Kulkukoira  Proturbo

Volvo 945 classic -98 KäyttöKartano

  • 104 Vastauksia
  • 27444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #45 : 16.11.2016, 21:08:27 »
Taas on jotain puuhasteltu. Enemmän ja vähemmän tärkeää.

No tänään asentui kaverin nosturilla pohjaan nuo 3 tukea mitkä sitten virallisilta nimiltään ovatkin? Eli reaktiotankojen runkokiinnikkeiden väliin tuo putki ja sitte etummaisten tukivarsien kiinnityspisteisiin nuo vahvikkeet. Osaako joku kertoa miksi nämä tuet jossain malleissa on ja jossain ei?? Kain ne vähän koria jäykistää, mutta ei nyt mitenkään merkittävästi.  :idiot2:

Viikonloppuna kun mallailin tankoja auton alle ennen maalausta ja asennusta huomasin lambda anturin ulkonäössä jotain hämärää. Vaikka se uuden näköinen olikin niin vaihtoon meni. Motonetin halvin tarvikeanturi... Nyt on orkkis bosch ruskealla liittimellä paikallaan.

Tuennat maalattu niin ettei jää varmana huomaamatta 8)



« Viimeksi muokattu: 04.08.2017, 17:02:03 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #46 : 19.11.2016, 14:40:06 »
Netin syövereistä löytyi tuollainen kuva missä tuo poikittainen tanko liittyy kolariturvallisuuteen. Eli jakaa kolarissa tulevan voiman sen kautta tasaisemmin. Vähän kuten SIPS. Voi olla että tuo tanko on sen takia ollut aina painavemmissa malleissa vakiona, kuten lanssi, limo ja mitä näitä nyt on?  Kaikkea sitä pitääkin pähkäilllä...  :facepalm:  :D
« Viimeksi muokattu: 04.08.2017, 17:02:14 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #47 : 27.11.2016, 15:21:27 »
Viikko sitten tuli vedettyä autoglym hd waxi pintaan ja ennen sitä harrastettua vähän tarra tuuuuningia. Ei livenä hyppää noin paljon silmille mitä kuvissa. Eli hirvet ja 940 tarrat ovien alareunaan classic raidan tyylisesti saman sävyisellä teipillä kuin classic raita. :) Muuten ei ole mitään juuri tapahtunut.

« Viimeksi muokattu: 04.08.2017, 17:02:44 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #48 : 27.11.2016, 15:33:30 »
Siisti laite. Onko suunnitteilla mitään samantapaista laittelua kuin edellisessä seiskassa? :P

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #49 : 27.11.2016, 15:52:58 »
Siisti laite. Onko suunnitteilla mitään samantapaista laittelua kuin edellisessä seiskassa? :P
Kiitos! On kyllä mielessä monenlaistakin laittoa. Lasien kalvotus on käynyt mielessä ympäri auton jollain hillityllä ja siistillä kalvolla. Orkkis lisävarusteilla varustelua ja alustakin olisi tarkoitus madaltaa jossain kohtaa, niin että ajomukavuus kuitenkin säilyy.  :)

Myös tekniikan piristys on käynyt mielessä kun löytyy tuo 19t ahdin edelleen hyllystä. Voi olla että jää silti moinen räpellys tekemättä kun se monesti lähtee käsistä koko homma. Pärjää vakionakin varsin hyvin, kun vertaa esim edelliseen b200f+m47 yhdistelmään. ;)
« Viimeksi muokattu: 27.11.2016, 15:56:40 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #50 : 30.11.2016, 20:16:10 »
Tänään aamulla piti sitten peruuttaa tallista ulos vähän turhan liki oviaukkoa ja kuljettajan puolen peili koki viimeiset hetket...  :facepalm: :facepalm: Samainen peili oli jokunen vuosi sitten vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Silloin oli ajettu ohitustilanteessa vähän läheltä aurausviittaa ja koko peili oli pamahtanut palasiksi. :D Eli kolmatta peiliä viedään sitten.

Onneksi itseltä lyötyi vielä nuo 960.in peilit. Väri vaan on väärä joten nyt samalla sitten maalaukseen lähtee ''uusi'' kuskin peili ja hantin peili samalla. Saa siitäkin kiveniskut ja naarmut pois. Sekä snowcap mikä on odottanut asennusta niin vetästään kans korinväriin. :) Sellaista tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2016, 20:17:42 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #51 : 01.12.2016, 17:19:30 »
Siisti peli on kyllä! S* Mistäs hommasit noi 940 tarrat oviin? Samanlaisia etsinyt, mutta vaan seitennelikymppiin. ???
« Viimeksi muokattu: 01.12.2016, 17:23:21 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #52 : 02.12.2016, 18:03:31 »
Perus siisti eläkeläismalli tämä! ;) Teetetty on kaikki tarrat, myös nuo hirvet. Ja kyllä mulla seiskassa on myös ollut samallaiset ovissa. :)

Siinä joku kuva seiskan ovissa olleista tarroista.


Lisää kuvia: http://s1358.photobucket.com/user/P11S1/library/745?sort=3&page=1


Kävin myös juuri äsken viemässä peilit ja snowcapin maalaukseen. Ei näköjään tuo 960 -95 peilikään ihan samallainen ole mitä 940 -98 classic mallin. Ainakin se lasin irroitus tapahtuu eritavoin. Liitin oli sama ja kuoret kylläkin. Ei muuta eroa taida olla?

