Proturbo  Autodiagnoosi

Setämiehen Amazon 20v

  • 593 Vastauksia
  • 223350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #570 : 05.12.2016, 13:19:40 »
Mistä hommasit huopaa?  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #571 : 05.12.2016, 13:57:54 »
RTV Joensuu, siellä kaveri oli kerralla samalla aaltopituudella ja kaivoi oikean rullan. En muista tarkemmin materiaalia mutta kuulemma pussihousumiehetkin laittavat tuota samaa tavaraa museovehkeisiin.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #572 : 05.12.2016, 15:26:18 »
RTV Joensuu, siellä kaveri oli kerralla samalla aaltopituudella ja kaivoi oikean rullan. En muista tarkemmin materiaalia mutta kuulemma pussihousumiehetkin laittavat tuota samaa tavaraa museovehkeisiin.

Jees, pitääpäs vaikka soittaa sinne jos suostuisivat lähettämään. Nettikaupoista löytyy kyllä huopaa mutta kun niistä ei tiedä, että onko ne minkälaisia..

Edit: onhan noita puljuja näköjään lähempänäkin, pitääpäs käydä paikanpäällä
940 classic
Amazon -68

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3082
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #573 : 10.09.2017, 22:54:36 »
Joko kohta leimalle..?

Onko vielä tullut minkäänlaista tuntumaa tuosta uudesta ohjauksesta autoa siirrellessä?
Kiinnostaa niin kauhiasti että miltä tuntuu ja kuinka onnistui...

Tätähän ei ole kommentoitu hetkeen mutta olis kiva kuulla kommenttia että minkäslainen tuntuma tuli ajamiseen. Ihailin noita sivun kaksi hammastangon asennus kuvia. 

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #574 : 31.10.2017, 10:59:54 »
Muistikuva viime kesältä on että ajettavuus on ihan ok, asfaltilla tuli pääasiassa ajettua. Kääntösäde kasvoi mutta sen kanssa tulee toimeen.

Hävettää tunnustaa mutta Amazon ei liikkunut tänä kesänä ollenkaan :-\ Moottoripäivityksen kanssa meni syksyyn asti ja koekäynnistyksen yhteydessä tuli ilmi ongelma, jonka ilmeisesti itse aiheutin kasausvaiheessa. Kone pitää vielä kertaalleen jumpata irti ja se jääköön tulevalle talvelle. Motovaatio ja aikakin on ollut välillä hukassa, vaikka ihan kalkkiviivoilla ollaankin.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #575 : 07.11.2017, 13:12:01 »
Päivitellääs viime aikojen tekemisiä.

Pääasiassa konehuone sai päivitystä, mutta sisälle sentään tuli uusi ratti ja vaihdekepin nuppi. Entiset eivät oikein istuneet omaan silmään.



Kone sai irti ollessaan maalia pintaan



Yllätykseksi koneesta löytyi kaksoismassa vauhtipyörä, josta halusin päästä eroon. Budjettivirityksenä tämä vaihtui 850 vaparin kiinteä versioon, joka oli jo hieman elämää nähnyt





Sitä kevennettiin maltillisesti ja kevennyksen ja tasapainotuksen jälkeen painoa jäi 6,2 kg, eli reilut pari kiloa lähti painosta pois.



Vanha ja uusi vierekkäin, asetelmaksi ja levyksi Volvon alkuperäistä vastaava Sachs. Eiköhän tämä kestä hyvin vaparin antamat tehot.





Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3082
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #576 : 08.11.2017, 01:21:59 »
Onko sulla koko kuvaa tosta ratista. Näyttää aika hyvältä omaan silmään... Niin kuin kyllä koko autokin :)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #577 : 08.11.2017, 01:39:20 »
Onko sulla koko kuvaa tosta ratista. Näyttää aika hyvältä omaan silmään... Niin kuin kyllä koko autokin :)
Oiskohan ratti Nardi torino.. Sellanen mulla on amassa. Saispa vaan loppu auton samalle tasolle, kun tämä on..

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #578 : 08.11.2017, 08:21:18 »
Parempaa kuvaa en nyt löytänyt, mutta ratti on Luisi Montecarlo
https://www.polarautovaruste.com/p10031-luisi-montecarlo-puuratti-390mm-fi.html
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #579 : 08.11.2017, 09:12:16 »
Tuliko ratti paljon lähemmäs penkki adapterin kanssa? Mulla kun on hyllyssä yksi 390 Nardi ja kovasti mietityttää mihin biiliin sen ruuvaan. Kun on varustettu apinakäsillä, niin kovin lähelle rikkinäisiä hampaita ei sitä rattia halua. Ja toiseksi aman ohjaus kun ei ole maailman kevyimpiä kiertää näillä paperinarun paksuisilla käsillä.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #580 : 08.11.2017, 10:56:44 »
Päinvastoin jää originaalia kauemmaksi kun tässä ei ole "syvyyttä" ollenkaan. Vilkkuviikseä piti taivuttaa kauemmaksi kun sormet eivät mahtuneet ratin ja viiksen väliin.
Viimekädessä etäisyys tietysti riippuu käytettävästä adapterista.
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #581 : 08.11.2017, 11:40:30 »
Koneeseen piti saada erilliset läppärungot, jos ei muusta syystä niin ainakin äänien takia.

