Ateho  Elekma

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 169143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 rat turbo. Kuvasatoa.
« Vastaus #300 : 04.09.2012, 20:22:21 »
Tänään aloin vaihtamaan ahdinta kun tuo paikallaan oleva on ihan valmis. Siinä sitte sain ahtimen kiinni pakosarjaan ja tajusin että runkoa tarvis kääntää öljynmenon, ja paluun takia. Ja ei sitten toivookan saada pultteja auki pakopesästä. Eikä oikeen oo rahaa ostaa uutta ahdinta.

Tais tää ajokausi tällä autolla olla tässä. Katsastin tänää merikontinki nii saa huoletta sitte sillä ajella. Katotaa mitä tälle tapahtuu, tai tapahtuuko mitään. Mutta seisontaan menee, leimaki loppuu marraskuussa, eikä oo motivaatioo alkaa tekeen katsastusremonttia,

Kiitos, ja anteeksi  :hello:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 740 rat turbo. Kuvasatoa.
« Vastaus #301 : 04.09.2012, 22:13:06 »
Sisustan sävy meni oikeaan suuntaan O0

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 rat turbo. Kuvasatoa.
« Vastaus #302 : 25.09.2012, 04:17:25 »
Tuo mokkaratin syvyys kiinnostaa? onko 60 vai 90? ja mistä oot ostanu  :pomo:
Volvo 740 tic

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 rat turbo. Kuvasatoa.
« Vastaus #303 : 25.09.2012, 06:10:35 »
90mm. Björk motorsport sieltä saa edullisesti  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 rat turbo. Henkiinherättelyä.
« Vastaus #304 : 14.07.2013, 00:49:52 »
Tere. Alko mieleni tekeen turbo autoa käyttikseks, varsinkin talveks. Sellasta haeskelin, mutta tajusin että pihassahan sellanen makaa. Eipä mitään otettiin kavereitten kans työn alle. Kuva kertoo enemmän ku tuhat sanaa.

Auton haku



Jätkät purkaa sisustaa



Yks mestari ei paljo sisusta hommista perustanu ni se meni konehuoneeseen



Tottahan siinä hommissa nälkäki tulee



Pientä hitsuuttelua









Takakaari



Takakyljen Ratlook



Ja ite ei tarvi tehä mitään ku "talkoolaiset" hoitaa



Moottoriks tuli b19et, venttiilikoppa on ollu varastointia varten



Muurahaiset oli vuoden aikana löytäny kämpän itelleen



Yleiskuvaa



Siinäpä ne tärkeimmät. Meitä oli 4 kaveria ja n.11h oltiin tallilla. Hyvä oli meininki. Katotaan taas koska jatkuu.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 740 rat turbo. Henkiinherättelyä.
« Vastaus #305 : 14.07.2013, 16:42:30 »
Hyvä kuulla että tämäkin edistyy!  :) On kuitenkin senverta legendaarinen koppa, että kiinnostaa seurata. Tuleeko millä moottorinohjauksella?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 rat turbo. Henkiinherättelyä.
« Vastaus #306 : 14.07.2013, 18:49:43 »
Hyvä kuulla että tämäkin edistyy!  :) On kuitenkin senverta legendaarinen koppa, että kiinnostaa seurata. Tuleeko millä moottorinohjauksella?

Ensin piti purkaa tämä, mutta oppirahoja maksanu tällä niin paljon ettei raaskinu.
Ja tietysti aina varma ja todella toimiva motronic  :idiot2:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 740 rat turbo. Henkiinherättelyä.
« Vastaus #307 : 15.07.2013, 00:10:49 »
Heheei, mun rakas herää henkiin. Kai siihen tulee äetsän pajan levipallit ja pullakumit jookos?  S* Tuun joku päivä katteleen olan yli rakentelua...  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #308 : 08.10.2013, 20:19:55 »
Topicin nimi vaihtui! Voisin tänne keräillä tietoja näistä projekti raadoista, mitä tuo 740 ainakin on. Motivaatio romut siksi, että amerikan turbo lähti motivaatiopuutteen takia, rotta jäi seisomaan motivaatiopuutteen takia, ja tuo 242 on siitä kärsinyt jo vähän kauemmin.

