Nyt on sitten täälläkin kytkin vaihdettu otsikon mukaiseen autoon. Eli LH2.4 pottapyörä, Sachs 3000 696 001 kytkinsarja (levy, asetelma, painelaakeri) ja kolme prikkaa pallopääruuvin alle. Uudet vauhtipyörän ja asetelman pultit + kampuran takapään stefa tulivat varaosa.fi:stä, kytkin oli spareto.com:lta.
Vanha levy oli kulunut noin 6mm paksuuteen, ei ollut vielä niiteillä. Uusi levy oli noin 8mm paksu. Hyvin toimii, vakio dieselin asetelma ei tunnu sen kummallisemmalta kuin käyttää kuin vanhakaan ja nyt kytkin puree täsmällisesti. Ja vaikka vauhtipyörä on nyt kiinteä, edes alle 1500 kierroksen isolla vaihteella ei kuulu mitään ylimääräisiä jurinoita.
Vanha vauhtipyörä vaikutti silmämääräisesti tarkistettuna ihan OK:lta, kilometrejä sillä oli takana 298000.
Nyt tarttis vielä vaihtaa syyläri (ei ole kuin paikalle ruuvaamista vaille) ja uusia tuulilasi.