Futurez  Kulkukoira

V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi

  • 39 Vastauksia
  • 7514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #30 : 14.08.2017, 19:27:55 »
Eipä tuo jäähdytysnesteen vuoto loppunutkaan, mutta mitään näkyvää ei tuntunut missään olevan. Epäilykset alkoi herätä, kun tuulilasi tahtoi huurtua ja lattiamattoon kertyi tahmeaa kosteutta. Tänä aamuna ei enää tuulilasi pysynyt auki ilman jatkuvaa lasille puhallusta, ilmastointi päällä. Piti ottaa asiaa tutkintaan, sisäkennon o-renkaat ilmeisesti tyyppivika, joten sellaiset kävin saman tien siniseltä hakemassa. Samalla mukaan varmuuden vuoksi uudet lukitustapit, faq:n mukaan ne saattaa vääntyillä irrotellessa.

Kyllähän siellä kosteutta oli, mutta näytti olevan kennon alaosassa, eikä niinkään liitoksien läheisyydessä. Vaihdoin nyt kuitenkin ne o-renkaat ja laitoin kuumaa puhallukseen. Alkuun kupli kovasti vihreätä sieltä kennon alaosasta, mutta suureksi onneksi oli varmaan vain sinne kertynyttä glykolia, joka lähti liikkeelle ilmavirrassa. Loppui tyystin hetken kuluttua, nyt vaikuttaisi pysyvän paikat kuivina. Seurataan tilannetta.

Kilometrejä nyt 226300.

Kaasua vaikuttaisi kuluvan noin 5-6,5 kg / 100km. Eli kulua / 100km on noin 5,17e - 7,4e (maakaasun hinta nyt noin 1,14e / kg). Tällähetkellä tosin vielä 1½V aikaa vedellä tuolla gasumin kiinteällä 69e / kk hinnalla. Joten eiköhän tässä se muutama satanen kuukautta kohden säästy väkisinkin, ainakin polttoaineissa. 














Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #31 : 15.08.2017, 20:33:11 »
Eihän se o-renkailla kuntoon tullut. Aamulla sai aikaan oikein höyrysauna efektin sisälle, oli pakko jatkaa matkaa ikkunat auki. Motonetista uutta kennoa ja vaihtohommiin. Ei ollut lainkaan niin miellyttävä homma enää, kuin tuo pelkkien o-renkaiden vaihto. Tohinassa ilmeisesti kennoa ulosvetäessä jäänyt yksi lämmönsäätö läpän vipu eteen tms ja luonnollisesti murtui.  >:( peekele. Mutta, saakohan tuota pelkkää muovi vipua erillisenä, vai pitääkö ruveta 3d tulosteleen? Jos jollain jääny tuollaista yli esim purkuautosta, niin saa tarjoilla.

Katsotaan josko huomenna olisi jo kuivempaa ajella.




Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #32 : 16.08.2017, 18:38:54 »
Tuon mekanismin saa ihan erillisenä osana, pitää tilata jostain. OEM osanro pitäis olla 9171544. Nyt tuo on vain irroitettuna ja ruuveilla / liimalla nipussa. Pistää kasaan ja vaihtaa uusi tilalle kun saa sen jostain hankittua.

Ainakin toistaiseksi nesteet pysynyt järjestelmän sisäpuolella,  josko se tästä taas tämäkin.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #33 : 02.09.2017, 20:49:14 »
Ensmäiset hämärä kelit takana, piti kyllä alkaa heti työstään lisää valoa keulalle. Ei ainakaan nuo halogeenit kyllä vakuuttanut, yhtään.
Edellisestä käyttiksestä jäi yli tuollainen w-light led paneeli, hieman turhan paksu tuonna maskin taakse, mutta eiköhän se sinne uppoa. Kilpitelineellä jäisi hölmön ulos. Pitää tuo yksi maski vielä silputa ja maalailla paikkoja. Lisäksi toki vielä kytkeä käyttöön, mutta josko huomisen aikana tai jossain kohtaa ehtisi senkin tekemään.








Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #34 : 03.09.2017, 15:38:06 »
Lisävalo saatu askarreltua paikoilleen ja toimintaan. Yhden maskin tuhosin tuohon, hienomminkin olisi saanut, kun olisi jaksanut nähdä enemmän vaivaa. Nyt on kuitenkin käytännöllisyys parempi kuin kilpitelineen kanssa ja maisema kirkastuu hämärässä. Tämäkin nykyään jo laillinen, kun valoja ei tarvi olla enää parillista määrää. Uuden jos olisi ostanut, olisin ottanut hieman siromman mallin. Tuo on suht ison kokoinen palikka.










Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6025
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #35 : 03.09.2017, 17:33:23 »
Siisti upotus, tuohon maskiin ehkä jotain siistintää? :) lievästi sanottuna tökerö ehkä tolleen :)

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #36 : 03.09.2017, 18:24:36 »
Hunajakenno maski jossa olisi tuon valon kokoinen sisäkehys, olisi ollut paljon parempi. Nyt ei ollut kuin tuo original maski mitä kehtasi lähteä silppuamaan, katsoo nyt keksiikö tuohon jotain, vai annanko olla noin. Noihinkin joku sisäkehys vaikuttaisi varmasti paljon, mutta menee taas tuhraamiseksi ajan kanssa.

Miellyttää omaa silmää jo noinkin enemmän, kun kilpitelineen kanssa.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #37 : 05.09.2017, 20:20:57 »
On kyllä melkoinen maanantai yksilö sattunut kohdalle, voi halavatun kerpele!  >:(
Öljyä hukkui jonnekkin, pieni vuoto olikin tiedossa, joten vaihdoin sitten uudet öljyt niin tietää sitten mikä on niidenkin tilanne.
Eipä tuolla pitkään tarvinnut ajaa,kun selkeästi jo alkaa tikussa kulumaa näkymään. Mutta ulospäin ei niiin paljoa vuoda.

Ihmetellyt liikennevaloissa odotellessa, kun auton takana näkyy harmaa savuverho, jotenkin ajatellut että liittyy tuohon kun on kaasuvehje käytössä, että se savu vain on välillä jotenkin kosteampaa tms ja höyrystyy helpommin. Tänään sitten muistin aiheen ihan pihassa ja poljin pari kertaa terhakkaasti. Putken päästä tuli melko selkeää öljyä (tai jotain tummaa nestettä, en maistanut tarkemmin mitä se on). Voihan se olla, että on glykoliakin, sitä tosin ei enää ole huvennut, joten tuskin siitäkään kyse.

Yleensä palava öljy kylläkin sinistä, eikä tuo käry oikeen haise millekkään. Ohivuotomittausta kokeilemaan, niin näkisi männänrenkaiden kunnon?

Ei tällä enää kohta säästöä ehdi parin vuoden ajolla tekemään, kun kokoajan tuntuu olevan jotain enemmän / vähemmän kallista hajalla.

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #38 : 07.09.2017, 18:04:18 »
Itselle sattui laitettavaksi "vain" tuo painesäädin, askelmoottorin korjaus ja viimeisin oli kaasuläppäkotelo. Toki nyt alkaa olla muuta laitettavaa, kuten iskarit, jarrut ja semmosta. Nuo nyt onkin kuluvia osia, mutta onhan tässä kaikkea potenttiaalista vika kohdetta, kuten laatikko joka nykii jonkin verran. Myös kaasulla ajettaessa käyttää kierroksia liian alhaalla, mutta käyttäköön, ei jaksa viedä joka asian takia pajalle. Vähän tuo myös mielestäni hakee, mutta se voi johtua renkaista tai sitten iskarit on jo niin loppu, että sekin vaikuttaa. Näissä premium autoissa tuppaa olla premium luokan viat[emoji19]

Poissa Capsis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '06 BiFueli Käyttöautoksi
« Vastaus #39 : 03.07.2022, 19:45:40 »
Eihän se o-renkailla kuntoon tullut. Aamulla sai aikaan oikein höyrysauna efektin sisälle, oli pakko jatkaa matkaa ikkunat auki. Motonetista uutta kennoa ja vaihtohommiin. Ei ollut lainkaan niin miellyttävä homma enää, kuin tuo pelkkien o-renkaiden vaihto. Tohinassa ilmeisesti kennoa ulosvetäessä jäänyt yksi lämmönsäätö läpän vipu eteen tms ja luonnollisesti murtui.  >:( peekele. Mutta, saakohan tuota pelkkää muovi vipua erillisenä, vai pitääkö ruveta 3d tulosteleen? Jos jollain jääny tuollaista yli esim purkuautosta, niin saa tarjoilla.

Katsotaan josko huomenna olisi jo kuivempaa ajella.


Mitenkähän tuon vipusen ylpää lähtee irti. Kennoa vaihtaessa napsahti samasta kohtaa poikki

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo