Samppasport  Futurez

960 Turbo 16v -91

  • 298 Vastauksia
  • 95637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #270 : 10.10.2016, 20:48:46 »
Oli sopivasti mitta kädessä ja 940 tossa vieressä kurakaukalon pohjasta penkinetureunaan noin 32cm tappi silloin keskireiässä. Luulis että 960 pitäis olla aika sama
Tänks.
Ei ollu kurakaukaloita paikalla, mut lattiamatosta penkin etureunaan n.32-33cm alimmassa asennossa.
Penkin takaosa on huomattavasti alempana, se on toi etureuna mikä kiikastaa pahiten.

Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #271 : 15.10.2016, 13:38:36 »
Kallista ja aikaavievää kokeilemista ostella penkkejä ja koittaa yhistellä niitä. Masokismia on monessa muodossa. :idiot2:
Ostin siis vanhakoppasen v70 sähköpenkin ja purin siitä alustan pois. Mittailujen jälkeen lopputulema oli että sillä sais penkin korkeintaan n. sentin alemmas ja jos pulttaan penkin noiden 940-kiskojen päälle niin korkeusetua ei tuu lainkaan.
x70 sähköpenkin alustaakaan ei siis pysty pulttaamaan suoraan paikoilleen, vaan ottaa moottoreistaan kiinni lattiaani. Vaatii n. 1-1,5cm koroketta väliin. Ja penkissäkin on tasan yks asento, missä sen voi kiinnittää alustaan vaikka reikiä onkin useampia.

Mut sen tästä kaikesta oppi että s80 penkki käy tosiaan suoraan x70 alaosaan. Johtojen kans joutuis pikkasen värkkään, mut nappulapaneelinkin liitin käy suoraan x70 moduuliin!
Siinä vinkkiä jos joku haluaa etuveto-Volvoonsa vähä uudempaa penkkiä. :)

Omalla kohdalla ei siis auta muutaku etsiä jostain manuaalisäätönen s80 kuskinpenkki samoilla toppauksilla ja verhoilulla (tai siirtää verhoilut jos muuten samanlainen penkki löytyy).
Tai nöyrtyä vielä pahemmin ja hommata jostain 960/x90-puolinahka tai kokonahkapenkit.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #272 : 06.02.2018, 13:46:50 »
Jaa näyttää olevan viime päivityksestä taas jonkun aikaa, sen verran harvoin tulee foorumilla nykyään käytyä.
Täytys varmaan vähän tsempata taas.  ;D

Joku foorumin vanhemmista käyttäjistä saattaa tämänkin härvelin muistaa vuosien takaa.
Edelleen löytyy omistuksesta, ajokilsat ei vaan ole lisääntynyt pitkään aikaan.
Sisustan sain kuitenkin nippuun tuos syksymmällä, garagetista löytyy pari kuvaa miten noi S80 penkit ja tumma kojelauta sopii:
https://www.garaget.org/?car=314083&image=3842081
https://www.garaget.org/?car=314083&image=3842082

Autoon pitäs tekasta jakopäänremppa, vaihtaa nostajat ym. pientä hipistelyä. Sitten voiskin lähteä lakki kourassa näyttämään leimasedälle.
Jarrut on varmaan aika mehukkaasti jumissa seisonnan jälkeen...

Tasapainoakselien remmin ajattelin jättää pois, täytyy vähä tutkia kuinka iso homma ois poistaa koko akselit ja tulpata reiät.

Täytyy noi kuvat siirtää jossain vaihees pois Photobucketista kun kaikki linkit on rikki nyt. Plääh.  :buck2:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #273 : 06.02.2018, 14:46:59 »
En kyllä enään edes muista millon olisin nähnyt tämän ajossa.

