Kulkukoira  Proturbo

B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)

  • 82 Vastauksia
  • 60512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #30 : 03.06.2014, 00:02:05 »
Eikai nyt kukaan enää käytä peruspensoo virirasseissa jos kasivitosta saatavilla paikkakunnalta?  ;)
Jyväskylä taitaa olla näistä "isoista" kaupungeista ainoo jossa on huono saatavuus viinalle.  palokassa asti ainoo asema, eikä sinne ikinä oikeestaan asiaa. olis kiva jos noi vähän yleistyis täälläpäin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #31 : 03.06.2014, 01:18:57 »
Jyväskylä taitaa olla näistä "isoista" kaupungeista ainoo jossa on huono saatavuus viinalle.  palokassa asti ainoo asema, eikä sinne ikinä oikeestaan asiaa. olis kiva jos noi vähän yleistyis täälläpäin.
Niin ei se täälläkään helppoa ole kun kuopiossa(kotipaikalta 40km) lähin toimipiste ja sekin auki vaan kymmeneen asti..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #32 : 03.06.2014, 10:50:19 »
Etanolin saatavuus keskustelut E85 topikkiin.

Mulla oli STD FK alakerralla 1.2 bar HX40 ahtimella noin 350 hv. Ei ongelmia myöskään 1.4 bar ahdoilla.

B230ET:n männät oli 2.3 16v koneessa ja voimaa otettiin mun setupilla noin 400 hv ja nykyään samasta koneesta otettu noin 500 hv samoilla osilla (tässä h-profiilit).

Nakutuksen kun saa pidettyä pois, niin vakiomäntä kestää yllättävän paljon.

Naku rikkoo männänrengasvälit näistä todella helposti.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #33 : 27.07.2014, 11:21:08 »
Onko b230F ja FT:n männissä eroa muuta kuin monttu? FT:ssä 4,5mm ja F:ssä vissiin ~3,3mm montun syvyys. Miten lakipaksuudet? Janicolracingillä halvalla F mäntäsarjaa, on vaan tarvis pidemmästä iskusta ja ahtamisesta johtuen sorvata mäntiä matalammaks n~3mm, jos sorvaa samaan mittaan entisten FT mäntien kanssa niin monttua pitäis syventää se 1-1,5mm, mutta kestääkö männän laki sen leikin?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #34 : 27.07.2014, 12:03:29 »
Muistelisin omien mittailujen perusteella että vaparin männästä ohenee laki turhan paljon jos sorvaa ft-mittoihin. Siksi tuohon omaankin hommasin ft-männät vaparin mäntien tilalle.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #35 : 27.07.2014, 12:26:25 »
Tätä vähän pelkäsin... liekkö siniseltä saa pelkkiä mäntiä, ilman  renkaita ja tappeja?  ??? Mitä pyttyjä mitattiin niin aika nami välys olis std porauksen männillä...

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #36 : 27.07.2014, 14:03:11 »
2,2mm äffämännän monttu minun muistaakseni.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #37 : 27.07.2014, 16:26:24 »
Mistä lie sitten ollu se mäntä mistä mitattiin tuo reilu 3mm....

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #38 : 30.07.2014, 08:02:52 »
Vähä päälle 7mm oli muistaakseni f-männän lakipaksuus, pitäs tarkistaa koneelta.
Sorvattiin 1,2mm kuoppaa syvemmäks, laskujen mukaan puristukseks tulis 9.3.

Ohan nuo ft-männät paremmat, mut 300 hepan koneeseen riittää varmasti sorvatut f-männätkin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #39 : 31.07.2014, 09:20:45 »
omassa pajassa tällä hetkellä kaksi rikottua lohkoa ja 3 sarjaa kankia solmussa osa katkennut. kaikki moottorit ollut vakio ahtimella ja bensa ja sytkä lastuilla 3"putkistolla isommilla suuttimilla.  tehot sillä +200. nakutusta ei havaittu eikä jälkiä siintä. eipä ne ihmeitä kestä.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #40 : 31.07.2014, 10:21:01 »
Paljonko ahto- ja pakopaineet? Jokuhan ne koneet on rikkonu ja tolla kokoonpanolla äkkiseltään tulis mieleen että vakioahdin ollu siellä pullonkaulana ja pakopaineet on rikkonu koneen..

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #41 : 31.07.2014, 10:52:58 »
Olen ajanut omalla b230ft koneellani nyt n.96tkm kaikki enemmän tai vähemmän viritettynä.lastu hommattiin kaksi päivää auton omistettuani,sitten oli pari kinuski ahdinta nyt on viimeiset +30tkm ollut holset kiinni ja ahtoja ollut koko ajan1,5-1,6 bar tehoja ehkä + - 350hv .kenkää on saanut muttei mitään sikapoljentaa sre + m90 on varmaan rajoilla että kestää.
Haagassa asutessa oli skabaa melkein joka aamu turunväylän alkupäässä bemareiden,audien ym kanssa.
Mittarissa on nyt 441tkm,uskon että moottori on avaamaton,vesipumppu on vaihdettu 300tkm tienoilla.
Kyllähän tuo jo hieman huohottaa muttei kolise eikä vie liikaa öljyä.
Olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon mitään ei oikeastaan ole hajonnut vaan normaalia kulumaa ollut.
Että parhaimmillaan kestävät erittäin hyvin  :)

Nyt tietenkin hajoaa heti kun tuli kehuttua :'(

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #42 : 31.07.2014, 11:24:58 »
Päivee...

Yleensäkkin onko se viisasta paljon ajettu konetta ruuvata ahtoja ylemmäs vaikka olisi soppa puoli ym muut kunnossa.
Viritys ilman viisasta mootorinohjausta? Laajakaista seosmittari kertoo asiat kunnossa vain onko jossain sylinterissä kaikki pielessä.....
Vanhat kansipahvit pettää, öljypumppu vetelä ei voitele. Turbo öljyn saanti mitä lie tai liikaa.
Täyspaska on vielä alkuperäinen öljynlaihdutin FK ainakin (jäähtytin neste kierto) öljyt kiehuu.
Toimii hyvin/kestää 0.35-0,5barilla mille suunniteltu, mutta siitä ylöspäin ei takuu mitään.

Oli tuo FK 310tkm.
Paineet nostolla 1.0bariin ja Coswort Garrett.
Vajaa vuosi meni hyvin mutta sitten turbot rupes hajoamaan, mistä lienee johtuvan. 1cm pitkittäis välystä kumpaankin.
Ja rupe huohottaaman vitusti. Aivan omituisia häiriöitä vedon jälkeen. Ne paskat immut. Uusi tilalle sama homma.

Nyt asiasta ehkä viisastuneena:
B230 tulee uusilla kamppeilla, paremmin virtaava pakosarja. Moottorinohjaus. Jne paljon muuta köyhän rahat menevät pohjattomaan kaivoon....


Tää on mielipide vain omasta kannasta!
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014, 11:29:00 kirjoittanut tasamaantallaaja »
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #43 : 31.07.2014, 11:43:36 »
Ainakin itsellä kesti nuo uudet vaparin männät sen reilun neljäsataa hummaa sikapoljentaa ja rataa. Muut oireet hajoittivat moottorit.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK / FT max kesto (tietoa / esimerkkejä)
« Vastaus #44 : 31.07.2014, 14:33:18 »
Päivee...

Yleensäkkin onko se viisasta paljon ajettu konetta ruuvata ahtoja ylemmäs vaikka olisi soppa puoli ym muut kunnossa.
Viritys ilman viisasta mootorinohjausta? Laajakaista seosmittari kertoo asiat kunnossa vain onko jossain sylinterissä kaikki pielessä.....
Vanhat kansipahvit pettää, öljypumppu vetelä ei voitele. Turbo öljyn saanti mitä lie tai liikaa.
Täyspaska on vielä alkuperäinen öljynlaihdutin FK ainakin (jäähtytin neste kierto) öljyt kiehuu.
Toimii hyvin/kestää 0.35-0,5barilla mille suunniteltu, mutta siitä ylöspäin ei takuu mitään.

Oli tuo FK 310tkm.
Paineet nostolla 1.0bariin ja Coswort Garrett.
Vajaa vuosi meni hyvin mutta sitten turbot rupes hajoamaan, mistä lienee johtuvan. 1cm pitkittäis välystä kumpaankin.
Ja rupe huohottaaman vitusti. Aivan omituisia häiriöitä vedon jälkeen. Ne paskat immut. Uusi tilalle sama homma.

Nyt asiasta ehkä viisastuneena:
B230 tulee uusilla kamppeilla, paremmin virtaava pakosarja. Moottorinohjaus. Jne paljon muuta köyhän rahat menevät pohjattomaan kaivoon....


Tää on mielipide vain omasta kannasta!

-LH 2.4 riittää jonnekkin 350-400hp nurkille vähintään.
-Isommalla ahtimella 45min kuminpolttoa ja vartin vetoja (+23c ulkona). Sain öljyt nousemaan 130c, normisti siinä 100-110c. Ettei se öljyjäähdytin ihan mikään paska ole.
-Fefe immu kestää, ei mee lanka poikki.

Mitkä lastut sulla oli?
Kuullostais et ois nakuttanut sulla, varsinkin tuo immujen syönti ihmetyttää oliko ilman bypass..?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo