Samppasport  Futurez

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #300 : 13.05.2015, 14:00:11 »
Tarvitseeko LH johonkin nopeustietoa? Itsellä mittarissa semmoista vikaa että välillä toimii ja välillä ei, pomppii siis edes takaisin ja aina toimiessaan auto lähtee vetämään paremmin ja kun mittari menee nollaan vauhtikin hidastuu.

Jos auton käytöksessä on selviä muutoksia kun mittari ei toimi, niin silloin vika on siellä mittaristossa.
Ja kuten kalamies jo sanoikin, LH toimii eri tavalla jos nopeustietoa ei tule. Tuolloin puuttuvat tietyt rikastukset ja myös moottorijarrutuksen polttoaineensyötön katkaisu ei toimi normaalisti, kuten ei myöskään tyhjäkäynti ja sille siirtyminen.

Vikakoodi tulee jossain vaiheessa jostain trikkauksesta johtuen, en vain ole koskaan tutkinut miten se tunnistetaan liikkumattomasta autosta eroten. Luultavasti pätkivä signaali aiheuttaa vikakoodin ja kokonaan puuttuva taas ei.

Mutta vikatilanteet ovat off-topiccia rajusti tässä ketjussa, joten jatketaan korjaamossa aiheesta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #301 : 13.05.2015, 14:12:15 »
Voiko LH 2.4 syöttää nopeustiedon suoraan anturilta, ilman kierrätystä mittariston kautta?
Jos voi, tuleeko signaali käsitellä jotenkin, vai kelpaako suoraan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #302 : 13.05.2015, 14:35:26 »
Voiko LH 2.4 syöttää nopeustiedon suoraan anturilta, ilman kierrätystä mittariston kautta?
Jos voi, tuleeko signaali käsitellä jotenkin, vai kelpaako suoraan?

Kanttiaaltoa LH:lle kiitos, eli sen perän VR-anturin signaali ei suoraan kelpaa, sillä siinä on pirun suuria amplitudi vaihteluita nopeuden mukaan. Sieltä voi tarpeeksi kovassa vauhdissa tulla jopa 30V signaali.

Mutta sen VR-anturin signaalin saa vaikkapa megallekkin ymmärrettäväksi LM1815 piirillä, jolloin asian kanssa tuskailu päättyy ja tuolta piirltä lähtee pihalle aitoa kanttiaaltoa ja tuskailu VR-anturin kanssa loppuu tyystin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #303 : 14.05.2015, 21:39:24 »
Minkäslaisille tehoile se -012 IMM riittää ja mitä ne yleensä kustantaa?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2015, 22:50:19 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #305 : 15.05.2015, 19:05:02 »
Minkäslaisille tehoile se -012 IMM riittää ja mitä ne yleensä kustantaa?

Riittää sinne +400hv nurkille kun vedetään tappirajoille.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #306 : 15.05.2015, 19:20:47 »
Riittää sinne +400hv nurkille kun vedetään tappirajoille.
Mikäs noissa alkaa rajoittamaan? Meneekö tossa vaiheessa niin paljon ilmaa koneeseen että -012 IMM on tapissa? Jos näin niin piisaako tuo polttoaineesta riippumatta tohon 400hv nurkille? Onko tolla isompaan putkeen siirtämisellä loppupeleissä millanen vaikutus, loppuuko tosta vaan yksinkertaisesti mittauskapasiteetti vai koko?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #307 : 15.05.2015, 21:37:28 »
Mikäs noissa alkaa rajoittamaan? Meneekö tossa vaiheessa niin paljon ilmaa koneeseen että -012 IMM on tapissa? Jos näin niin piisaako tuo polttoaineesta riippumatta tohon 400hv nurkille? Onko tolla isompaan putkeen siirtämisellä loppupeleissä millanen vaikutus, loppuuko tosta vaan yksinkertaisesti mittauskapasiteetti vai koko?

Polttoaineella ei ole vaikutusta IMMuun, vaan 012 kohdalla ratkaisee sen kyky mitata ilmamassaa.

Kirjoittelin aiheesta muutama vuosi sitten.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0

Tuossa ekassa viestissä on ne mittauskäyrät erilaisista immuista.

