Carcom Oy  Ateho

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #315 : 30.05.2015, 11:12:25 »
Mistä löytyy 230ft:n BIN  984 tai 937, muokkaamaton tehdas versio? jetronic.info:sta löytyvät ei ainakaan minun silmin näytä toimivilta, voi olla etten vain osaa..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #316 : 30.05.2015, 12:41:09 »
Mistä löytyy 230ft:n BIN  984 tai 937, muokkaamaton tehdas versio? jetronic.info:sta löytyvät ei ainakaan minun silmin näytä toimivilta, voi olla etten vain osaa..

http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=12

Tuolta löytyy perus-binit, joilla voi aloittaa homman.

Jos vaadit ihan varman raaka-binin, niin voin yrittää kaivella sitä jostain, mutta voit joutua odottelemaan kotvasen, että pääsen sellaiseen käsiksi.

Ihan tälläisenä anekdoottina kaikille!

Kaikki 954:sta vanhemmat binit eivät tue LH 2.4-4:n RAM-muistia, joka löytyy 954-984 binien välisistä purkeista.
Vanhemmissa purkeissa ei ole rauta-tukea ja uudemmissa on, mutta vanhat binäärit eivät sitä tue.
Eli 954-> (uudempi) bini ei toimi oikein vanhassa purkissa ja päinvastoin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #317 : 30.05.2015, 12:50:04 »
Onko tietoo käykö suoraan lh2,4 o16 imm tilalle joku toinen imm jos esim norjan reissulla imm hajoo ja ei o16 imm ole missään

Esim klonkswaageniin käy suoraan mb imm haittalevy vaan liittimestä pois puukonkärellä ja rok rok.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #318 : 30.05.2015, 13:16:47 »
Onko tietoo käykö suoraan lh2,4 o16 imm tilalle joku toinen imm jos esim norjan reissulla imm hajoo ja ei o16 imm ole missään

Esim klonkswaageniin käy suoraan mb imm haittalevy vaan liittimestä pois puukonkärellä ja rok rok.


LH:lle kelpaa mikä tahansa IMMu kunhan sen linearisointi-käppyrä on oikea binissä.

Filmi-IMMuilla ongelmaksi tulee se hitaus, josta pääsee eroon LH3.1:llä, vaikkakaan sekään ei tue kaikkia 2.4-4 omituisuuksia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #319 : 30.05.2015, 19:49:46 »
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=12

Tuolta löytyy perus-binit, joilla voi aloittaa homman.

Jos vaadit ihan varman raaka-binin, niin voin yrittää kaivella sitä jostain, mutta voit joutua odottelemaan kotvasen, että pääsen sellaiseen käsiksi.

Ihan tälläisenä anekdoottina kaikille!

Kaikki 954:sta vanhemmat binit eivät tue LH 2.4-4:n RAM-muistia, joka löytyy 954-984 binien välisistä purkeista.
Vanhemmissa purkeissa ei ole rauta-tukea ja uudemmissa on, mutta vanhat binäärit eivät sitä tue.
Eli 954-> (uudempi) bini ei toimi oikein vanhassa purkissa ja päinvastoin.
Ihan sellaista BINiä kaipailen jonka voi tunerprolla työntää ostrich purkiin aloitus vaiheessa 984:n säätöön. Tuo linkki ei auennut, mutta yritän jossain vaiheessa uudestaan.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #320 : 31.05.2015, 14:53:26 »
Just meinasin Ostrichia asennella ja lähteä 937 binistä veivaamaan jotain kivaa tohon mun yhteen merikonttiin mrjaybeezen v28 xdf:llä.

937, koska sitä olet suositellut aloittelijoille ja sen piti sopia kaikkiin 9 -alkuisiin bokseihin. Nyt siis on osoittautunut, että näin ei ole? Mulla siis 954 boksi tuossa kontissani.

962 biniä et suosittele koska ei toimi kunnolla ahdoilla tms. ? Mitenkä 967 tai 984, joihin löytyy jetronic.infosta jonkinnäköiset .xdf:t?

954 binistä en ole löytänyt muuta kuin basic .xdf:n. Ei taida julkisesti jaettuja muita löytyä?

Jetronic.infon xdf:t näyttävät kaikki olevan lähes 2v vanhoja. Tässä topicissa aiemmin mainitset v50 version jostain yhteiskehitys .xdf:stä, jota ilmeisesti olet kääntämässä suomeksi? Missä vaiheessa tämä homma on, ja onko siinä uudessa versiossa jotain oleellista mitä vanhemmista ei löydy? Minulle kelpaa kyllä hyvin lontoon, ruotsin, norjan tai saksankielinenkin, jos sellainen sinulta löytyy.

http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=12

Tuolta löytyy perus-binit, joilla voi aloittaa homman.

Jos vaadit ihan varman raaka-binin, niin voin yrittää kaivella sitä jostain, mutta voit joutua odottelemaan kotvasen, että pääsen sellaiseen käsiksi.

Ihan tälläisenä anekdoottina kaikille!

Kaikki 954:sta vanhemmat binit eivät tue LH 2.4-4:n RAM-muistia, joka löytyy 954-984 binien välisistä purkeista.
Vanhemmissa purkeissa ei ole rauta-tukea ja uudemmissa on, mutta vanhat binäärit eivät sitä tue.
Eli 954-> (uudempi) bini ei toimi oikein vanhassa purkissa ja päinvastoin.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #321 : 31.05.2015, 15:11:57 »
Mä luin varmuuden vuoksi prommerilla yhden -984 vakiolastun .biniksi ja vertasin internetistä lataamaani -984 .biniin tunerpron difference toolilla ja sain tulokseksi 0 bytes different. Netti -984 oli joko jetronikki infosta tai beepeen bin/xdf -paketista siitä pitkästä turbobricksin LH/EZK ketjusta.

Olen tosin kyllä ihan aloittelija tässä LH hommassa vielä, joten en tiedä kannattaako mua (vielä) ottaa niin vakavasti ;)

Mistä löytyy 230ft:n BIN  984 tai 937, muokkaamaton tehdas versio? jetronic.info:sta löytyvät ei ainakaan minun silmin näytä toimivilta, voi olla etten vain osaa..
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #322 : 31.05.2015, 15:29:47 »
Ihan sellaista BINiä kaipailen jonka voi tunerprolla työntää ostrich purkiin aloitus vaiheessa 984:n säätöön. Tuo linkki ei auennut, mutta yritän jossain vaiheessa uudestaan.

Jos haluat pitää käynnistyksen eston, niin sitten se 984 bini, joka löytyy linkin takaa XDF-tiedostoineen.
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=40

Jos linkki ei aukea, tutki koneesi asetukset.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #323 : 31.05.2015, 16:14:43 »
Tuli tuossa semmonen homma mieleen ku scoopilla oon seuraillu tuota omaa kattilaa niin olenko nyt pähkäilly oikein että kuormarivien väli on 0.45V maffin singaalista katsottuna??
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #324 : 31.05.2015, 21:12:35 »
Jos haluat pitää käynnistyksen eston, niin sitten se 984 bini, joka löytyy linkin takaa XDF-tiedostoineen.
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=40

Jos linkki ei aukea, tutki koneesi asetukset.
Nyt sieltä tuli kartan näköistä karttaa  :) ei ollut turha sivuston käyttökatkos.
Mä luin varmuuden vuoksi prommerilla yhden -984 vakiolastun .biniksi ja vertasin internetistä lataamaani -984 .biniin tunerpron difference toolilla ja sain tulokseksi 0 bytes different. Netti -984 oli joko jetronikki infosta tai beepeen bin/xdf -paketista siitä pitkästä turbobricksin LH/EZK ketjusta.

Olen tosin kyllä ihan aloittelija tässä LH hommassa vielä, joten en tiedä kannattaako mua (vielä) ottaa niin vakavasti ;)

Tuo binin ulos lukeminen oli myös mielessä, mutta prommeri tuntuu tässävaiheessa turhalta hankinnalta varsinkin kun binit piti löytyä helposti netistä. Ne mitä löytyi niin oli kaikkea muuta kuin oikean näköistä..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #325 : 31.05.2015, 21:50:18 »
Tuli tuossa semmonen homma mieleen ku scoopilla oon seuraillu tuota omaa kattilaa niin olenko nyt pähkäilly oikein että kuormarivien väli on 0.45V maffin singaalista katsottuna??

Voipi ollakkin, riippuen kuormatiedon skaalauksesta ja IMMusta ja siitä kuinka lineaarisella alueella se liikkuu.

LH:n AD-muunnin muuntaa jännitevälin 1,4V-5V luvuiksi 0-255. Alle 1,4V on aina nolla ja yli 5V on 255.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #326 : 31.05.2015, 21:54:04 »

Selasin eri binejä ja tähän on varmaan joku selitys? kun näyttää minusta aika oudolta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #327 : 31.05.2015, 22:02:15 »
Selasin eri binejä ja tähän on varmaan joku selitys? kun näyttää minusta aika oudolta.

Väärä XDF-tiedosto binääriin nähden. Eli 984:sta katselet 984 XDF:llä.
Jos katselet sitä 954 XDF tiedostolla, niin pieleen menee, sillä katsellaan vain 954 biniä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #328 : 01.06.2015, 00:56:43 »
Voipi ollakkin, riippuen kuormatiedon skaalauksesta ja IMMusta ja siitä kuinka lineaarisella alueella se liikkuu.

LH:n AD-muunnin muuntaa jännitevälin 1,4V-5V luvuiksi 0-255. Alle 1,4V on aina nolla ja yli 5V on 255.
Meinasin esim syttykartan kuormarivien väliä vai onko se sittenki 0.6v vai oonko mä ihan metässä tämän asian kans?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #329 : 01.06.2015, 02:45:01 »
Meinasin esim syttykartan kuormarivien väliä vai onko se sittenki 0.6v vai oonko mä ihan metässä tämän asian kans?

Sytkän kuormarivit seuraavat LH:n kuormatietoa muutamien manupulaattoreiden keralla, joista torque-adjuster on yksi muttei todellakaan ainoa.

Eli IMMun lukemasta ei saa mitenkään syttykartan riviä selville, ellei tiedä tarkkaan kaikkea muuta LH:n kuormatiedon säädöistä.

EZK:lle saa kuormatiedon menemään ylimmälle riville vaikka heti tyhjäkäynnin jälkeen tai vastaavasti se ei nouse ylimmälle riville edes silloin kun IMMu on tapissaan.

Lyhyesti täytyy todeta, ettei noita EZK:lle vaikuttaviin kuormatieto asioihin pidä mennä räpläämään ellei ole erittäin hyvällä hajulla mikä tekee mitäkin, sillä siellä se vasta loputon säätämisen suo odottaakin.

Ainoa jota voi kokeilla säätää on torque-adjuster vakio, muista pitäisin sormet irti. Tosin eivät ne yleisesti tiedossakaan ole, joten niitä ei ole näkyvissä yleisesti käsillä olevissa XDF-tiedostoissa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez