Jatkan offtopicia hieman, mutta aiheeseen palaten.
Olen miettinyt, miksi kukaan ei ole vielä rakennellut HJ60/HJ61 Toyotan isoa taka-akselia tämäntehoiseen sovellukseen?
Akseli 9,5" lautaspyörällä, 27 booriset kohtuu paksut vetarit, yleisin välitys 3.7.
Ainoana "ongelmana" näen sen, että murikka ei ole keskellä akseliputkea, mutta akseliputkea kaventamalla ja käyttämällä kummallakin puolella lyhyen puolen vetaria, en näe ongelmaa?
Lisäksi nämä ei maksa käytännössä mitään, semifloaterit 50e ylöspäin, fullfloaterit 100e ylöspäin. Alkuperäisellä kytkettävällä lukolla (esim. kiihdytyskäyttöä silmällä pitäen) 300-400e ylöspäin.
Taitaa kuitenkin se Foortilainen kestää vakionakin (paljonkin) enemmän mitä ameriikan ooppelin perä. Saahan siihen palamaan rahaa jos haluaa rakentaa ydinsodan kestävän (mitä siitä ooppelin perästä ei saa), mutta kestää kyllä vakiokaluillakin aika miehekkäitä lukemia. Danan 60 on sitten toinen kestävä, ja on edullisempi rakentaa kuin Foortilainen.