Ja tosiaan rotalle ei ole taas tapahtunu yhtään mitään. Ei jaksa, ei kiinnosta. Kaupiteltu jo kaverillekin, muttei sillä mitää rahaa o.  >:(

Kaksneljäkakkosten järjettömän hinnan nousun takia ajattelin alkaa taas tuolle ikuisuusprojekti 242 tekemään jotain. Ja senkin takia vois ottaa sen työn alle koska Tipu Volvoa en viitti/kerkiä enää tänä "kesänä" katsastaa. Saatiin sillä ajettua sen kerran ja todettua että auto toimii. Nyt saa seistä sitten ensi kevääseen. Tehdään ne pari pikkujuttua siihen keväällä, niin saadaan mukavasti se ainanen kiire aikaan.  ^-^

Ja takas asiaan. Kun meidän kaikkien mielestähän (varsinkin minun) hitsaaminen on kauheen kivaa hommaa. Ai että kun sais työkseen mätiä autoja hitsata. Tuo 242 on, tai siis ainakin oli tarpeeksi mätä yksilö niin sehän on oikein sopiva. Tää kyseinen koppa toimi mulla opiskelu kohteena hitsaamiseen. Nyttemmin saanki jo jonkun näköstä saumaa räittyä. Mutta voi jeesus kun yks päivä kattelin tuota opiskelukoppaa, niin on se vaan aika pulunpaskaa täynnä  :D Ei kukaan voi hitsata noin huonosti.

Tänään soittelin yhdelle tuttava ukolle, ja tein osa tilauksen. 4kpl etulokareita, eli luonnollisesti lokarit eteen ja kahdesta lokarista teen takakaaret. Tämä siksi koska ihan itse hitsasin takakaarien korjauspalat päi helevettiä, niin etulokareista saa "korkeamman" korjauspalan. Eli hitsaussauma tulee nyt korkeammalle kylkeä, niin saa korjattua tuon päin honkia hitsatun korjauspalan. Ja onkos 200 sarjan etukaari eri muotoinen kuin takakaari? Ei se mitää haittaa mutta näin olen lukenu.
Ja sitten tilasin vielä 242 ovet, konepellin ja takaluukun. Nyt vaan pitäisi päättää että otanko ne 74-80 mallin etulokarit, vaiko ne uudemmat? Olis kuitenkin nappisilmä keula jemmassa.

Auton tyylihän tulee olemaan sellanen ralliautomainen. Ihan sairaan hienoja noi F-cupin Volvot, niin sen takia tämä tyylisuunta. Ja myös sen takia, että sen tyyliseen autoon kehtaa laittaa jotain hillittyä pellistä väännettyä takasiipee, isoa kuralätkää, isoja lisävaloja, eikä sitä tarvitse madaltaa, jotta se olisi muittenkin mielestä hieno.

Moottoriksi olis tarkotus tehdä joku b230 pata. Toiveissa olis LH-jetti ruiskuks. Yks ylimääränen 531 kansiki löytyy, ja kaverilla alkaa amiksessa kansijakso, niin oon vähän koittanu tuota tyrkyttää sille sinne. Peltipakosarja ja joku hyvä nokka olis kans kauheen kivat.

Sisusta on vähän avoinna. Tai siis avoinna sen takia kun sitä ei ole. Tarvisin kyllä oikeastaan niin paljon osia että tarvis varmaan ostaa kokonainen 240 purettavaks, mutta kun tuntuu kaikki maksavan miljoonia. Kyseisestä 242 on raksittu sähköjäkin sivuleikkureilla, koska on ollu jää autona joskus.   :-\ Helpompaa olis ottaa toisesta kopasta koko sähkösarja. Olis mukava ku löytys LH-jetillinen 240 mutta ne vasta maksaaki.

