Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #450 : 12.02.2012, 14:42:42 »
viikonlopun työstä pari fotoa











että tämmöstä täällä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #451 : 12.02.2012, 15:33:38 »
Nyt on DP oikeeseen suuntaan! O0

Ei muutaku iloisia työtunteja tän kanssa!

Tätä projektia seurannu alusta asti, hengessä mukana!
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #452 : 12.02.2012, 21:25:53 »
pirukun ei löydä oikeita ennakoita millään.
pumpun o rengas kusee öljyä ihan saatanasti, siihen löytyi vika. pumppu ottaa kiinni moottorin korvakkoon.
siitä kevyesti lamelli laikalla tavaraa pois ja iltapalan jälkeen kokeileen uudestaan sopiiko pumppu vittuilematta paikalleen.
koko päivä menny ennakoita hakiessa eikä tuo vitunkeksintö ole lähternyt kertaakaan käyntiin, ei ees hörähtänyt...
varmaan 10 kertaa punpun käyttänyt pois.
nyt tuntuu taas aikalain siltä että vois vaikka myydä mustalaisille koko paskan.
sinnillä yritän vielä pari kertaa jos siihen sattus löytymään ennakot.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #453 : 12.02.2012, 21:33:59 »
Koita samaa ku mää, survo puukko konepellistä läpi. Vittuili 740 viimesen kerran, ei o ollu käymää lähtö ongelmaa enää.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #454 : 12.02.2012, 21:35:56 »
Ei passaa vielä malttia menettää.  :nohnoh
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #455 : 12.02.2012, 21:37:55 »
Koita samaa ku mää, survo puukko konepellistä läpi. Vittuili 740 viimesen kerran, ei o ollu käymää lähtö ongelmaa enää.
tuo on pakko testata :D
joo menis takas talliin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #456 : 12.02.2012, 21:48:08 »
jo on mylly. O0
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #457 : 12.02.2012, 22:02:43 »
Saisikohan mese foorumilta yksityiskohtaisia ohjeita pumpun ajoituksen säätämiseen? ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #458 : 13.02.2012, 09:20:15 »
tais öljyn vuotoon löytyä vika.
oispa keksinyt jotaki muuta tällä kertaa kun pumpun rungosta kiinnike murtunut irti ja just siitä o-renkaan kohdalta poikki koko kiinnike nii kusee sieltä välistä.
ei voi muutaku sanoa että voehahevovvittu. son taas vähintään pari sattaa ennenku saa tuon käyntiin.
kokeilin illalla purkaa sen ylimääräisen sähkö pumpun ja siirtää elementit siihen ja sen koko pääty härdellin mutta en saanut kaikkia elementin osia irti nii annan olla ja vien ne pajalle siitetteväväksi jos ei luotto hitsari saa hitsattua tuota runkoa kasaan.
välillä meinaa palaa oikeasti käpy näitten vehkeitten kans.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #459 : 13.02.2012, 16:24:53 »
Kyllä se siitä vielä kevääksi kääntyy. :3/4 jättää sen:
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #460 : 13.02.2012, 17:21:55 »
siirtää elementit sähköpumppuun...?? :o
kenen tekele tuo pumppu muuten on?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jolavi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #461 : 14.02.2012, 11:06:41 »
sylinterikohtaisten syöttöjen tasaus taitaa olla mahdottomuus ilman pumppupenkkiä. suunnilleen saat ehkä kohdalleen kun tarpeeksi kauan patentoi.
Ja ne elementit lähtee alakautta irti. Lukitset nostajat yläasentoon.Siinä kyljessä on torx tai kuusiokolo ruuvit elementtikammion alapuolella. sitten otat nokan poikkee pumpun takapäästä. säätötangon jos irroitat elementtien kääntövivuista niin veikkaan että vaikeaksi menee. Eli niitä ei tarvi ruuvata auki. Kyllä se siittä menee mutta suosittelen kyllä jotakin dieselhuoltoa. Ja vielä semmoinen että ne kaikki osat jota elementin ympäriltä löytyy on tehty "pareiksi". eli älä sekoita eri sylinterien osio keskenään.

Ja tosiaan mursufoorumilta näkyy ennakon laitto. Mutta yksinkertaisesti. Lukitse pumppu irtaallaan omaan kohtaansa. Eli sieltä takapäästä alalaidasta 17mm plommi pois ja teet siihen 11mm poranterästä työkalun. Viilto rautasahalla tai rälläkällä poranterän tai jonkun 11mmtangon päähän. Sitten pyörität pumppua ja etsit kohdan missä tämä "erikoistyökalu" lukitsee pumpun kohdalleen. Sitten vain kone oikeaan ennakkoon kampiakselilta ja oikealle kierrokselle. siellähän on semmoinen kolmiomallinen pelti ja sen suorasivu päältäpäin katsottuna näyttää kohdan. Ja öljykorkista kun tarkasti kurkistelee niin näkee nokkapyörien merkit tai sitten 1. sylinterin nokat joiden pitäisi olla yläviistoon. Pumppu paikalleen ja lukitustyökalu vain lopuksi pois. Hyvä tulee.