Päivittäin ajelen sun talon ohi, ja nykyään melkein näkee meidän pihalta  pellon toiselle puolelle.  :P
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #274 : 06.02.2018, 19:16:46 »
Aika lohduttoman kauan on ysi saanu lepäillä laakereillaan.
Saa nähä mitä muuta korjattavaa löytyy kun lähtee ekan kerran ulkoiluttamaan.  ;D

Menee kaiket aikaa noita mönkkäreitä ropatessa nykyään.
Saa nääs äkkiämpää näkyvää tulosta...  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #275 : 07.02.2018, 06:44:27 »
Siitähän tuli hieno sisusta yhdistelmä. ei vaihtunu näköjään vielä kojelauda? Eikö pitäny tulla harmaa, voi olla että oli puhetta mutta ei muista enää  :)

Lainaus
Saa nääs äkkiämpää näkyvää tulosta...  ;)
Onneksi ei tarvi volvojen kanssa hosua

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #276 : 07.02.2018, 09:14:00 »
Vaihtu kojelautakin, tässähän oli sininen alkujaan.  ;)
Tarkotus oli aluks laittaa se vaaleanharmaa, mut tuo sopi ehkä paremmin kokonaisuuteen...

Tommonenhan se oli joskus.
https://www.garaget.org/?car=314083&image=2986107

Joutuu tuohon näköjään pakoputkenkin laittaa uusiks, tais olla jo viime katsastukses vähä rajoilla. Takapönttö aika hurjan näkönen, ei kyllä vuotanu vielä.
Mut voishan tota mehupilliä vähä suurentaakin samalla, jos laittas edes 2.5" loppuun asti.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #277 : 22.11.2021, 11:11:56 »
Topicci löytyi vielä, niin päivitetääs tätäkin näin pikku tovin jälkeen.  8)
Volvo seisoi pihalla muutaman vuoden ja sen jälkeen tallissakin nelisen vuotta.
Nyt tilanne näyttää vähän valoisammalta, nimittäin auto liikkuu taas omin voimin.

Auto tuli ajettua talliin aikoinaan kun piti vaihtaa nostajat ja rempata jakopää ym.
Sitten putkahtikin pari kpl jälkikasvua ja aikaa ei jostain syystä ruuvailuun oo oikeen irronnut.
No nostajat tuli vaihdettua ja nokka-akselit vaihtui B234 "GLT"-mallisiin.
Suuttimet päivitin samalla vähä modermimmiks tinakoneista tutuiks, tuotto pysyi kutakuinkin samana mut orkkis vastuspaketti piti poistaa käytöstä.
Jakopäähän tuli luonnollisesti kaikki uudet hilppeet ja öljypumppu tuli käytyä läpi. Sen hihnapyörä oli jo ennestään vahvempaa mallia niin ei tarvinu vaihtaa.
Tasapainoakselien hihna jäi vahingossa pois asennusvaiheessa.  ;)
Samalla tuli maalailtua kaikki ruosteiset ja ajan patinoimat osat vähä siistimmäks, laitetaan vaikka kuvaa myöhemmin.

Öljyjen ja ilmanputsarin vaihdon jälkeen pumppasin tankista about 6v vanhat litkut pois.
Oli melko härskin näköstä tavaraa, ei ois ehkä palanu kauheen hyvin enää.
Tuoretta gasoa tankkiin ja sahailemaan käyntiin -> ei käynnisty.
Kipinää testatessa huomasin että jakaja oli tullu vähän eri asentoon, jonka korjattua pörähtikin käyntiin.

MUTTA hyvin nopeasti paljastui että pensanpaineensäädin on tullut tiensä päähän. Saumojen välistä lykkäs pensaa pihalle ja olihan sitä imusarjalle menevässä letkussakin. Kalvo on varmaan kuivanut ja haljennut pitkän säilytyksen aikana.  :-\

Tässä b204ft:ssä on vähän erilainen säädin kuin perus ft/fk-koneisessa, mut pikasella vertailulla semmonenkin saattais mennä paikoilleen.
Alkuperäistä 3547368 numerolla olevaa ei saa enää mistään, edes siniseltä.