Ja joo, eihän näitä persaukisten kannata rakennella, mutta saa ainakin tuon motivaatiopuuskan pois, ku rujoo koria vähä hitsailee. Jos tästä hommasta nyt ylipäätään koskaan ikinä mitään tulee. Kauhee into on ainaki tällä hetkellä. Mutta muistetaan että tämä on kuitenkin sijotettu tänne motivaatio romuihin.  :hello:

Ja maalauksesta: suurta osaa tulee näyttelemään miranoli ja tela, siitä syystä että se yks 240 maalattiin menestyksekkäästi telalla mattamustalla ja panssari punasella. Ja sittemmin myytiin motivaation, ja rahattomuuden takia. Kaveri myös maalas mitsupishin miranoolilla ja telalla, ja olin yllättyny lopputuloksesta. Ja koska tästähän tulee "ralliauto" tyylinen, niin sillä ei ole niin suurta merkitystä.
Mutta mikä väri? Sitä en oo vielä päättäny.

Käyttötarkotus tälle taitaa olla lähinnä jäärata ajo. Ensin piti ajellä jäällä rotalla, mutta tuntuu että se ei valmistu talveks. Toivottavasti lopputulos ei kuitenkaan oo se että ostan jostain jonku takaveto Volvon raadon.  ::) Paperitki tähän koppaan pitäs löytyä, kaverin kaverilta. Pitää sille soittaa ja kysellä.

Tää voi olla taas yks ohimenevä vaihe, ja kesken jäävä projekti. Onneksi oon uhonnu isoon ääneen että Tipua en myy koskaan, niin sen suhteen on vielä toiveita että se olis joskus valmis.

Ja tietysti kuva autosta. Ei kyllä löytyny kun yks. Otan lisää sitten kun saan koko rohjon tallille.



Ja sitte vielä kaikkee muuta räpeltämistä kevennykseks tähän.

Yks vani tuli hitsattua. Kahden viikon maanantai, keskiviikko, perjantai, lauantai ja sunnuntai tuli hitsailtua 5-8 tuntia. Hiukan oli mätää. Ja kuvassa suurin korjauspala jonka vaihdoin.



Mutta sen sain tehtyä loppuun, ja myytyäkin, kun tulin järkiini.



Ja tämä lähtee nyt odottelemaan motivaatiopuuskaa toiseen talliin. Tämä on isälle tekeillä.





Ja manki tuli ostettua avk:lta. Ja tämähän on kevytmoottoripyörä. Aika mielenkiintonen härveli ku päästelee satasta.  ;D



Ja tosiaan, jotain tuon Volvon tyylistä koitetaan tehdä tästä 242:sta.



Tuolla ajeltiin jäällä viime talvena. Voimanpesänä D6. Kytkin näytteli suurta osaa ajoissa  ::) Ja poliisit tuli kelkoilla kattomaan, ja kehu että hyvi menee lintasa.
Ja kysyin ystävälliseltä konstaapelilta että saanko laittaa kuvan nettiin, ja antoi luvan siihen.

Jos viikonloppuna jo pääsis 242 kimppuun.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #309 : 09.10.2013, 01:46:33 »

-
Melissa Handy 800  ::)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #310 : 12.10.2013, 23:17:27 »
Tänään tuotiin raato tallille, ja aloin näyttämään sille taas rälläkkää. Sain hitsattua toiseen takapyörä koteloon muutaman paikan, ja heivasin takakaarista "korjaus"palat mäkeen. Toisen kaaren sain heppailtua paikalleenkin.



Munapussit on poistettu jo aikasemmin. Tuo kaaren takaosakin on jo taiteltu hyvään asentoon ja hepattu kiinni.

Kävin myös paikallisella Volvoharrastajalla ostoksilla. Mukaan tarttu 5 ruutuset takavalot, nuo etulokarit joista tulee korjauspalat, virheetön takaluukku, ja b200f koneinen 245. Varaosa 245 tulee sitte keulapellit, etuvalot, vaihdelaatikko, koko sähkösarja ja kaikkia pikkunippeleitä.

Huomenna jatkuu, ku morsmaikko menee töihin  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #311 : 13.10.2013, 20:36:07 »
Hitsailut jatkuu.

Takakaarta hitsailin taas pirun varovasti ettei ala veteleen.



Ja sit purin pois kojetaulun, polkimet, puhaltimen, ja koko sähkösarjan.



b19k:lla on yksinäiset oltavat.



Katoin samalla että sillon 4 vuotta sitte oon lattian kaikki mätä paikat hitsannu. Tosin todella rumasti ja huonosti, mutta menkööt, tämän kerran.

