Elekma  Autoracing

Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm

  • 364 Vastauksia
  • 125893 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1040
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #345 : 23.05.2022, 07:00:43 »
Sitten kun päivittelet sitä jakopäätä niin mulla tulossa teräs alaratasta ja siihen alumiini hihnapyörää kaveriksi pyöreälle jakopäähihnalle.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #346 : 03.06.2022, 18:52:20 »
Sitten kun päivittelet sitä jakopäätä niin mulla tulossa teräs alaratasta ja siihen alumiini hihnapyörää kaveriksi pyöreälle jakopäähihnalle.

Juu päivitellään jos vielä pettää. Nyt mentiin taas budjetilla ja tuli tuollainen vanhemman mallin nokkapyörä. Lämpö-ongelmia näytti olevan viimekerralla, joten päivitin flektit parempiin, että edes paluutiellä sais lämpöjä alas. Jos jollakin on vielä jotain parannusehdotuksia tuohon jäähdytykseen, niin saa kertoa.




Ensiviikon lauantaina testaillaan taas Pudasjärvellä.

Poissa ArtsiT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #347 : 03.06.2022, 20:58:12 »
Oliko sulla moottorin lämpöjen vai imulämpöjen kanssa ongelmia? Isompaa syyläriä? Vesiruiskua kennolle?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #348 : 03.06.2022, 21:15:57 »
Veden lämpötila maalissa n.110 astetta. Isompi jäähdytin ei oikein mahdu, tai ainakaan en ole löytänyt sellaista mikä sopisi. Näitä jäähdyttimiä mikä mullakin on, on näkynyt paljon nopeampienkin autojen keulalla, joten sen puolesta vois kuvitella tähänkin riittävän.

Poissa ArtsiT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #349 : 03.06.2022, 23:06:23 »
Noi flektit vievät aika ison pinta-alan välijäähdyttimen pinta-alasta ja siten myös syylärin pinta-alasta. Olisiko mahdollista sijoittaa flektit syylärin taakse?

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #350 : 08.06.2022, 23:23:00 »
onko sulla minkälainen termostaatti? mulla vakio termari aiheutti lämmön nousua nyt taitaa olla 74c ja ei oo sittemmin ollu ongelmaa, tosin ei ihmeemmin taas ajettukkaan :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo 940 -91 b230fb ,seuraava ahdettava projekti
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp 1/4mile 12.890s 196kmh

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #351 : 09.06.2022, 10:03:33 »


Oiskohan ollut 87 asteinen, mihin oli porattu muutama lisäreikä. Eilen vaihdoin toisen termostaatin, mikä jumitettu täysin auki. Välijäähdyttimen sivuille tein ilmanohjauslevyt ja moottoriin vielä Redlinen Water Wetter. Nyt näyttää lämmöt nousevan ainakin huomattavasti hitaammin paikallaan.





Kokeillaan näillä muutoksilla Lauantaina.

Noi flektit vievät aika ison pinta-alan välijäähdyttimen pinta-alasta ja siten myös syylärin pinta-alasta. Olisiko mahdollista sijoittaa flektit syylärin taakse?

Ei mahdu taakse.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1423
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #352 : 09.06.2022, 11:44:49 »
Onko missä testpäivä

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #353 : 09.06.2022, 12:04:10 »
Onko missä testpäivä

Pudasjärvellä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #354 : 12.06.2022, 16:48:55 »
Eilen ajeltiin päivä varttimailia Pudasjärvellä. Kenttä oli taas todella kovassa kunnossa. Mukaan tarttui päivän nopeimman auton palkinto ja omaa ennätystä parannettiin kahdesti päivän aikana. Auto toimi loistavasti koko päivän ja hyvin vähillä remonteilla selvittiin. Yhdesti tuli vedet pihalle paluutiellä, kun jäähdyttimen tyhjennysproppu petti, mutta tämä saatiin kentällä korjattua. Ajoin 6 lähtöä, joista ensimmäinen epäonnistui, kun lähtörajoittimen säädöt ei ollut kohdallaan. Seuraavat viisi lähtöä menikin sitten paremmin. Ajat ajetussa järjestyksessä.

10.132s 228.1km/h
9.755s 233.1km/h
9.834s 233.47km/h
9.787s 234.64km/h
9.716s 236.6km/h

Paras 60ft 1.504s ja huonoin 1.542s. Jännä että kaksi parasta aikakorttia tuli huonoimmilla 60ft ajoilla. Tuo kaikki sutiminen kun saadaan pois, niin pitäisi kyllä kulkea.

https://youtu.be/AE_CYRaEhf8
https://youtu.be/eFwdSK8lQGI



Loppuun kiitokset Taivalkosken Moottorikerholle erittäin hyvin järjestetystä tapahtumasta. Täällä vain homma toimii.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #355 : 12.06.2022, 19:26:44 »
Hyvin huilas volvo  8)  ei ollu meillä onnistunu reissu, yks huono lähtö ja toisella yrittämällä jakolaatikon akseli poikki
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm rojekti
volvo 940 -91 b230fb ,seuraava ahdettava projekti
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp 1/4mile 12.890s 196kmh

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #356 : 29.07.2022, 22:13:24 »



Se ois huomenna WCSC Kauhavalla. Auto oli seisonut tallissa koskemattomana Pudasjärven reissusta asti. Keskiviikkona aloin katselemaan vaatiiko tämä remonttia. Kardaani oli kierteellä, joten se vaihdettiin ja samalla vähän järeämmät kardaanilenkit  eteen ja keskiristikon taakse. Kannenpultit kiristelin myös, kun tuntuu nuo pakopuolen pultit löystyvän jokaisella ajokerralla. Päivitellään huomenna miten meni.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #357 : 30.07.2022, 22:35:17 »
Ensimmäinen lähtö 9.515s 236.5km/h 1.429s 60ft. Toinen 9.491s 236km/h 1.373s 60ft. Tässä toisessa lähdössä särkyi välitys. Ajamalla pääsi takaisin varikolle, mutta ääni on paha ja perä menee jumiin välillä. Kalajoella olis tarkoitus ajaa tulevana viikonloppuna, joten vaihdellaan välitys alkuviikosta, jos sillä selviää.

https://youtu.be/m90MmTzW-yo

https://youtu.be/jmA3o17Ox6I

Ensimmäinen lähtö ulkoa kuvattuna ja incar toisesta lähdöstä.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2022, 22:52:43 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #358 : 31.07.2022, 22:39:04 »







Välitys vaihdettu. Vanha oli 4.3 ja paikalleen meni 4.375, kun ei muuta ollut varastossa. Mieluummin olisi saanut olla vähän pidempi, mutta ei voi mitään. Moottori käy näköjään tyhjäkäynnillä kolmella sylinterillä. Kaasuläppää enemmän avaamalla alkoi käymään kaikilla, mutta osakaasulla joku sylinteri ei käy kunnolla. Mittasin puristukset. Kolmosessa 4bar ja muissa 5bar. Harmi kun ei ole tullut mitattua uudella moottorilla, mutta todella matalalta vaikuttaa. Pitää vielä huomenna katsella venttiilin välykset ja jos ei säädettävää löydy, niin ajetaan Kalajoella tuollaisena.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1040
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142 B230+hx55 805hv 828nm
« Vastaus #359 : 05.08.2022, 07:16:32 »
Kovaa kulkee. 
Kohta menee Amazonin ohi :-\

Tarttis tehdä jotain ;D


Koneistaja kun saisi CNC koneesta turbon kotelot ulos niin tähän olisi todella mielenkiintoinen kokeilla tuota uutta Billet siipeä, josta aikaisemmin oli puhetta.
 Meinaatko liimaradalle vielä tänä vuonna mennä?
« Viimeksi muokattu: 05.08.2022, 07:18:31 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Elekma  Autoracing