Kulkukoira  Proturbo

Motronic 026

  • 7 Vastauksia
  • 4204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Motronic 026
« : 27.04.2011, 07:45:54 »
Ilmeisesti tuolla boxilla ns. painevahti on lastulla.
Korjauskirjan mukaan ecu saa tiedon määrämittarilta ja katkasee syötön jos ilmaa virtaa liikaa mottiin.
Miten se tietää paljonko sitä ilmaa siellä menee?
Määrämittarihan on sama kuin B23ET koneen 012 boxilla.
Sen läpän kait pitäs aueta levälleen heti kun kaasun polkasee pohjaan kuten K-jetissäkin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Motronic 026
« Vastaus #1 : 27.04.2011, 23:23:38 »
Ilmeisesti tuolla boxilla ns. painevahti on lastulla.
Korjauskirjan mukaan ecu saa tiedon määrämittarilta ja katkasee syötön jos ilmaa virtaa liikaa mottiin.
Miten se tietää paljonko sitä ilmaa siellä menee?
Määrämittarihan on sama kuin B23ET koneen 012 boxilla.
Sen läpän kait pitäs aueta levälleen heti kun kaasun polkasee pohjaan kuten K-jetissäkin.

ECU tietää IlmaMassaMittarin avulla sen ilmamassan, mikä koneeseen virtaa ja sen avulla se päättää milloin tehdään FC kierrosluvun funktiona (taulukkoarvo).

Ja ilmamassa-tai määrä mittari ei ole "levällään", vaikka poljet kaasun pohjaan vaan vasta sitten, kun mittarin mittausalueen maksimi on saavutettu määrässä tai massassa. Tämä edellyttää kierroksia/ahtoja reilusti.
Sama juttu, vaikka kyseessä olisi mekaanisella läppällä varustettu IMM.

Mikä moottori Bxxx? Mikä malli 700? 900? Mikä vuosimalli?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Motronic 026
« Vastaus #2 : 27.04.2011, 23:50:48 »
Mikä moottori Bxxx? Mikä malli 700? 900? Mikä vuosimalli?

Oliko 9 satkuja Motikallakin?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Motronic 026
« Vastaus #3 : 27.04.2011, 23:54:21 »
ECU tietää IlmaMassaMittarin avulla sen ilmamassan, mikä koneeseen virtaa ja sen avulla se päättää milloin tehdään FC kierrosluvun funktiona (taulukkoarvo).

Ja ilmamassa-tai määrä mittari ei ole "levällään", vaikka poljet kaasun pohjaan vaan vasta sitten, kun mittarin mittausalueen maksimi on saavutettu määrässä tai massassa. Tämä edellyttää kierroksia/ahtoja reilusti.
Sama juttu, vaikka kyseessä olisi mekaanisella läppällä varustettu IMM.

Mikä moottori Bxxx? Mikä malli 700? 900? Mikä vuosimalli?
Kyseessä siis wanha Motronicciturbo, jossa on läppämallinen ilmaMäärämittari. Ja kyllä se laahauspinnan jäljistä päätellen on käytännössä täysin levällään kun mennään täysiä.

Se läppä ei aukea aivan täysin selälleen, ja niistä viimesistä milleistä se päättelee millon mennään ylite. Ja kyllä, 026 boksissa fuelcut on lastussa, eikä erillisenä painevahtina. Mulla tuolla ruiskusysteemillä ja täysin vakiolla 230FT peruskoneella tökkäs joskus ohitukessa lyhyesti fuelcuttia, eli ilmeisesti FT:n imu/ahtoputkistot yms ovat paremmin virtaavia...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 026
« Vastaus #4 : 28.04.2011, 12:11:12 »
Joo kyseessä on siis ´87 B230ET.
Eli sen sais modattua pois käytöstä sieltä määrämittarilta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Motronic 026
« Vastaus #5 : 28.04.2011, 12:14:08 »
Eli sen sais modattua pois käytöstä sieltä määrämittarilta?
Jos haluat keräillä koneenpalasia tienvarresta niin kyllä uskoisin näin, laittaa vaikka topparin siihen läppään ja ajelee sopat laihalla. Lopputuloksenhan voi varmistaa vielä levottomilla ahtopaineilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: Motronic 026
« Vastaus #6 : 28.04.2011, 13:36:17 »
Niin, ei se läppä heti ole selällään, parhaiten fuelcutin saa aikaiseksi vaikkapa 2 tai 3 vaihteella, kierrokset jotain 2000-3000 ja pultti pohjaan, jos ahtoja on liikaa.
Suuttimien aukiolopyyntö menee yli rajan ja bensapumpun virta katkaistaan.

Hommaa suosiolla lastu niin voit ajella apaut 0.9 bar= n. 200-210hp.

Oliko 9 satkuja Motikallakin?
Ei :) tosiaankaan.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2011, 14:06:33 kirjoittanut hevonen »

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: Motronic 026
« Vastaus #7 : 19.05.2011, 15:51:38 »
ihan näin kokemuksen pohjalta voin sanoa et hommaa lastu. Ei meinaan oo kiva tunne kun on lohkossa liikaa reikiä. :P
240 GLi ehkä joskus Turbo?

 

Ateho  Elekma