Proturbo  Autodiagnoosi

Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo

  • 246 Vastauksia
  • 116734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #105 : 24.10.2016, 20:57:01 »
Hyvä että kelpas! Täytyypä seurailla miten projekti etenee.  O0
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #106 : 24.10.2016, 21:02:05 »
 O0 Kattelin tuossa noita alumiinikäyriä niin arvasinpa kuka ne on tehny, hyvältä näyttää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #107 : 24.10.2016, 21:20:46 »
Kasaan taittuvat siivet tuohon kylkeen voisi hitsata? :))

Hyvin hillityt, luokkaa 5 cm max, jenkkityylin siivet taakse? Vähän samaan tapaan kuin kisamallin BMW 3.0 CSL "Batmobilessa" oli konepellin reunoilla.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #108 : 01.12.2016, 12:56:52 »
Hyvin hillityt, luokkaa 5 cm max, jenkkityylin siivet taakse? Vähän samaan tapaan kuin kisamallin BMW 3.0 CSL "Batmobilessa" oli konepellin reunoilla.

Olisi aika kornin näköinen :D



Pienin nytkähdyksin eteenpäin  :)

Blingfactoryyn otin yhteyttä kysyäkseni millä mallilla vauhtipyöräni teko on, kun tilauksesta jo yli kuukausi ja muutama viikko päälle, niin sain vastauksen "justiinsa eilen vein paketin matkahuoltoon, jotta tulon päällä on". Jännä kun ei mitään koodia annettu  :idiot2: Noh, hälläväliä. Tekstari sieltä kumminkin tulee kun paketti on noudettavissa.

Lisäksi maalaustarpeita on hamstrattu tämä viikko, kun sain ajatuksen, että viikonloppuna jokin saisi pohjavärinsä. Maalausuunin tilanahtauden takia irto-osat (ovet ym) maalataan eri kerralla kuin itse kori. Lokasuojat tosin saattaa pystyä maalaamaan samaan aikaan. Väristä en vielä tässä vaiheessa sano mitään muuta kuin sen, että yksi sävyn kutsumanimistä on ollut tuossa kaikkien esillä jo jonkin aikaa  :)
« Viimeksi muokattu: 21.06.2017, 15:33:19 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #109 : 04.12.2016, 21:59:06 »
No nyt!

Tasan kuuden viikon odotuksen jälkeen Blinfactory muisti minua pienellä paketilla;















Nätti kun sika pienenä  S*


Muutakin toki on saatu aikaan. Vähän pidemmälle piti keretä tekemään, mutta tyytyväinen olen että auton sai tähän kuosiin  :)


Veturi tulille ja auto pois montusta






Jonka jälkeen velipoika hätiin dollyn kanssa. Piti sitten kesken matkan ottaa tuo peite pois auton päältä kun meinasi lähteä lentoon hyvistä kiinnityksistä huolimatta :D







Kittipakkelia lapiolla kylkeen ja hitokseen hiomista. Ei ole kyllä sitten yhtään kivaa..  >:(








Cocktailin tekoa




















Kyseessä siis ensimmäinen pohjamaalikerros. Pohjia täytyy vielä hieman jatkaa, sillä pohjaväri paljasti (jota toivottiinkin) muutaman kohdan joille vielä pitää antaa huomiota. Kai tämä tästä joskus  :)
« Viimeksi muokattu: 03.07.2017, 17:33:36 kirjoittanut razori »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #110 : 04.12.2016, 22:02:12 »
Muista sitten painottaa toi pyörä, on yllättävän paljon epätasapainossa reikien takia.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #111 : 04.12.2016, 22:10:17 »
Muista sitten painottaa toi pyörä, on yllättävän paljon epätasapainossa reikien takia.  :)

Tuota painotusta päivemmällä mietin, että voipi painottaja olla mielissään kun miettii mistä kohtaa tuosta voisi ottaa tavaraa pois, kun joka paikka täynnä reikää :D Kävi myös mielessä, että jos olisi pyytänyt Blingfactorya tekemään reiät pelkälle -765 asetelmalle eikä kaikille mahdollisille.. Nyt tuohon vp:hen siis käy ATC, vakio, -618 ja -765. On ainakin varaa mistä valita  ::)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #112 : 04.12.2016, 22:16:47 »
Täällä poras aika ulkoreunasta vinottain osumatta LH:n kehään. Kolme 4mm reikää tais tulla.
Vähän hölmösti suunniteltu joka tapauksessa, vähän muuttelemalla sais enemmän tasapainoon suoraan... Billettinä kun kuitenkin tehdään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #113 : 05.12.2016, 01:10:20 »
Meinasin viedä paketin huomenna painotettavaksi, mutta äsken muistin että eipäs viedäkkään. En irroittanut starttikehää vanhasta vp:stä, joka on eri paikkakunnalla. Noh, toiste sitten :D

