Elekma  Autoracing

S80 D5 AWD Summum

  • 952 Vastauksia
  • 245503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #585 : 16.12.2016, 23:38:23 »
Eihän se suuri jännite olekkaan, mutta kun käyttöjärjestelmä on 12v ja akutkin alkaa kiehumaan 15v jännitteellä..

AGM akkua ladataan tuossa minunkin kärryssä tarvittaessa yli 15 voltilla. 15,2 V ollu suurin mitä remucista kattellu...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #586 : 16.12.2016, 23:43:43 »
AGM akkua ladataan tuossa minunkin kärryssä tarvittaessa yli 15 voltilla. 15,2 V ollu suurin mitä remucista kattellu...

Hetkellisesti varmaankin joo. Mutta jatkuvaa se ei kestä. Tuolla ylivirralla saadaan herätettyä akkua henkiin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #587 : 16.12.2016, 23:53:54 »
Hetkellisesti varmaankin joo. Mutta jatkuvaa se ei kestä. Tuolla ylivirralla saadaan herätettyä akkua henkiin.

Juu ei kokoajan mutta kylmässä ladataan reilummin.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #588 : 17.12.2016, 11:49:26 »
En tiedä kuinka herkkä tuo Volvon tunnistin on että kuinka äkkiä sytyttää merkkivalot. Nyt ainakin 14.8v riitti sytyttämään. Lisäksi laturi oli kuumentunut, mikä ei ole ihan tervettä  :-\

Tänään naureskelin että uutena se pleksinen viimasuoja oli nätti ja huomaamaton. Nyt kun se on ottanut pari viikkoa suolakylpyä niin alkaa olemaan aika läpinäkymätön :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #589 : 17.12.2016, 12:26:11 »
En tiedä kuinka herkkä tuo Volvon tunnistin on että kuinka äkkiä sytyttää merkkivalot. Nyt ainakin 14.8v riitti sytyttämään. Lisäksi laturi oli kuumentunut, mikä ei ole ihan tervettä  :-\

Tänään naureskelin että uutena se pleksinen viimasuoja oli nätti ja huomaamaton. Nyt kun se on ottanut pari viikkoa suolakylpyä niin alkaa olemaan aika läpinäkymätön :D
Hetihän sä tuohon ilmoitukseen reagoit, joten ei siinä vahinkoa ole päässyt tulemaan. Eri asia jos viikkoja ois ilmoitus taulussa ajellut.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #590 : 17.12.2016, 12:27:16 »
Hetihän sä tuohon ilmoitukseen reagoit, joten ei siinä vahinkoa ole päässyt tulemaan. Eri asia jos viikkoja ois ilmoitus taulussa ajellut.
Jos olisi ylijännitteestä tiennyt niin en olisi hommannu laina-autoa, luulin että lopettanu latauksen. Siinä mielessä huono kun sama virhe molemmissa tapauksissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #591 : 17.12.2016, 13:19:34 »
Jos olisi ylijännitteestä tiennyt niin en olisi hommannu laina-autoa, luulin että lopettanu latauksen. Siinä mielessä huono kun sama virhe molemmissa tapauksissa.

Yleismittarilla helppo todeta kumpikin noista. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #592 : 17.12.2016, 13:26:24 »
Yleismittarilla helppo todeta kumpikin noista. :juhau:
Totta ja omistan yleismittarin. Mutta kun tiesin että on takuu niin en alkanut suuremmin vikaa etsimään. Lisäksi olin kaukana kotoa kun sytytti valon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #593 : 18.12.2016, 13:49:21 »
En tiedä kuinka herkkä tuo Volvon tunnistin on että kuinka äkkiä sytyttää merkkivalot. Nyt ainakin 14.8v riitti sytyttämään.

Veikkaan ettei merkkivalo ole vielä tuosta jännitteestä syttynyt. Käynyt korkeammalla tai alijännitteen puolella...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #594 : 18.12.2016, 16:55:13 »
Veikkaan ettei merkkivalo ole vielä tuosta jännitteestä syttynyt. Käynyt korkeammalla tai alijännitteen puolella...
Latausvalon palaessa oli jännite ollut 14.8v. Uusi laturi paikoillen, jännite putosi 14.2v ja valo oli sammunut. Olivat vielä testanneet että akku on kunnossa. 