Vakio pumpun ennakko on n. 16jykk. eli jälkeen yläkuolokohdan. Mutta n.13 varmasti parempi. Eli tämä lukema kampuralle. Tästä jos laskee oikean ennakon niin se on vanhalla nokalla 38astetta aikaisemmin ja uudella 35 astetta.SItten jos mynän pumppu niin ennakko laitetaan suoraan n.15eykk ja uusissa n20.eykk

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #462 : 14.02.2012, 23:12:42 »
sylinterikohtaisten syöttöjen tasaus taitaa olla mahdottomuus ilman pumppupenkkiä. suunnilleen saat ehkä kohdalleen kun tarpeeksi kauan patentoi.
Ja ne elementit lähtee alakautta irti. Lukitset nostajat yläasentoon.Siinä kyljessä on torx tai kuusiokolo ruuvit elementtikammion alapuolella. sitten otat nokan poikkee pumpun takapäästä. säätötangon jos irroitat elementtien kääntövivuista niin veikkaan että vaikeaksi menee. Eli niitä ei tarvi ruuvata auki. Kyllä se siittä menee mutta suosittelen kyllä jotakin dieselhuoltoa. Ja vielä semmoinen että ne kaikki osat jota elementin ympäriltä löytyy on tehty "pareiksi". eli älä sekoita eri sylinterien osio keskenään.

Ja tosiaan mursufoorumilta näkyy ennakon laitto. Mutta yksinkertaisesti. Lukitse pumppu irtaallaan omaan kohtaansa. Eli sieltä takapäästä alalaidasta 17mm plommi pois ja teet siihen 11mm poranterästä työkalun. Viilto rautasahalla tai rälläkällä poranterän tai jonkun 11mmtangon päähän. Sitten pyörität pumppua ja etsit kohdan missä tämä "erikoistyökalu" lukitsee pumpun kohdalleen. Sitten vain kone oikeaan ennakkoon kampiakselilta ja oikealle kierrokselle. siellähän on semmoinen kolmiomallinen pelti ja sen suorasivu päältäpäin katsottuna näyttää kohdan. Ja öljykorkista kun tarkasti kurkistelee niin näkee nokkapyörien merkit tai sitten 1. sylinterin nokat joiden pitäisi olla yläviistoon. Pumppu paikalleen ja lukitustyökalu vain lopuksi pois. Hyvä tulee.

Vakio pumpun ennakko on n. 16jykk. eli jälkeen yläkuolokohdan. Mutta n.13 varmasti parempi. Eli tämä lukema kampuralle. Tästä jos laskee oikean ennakon niin se on vanhalla nokalla 38astetta aikaisemmin ja uudella 35 astetta.SItten jos mynän pumppu niin ennakko laitetaan suoraan n.15eykk ja uusissa n20.eykk

suuri kiitos neuvoista. tämän lukitus homman tiesin ja samaten tippa kikka tarkistukseen, eli pumppu kohilleen ja tarkistaa pyörittämällä konetta ykkösen suutinputki irti ja heti kun tiisselin pinta nousee nii siitä tarkistaa ennakot. tippa kikalla ennakot 17 eykk eikä pelaa vaikka tuolla pumpulla pitäs pelata. tai ainakin näin on mulle sanottu. kerro ihmeessä tuon tippa ennakon asteet nii saa taas katiskan käyntiin.
viikon loppuna saan ehkä kaverin pumppua lainaan ja pääsee kokeileen oliko tuo mun pumppu jotenki muutenki paskana kuin tuo nykyinen murtunut tasopinta.

purkiin siitä sähköpumpusta yhden elementin irti niin pitkälle kuin ne ilman voimaa lähti. saa nuo syliteri kohtaiset aika lähelle kohilleen kun ottaa kapeita ja pitkiä lasiputkia 6kpl ja niihin suutin putket ja eiku pumppua pyörittää tasavauhtia niin kauan että ensimmäinen putki on lähes täys ja siirtää sylinterikohtaisia syöttöjä niin kauan että kaikki täyttyy tasaisesti.
tai no mikä minä oon konsteja sanomaan kun en saa yhtä mekaanista konetta käymään särkemättä kalliita osia.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #463 : 15.02.2012, 00:19:19 »
Mä oon kyllä huonoista unista ihan sekasi, ja taaskin joudun valvoon.... mut eiks tossa 1. syöttöputki irti - tippatestissä jää nyt huomioimatta suuttimen avauspaine, ja sitämyöte ajotus myöhäselle ???
Niinku sanottu, ajatus on nyt ihan harhanen em syistä, mut kuiteski sitä todellista ruiskutusennakkoo pohdin ---- taisiisainakiyritän .......  :idiot2:
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa jolavi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua.
« Vastaus #464 : 15.02.2012, 00:28:43 »
en nyt jaksa lukea koko juttua läpi, mutta oliko se mynän vai jonkun muun tekemä pumppu ja millä elementeillä. jos mynän tuore versio niin ennakko sillä tapilla 18-20eykk ja vanhemmilla mynäläisillä n.15eykk. jos jonkun muun tekemä niin ajoitusmerkki siinä tehtaan kohdassa eli 16jykk. eli kannattaa laittaa 13jykk.

 se nimittäin yllättävänkin väärällä ennakolla. Niin ja nuo ennakot on minun kokemuksia. niillä ei faktan kanssa mitään tekemistä. :D Mutta niitä olen tässä pari kuukautta tosissaan laskenut, kokeillut ja miettinyt. Mutta en viitsi tätä topiccia sotkea vaikka oleellisesti liittyy dieselin virittämiseen. oli sen merkki volvo,mb tai kia ;)

 

Samppasport  Futurez