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #114 : 05.12.2016, 17:05:19 »
Väristä en vielä tässä vaiheessa sano mitään muuta kuin sen, että yksi sävyn kutsumanimistä on ollut tuossa kaikkien esillä jo jonkin aikaa  :)

Jos nyt mitään mistään pystyn arvaamaan niin siitä tulee vissiin joku riporiemunkirjava isomummon ja -papan seinällä roikkuvaa itämaistyylistä ryijyä muistuttava. :facepalm:

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #115 : 05.12.2016, 22:22:08 »
Jos nyt mitään mistään pystyn arvaamaan niin siitä tulee vissiin joku riporiemunkirjava isomummon ja -papan seinällä roikkuvaa itämaistyylistä ryijyä muistuttava. :facepalm:

:D

Ja niille muille, ketkä eivät hoksanneet vihjettä; värin nimi mainitaan tuossa allekirjoituksessa. Eli "Persian Helmi". Koepala tuolla värillä on jo tehty ja päätös värin käyttämisestä pysyy.

Pohjatöitäkin tehdään parasta aikaa. Löytyy kaikennäköistä mielenkiintoista kuviota kun hieraisee paperilla pintaa. Vaatii vielä kerroksen tai pari ennenkuin saa hyväksytty -leiman.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #116 : 06.12.2016, 07:54:07 »
Eikös niitä triger kehän reikiä voi poraa puntituksessa syvemmäksi.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #117 : 06.12.2016, 10:36:35 »
Eikös niitä triger kehän reikiä voi poraa puntituksessa syvemmäksi.

Eipäs muuten käynyt edes mielessä.. Pitää tutkia kunhan saa ensin starttikehän siirrettyä vanhasta  :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #118 : 06.12.2016, 23:12:58 »
Aika hyvästi on mennyt nämä pari päivää hioskellessa ja kittaillessa.

Ongelma-alueeksi on lähinnä muodostunut entisten munapussien läheisyydessä oleva alue. Hitsatessa pelti veti hieman lommolle kaaren takaa ja muodon takaisin hakeminen ottaa hieman aikaa, mutta tämän päivän jälkeen alkaa muoto olla jo lähellä sitä, mitä pitää  :)








Toisella puolella ongelma oli identtinen. Nyt kun tuo alkaa olla selätettynä, voi keskittyä muihin ilmenneisiin epäkohtiin. Siperia näemmä opettaa jne..  :-\

Starttikehän irroitin vanhasta vauhtipyörästä ja siirsin uuteen. Aluksi meinasi käydä pieni kömmähdys kun otin työn alle toisen vauhtipyörän jossa oli päällä huonompi kehä. Onneksi tuli huomattua kehän irroitusvaiheessa  :D

Eli toinen pyörä tilalle, pilli tulille ja lämmittämään kehää. Vauhtipyörän laitoin kahden ison hylsyn päälle niin, että vauhtipyörä roikkuu ilmassa starttikehän varassa ja toivoin että aikani kehää lämmitettyäni vauhtipyörä vain putoaisi pois. No oli sen verran hyvästi tarttunut kiinni että ei pudonnut. Piti hieman pajavasaralla varovasti koputella vauhtipyörää niin jo alkoi tapahtua.

Hetken aikaa kehän melkein neitseellisyyttä ihmetellessäni havahduin asiaan "Niiin tämähän jäähtyy tässä samalla" Joten juoksujalkaa uusi vauhtipyörä pihalta pakkasen keskeltä sisälle ja turaamaan kehää paikoillen. No eihän se mennyt  >:( Joten pyörä takaisin pihalle ja kaasupillillä tehohoitoa kehälle. Kuitenkin tehohoidon aikana koputtelun seurauksena lattialle varissut kytkinpöly tjsp, otti lämmityksestä itsekseen ja rupesi käryämään miehekkäästi. Koko hallissa haisi palanut kytkin :D toivottavasti ei noissa kytkimissä ole asbestia  :-\ Mutta hetken hoidon jälkeen uusi yritys ja voilà!








Sitten paketti pihalle jäähtymään jossa huurre ja paljas metalli alkoivat kimmeltämään kilpaa iltahämärässä  S*

Pitänee vielä selvitellä, mikä pulju noita täällä seudulla painottaa niin saisi viedä heidän ongelmakseen, jonka jälkeen voisi alkaa pohtia moottorin ja laatikon naittamista pysyvästi yhteen.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2017, 17:35:19 kirjoittanut razori »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo
« Vastaus #119 : 07.12.2016, 20:03:48 »
Eikös niitä triger kehän reikiä voi poraa puntituksessa syvemmäksi.

Ei oikee jos haluaa joskus käyttää isoa jakoa (olikoha 765 sre) tulee jo asetelman kierteet näkyviin triggeri reikiä kattellessa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Kulkukoira  Proturbo