Autoracing  KL-varaosat

Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )

  • 48 Vastauksia
  • 30503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #15 : 25.12.2012, 15:31:40 »

IPD myy valmista muunnossarjaa, joka käy suoraan paikoilleen:
http://www.ipdusa.com/products/6323/109631-nivomat-conversion-kit-with-sachs-turbo-gas-shocks

Siis onko tuo nyt sitten joku nivomat kopio vai vaihto tavallisiin iskareihin?

Edit, vaihto.
a car you can believe in

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #16 : 25.12.2012, 15:51:03 »
Siis onko tuo nyt sitten joku nivomat kopio vai vaihto tavallisiin iskareihin?

Edit, vaihto.
Vaihto tavallisiin iskareihin.
Ja tuohan käy vain 91-94 mallisiin 960, joissa multilink kierrejousilla.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Miksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #17 : 25.12.2012, 17:23:06 »
siihen voi laittaa normi-iskarit, mutta jousi pitää vaihtaa.

Tyhmä lisäkysymys, mutta meneekö tuohon sitten vanhemman 960 "normi" iskarit vai pitääkö olla sellainen 95->

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #18 : 25.12.2012, 20:31:45 »
Tähän topiciin voisi heittää aiheeseen sopivasti, että mistähän voisi tiedustella uusia nivoja halvemmalla? Ei asialle kiire ole mutta joskus tulee kuitenkin tehtyä... Volvon kautta tuohon menisi joku tonni varmaan... :P
a car you can believe in

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #19 : 25.12.2012, 21:02:53 »
Tähän topiciin voisi heittää aiheeseen sopivasti, että mistähän voisi tiedustella uusia nivoja halvemmalla? Ei asialle kiire ole mutta joskus tulee kuitenkin tehtyä... Volvon kautta tuohon menisi joku tonni varmaan... :P
tuolta www.skandix.de

Poissa Vesilintu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #20 : 25.12.2012, 21:09:08 »
Ei käy.
940:ssä on täysin erilaiset tukivarret kuin 960:ssä. Siinä jousi sijaitsee tukivarren takapäässä kun taas 960:ssä noin puolivälissä, näinollen 960 vaatii huomattavasti jäykemmän jousen.
Lisäks jos aiot käyttää normi kaasuiskareita, sun täytyy ottaa vanhoista nivoista se alapään kannake ja vaihtaa se niihin uusiin.

IPD myy valmista muunnossarjaa, joka käy suoraan paikoilleen:
http://www.ipdusa.com/products/6323/109631-nivomat-conversion-kit-with-sachs-turbo-gas-shocks

Motonetin listoista pikaisesti kurkattuna, nämä pitäisi järjellisesti käydä siis tähän soopaan? ???

67-5737 Takajousi Volvo-760+MultiLink
              960-Sedan Taakse vakio (MultiLink-akseli) [1990-1998].

Vai sopisiko esim. farmari version oma "vahvistettu" jousi myös??

67-5042 Vahv takajousi Volvo745
              945/965-Farmari Taakse VAHV (ei Nivomat/MultiLink) [1990-1998]


JA


Siihen kaveriksi:
85-4079 TRW-takaiskari Volvo 700s
              940 ->98 ja 965 ->94 Taakse TRW-nesteisk (ei Nivomat/Multi) [1990-1998]


Iskarin alapään kiinnikkeestä olen tietoinen, että eroaa tavallisen kiinnityksestä, mutta modifioinnin jälkeen pitäis pelata.


Tähän topiciin voisi heittää aiheeseen sopivasti, että mistähän voisi tiedustella uusia nivoja halvemmalla? Ei asialle kiire ole mutta joskus tulee kuitenkin tehtyä... Volvon kautta tuohon menisi joku tonni varmaan... :P

Siinäs hakee ja uhraa tonnin, mutta kun tässä haetaan vaihtoehto tapoja. Kun en ole ainoa ketä näitä nivomaatteja manaa.
Välttämättä en vaihda kaasuihin vaan kävisin hakemassa nivot volvolta.
Ulkomailta (EU) tilattuna säästää nivojen hinnoissa, mutta se lisätään postiin.
Jenkeistä kun tilaa säästää paljon, mutta tulli+verot tuo hintaan sen verran lisää ettei ole järkeä.
Volvo XC90 D5 '07  |  Volvo V40 T4 '01  |  Volvo
Ex. V70D5 AwD'02, V70 2.4'00, S40'97, 960 3.0 150kW lämmitin '92

Poissa Vesilintu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Volvo XC90 D5 '07  |  Volvo V40 T4 '01  |  Volvo
Ex. V70D5 AwD'02, V70 2.4'00, S40'97, 960 3.0 150kW lämmitin '92

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #22 : 25.12.2012, 21:18:19 »
tuolta www.skandix.de

Kiitos, pistetääs linkki muistiin...
a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #23 : 25.12.2012, 21:25:55 »


Siinäs hakee ja uhraa tonnin, mutta kun tässä haetaan vaihtoehto tapoja. Kun en ole ainoa ketä näitä nivomaatteja manaa.
Välttämättä en vaihda kaasuihin vaan kävisin hakemassa nivot volvolta.
Ulkomailta (EU) tilattuna säästää nivojen hinnoissa, mutta se lisätään postiin.
Jenkeistä kun tilaa säästää paljon, mutta tulli+verot tuo hintaan sen verran lisää ettei ole järkeä.