Edellisessä automaattipesussa taisi päästä vettä jotenkin kuskin oven lukkoon tai jonnekin muualle. Sen jälkeen pakkasilla lukko on todella nihkeä. Joskus pitää painaa avausnappia kolmesti että nappi nousee tarpeeksi ylös että pääsee sisälle ;D. Joka painalluksella nuppi nousee vähän matkaa. Kun auton saa lämpimäks niin pelittää. Jos keväällä aukaisisi ja puhdistaisi :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #595 : 19.12.2016, 08:07:00 »
Latausvalon palaessa oli jännite ollut 14.8v. Uusi laturi paikoillen, jännite putosi 14.2v ja valo oli sammunut. Olivat vielä testanneet että akku on kunnossa. 

No jo on tarkkaa jännitteen kanssa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #596 : 20.12.2016, 12:29:00 »
Latausvalon palaessa oli jännite ollut 14.8v. Uusi laturi paikoillen, jännite putosi 14.2v ja valo oli sammunut. Olivat vielä testanneet että akku on kunnossa. 

Edellisessä automaattipesussa taisi päästä vettä jotenkin kuskin oven lukkoon tai jonnekin muualle. Sen jälkeen pakkasilla lukko on todella nihkeä. Joskus pitää painaa avausnappia kolmesti että nappi nousee tarpeeksi ylös että pääsee sisälle ;D. Joka painalluksella nuppi nousee vähän matkaa. Kun auton saa lämpimäks niin pelittää. Jos keväällä aukaisisi ja puhdistaisi :)
Itselläni vähän samanlaista, autona xc60 .vm-12 awd d3. Vanhasta laturista loppui vapaakytkin ja ajattelin vaihtaa koko laturin. Hommana ei paha mutta nyt kuukausi vaihdosta ja ilmoittelee välillä laturiviasta, mittasin yleismittarilla joka kertoi että laturi pukkaa ulos kokoajan 14.8-14.9v, eikös tuo ole vähän liikaa? Ilmeisesti välillä käväsee yli 15v kun laittaa tuon ilmoituksen tauluun. Ilmoitus kyllä poistuu kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen. Olisiko tuo jännitteensäädin viallinen vai koko laturi?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #597 : 20.12.2016, 20:00:13 »
Hitto tämän kanssa tulee vainoharhaiseksi. Joku paikka siellä ikävästi resonoi. Kuuluu sisälle tyhjäkäynnillä. Konehuoneen puolella ei satu samaa ääntä korvaan niin pitää malttaa vain päästellä menemään :)

Itselläni vähän samanlaista, autona xc60 .vm-12 awd d3. Vanhasta laturista loppui vapaakytkin ja ajattelin vaihtaa koko laturin. Hommana ei paha mutta nyt kuukausi vaihdosta ja ilmoittelee välillä laturiviasta, mittasin yleismittarilla joka kertoi että laturi pukkaa ulos kokoajan 14.8-14.9v, eikös tuo ole vähän liikaa? Ilmeisesti välillä käväsee yli 15v kun laittaa tuon ilmoituksen tauluun. Ilmoitus kyllä poistuu kun sammuttaa auton ja starttaa uudelleen. Olisiko tuo jännitteensäädin viallinen vai koko laturi?
Minulla olivat vaihtaneet laturin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3318
  • Nonnih!
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #598 : 20.12.2016, 21:00:25 »
Joudut vielä mielisairaalaan tän auton takia :D
Parempi ku lyöt volyymia isommalle ja nautit nelivedon ja väännön tuomasta riemusta  8)
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4084
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #599 : 20.12.2016, 21:03:59 »
Joudut vielä mielisairaalaan tän auton takia :D
Parempi ku lyöt volyymia isommalle ja nautit nelivedon ja väännön tuomasta riemusta  8)

Paras ohje! Ei oo vikaa kun ei kuule :D
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

 

KL-varaosat  Race.fi