Riippuu siitä, mitä "aktiivinen" tarkoittaa. Yleensä kyseessä on pelkkä valojen kääntyminen ohjauksen/kaarteiden mukaan. Kaukovalojen toiminta sinällään on ihan normaalia. Jos autossa on lisäkaukovalot, niin ohjauksen saa niiltä.
Tosin se kääntyvyys sitten tarkoittaa, että xenonit (ja alkup. kaukovalot?) kääntyy, mutta lisäkaukovalot tykittää loivissakin karteissa metsään. Kääntyvyyden arvon huomaa parhaiten sitten, kun sitä ei enää ole. Nimim. kokemusta on.
Jos on vain kaksoixenonit, niin ohjauksen saa ehkä ryöstettyä lähi/kaukovalokuvion rajausta muuttavien solenoiden ohjauksesta. Mikäli tämä ei onnistu, tarvitaan CAN-väylään liitettävä purkki, joka onkii väylästä tiedon "pitkät päälle/pois". Näitäkin pystytään asentamaan muuallakin kuin merkkihuollossa.
Vaikein tapaus ovat ns. adaptiiviset kaukovalot, joiden valokuviota muutetaan niin, että pitkät voivat olla päällä vastaantulijoista huolimatta. Näissä ei ole muuta mahdollisuutta kuin onkia tieto väylästä.