Proturbo  Autodiagnoosi

745 2.3 8v. 754hv 774nm

  • 135 Vastauksia
  • 53447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
745 2.3 8v. 754hv 774nm
« : 27.05.2015, 23:33:46 »
Tällanen 745 turbo







Konehuoneesta löytyy b230ft hx40 holsetilla. Suuttimet 900dekat. Bilteman cooleri, hukkis, paineensäädin ja -044 pumppu. 3.5"/3"putki ja ite tehty pakosarja.  Moottorinohjauksena vielä lh2.4 Tonin bensalastulla.

Vaihteisto opelin getrag 265. Kytkin sre-618+sintteri ja blingfactory vp.

Penkissä käytiin hx35:llä ja 668-dekoilla. Tulos oli e85:llä 397hv 496nm/1.8bar.
https://www.youtube.com/watch?v=7StVIAh_C64

Kone käytettiin auki. Kaikki kanget oli taipunut vähän. Männät oli hyvät, joten hoonaus ja rengastus riitti. Kangiksi tuli kiinalaiset h-profiilit.
Tänään kävin varovasti ottamassa vetoja kunnostetulla moottorilla ja kohtuullisesti tuo tuntuu vetävän. https://www.youtube.com/watch?v=qPMTzshwu68

Ruisku vaihtunee megaan. Jotain pitävämpää rengasta kaipailis myös ja ajettavampaa alustaa. Ulkonäölle ei tehdä mitään.
 
« Viimeksi muokattu: 22.08.2018, 09:51:07 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #1 : 14.06.2015, 14:37:04 »
Eilen käytiin koittamassa varttimailia. 13.602 oli paras veto. Enskerralle pitänee hommata paremmat renkaat ku nuilla katukumeilla jää vaan sutimaan jos vähänkään koittaa ottaa lähtöä.  :3/4 jättää sen:

https://www.youtube.com/watch?v=DG2Md8aHQQc&feature=youtu.be

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #2 : 14.06.2015, 14:55:30 »
Eilen käytiin koittamassa varttimailia. 13.602 oli paras veto. Enskerralle pitänee hommata paremmat renkaat ku nuilla katukumeilla jää vaan sutimaan jos vähänkään koittaa ottaa lähtöä.  :3/4 jättää sen:

https://www.youtube.com/watch?v=DG2Md8aHQQc&feature=youtu.be
Älä lämmitä niitä yhtään. Ainoastaan puhdistat.
Aikoinaan Mustangilla kun kävin stripillä niin parhaat lähdöt sai noin. Tosin oli liimarata(Alastaro/Motopark). Jos tuossa paikassa liimaa kumin seassa niin jokatapauksessa hiton liukas katukumille. Noilla ajamillani radoilla näki autosta kuinka paljon sitä shaissee irtoo kun kuitenkin sutii. KLIK!

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #3 : 14.06.2015, 22:31:15 »
Koitin ilman lämmitystä ja lämmityksellä ja noin tuntui olevan pito parhaillaan. Vetoja otettiin varmaan lähemmäs 20. Ei ollu liimaa radalla. Onpahan nyt ainaki joku aika josta lähtä parantaan. Ensimmäistä kertaa olin ajamassa niin eipä ne lähdöt ja vaihdot aina muutenkaan ihan nappiin menny.  :2funny:

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #4 : 14.06.2015, 22:39:15 »
Jep, ei se oo helppoo. Varsinkaan sitten kun aletaan hakeen kymmenyksiä pois.  ;)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #5 : 08.07.2015, 21:40:47 »
Hx35 vaihtu Hx40 #18 ja downpipe samalla 3.5". Vähän huonommin herää, mitä vanha ja enpä kyllä juurikaan voimassa eroa huomannut. Suuttimet loppu kyllä heti kesken, että kai sillä jotain vaikutusta oli. Kipinä tuntuu välillä loppuvan kesken. Millanen puola tuon 20v vanhan orkkiksen tilalle? Mikä on tuohon hyvä turbo-nokka? Nyt paikallaan vx tai vx3.


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #6 : 29.07.2015, 22:48:57 »
Muutoskatsastus läpäisty ja vuosi taas ajoaikaa. Ensviikolla on penkkiaika, niin näkee mitä sieltä tällä uudella ahtimella irtoaa.