Ajattelinkin että löytyiskö näihin joku fiksu ratkaisu universaaliosista, esim. säädettävä?
Mielellään semmonen, jonka sais suht orkkistyylisesti asennettua. Värikkäät tuning-osat sopii aika huonosti tommoseen orkkistyyliseen konehuoneeseen...  ;D
Saa heittää ehdotuksia jos löytyy kokemusta.


« Viimeksi muokattu: 22.11.2021, 13:20:44 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #278 : 22.11.2021, 13:57:46 »
Hienoa kuin sait työnalle tass, eihän siinä mitään näitten kanssa vaikka pitää pienen breikin. Ei ainakaan arvo laske  :)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13543
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #279 : 22.11.2021, 17:18:33 »
Piti tulla vain sanomaan että mukava nähdä edistystä ja käyttäjä linjoilla taas pitkästä aikaa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #280 : 22.11.2021, 19:05:03 »
Piti tulla vain sanomaan että mukava nähdä edistystä ja käyttäjä linjoilla taas pitkästä aikaa.
Volvoja on edelleen piha täynnä, päivittämistä on vaan ollut kovin vähän nykyään.  ;D

Piti irrottaa paineensäädin, mut sen takimmaiseen pulttiin ei päässyt minkään maailman avaimella käsiks.
Nappasin bensakiskon suuttimineen kaikkineen irti kun näyttää olevan vähän taipunut etupäästään, mistä johtuen tuo säädinkin on vähä härössä asennossa. Täytynee koittaa hyvin varovasti taivuttaa sitä vähän...

Seuraavaks saankin varmaan tiedustella löytyykö keltään tuommosta hyllystä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #281 : 23.11.2021, 04:34:33 »
Älä yritä oikoa sitä kiskoa, sen kuuluu olla taivutettu.
Miten mulla on vahva muistikuva että 8V regu menis heittämällä kiinni..

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #282 : 23.11.2021, 14:02:59 »
Mikähän tossa on muista poikeavaa, kiinnitys, putkilähdöt vai b-paine ?

Näyttäs olevan sama kun BOSCH 0 280 160 730, mutta sitäkään ei näytä saavan.

Samaa mieltä muuten noista riemunkirjavista tuuninki-osista, rumia kaikki tyyni ellei saa asennettua näkymättömiin tai maalattua vaikka mattamustaksi.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #283 : 23.11.2021, 14:19:50 »
Mikähän tossa on muista poikeavaa, kiinnitys, putkilähdöt vai b-paine ?

Näyttäs olevan sama kun BOSCH 0 280 160 730, mutta sitäkään ei näytä saavan.

Samaa mieltä muuten noista riemunkirjavista tuuninki-osista, rumia kaikki tyyni ellei saa asennettua näkymättömiin tai maalattua vaikka mattamustaksi.
Ei siinä orkkis -730 loppusessa näyttänyt olevan muuta eroa kuin alipaineletkun lähdön suunta.  ;D
Kaapista löytynyt -294 loppunen meni heittämällä paikoilleen, vähän pitemmän letkun vaan vaati imusarjalle.

Täytyy tilata uus tuommonen, tässäkin yksilössä oli muistaakseni jotain vikaa kun on kaappiin jäänyt.
No ainakaan ei vuoda ja sai autonki siirrettyä tosta tallin edestä.

Pikkusta öljynkäryä tulee ohjaamoon, vois varmaan vaihtaa kovettuneen huohotinboksin yhdysletkun.
Taitaa falskata sieltä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16v -91
« Vastaus #284 : 23.11.2021, 14:22:21 »
Älä yritä oikoa sitä kiskoa, sen kuuluu olla taivutettu.
Miten mulla on vahva muistikuva että 8V regu menis heittämällä kiinni..
Noissa on ilmeisesti sitten ollut kahdenlaista kiskoa kun mulla on koneella useammasta kuva, missä on suora versio.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

RallyBaron  Samppasport