Värikoodi on tässä vehkees 417 nautic blue on kyllä hieno väri, kuten aika moni muukin classic mallin väreistä. :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #53 : 03.12.2016, 11:07:33 »
Peilin katkaisijoita on kahta erisorttia, ja sen mukaan kahta erilailla toimivaa peiliä, toisessa on kaksi moottoria, toisessa yksi moottori ja solenoidilla vaihtuu "vaihde" joka päättää kumpaako suuntaa se moottori säätää. Katkaisin ja peili tarttee siis olla samaa paria keskenään, muuten toimii tosi hassusti...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #54 : 03.12.2016, 11:32:13 »
Peilin katkaisijoita on kahta erisorttia, ja sen mukaan kahta erilailla toimivaa peiliä, toisessa on kaksi moottoria, toisessa yksi moottori ja solenoidilla vaihtuu "vaihde" joka päättää kumpaako suuntaa se moottori säätää. Katkaisin ja peili tarttee siis olla samaa paria keskenään, muuten toimii tosi hassusti...
Ainakin 960 peilissä on johdot saman väriset ja liitin samallainen. Eli ilmeisesti on kuitenkin sama kun tämän auton orkkis?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #55 : 03.12.2016, 12:55:05 »
Tuo peilien muutos tuli jo 1992->
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #56 : 03.12.2016, 21:08:27 »
Niin taisi tulla joo.. Ainakin varaosat menee jos koko peilin ostaa niin juurikin niin että -92 eteenpäin on sitte eri. Siinä samalla muuttu se runko myös vähän.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #57 : 03.12.2016, 22:18:42 »
Päivitystä pukkaa. Tänään päätin käydä porin hifi konexista tai nykyään hifi storesta hakemassa vähän äänieristys materiaaleja. Tätä hommaa ei ennen ole tullut kokeiltua ollenkaan, paitsi ihan orkkis eristeitä asentamalla lisäksi paremmista malleista. Eikä nytkään tarkoitus ole mitään kovin erikoista eristystä tehdä, kun ei tämä mikään poppi auto ole. :D Orkkis humppalaiteetkin kerran on.

Pari pakettia nappasin siitä kun tajouksessa oli. Silent coat merkkistä eristettä. Bitumimattoa ja sitten vaahtomuovia.

Aloitinkin tänään illalla tuohon hantin oveen mistä pahvi oli jo valmiiksi irti peilin irroituksen takia.

1.Ensin orkkis eristeet pois sekä kosteuseristeet
2.Sen jälkeen putsaus ja bitumia liimaamaan. Tässä on liima valmiina eikä mun mielestä tarvi edes lämmittää. Nappaa varsin hyvin ilmankin kiinni ja muotoutuu.
3.Ovipahvi tuli aluksi vuorattua kokonaan tolla vaahtomuovilla kun vauhtiin pääsi. Piti lopulta todeta ettei se mahdu enää ollenkaan paikalleen. No kohta siinä ei ollut enää kun muutama palanen. On vaan niin jämptiksi tehty tuo ysin/seiskan ovipahvi ettei sinne väliin mahdu oikeestaan mitään ylimäärästä.
4.Pintapeltiin kuuluisi kans bitumia liimata, mutta laitoin vaan kaiuttimen taakse. Nuo ovet on edellisen omistajan toimesta niin hyvin kotelonsuojattu ettei jaska niitä ruveta putsaamaan sen takia.
5. Sen jäkeen vaan orkkis eristeet päälle ja pahvi paikalleen. On tuokin varmaan tyhjää parempi. :)

Jos huomenna vetelis kuskin puolen ovet samalla kaavalla. Jämäpalat mitä jää yli olisi tarkoitus myös hukata tähän autoon. :D


Ovi eristettynä ja orkkis ersisteet päällä


Bitumia aika vähän mutta on sekin tyhjää parempi ;D


Pahviin ei tuon enempää mahtunut järkevästi. Ei vaan tahdo sopia ilman runnomista paikalleen muuten.

Ja taakse sama homma.





[
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #58 : 04.12.2016, 00:10:28 »
Tuo peilien muutos tuli jo 1992->
Niin tulikos tuossa päivityksessä jo se alalistan muutos samalla? Testatusti -95 peili -98 autoon sai aikaiseksi juurikin päin persusta toiminnan erilaisen kytkinratkaisun ansiosta, jotenka muitakin eroja tuntuisi olevan. Ja mun omassa on tällä hetkellä -96 peilit ja auto on -93, yhtä lailla säädöt pelaa päin pers, tai lähinnä ei pelaa, mutta sain lämmityksen mitä kaipasin ja säädöt eio jaksanu vielä kiinnostaa nimpaljo että tekisin asialle jotain  :D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 945 classic -98 //
« Vastaus #59 : 04.12.2016, 00:16:28 »
Pakko huomenna kokeilla toista 960 peiliä mikä on tuolla vintillä jemmas et mitä se sanoo. Jos se toimii ihan miten sattuu ni pitää soittaa maalarille ettei nyt maalaakkaan sitä...  :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

 

KL-varaosat  Race.fi