Renkaiksi hommattu Et street radial 9.5-26x15, tosin melko huonot, mutta näillä ois tarkotus testipäivillä käydä kokeileen ensviikon lauantaina.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Peten Pappa-sleeper 740
« Vastaus #7 : 31.07.2015, 18:46:43 »
Tänään vaihdoin ahtopaineensäätimeksi wilkersonin rajapaine?-venttiilin. Uskomaton ero ahtojen nousussa verrattuna vanhaan vastapaineohjaukseen. Ennen tuli vasta nelosella täydet paineet. Nyt ahdot kakkosella reilusti ennen rajottajaa 2bar :). Töistä tullessa kuuntelin että pakosarja vuotaa, joten ei muuta ku irrottamaan. Tiivisteet ehjät, ei mitään halkeamia. Pakoputkessa ei myöskään vuotoja. Pitänee ruuvata hilut takasi kiinni, kait se ääni oli sitte päässä.



Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #8 : 12.08.2015, 21:52:13 »
Tehonmittauksessa käytiin taas ja pienenä pettymykenä 443hv 528nm 1.9bar. Tarkotus oli mitata isommalla paineella, mutta millään ei saatu korkeammaksi penkissä nousemaan.

Tuossa ainut video mikä tuli otettua penkissä. https://www.youtube.com/watch?v=2ZBitXFAJCs





Varttimailia kävin yrittämässä viimeviikonloppuna slickseillä, mutta ensimmäisessä lähdössä meni vaihteensiirtäjän sokka poikki. Auton sain vielä loppupäivästä toimimaan, mutta ajot loppu ensimmäiseen vetoon, koska ajanottolaitteet lopetti toimintansa. Vi**iksi meni siis kaikin puolin ja aikakin oli sekunnin hitaampi ku katurenkailla. Pitoa ois kyllä tuntunu olevan, jos ois vaan osannu lähtä.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 705
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #9 : 13.08.2015, 00:40:24 »
Aika huonosti vaikuttaa penkissä heräilevän, rajotin tuli just vastaan kun alkoi kunnolla vetään. Dynoon johonkin missä on raskaammat rullat :P
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #10 : 13.08.2015, 07:16:24 »
Ei sitä taida penkissä saada tuon paremmin heräämään. Tuskin jää ainakaan penkistä kiinni. Mulla on vakio syttylastu, niin sen takia rajotin on niin alhaalla. Ennen megaa ja isompaa ahdinta ei tarvi enään penkkiin mennä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #11 : 02.09.2015, 20:28:20 »
Sovittelin tällasia 18" vanteita tähän. Eihän se näillä oo enään pappavolvo, mutta taidan jättää alle. 9.5x18 et7 joka kulmassa. Madallusta tuo kaipaa reilusti, että näyttää edes joltaki... Taustalla näkyvät mersut ois tähän mielestäni paremmat, mutta mersujen et 52, joten vaatii liikaa lättyä väliin.


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm. Vaihteisto rikki.
« Vastaus #12 : 07.10.2015, 22:14:59 »
Niinhän siinä sitten kävi taas, että vaihteisto otti lopputilin. Täys veto päällä kolmosella loppui meno. Kytkinakseli on jumissa, ulostuloakseli pyörii. Purkaa en vielä ehtinyt, mutta hampaan palasia tuli öljyn mukana. Mikä laatikko tilalle? Isoin vaihde pitää olla ylivaihde ja kestoa enemmän ku tuossa 265:ssä. Oliko nuo bmw zf:t aina suoralla vitosella, mitä kestää? Onko 260/6 Getrag kestävämpi ku tuo entinen, vai suosiolla jotain uudempaa tilalle?

Onko tuohon Getrag 265 saatavilla osia vielä jostain? Tähän tulee tuskin enään käyttöön, mutta voisin kunnostaa, jos ei täystuho ole tullut.



« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 17:51:55 kirjoittanut pete881 »

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 705
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #13 : 08.10.2015, 06:39:58 »
5 lovinen zf on tosiaan suoralla vitosella, oon kuullu että 700nm väännöillä ajeltu ja kestäny. Sellanen mullakin tossa odottelis koppamuutosta ja paikalleen laittoa :D
6 lovinen onkin ylivaihteella kai.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Pappa-sleeper 740 443hv/528nm.
« Vastaus #14 : 08.10.2015, 20:20:59 »
M90.??

 

Race.fi  TamCar