Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 95614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #30 : 02.11.2012, 19:44:54 »
Ovat täysin pulttaa kiinni mallia.
Sweet...

Täytyypä googlettaa täs ku joutaa, joku varmasti kirjotellu tostaki swapista ja havaintoja miten vaikutti.

Nyt naputtelemaan palasiks mennyttä abs-anturia irti ja uutta tilalle. Ymmärtää helposti miks sinne pitää sitä rasvaa laittaa asennusvaihees.  :P
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #31 : 09.11.2012, 19:48:11 »
Palautettu taas autoa vähä alkuperäisemmäks.

Edellinen omistaja oli vaihtanu syylärin, jossa ei sitte ollu TCUn lämpötila-anturille paikkaa. Fiksuna oli jättäny anturin vaan moottoritilaan irtonaisena ja laittanu sähköflektin käytön katkasijasta sisällä (melkonen räpellys).

Poistelin nuo ja muita puuhajohtoja, sekä tein syyläriin paikan anturille. Siinä olikin valmis "kohta" sille, muutaku poras reiän ja veti kierrepakalla kierteet. Oli melkonen yllätys kuinka paljo vaikutti turbon käyttäytymiseen kun on tuo oikea lämpötietokin saatavilla.   :pomo:

Muutama kuva prosessista, niitähän on aina kiva katella:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #32 : 10.11.2012, 18:02:01 »
Vänkärin etujousen vaihto ei oikeen luonnistu...
Tältäkin puolen hajosi abs:n anturi irrotettaessa. Vaikka yritin mahdollisimman varovasti, se oli vaan liian kiinniruostunu.  :P

Naputtelin eka kumivasaralla sitä eri asentoihin ja ruikin crc:tä väliin, sitte kiilasin pikkuhiljaa ruuvaria väliin ja samalla naputtelin. Ensin näytti että se jopa irtoo, kunnes räts. Sitte rupeskin vituttaan kun tuli vihdoin mieleen että ois voinu vaan irrottaa sen töpselistä konehuoneen puolelta.  ???

Mites muut 900-sarjalaisten omistajat on noita irrotellu, vai meneekö ne aina rikki?

edit: tällä kertaa on sit Biltemakin jo kiinni, eikä saa uutta heti tilalle.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #33 : 10.11.2012, 18:20:33 »
Monesti ne on niin yhtäpuuta että ne ei irtoa ehjänä tai ilman vaurioita.
Kannattaa puhdistaa hyvin se anturin reikä ennen kuin laittaa uuden anturin ja vaikka kuparitahnaa laittaa väliin kun asentaa uuden niin se ei ruostu/hapetu samallalailla kiinni.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #34 : 10.11.2012, 18:22:30 »
Monesti ne on niin yhtäpuuta että ne ei irtoa ehjänä tai ilman vaurioita.
Kannattaa puhdistaa hyvin se anturin reikä ennen kuin laittaa uuden anturin ja vaikka kuparitahnaa laittaa väliin kun asentaa uuden niin se ei ruostu/hapetu samallalailla kiinni.
Juu, hinkkasin sen hiomapaprulla sileeks ja laitoin rasvaa reilusti toisella puolen kun vaihdoin uuden. Bilteman osa oli ulkosesti täysin samannäkönen ku orkkis Bosch, luulis että ajaa tuossa asiansa sekin. Hinta ei päätä huimaa 39.90e.

Eipä siinä auta ku kärsiä, tympäsee aina tämmöset. No nyt on nautittu kuppi Juhla-Mokkaa niin maistuu taas näpräykset.  ;D
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 18:24:15 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #35 : 10.11.2012, 18:59:03 »
EI sulla ois kuvia konehuoneesta? Tarttisin  mallia vähän miten alipaineletkut menee siitä ilmastoinnin luota-
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #36 : 10.11.2012, 20:38:34 »
Kun tolpan irroituksen takia pitää abs-anturi irroittaa autosta, kannattaa se tehdä siten että irroittaa liittimen konehuoneen puolelta ja käärii sen johdon tolpan mukaan.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #37 : 10.11.2012, 20:50:36 »
Kun tolpan irroituksen takia pitää abs-anturi irroittaa autosta, kannattaa se tehdä siten että irroittaa liittimen konehuoneen puolelta ja käärii sen johdon tolpan mukaan.
Näin täytyy jatkossa toimia, paljo vähemmällä (ja halvemmalla) pääsee.

Makelle:

Voin ottaa eri kuvakulmasta jos ei tuossa näy, photobucket näköjään pienensi kuvan 1024x768.  :P
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 20:53:19 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #38 : 11.11.2012, 13:28:02 »
voishan ne abs anturit irrota siitä tolpasta jos hyvissä ajoin rupeaisi liuottamaan jollain ruosteaineella sitä anturia irti. Yleensä kun sitä tököttiä laitetaan juuri ennen remonttia siihen aukaistavaan kohteeseen niin lopputulos on huono. Se anturihan on sellasessa kupari holkissa siinä navassa ja pultilla lukittuna.

Jos uudet oli 40e kpl ni eihän tuosta konkurssiin joudu jos vaan toimiivat.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #39 : 11.11.2012, 14:15:04 »
Näin täytyy jatkossa toimia, paljo vähemmällä (ja halvemmalla) pääsee.

Makelle:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Voin ottaa eri kuvakulmasta jos ei tuossa näy, photobucket näköjään pienensi kuvan 1024x768.  :P
Erityisesti kiinnostaa nuo kolme alipaine letkua jotka menee tulipellistä läpi tuolla ilmastoinnin kuivamen takana. Onko miten kytketty.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #40 : 11.11.2012, 21:21:33 »
voishan ne abs anturit irrota siitä tolpasta jos hyvissä ajoin rupeaisi liuottamaan jollain ruosteaineella sitä anturia irti. Yleensä kun sitä tököttiä laitetaan juuri ennen remonttia siihen aukaistavaan kohteeseen niin lopputulos on huono. Se anturihan on sellasessa kupari holkissa siinä navassa ja pultilla lukittuna.

Jos uudet oli 40e kpl ni eihän tuosta konkurssiin joudu jos vaan toimiivat.
Kyllähän se auttais jos pääsis liruttelemaan tököttejä sinne hyvissä ajoin, mut itellä ainakin harvemmin on mahiksia irrotella rengasta monta kertaa viikon aikana sen takia.  :)

Ei joudu konkurssiin hinnan takia ja tosiaan laitetaan aina jatkossa rasvan/kuparitahnan kanssa paikoilleen.

Nyt on toinenkin jousi vaihdettu, tuli samalla avattua se yläpään laakeri jonka putsailin ja rasvasin uudestaan. Ei kahise enää, ehkä sillä mennään vielä vähän matkaa...
Yllättävän matala tuli kyllä noilla KAW -50mm jousilla. Vanteen keskiöstä kaareen 32.5cm. Iskarit ei kyllä hirveen hanakasti pönnää ylöspäin enää, liekö sillä vaikutusta asiaan. Jousia sai kuiteski puristaa kasaan ihan huolella paikoilleenlaittaessa. Ei ole riskiä että pääsis pyörimään.

Ajattelin kesän aikana sitte tehä perusteellisemman rempan, jossa vaihtuu sit puslat, nivelet ja iskaritkin. Ja näköjään vänkärinpuolen jarrusatulakin vaatii huomionsa.  :buck2:

Make: nappaan sulle parit kuvat sieltä seutumilta huomenna.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2012, 23:04:01 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #41 : 19.11.2012, 20:12:44 »
Tuli tehtyä peräluukkuun uus pohjalevy, kun vanha oli tosiaan aivan öljyn kyllästämä.
Matkahuollosta hain kans -96 M90 laatikon. Tähän vissiin kantsis tehdä se kolmosen synkron vahvistushitsaus... vaikkei mikään race-auto ookkaan.  :)


Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #42 : 26.11.2012, 00:34:29 »
Nyt ois vikalistasta viimenenki kohta ruksittu. Toinen takajousi tuli vaihdettua kun oli yläpäästä katkennut, kuskinpuolella oli sen verran tuoreen näkönen yksilö etten sitä raaskinu vaihtaa.
Uutta ja vanhaa verratessa huomasin, että uus oli about samanmittanen ku katkennut vanha. Motonetistä ostin ja Lesjöforsin jousi multilinkkiin nivoilla, että hiukan auki jää miks moinen ero.  :)


No auto nököttää taas suorassa ja aamulla täytyy päräyttää leimalle, jos sais vaikka ruuvailla kilpiä paikoilleen...who knows.  ;)
« Viimeksi muokattu: 26.11.2012, 00:36:11 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #43 : 26.11.2012, 14:38:33 »
Vapaapäivä kun oli niin rytkäsin vielä orkkis ilmanputsarikotelon tuliterän filsun kera vv-suodattimen tilalle. Nyt alkais olla konehuone suht alkuperäiskondikses ja positiivinen yllätys oli että auto toimi paremmin ihan tuon normisuodattimen kans. Soundit tietysti on vähä vaisummat, mut kyllähän se vähä pukahtelee vieläki.  :)


Niin ja konttorilta tuli haettua leima, nyt ruuvailemaan kilvet kiinni.  8)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #44 : 25.12.2012, 15:39:28 »
Näyttää hyvälle! Onnittelut leimasta ja kai otit vanhat kunnon kilvet ilman rumaa fin "merkintää"?

Tai omasta mielestä ainakaan ei saa laittaa kanttivolvoon finkilpiä..  :hello:
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Autoracing  KL-varaosat