Siis kunhan nyt tiedustelin alustavasti, olen minäkin tuota asiaa miettinyt. Itse olen kanssa nivoista kuullut eri ihmisiltä hyvää ja huonoa. Yksi kaveri sanoi sen olevan Volvon huonoin varuste ikinä ;D Sitten tiedän tyypin, joka kehuu todella paljon. Ota tästä selvää... Kaippa niillä puolensa on.
a car you can believe in

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #24 : 25.12.2012, 21:26:57 »
Motonetin listoista pikaisesti kurkattuna, nämä pitäisi järjellisesti käydä siis tähän soopaan? ???

67-5737 Takajousi Volvo-760+MultiLink
              960-Sedan Taakse vakio (MultiLink-akseli) [1990-1998].
Tuo jousi on nivomatin kanssa tuleva vakiojousi multlink-perään. Tiedän siitä kun vaihdoin n.kk sitten omaani just Motonetistä tuolla numerolla tilatun.  ;)

Mut TRW iskari varmasti käy oikeen hyvin kun vaan sen alakannakkeen vaihdat.

Ulkomaisella foorumilla joku oli laitellu Toyota Previan jouset ja oli tullu hyvä. Ja joku oli jopa laittanu ne samaisen Toyotan iskaritkin. Alapäähän oli pitäny tehä latasta kiinnike, mutta kovasti kehui hyväks. En tiiä sit korkeudesta jne...

Tuosta aiemmin linkittämästäni IPD sarjasta oli monenlaista mielipidettä. Toisilla perä oli jääny katumaasturi korkeudelle ja toiset valitti jousia liian pehmeiks. Tiiä sit, hintoihin nuo jokatapaukses tulee ihan noilla Sachsin iskareilla saati sit Bilsteinin HD:llä.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2012, 21:30:37 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Vesilintu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #25 : 26.12.2012, 08:13:00 »
Siis kunhan nyt tiedustelin alustavasti, olen minäkin tuota asiaa miettinyt. Itse olen kanssa nivoista kuullut eri ihmisiltä hyvää ja huonoa. Yksi kaveri sanoi sen olevan Volvon huonoin varuste ikinä ;D Sitten tiedän tyypin, joka kehuu todella paljon. Ota tästä selvää... Kaippa niillä puolensa on.

Löytyy suvusta yksi V70 '04 jossa on nivomatit, toimivat aivan loistavasti ja varsinkin kuormattuna! (takaluukkuun tai kärryllä lastattuna!) Pitää perän hyvinkin kohdillaan!
Ei valittamista siinä mielessä jos käyttötarkoitus on pitää kuormaa päällä jokseenkin usein.
Volvo XC90 D5 '07  |  Volvo V40 T4 '01  |  Volvo
Ex. V70D5 AwD'02, V70 2.4'00, S40'97, 960 3.0 150kW lämmitin '92

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #26 : 26.12.2012, 12:33:36 »
Kyllä nuo toimivat nivomatit on hyvät. Omassa v70ssä löytyy kans moinen keksintö ja empä vaihtais pois. Kyyti on mukavaa kuormaamattomana kuin myös kuormattuna, aika vaikea yhdistelmä normi iskareilla/jousilla tehtäväks.

Eri asia sit kun ne vihdoin pettää... tai jos haluaa urheilullisempaa ajoa harrastaa.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Vesilintu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #27 : 27.12.2012, 16:14:19 »
||  85-4079 TRW-takaiskari & 67-5737 Takajousi Volvo-760+MultiLink  ||  palikat tuli nyt haettua. Ilmoittelen tänne miten kävi, kun vaihto ja testaukset on tehty. :)
Volvo XC90 D5 '07  |  Volvo V40 T4 '01  |  Volvo
Ex. V70D5 AwD'02, V70 2.4'00, S40'97, 960 3.0 150kW lämmitin '92

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #28 : 27.12.2012, 18:26:57 »
Sulla on kohta tosi matala auto perästä jos nuo ruuvaat kiinni.
Nuo jousethan ei jaksa kantaa auton painoa kunnolla ilman nivoja.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Miksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 3.0 Takaiskarit ( Nivomat )
« Vastaus #29 : 01.01.2013, 15:08:40 »
Kysytääs vielki samas.. Mites farmari 960:sessä toimis sedanin normaali kaasu iskunvaimentimet ja jos vaihtaa ne jousetki ei nivon jousiin? Jääkö perä todella löysäksi?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo