pottapyörä. eli ota huomioon pottapyörän vaihto!   KIITOS etukäteen jos joku viitsis tämän tehdä.   eli tarvisin vaan tilausnumerot näille: asetelma,levy,laakeri(t).
940 -97 B230fk+M90

 

Proturbo  Autodiagnoosi