Isompaan putkeen siirtäminen toimii, mutta se vaatii sitten uuden linearisointi käyrän ja sen tekeminen onkin sellainen temppu, että se jää suurimmalla osalla tekemättä, sillä minäkään en lupaa sitä helposti rakentavani.

edit:
(Lue, että minullakin siihen "kotvanen" tai pari ennenkuin tekisin sen. Vapaaehtoisesti en moiseen suostuisi).
  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 21:47:53 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #308 : 15.05.2015, 22:13:39 »
Olen siinä käsityksessä, että nakutusta kuullessaan LH2.4:n sytkäpurkki myöhästää sytytystä heti vähintään 2.8-asteen askelmin (askel+kuuntelu, tarvittaessa askel lisää +kuuntelu jne.), kunnes nakutus loppuu ja aikaistaa pikku hiljaa kevyellä kuormalla 0.37-asteen askelmin eli pyrkii iteroimaan sytkäennakkoa turvallisesti eikä toisaalla mainitun 0.375-asteen askelmin molempiin suuntiin, joka olisi moottorin kestolle huomattavasti vaarallisempaa. Onko näin vai eikö ole näin?

Kirjoitin tänne, koska siellä projektitopikissa on samanlainen tunnelma kuin jekkutalossa Särkänniemessä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #309 : 15.05.2015, 22:24:47 »
Olen siinä käsityksessä, että nakutusta kuullessaan LH2.4:n sytkäpurkki myöhästää sytytystä heti vähintään 2.8-asteen askelmin (askel+kuuntelu, tarvittaessa askel lisää +kuuntelu jne.), kunnes nakutus loppuu ja aikaistaa pikku hiljaa kevyellä kuormalla 0.37-asteen askelmin eli pyrkii iteroimaan sytkäennakkoa turvallisesti eikä toisaalla mainitun 0.375-asteen askelmin molempiin suuntiin, joka olisi moottorin kestolle huomattavasti vaarallisempaa. Onko näin vai eikö ole näin?

Lainaus
EZ-116K:
Max. knock-controlled retardation :  14"
Knock retardation step: 2.6" at n < 4895 r/min and 2.3" at n > 4895 rfmin
Re-advance step: 0.375
Re-advance interval: Specified number of engine revolutions depending on speed

Ensimmäisenä 2.6/2,3 asteen myöhäkkö nakuttavalle sylinterille. Jos kaikki neljä ropisevat myöhäkön lisäksi, nakurikastus ja jos ropina jatkuu niin lisää myöhäkköä rikastuksen keralla tai nakurikastus kytketään päälle, jos jokin sylinteri on nakuttanut vielä ensimmäisen myöhäkön jälkeen uudelleen. Maksimi myöhäkkö 14 astetta ja siinä vaiheessa jos ropinat eivät lopu, niin eiköhän sieltä koneesta tule jotakin romuja nopeasti pihalle. Mutta tuo onnistuu vain silloin kun suuttimet ovat tapissaan, sillä rikastus on melkoinen jo vakiona.

Syttyennakkoa palautetaan kierrosluvusta riippuvalla tavalla 0,375 asteen askelissa.
Eli sillekkin on oma karttansa ja minulla on kevyt käry sen sijainnista mutten meinaa ruuvata sitä autossa, vaan korkeintaan emulaattorissa.

Kirjoitin tänne, koska siellä projektitopikissa on samanlainen tunnelma kuin jekkutalossa Särkänniemessä.

Tämä asia kuuluu enemmän tänne kuin projektiini vaikka tämäkin on siellä jo käsitelty.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 22:33:46 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #310 : 15.05.2015, 22:37:40 »
Kiitos! En siis muistanut toimintaperiaatetta väärin (ehkä 117 arvo 2.8 vs. 116 2.6/2.3?)

Muokkaus eli lisäys. Fiksua, että todennäköisimmän suurimman väännön alueella myöhästetään suuremmin askelmin kuin todennäköisimmän suurimman tehon alueella.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 22:42:26 kirjoittanut Kari Grandi 240 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #311 : 25.05.2015, 12:01:18 »
Toimiiko 0280212007 imm Lh2.4:ssä?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #312 : 25.05.2015, 13:45:13 »
Jos en väistä muurin, niin se on se tyhjäkäyntitrimmerillä oleva versio 012 IMMusta, joten se käy korvaajaksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #313 : 25.05.2015, 14:40:05 »
Tätä immua on ollu lh2,2 760ssä  ja 460ssä käsittääkseni.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #314 : 25.05.2015, 15:08:46 »
Tätä immua on ollu lh2,2 760ssä  ja 460ssä käsittääkseni.

Kelpaa korvaajaksi, mutta jos se on kovin vanha, en laittaisi sitä, sillä suorituskyky tuskin on enää speksien mukainen.
Uusi 012 kun maksaa vain sen saturaisen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez