Samppasport  Futurez

S80 D5 AWD Summum

  • 952 Vastauksia
  • 245503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #720 : 02.09.2018, 21:59:40 »
Tuota mietin itsekkin. Onko siihen mitään muuta lääkettä kuin uusi ahdin? Muistelen että sinun mörössä oli sama?

Näissä 185 heppaisissa on muistaakseni pakosarja ja turbiinipesä yhtä puuta, tulee kalliiksi vaihtaa, kun ei saa erikseen pelkkää ahdinta.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #721 : 02.09.2018, 22:06:54 »
Näissä 185 heppaisissa on muistaakseni pakosarja ja turbiinipesä yhtä puuta, tulee kalliiksi vaihtaa, kun ei saa erikseen pelkkää ahdinta.
Auts! Jossain keskustelussa oli että 1300€ on uusi ahdin. Mietin että aika öljyisen olonen oli se osa konetta jossa on ahtopaineen säädin. Pitäisi visssiin sekin tarkistaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #722 : 02.09.2018, 22:13:28 »
Jos tähän listaisi mitä ekana:
- Turbolle Mr Musclea turboon
- Katsoa toimiiko tuo ahtopaineen säädin
.
.
.
- Auto vaihtoon? ;D

Millä tässä mallissa ne ahtimen siivet liikkuu, alipaineella?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #723 : 02.09.2018, 22:40:33 »
Pitkälle toista tonnia ne mullekin tuolla sinisellä taannoin tarjosivat hinnaksi uudelle ahtimelle. Onneksi vaan johdoissa vikaa.

Sähköllä toimii ne VNT-siivet näissä 185 heppasissa.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #724 : 02.09.2018, 23:04:40 »
Tuo ääni kuuluu kun nostaa kaasua. Ei ole aikaisemmin kuulunut mitään sisälle. Sen takia mietinkin että mikähän on. Minusta pietilän kanssa kun vikakoodit kesällä katsottiin niin oli että ahtopaineet käyny liian korkealla.

Niin se tekee mullakin joskus kun kaasun löysää. Ja töhisee mitä ihmeellisimmin silloin ja mittarit pomppii miten sattuu.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #725 : 03.09.2018, 07:07:24 »
Pitkälle toista tonnia ne mullekin tuolla sinisellä taannoin tarjosivat hinnaksi uudelle ahtimelle. Onneksi vaan johdoissa vikaa.

Sähköllä toimii ne VNT-siivet näissä 185 heppasissa.
Tämä hyvä tietää että sähköllä toimii.

Nyt aamulla kokeilin antaa vähän karstan poistoa autolle. 18km töihin maksimissaan kolmosella. Ainakin lopussa kun kokeilin niin ei kuulunut ahtimen sakkaukseen viittaavia ääniä. Pitäisi tietty varmistaa ettei ole sähkö vika. Missä -jadi- sulla oli se sähkövika?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #726 : 03.09.2018, 08:21:40 »
Taisipa olla just se johtosarja sille siipien säätöyksikölle, mikä vaihdettiin ja liittimiä putsattiin, näissä onkin luvattoman paljon erilaisia huonoista johdoista/eristeistä johtuvia vikoja.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #727 : 03.09.2018, 08:26:34 »
Taisipa olla just se johtosarja sille siipien säätöyksikölle, mikä vaihdettiin ja liittimiä putsattiin, näissä onkin luvattoman paljon erilaisia huonoista johdoista/eristeistä johtuvia vikoja.
Oliko siihen viittaavia vikakoodeja vai miten päädyit epäilemään johtovikaa? Nyt kyselen etten turhaan tilaa turbohuoltoa jos on vika johdoissa ja voiko mitenkään todeta että vika on johdoissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #728 : 03.09.2018, 08:43:52 »
Kävin arkiston puolella etsimässä ja selvisi seuraavaa: koodit ECM-P004700 ja -P004500. Ahtopaineen säätöventtiilin johtimet hapettuneet --> johtosarjan korjaus ja liittimen uusinta, noo, melkein sama asia kuin aiemmin kirjoittamani.
Kauppareissulle lähtiessä parin sadan metrin jälkeen ei siis ollut paineita ollenkaan ja suoraan korjaamolle piuhan päähän, mitään valoja ei palanut mittaristossa. Kaikki meni valtatiellä ohi, kun ei Volle tahtonut kulkea...   :D 
e. Tapahtui jo v. 2012.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2018, 08:56:25 kirjoittanut -jadi- »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #729 : 03.09.2018, 08:53:15 »
Kävin arkiston puolella etsimässä ja selvisi seuraavaa: koodit ECM-P004700 ja -P004500. Ahtopaineen säätöventtiilin johtimet hapettuneet --> johtosarjan korjaus ja liittimen uusinta, noo, melkein sama asia kuin aiemmin kirjoittamani.
Kauppareissulle lähtiessä parin sadan metrin jälkeen ei siis ollut paineita ollenkaan ja suoraan korjaamolle piuhan päähän. Kaikki meni valtatiellä ohi, kun ei Volle tahtonut kulkea...   :D 
e. Tapahtui jo v. 2012.
Itsellä taas ottaa liikaakin painetta :D. Kai se pitää alkaa vain soittelemaan turbo korjamolle että puhdistaisivat ahtimen siivet
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #730 : 03.09.2018, 09:20:08 »
Tuli lueskeltua ketjua enemmänkin läpi. Paljon on osunut remonttia Ribbelle vaikkei kilometrejäkään ole mahdottomasti. Omassakin tuon 300tkm jälkeen on alustan osaa kyllä uusittu, suurinta osaa varmuudenvuoksi mutta iskarit eteen meni kyllä ihan vian takia ja samaa meteliä pyöränlaakerista, samalla skf laakerilla korjattu itselläkin :) Alustassa tosin iso ero kun ei löydy 4c alustaa itseltä.