Seuraavaks lisää hitsaamista, ja tekniikan purkua.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #312 : 16.10.2013, 20:06:24 »
Nonii. Keulalata nousi b19k ja m46 poies. Nyt sen paketin vois vaikka myydä pois. M46 laatikkoon kartaanin etupätkäki mukaa. Jos nyt joku kiinnostui niin YV.
Bitumimattoo poistettiin kaverin kans niin että kaveri lämmitti ensi kuumailmapuhaltimella ja minä ihan itse pellinpalalla kaavin pois. Lähti yllättävän kivuttomasti, ja neljäsosa kaikesta saatiinki jo pois.

Jaa juu ja perjantaina varmaa mennä taas räppäilee jotai. Kaverin äiti lupas ostaa rullan hitsauslankaa ku lupasin hitsata hänen nissania. Ja Volvon hitsaukset tosiaan siirty ku se lanka loppu. Lauantaina haetaan sitten 245, ja armoton purkaminen voi alkaa.

Taidan käydä samalla jotain kauppaa 2,3 koneesta saman miehen kans joka myi sen 245.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #313 : 26.10.2013, 20:18:51 »
Molemmat kaaret on ny hitsattu, saumat hiottu ja kittaukset alotettu.





Ei olis enää hitsattavaa muutakun "munapussien" etuosat. Eli sisälokarit täytyy päätellä loppuun. Muuten hitsauksetki on jo tehty. Bitumimatot lähti jo kaikki mäkeen. Nyt tarvis tuo punanen panssarimaali hioo pois tuolta kabiinista, ja sen jälkeen koppi maalataan mattamustalla.

Verhoilujakin aloin tekemään.



 :ristus
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. 242 ja rat 740.
« Vastaus #314 : 27.10.2013, 20:56:12 »
Nyt on toisen puolen takakaari saanut tuomion valmis. Ei ole suora, eikä kovin hyvä, mutta hitsaussaumoista ei ole enää tietoakaan, ja pinta on sileä. Eipä kai se niin justiinsa ole tällaisessa autossa. Perhana ku sitä kittiä sais mälvätä kilotolkulla jos haluais täydellisen. Toisen puolen kaareen taidan vedellä vielä yhden kerroksen.

Soittelin tänään myös turvakaarista kaverille (taas). Ja koska autosta on tulossa jäärata/siviili auto tyylinen niin hieroin kauppaa kaadetun B asconan vanhoista kaarista. Jos ei muuta niin saa ainakin rakennus ainetta huokeaan hintaan. Samalta kaverilta kyselin myös kuppipenkkiä. Itellä on jo yks jeesusta vanhempi sparco, ja tämä "uusi" on samaa ikäluokkaa. Vöitä kyselin myös, ja ovat kuulemma leimassa olevat, mutta kaverin mielestä niin huonot, (eli mulle täydelliset) että harkitsi niistä luopumista. Oli sillä leimattomatkin vyöt mutta oli tehny niistä koiralle vetovaljaat  :idiot2:  :facepalm:  >:(

Ajattelin olkavöiden kiinnitykselle hitsata pyöräkoteloiden keskelle korkeussuunnassa pari metallilappua. Ehkä 4-6mm aineesta, noin 10cmx10cm palaset. Siitä sitten putki pyöräkoteloiden väliin johon vyöt kiinnittyy. Ja varmaan turvavöiden korilukoille samanlaiset lätyskät.

Sit olis vielä pari paikkaa hitsattavana. Kun ne on tehty niin saa tuupata korin mäelle ja hioo kaiken keltasen, mattamustan, ja punasen maalin pois.

Nyttemmin tuli vaan mieleen että millä ja miten tän pohjamaalais? Muuten en pohjamaalaisi ollenkaan mutta kaverilla ei coltissa keltanen miranoli peittäny kunnolla ilman pohjamaalia. Telalla jos vetelee ni ei tuu varmaan pohjamaalauksesta kauheen hyvä. Sprayllä menee niin saakutin kauan. Ja joo tiedän että ruisku ruisku ruisku. Sellasta mahdollisuutta ei nyt vaan ole.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Elekma  Autoracing