Maanantaina ja tänään tehnyt töiden jälkeen vähän kausihuoltoa sun muuta.
Maanantaina asensin flektin keulalle, nurkkiin kulkeutunut bemarin ropeli mahtui just kennojen etupuolelle. Volvolainen on 4cm isommalla halkaisijalla, eikä ois mahtunut ilman isompia peltitöitä. Kardaanin takapätkässä oli molemmissa nivelissä pieni välys. Vaihdoin varatakapätkään taaemman nivelen ja tyrkkäsin pätkän paikoilleen. Aiemmin oli tutinaa yli 85km/h nopeudessa hyvin kevyellä kaasulla ajaessa. Eli periaatteessa sen verran kaasua kuin tarvitsee loivaa mäkeä alas tullessa pitää, ettei vauhti hyydy. Ainakin 110km/h tuntumaan sama ilmiö on olemassa jossain määrin. Vedossa ei ole mitään. Ajattelin syypääksi huonoa kardaanin ristikkoa, muttei sillä ainakaan lähtenyt. Seuraava epäilty oli löystynyt kardaanintukikumi ja vaihdoin sen tänään tanakampaan. Vaihdoin samalla pikkaisen vetreämmän tukijousen, ei ainakaan selvää eroa tullut.
Muuta tänään tapahtunutta: vaihdoin molemmat etupyöränlaakerit, rasvasin takapyöränlaakerit, tarkastin vetarien boorit, totesin että syylärinkorkki ei pidä yhtään painetta, tarkastin peräöljyt, ruuttasin kardaanintakapätkän ristikoihin lisää rasvaa ja muuta joutavaa. Ensimmäisen kerran tarkastin nyt vetarien boorit sinä aikana kun kyseinen akseli on mulla käytössä ollut. Vasemmassa on selvästi alkavaa kiertymää, oikeassa ei ainakaan ihan selvästi. Syylärinkorkin painepuolen tiiviste ei näyttäis yltävän kunnolla aukon reunalle, topparitappi liian lyhyt.
Lauantain sääennusteita Lappeenrantaan katsellut toiveikkaana. Meinasin käydä ilmailupäivillä testaamassa jos sää sallii ja auto kestää nipussa. Helatorstaina oli aikomus käydä Motoparkissa ponnistamassa, mutta vettä tuli koko päivän :I