Nuo ruostepiskot löytyy itselläkin auton katosta  (2kpl), tuo on oikeastaan isoin huolenaihe. Miten Ribbe oli asiaa tuuminut ratkaista? Autojerrystä kysyin tarjoustakin korjauksesta mutta ei tainnut tarjousta tulla..

Toivottavasti turboon liittyvät ongelmat ratkeaa siten, ettei tarvisi toutonnien kanssa hoitaa kuntoon! :)

« Viimeksi muokattu: 03.09.2018, 09:25:47 kirjoittanut JS88 »
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #731 : 03.09.2018, 09:23:03 »
Tuli lueskeltua ketjua enemmänkin läpi. Paljon on osunut remonttia Ribbelle vaikkei kilometrejäkään ole mahdottomasti. Omassakin tuon 300tkm jälkeen on alustan osaa kyllä uusittu, suurinta osaa varmuudenvuoksi mutta iskarit eteen meni kyllä ihan vian takia ja samaa meteliä pyöränlaakerista, samalla skf laakerilla korjattu itselläkin :) Alustassa tosi iso ero kun ei löydy 4c alustaa itseltä.

Nuo ruostepiskot löytyy itselläkin auton katosta  (2kpl), tuo on oikeastaan isoin huolenaihe. Miten Ribbe oli asiaa tuuminut ratkaista? Autojerrystä kysyin tarjoustakin korjauksesta mutta ei tainnut tarjousta tulla..

Toivottavasti turboon liittyvät ongelmat ratkeaa siten, ettei tarvisi toutonnien kanssa hoitaa kuntoon! :)
Onhan tässä autossa jo kilsoja kun kohta 267tkm. Satuin ostamaan auton just huonoilla kilsoilla kun kaikki osat pitäny vaihtaa :D. Pitäisi parista paikasta kysellä että tekevätkö mitään hommia turboon liittyen.

Katon ruosteille en vielä ole miettinyt mitä teen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #732 : 03.09.2018, 18:26:37 »
Viikon päästä tiistaina auto turbo pajalle. Tänään kävin näyttämässä kun moottorikoodin perusteella eivät osanneet sanoa mikä turbo autossa on. Pajalle kun ajeli 3. vaihteella niin siellä taas toimi kaikki  ;D. Sen opin että kun autoon laittaa virrat niin se testaa niiden siipien liikkeen ja kuulema vipu ainakin liikkui. Päivän varasivat aikaa koska AWD niin voi vaatia jumppausta että ahdin + pakosarja tulee auton alta pois. Alan epäilemään että vika olisi sähköissä
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #733 : 10.09.2018, 21:09:06 »
Huomenna pajalle. Voi mennä päiväkin ettei mitään. Voikohan tuo siipien jumittelu aiheuttaa nykimisen ihan tyhjäkäynnillä? Kun ahdin alkaa sakkaamaan, niin käy epätasaisesti myös tyhjäkäynnillä. Kesällä kovilla helteillä tuota tapahtui enemmän, silloin pistin vain ilmastoinnin piikkiin. Nyt huomannu näillä olevan yhteyttä.

Toinen mitä miettinyt onkohan B-pilarien suulakkeille omat vivustot / kennot? Aut-asennossa sinne tulee tosi kuuma ja kostea henkäys. Vetää näillä keleillä sivulaseja huuruu. Nestettä ei häviä eikä minusta matot ole märät. Sitten kun lyö hurteen poiston päälle niin sitten avautuu ikkunat mutta ilma paljon kuumempaa kuin tuulilasille tulee ???
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa narumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 AWD Summum
« Vastaus #734 : 11.09.2018, 10:30:01 »
Tuohon ensimmäiseen en osaa vastata. Mutta luulen että ei ole ilmastoinnissa mitään vikaa, ainoastaan kondessiveden poistoputki tukossa, jolloin ei vesi pääse kennokotelosta pois ja rupeaa höyryämään. Itsellä oli sama vika, joka korjattiin viime viikolla, vaihtamalla läpivienti  "VENTTIILI". Venttiili löytyy apukuskin jalkotilasta vasemmalta puolelta, keskikonsolin juuresta. Luultavasti volvo tiedostanut tuon vian, koska uusi venttiili oli erillainen,
uusi osa maksoi  SINISELLÄ noin 12,80e.

 

Proturbo  Autodiagnoosi