KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3279717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9615 : 03.02.2016, 00:29:24 »
Onkos muuten B2xx kiertokangen pultit venyvät? Mulla ei ollut momenttiavaimessa 20nm vaihtoehtoo niin laitoin b2x kankipulttien momenttiin, tais olla 63nm.
Ei toivottavasti löydä mäntä reittiä ysitielle? :D

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9616 : 03.02.2016, 11:18:09 »
Taisitkin juuri kertoa syyn tuolle miksi se ei yleensä ottaen toimi ;) Vaikka itsellä automaagi kaikkine p-lukkoineen niin käytän joka pysäköinnissä käkäriä, pysyy paikat herkempinä. Jumittuu vaijeritkin muuten ennen pitkää.

Joku (sjos) sanoi aikoinaan että kun ostaa kunnon jarrukamat sinne niin ne ei muuta tarvi, tarkoittaen muita kuin niitä kaikkein halvimpia tarvikeosia.

ei siellä mikään jumissa ole, kaikki linkut jne liikkuu vaivatta. Ongelma tais selvitä, luultavasti se kuskin puolen "linkku/levittäjä" on kulunut alapuolen hahlostaan niin paljon että ei enää riitä kunnon pitoon.

Ja kyllä ne on säädetty ihan oikein!
940 -97 B230fk+M90

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9617 : 03.02.2016, 11:25:18 »
ei siellä mikään jumissa ole, kaikki linkut jne liikkuu vaivatta. Ongelma tais selvitä, luultavasti se kuskin puolen "linkku/levittäjä" on kulunut alapuolen hahlostaan niin paljon että ei enää riitä kunnon pitoon.

Ja kyllä ne on säädetty ihan oikein!
varsinkin kun näki jarrulapun nii vois todeta että toinen puoli on kaukana volvon käppärin normiarvoista ja positiivisessä mielessä  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9618 : 03.02.2016, 12:06:18 »
ei siellä mikään jumissa ole, kaikki linkut jne liikkuu vaivatta. Ongelma tais selvitä, luultavasti se kuskin puolen "linkku/levittäjä" on kulunut alapuolen hahlostaan niin paljon että ei enää riitä kunnon pitoon.

Ja kyllä ne on säädetty ihan oikein!
Niin siis ne kengät makaa toisista päistään sitä rajoitinmöhkälettä vasten, mutta levitin kolisee väljänä kenkien välissä?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9619 : 03.02.2016, 12:16:13 »
Niin siis ne kengät makaa toisista päistään sitä rajoitinmöhkälettä vasten, mutta levitin kolisee väljänä kenkien välissä?

jotenkin näin juu, ei siinä enää muuta ideaa voi olla koska repsikan puoli piti leimalla 2.0 ja kuskin puoli hemmetin paljon vähemmän. 70% ero mutta läpi meni tuon repsikan puolen ansiosta. ja koska se peruuttaessa menee lukkoon niin epäilen että se ei silloin ota kiinni sieltä levittäjän puolelta. en tiiä onko tässä mun teoriassa mitään itua mutta kuitenkin
940 -97 B230fk+M90

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9620 : 03.02.2016, 12:25:28 »
jotenkin näin juu, ei siinä enää muuta ideaa voi olla koska repsikan puoli piti leimalla 2.0 ja kuskin puoli hemmetin paljon vähemmän. 70% ero mutta läpi meni tuon repsikan puolen ansiosta. ja koska se peruuttaessa menee lukkoon niin epäilen että se ei silloin ota kiinni sieltä levittäjän puolelta. en tiiä onko tässä mun teoriassa mitään itua mutta kuitenkin
Niinniin. Eli periaatteessa molemmissa puolissa olis tehoa riittämiin, mutta toinen puoli alkaa jarruttamaan niin paljon aiemmin että ero tulee sitä kautta.

Sillä tapaa oli omassa edeltävässä seiskassa, kun sekä se välirauta ja levitin oli kulunu hahloistaan epämääräsen väljiksi. Köyhän talon poikana hitsasin kaikkiin hahloihin lisää tavaraa ja viilasin sopiviksi. Sen jälkeen olikin liki tehdasuutta vastaava seisontajarrun toiminta  ;D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9621 : 04.02.2016, 14:04:09 »
Minkälainen tiiviste tai tiivisteet on 940 sarjassa konehuoneessa ikkunan alla ja millä kiinnikkeillä?

Tilasin numerolla 6848718 tiivisteen ja on ihan eri näköinen,  reiätkin vaikutta isoilta oikeille kiinnikkeille, kyseessä tuo seitensatanen.

Muodon perusteella korvattu kaksi yhdellä. :idiot2:

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9622 : 04.02.2016, 15:39:25 »
Minkälainen tiiviste tai tiivisteet on 940 sarjassa konehuoneessa ikkunan alla ja millä kiinnikkeillä?

Tilasin numerolla 6848718 tiivisteen ja on ihan eri näköinen,  reiätkin vaikutta isoilta oikeille kiinnikkeille, kyseessä tuo seitensatanen.

Muodon perusteella korvattu kaksi yhdellä. :idiot2:

940:ssä pitäisi kyllä olla samanlainen tiiviste.

Skandix väittää samaa:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/bonnet/seal-bonnet/1031977/

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9623 : 04.02.2016, 15:48:04 »
940:ssä pitäisi kyllä olla samanlainen tiiviste.

Skandix väittää samaa:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/bonnet/seal-bonnet/1031977/
Juu tiedossa, kaiketi päivitetty tiiviste, ei ilmeisesti tarvitse kahta.
Tuo uusi on kai päivitetty tiiviste.
Tilasin tuon kl-varaosista ja skandixin tarra tuossakin, poisttetu osittain, tunnistan kyllä.  :D

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9624 : 04.02.2016, 20:52:14 »
Mitähän kautta s60 kiertää pakkivaloille virta?
Niin ja -02 vuotinen.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9625 : 04.02.2016, 22:15:27 »
Mitähän kautta s60 kiertää pakkivaloille virta?
Niin ja -02 vuotinen.

Takaluukussa oleva rele/sulakekeskus..

Vai olisiko peruutusvalon katkaisin död ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9626 : 04.02.2016, 23:49:48 »
Takaluukussa oleva rele/sulakekeskus..

Vai olisiko peruutusvalon katkaisin död ??

Löyty sulake.

Kyllä kysessä oli oikosulun aiheuttama varokkeen palaminen.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9627 : 05.02.2016, 01:40:15 »
Seiskaan tulossa bägillinen ratti, vakiona ei ole. Jätänkö vaan bägin johdot kytkemättä vai kannattaisko se koko paketti jotenkin purkaa irti ratista?
Tarkoituksena siis minimoida se mahdollisuus, että se joskus laukee mun naamalle ajaessa :D
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9628 : 05.02.2016, 05:54:54 »
Seiskaan tulossa bägillinen ratti, vakiona ei ole. Jätänkö vaan bägin johdot kytkemättä vai kannattaisko se koko paketti jotenkin purkaa irti ratista?
Tarkoituksena siis minimoida se mahdollisuus, että se joskus laukee mun naamalle ajaessa :D
Itse ainakin oman mielenrauhan vuoksi yrittäisin purkaa sen kokonaan veks

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9629 : 05.02.2016, 06:38:22 »
Itse ainakin oman mielenrauhan vuoksi yrittäisin purkaa sen kokonaan veks
Jepp, niin mä vähän ajattelinkin.
Vaikka tietää et ei sen pitäis periaatteessa ikinä laueta, kun johdot ei ole kytketty, mutta kuumotukset silti milloin se tulee naamalle siitä :D
Eipä toi nyt varmaan mahdoton oo tosta muovikuoresta poistaa. Lähinnä arveluttaa reagoiko se jotenkin kun sitä alkaa sörkkimään :-\
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

 

RallyBaron  Samppasport