Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #150 : 09.06.2011, 20:57:24 »
dodii.
vakaajan saa passaamaan paikalleen kun laskee korin kiinnikkeitä 3cm alaspäin. lasku palat suunniteltu. 8)
nyt on leikelty orkkis öljypohja palasiksi ja kasattu uudessa järjestyksessä, hitsaria vaille valmis.
öljytilavuus pieneni noin litralla. ::)
öljypumpun laippa/imuputki suunniteltu ja odottaa tekiäänsä. talliin  *karkuun->
moottori korvakot teen sitten kun saa öljypohjan hitsarilta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #151 : 09.06.2011, 23:28:17 »
.
öljytilavuus pieneni noin litralla. ::)


tilalle tarpeeksi suuri öljynlauhdutin...... tuo tilavuuden pieneminen ei ole oikeen hyvästä.
LH&ostrich

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #152 : 10.06.2011, 04:39:58 »
tilalle tarpeeksi suuri öljynlauhdutin...... tuo tilavuuden pieneminen ei ole oikeen hyvästä.

jotain tämän kaltaista pitää kehitellä.
öljyn vaihto väli ainaki lyhenee huomattavasti kun tilavuus pienenee.
no eipä tehokkailla autoilla muutenkaan pitkiä matkoja taideta samoilla öljyillä ajaa. mikähän ois sopiva vaihto väli jos ajatellaan että tehoa ois noi 400hv ja öljytilavuus jää nyt noin 6.5litraan.

jep jep. löysin sopivaa öljynimuputkenlaippa ainesta lämminvesikierukan laipasta oisko 5mm levyä ollu.
nostin kierukan nurkalta esiin, piirtelin kaikessa rauhassa laipan mallin ja kaivoin rälläkän esiin ja ensimmäisenä pöläytin putket poikki ja tuki raudan sitte oli tilaa alkaa leikkaan laipasta laippaa irti. noh imuputken laippa oli melkein irti nii isä ukko tuli äkäsenä mainitsemaan että se kierukka oli tarkoitus laittaa kotipaika vesivaraajaan maalämmön lataus kierukaksi.
noh uus kierukka maksaa noin 300€
oli vähä semmonen olo että v1ttu jätkät mää taisin ihan just mokata jotaki :idiot2:
paskaaks täsä jatkoin hommia, nimittäin oli sen verran kallis laippa että oli miltei pakko tehä kerralla plaanausta vaille valmiiksi.
lopuksi tuumin samaa mitä jumala kun pillun loi "eihän siitä nätti tullu mutta kyllä on hyvä"  :o

mitähän sitä huomenna taas töskää?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #153 : 10.06.2011, 09:32:39 »
kannattaa ainakin aluksi seurata öljynkulutusta tiuhaan ku on outo moottori.
sitte aina aamulla ku lähtee tarkistaa öljyt,renkaanpaineet,pissapojannesteet,renkaat,
renkaanpultit ja valot nyt ainakin  ;D sitte jotkin muutakin mitä mieleen tulee.
muista vaan kalibroida tikku oikeanlaiseksi.
paljonko vakio koneella on vaihtoväli  ??? jos sen sitte puolittaa niin vois olla kohillaan.  :)

oon joskus itekki "löytäny aarteen" tallin kulmalta ja tuhonnu sen.
parin päivän päästä iskä ihmettelee missähän se on oisin laittanut sen johonki tosi tärkeään   :D
v70 D5R

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #154 : 10.06.2011, 11:03:34 »
mihin tuoata kaliproida kun öljypohjan korkeus on sama. "kuopan" pituus vaan lyheni 9cm.
öljyn vaihto välin oon ajatellu noin 5000km ja aina ratapäiviä ennen ja jälkeen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8985
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #155 : 10.06.2011, 12:43:16 »
öljytilavuus jää nyt noin 6.5litraan.

2.8-litraisessa PRV:ssä on tuon verran, sullahan on käytännössä samankokoinen motti yhtä monella pytyllä. PRV tosin bensa ja tässä kiisseli.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #156 : 10.06.2011, 19:49:12 »
Voithan tehdä sinne sumpun jos öljytilavuus askarruttaa. Esimerkiksi sen öljynjäähdyttimen yhteyteen.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #157 : 10.06.2011, 20:13:09 »
Käyttiksen 6.5tdssä on 6.5litraa öljytilavuus, joten en näe sen olevan ongelma 3litrasessa  ::)
7tkm on öv-väli
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #158 : 10.06.2011, 22:13:31 »
öljyn lämpömittarilla selviää aiheuttaako tuo toimenpiteitä.

just vein öljypohjan hitsarille :)
huomen illalla saan takas valmiina :hello:

jollaki kun sais sen öljypumpunlaipan suoraksi nii huomenna pääsis kasaamaan koneen loppuun.
yks vaihtoehto ois mäykkis olutta hiekkapaperia ja peili.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #159 : 11.06.2011, 08:09:46 »
öljyn lämpömittarilla selviää aiheuttaako tuo toimenpiteitä.

just vein öljypohjan hitsarille :)
huomen illalla saan takas valmiina :hello:

jollaki kun sais sen öljypumpunlaipan suoraksi nii huomenna pääsis kasaamaan koneen loppuun.
yks vaihtoehto ois mäykkis olutta hiekkapaperia ja peili.

lavatansseihin mukaan se laippa. niittaa tossunpohjaan kiinni ja tanssittaan mummoja  :)
parkkettia vasten tulee silee jälki.
v70 D5R

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #160 : 13.06.2011, 11:00:12 »
Hieno projekti! :) Köyhänä ei voi kuin vain unelmoida vastaavasta :( Toivottavasti saat projektin saatettua loppuun asti ja pyörähdät vaikka joskus jossain tapahtumassakin niin olisi yksi hyvä syy lähteä katsomaan 8)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(kuvia koneen sovituksesta.)
« Vastaus #161 : 14.06.2011, 04:48:10 »
Hieno projekti! :) Köyhänä ei voi kuin vain unelmoida vastaavasta :( Toivottavasti saat projektin saatettua loppuun asti ja pyörähdät vaikka joskus jossain tapahtumassakin niin olisi yksi hyvä syy lähteä katsomaan 8)

eiköhän tämä nippuun tule.

öljypohjan hitsauksen kans oli ollut pieniä ongelmia kun ei ollu kestänyt irrottaa stressi levystä ilman lisä halkeamia.
noh nyt on kumminki öljypohja valmiina.
ja nyt on öljypumpun laippa plaanattu.

koneeseen pitää vielä kasata öljypumppu, vaihtaa pumpun o-rengas tiiviste, asentaa paine laakeri ja korvakot.
yks korvakko on jo valmis.
koneen asennukseen pitää laskea vakaajaa, korvakot, ja kardaani tehä.

vielä vajaa kuukausi niin pitäs liikkua.
aluksi hx 35 ahdin ja sitten kun saa liikkeelle niin alkaa tekeen pakosarja 55vgt:lle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tavoite ajaa kesä miitissä)
« Vastaus #162 : 14.06.2011, 13:06:31 »
homma jatkuu parin päivän mökki loman jälkeen.
pakko hakea inspiraatiota kuusamosta.
jospa sitä ens viikolla sais koneen kasaan ja paikalleen.
nyt on onneksi kohtuu hintainen koneistaja ja tekee kellosta huolimatta nii ei jää siitä kiinni.
niin että  siellä ne korvakot valmistuu kun väsyttelen taimenta mökillä ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tavoite ajaa kesä miitissä)
« Vastaus #163 : 18.06.2011, 18:52:52 »
dodii nyt on mökillä ryyp.. eiku levähetty ja kalastettu nii jaksaa taas laitella.

öljypohjan kans menny taas tovi.
ensin ei menny sinne päinkään kun yks jäykiste otti öljytikun putkeen. jäykiste sai pirraa ja alkoi passaamaan.
seuraavana leivoin öljypumpun imuputken sopivan mittaseksi.
alumiini kun on semmosta paskaa että keksi hitsauksessa lyhentyä noin 5mm.
pultin reiät soikeiksi (tekemättä) nii alkaa natsaan paikalleen.
tarkotus tänään saada passaamaan, puhistaa ja kasata kaikki öljypohjaan liittyvä.
sitten ois yks vittumaisin osa alue tehty.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.(tavoite ajaa kesä miitissä)
« Vastaus #164 : 21.06.2011, 02:51:31 »
nyt on öljypohja ja sen sisällä olevat hilut kasattu ja moottori on taas konehuoneessa että näkee onnistuko öljypohja kerralla. onnistuhan se ainaki näillä näkymin.
vähänöljyn anturi ei sovi enää paikalleen niin pitää vielä särkiä se pelkäksi laipaksi :uglystupid2:
huomenna hakemaan korvakko aihiot ja illalla sovittaan konetta uudelleen *kahvia->

huomasin tänään että syylärin alavesiletku tökkää suoraan laturiin :tickedoff:
välijäähy pitää ostaa että pääsee sen sovittaan paikalleen ja suunnitteleen ahtoputkien reittejä ja
kattomaan että sopiiko syyläri nurinpäin olemaan. eli letku lähdöt eteenpäin ja sieltä kikkailemalla moottorille.
muuten ostais uuden alumiini syylärin mutta alkaa rahat loppumaan jos kaikki laittaa uusiksi.
minäkö luulin ensin että tonni riittää. seuraavaksi ajattelin 5 tonnia riittävän mutta vitut. :nuhtelu
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

RallyBaron  Samppasport