Ei käy.
940:ssä on täysin erilaiset tukivarret kuin 960:ssä. Siinä jousi sijaitsee tukivarren takapäässä kun taas 960:ssä noin puolivälissä, näinollen 960 vaatii huomattavasti jäykemmän jousen.
Lisäks jos aiot käyttää normi kaasuiskareita, sun täytyy ottaa vanhoista nivoista se alapään kannake ja vaihtaa se niihin uusiin.
IPD myy valmista muunnossarjaa, joka käy suoraan paikoilleen:
http://www.ipdusa.com/products/6323/109631-nivomat-conversion-kit-with-sachs-turbo-gas-shocks
Motonetin listoista pikaisesti kurkattuna, nämä pitäisi järjellisesti käydä siis tähän soopaan?
67-5737 Takajousi Volvo-760+MultiLink
960-Sedan Taakse vakio (MultiLink-akseli) [1990-1998].
Vai sopisiko esim. farmari version oma "vahvistettu" jousi myös??
67-5042 Vahv takajousi Volvo745
945/965-Farmari Taakse VAHV (ei Nivomat/MultiLink) [1990-1998]
JA
Siihen kaveriksi:
85-4079 TRW-takaiskari Volvo 700s
940 ->98 ja 965 ->94 Taakse TRW-nesteisk (ei Nivomat/Multi) [1990-1998]
Iskarin alapään kiinnikkeestä olen tietoinen, että eroaa tavallisen kiinnityksestä, mutta modifioinnin jälkeen pitäis pelata.
Tähän topiciin voisi heittää aiheeseen sopivasti, että mistähän voisi tiedustella uusia nivoja halvemmalla? Ei asialle kiire ole mutta joskus tulee kuitenkin tehtyä... Volvon kautta tuohon menisi joku tonni varmaan...
Siinäs hakee ja uhraa tonnin, mutta kun tässä haetaan vaihtoehto tapoja. Kun en ole ainoa ketä näitä nivomaatteja manaa.
Välttämättä en vaihda kaasuihin vaan kävisin hakemassa nivot volvolta.
Ulkomailta (EU) tilattuna säästää nivojen hinnoissa, mutta se lisätään postiin.
Jenkeistä kun tilaa säästää paljon, mutta tulli+verot tuo hintaan sen verran lisää ettei ole järkeä.