Bolt on paketteja ei oikein mistään löytynyt ja yksittäiset aihiot ovat aika hinnakkaita ja myös mitoiltaan liian suuria. Etureunassa termostaatti tulee eteen ja takapuolella ottaa helposti tulipeltiin. Myös jarrutehostin tulee lähelle koneen kylkeä, enkä sen paikkaa enää haluaisi muuttaa.
Sama kaveri, joka on tehnyt minulle myös muita koneistustöitä, ehdotti että hän voi tehdä koneistustyöt kunhan minulta tulee sopivat mitat. Muutamaan ralliautoon on tehnyt moiset ja niissä ainakin ovat toimineet ihan ok.

Siitä se sitten lähti. Aihioksi tuli imusarjan laippa kutoskoneesta jota lyhensin yhden sylinterin verran. Hyvä aihio koska on todella matala ja siinä on suuttimen paikat valmiina


Bemarin M koneen läppärungot kävi pöydällä muttei niistä oikein valmista saanut. Menivät myyntiin.


Kutosen laippaan koneistettiin ja hitsattiin taso läppärunkojen kiinnitystasoksi.




Läppärungot koneistettiin 25mm paksusta alumiinistä, reiän halkaisia on 48mm ja läpiksi perus kaasuläpät MopoSportilta. Laakerit on suojatut ettei sieltä tulisi ylimääräisiä imuvuotoja








Ensimmäinen sovitus paikoilleen, jarrutehostimeen jää ilmaa reilut 10 senttiä. Vähän naftisti kiihdytyssuppiloille ja ilmanputsarille.


Ongelma on myös termostaatin puoli kun näissä vanhemmissa jalka kääntyy hieman taaksepäin. uudemmista, olikohan -05 eteenpäin, löytyy sirompaa mallia joka antaa paremmin tilaa. Vasemmalla uudempi malli ja oikealla vanha



Senkin kiinnityslaippa piti koneistaa vinoksi että molemmat sopivat paikoilleen.
Joka suuntaan senttipeliä. Kun tämmöisen tilkkutäkin rakentaa Self made ja useamman vuosimallin osista niin ainakin kasauksesta tulee mielenkiintoinen. Uudemman mallin termarin alimmainen kiinnityspultti on niin pahasti että laturi hässäkän joutuu ensin irrottamaan edestä että sen saa paikoilleen. Ja imusarjan laipan reunimmainen kiinnityspultti vaatii gynegologin sormet että sen saa paikoilleen

Amazon 20v
850R
P1800

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #582 : 09.11.2017, 16:46:54 »
Koneeseen piti saada erilliset läppärungot, jos ei muusta syystä niin ainakin äänien takia...
Nuo imuäänet kiinnosti minuakin, mutta tilan vuoksi jäi itselle laittamatta. Sinä keksit siihen näköjään aikas tyylikkään ratkaisun. Oliko tuo läppäakselin suunta valmistustekninen, vai jokin muu syy miksi pystyssä? Tuleeko vaijeri vai Amazonin vivuston tapainen käyttö?

...Ja imusarjan laipan reunimmainen kiinnityspultti vaatii gynegologin sormet että sen saa paikoilleen.
Omassa projektissa käytin neloskoneen omaa imusarjan lähtöä ja siinä oli tuo etummainenkin ruuvin reikä "auki", eli pultin sai laitettua kanteen valmiiksi ennen imusarjaa.

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #583 : 10.11.2017, 19:53:43 »
Nuo imuäänet kiinnosti minuakin, mutta tilan vuoksi jäi itselle laittamatta. Sinä keksit siihen näköjään aikas tyylikkään ratkaisun. Oliko tuo läppäakselin suunta valmistustekninen, vai jokin muu syy miksi pystyssä? Tuleeko vaijeri vai Amazonin vivuston tapainen käyttö?

Olisi ne voinut varmasti toteuttaa toisinkin mutta pyrin kaikessa tekemään mahdollisimman simppeliä ratkaisuja. Kaasuvivustolle oli alapuolella parhaiten tilaa ja siitä vaijerin sai lähtemään suoraan oikeaan suuntaan.



Kaasuläpän asentotunnistimeksi tuli Volvon alkuperäinen, jolle piti rakennella sopiva teline. Kasun palautusjousi ei toiminut kuvan tavalle, se piti myöhemmin toteuttaa paremmin





Kiihdytyssuppiloiksi tuli lyhyet mallit, jotka on tarkoitettu alkujaan kuplavolkkariin



Amazon 20v
850R
P1800

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #584 : 10.11.2017, 20:08:21 »
Komea, miten meinasit läppien synkronoinnin tehdä?
Vai tarviikohan se tällaisessa ruiskussa ollenkaan sellaisia?
144-70

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy