Carcom Oy  Ateho

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426937 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #360 : 06.06.2015, 21:18:48 »
Koska minä teen noin!  :pomo:
Täydellinen ja rehellisen oloinen vastaus. Sain mitä tilasin :2funny: enkä mitään bullshittiä. Minunkin mielestäni on aivan oikein jättää jotain muidenkin purtavaksi (varsinkin silloin, jos olen tehnyt ilmaista työtä tuntitolkulla muiden hyvän eteen) :hello:

Cheers!

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #361 : 09.06.2015, 15:26:06 »
oletko mikan koittanut ihan nakutusluureilla säätää? Itse ainakin ajattelin moiset tehdä kunhan pääsen megaa säätämään(Mega koska ennen oli solex).

Eihän se periaatteessa ole muuta kuin Banjoliitin->silikoniletku->Y-haara-> Kuulosuojaimet (=stetoskooppi)


Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #362 : 09.06.2015, 21:32:49 »
 :hello: Semmonen tuli mieleen että pystyykö tunerprolla muokkaamaan monta solua yhtäaikaa eli meinaan että jos valitsen vaikkka kuus solua ja haluan pudottaa niitä saman määrän ni onnistuuko se vai pitääkö jokainen solu muokata omanaan esim bensan pääkorjaus kartassa?  ???
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #363 : 09.06.2015, 22:10:12 »
Graafisessa tilassa voit valita niin monta solua kuin haluat maalaamalla tai sitten Ctrl-näppäintä pohjassa pitämällä voit valita niin monta solua kuin haluat.

Numeraalisessa tilassa (kartta) voit muokata vain solu kerrallaan, ellet käytä kartan työkaluja (vähennä, kerro jne.)




oletko mikan koittanut ihan nakutusluureilla säätää? Itse ainakin ajattelin moiset tehdä kunhan pääsen megaa säätämään(Mega koska ennen oli solex).

Eihän se periaatteessa ole muuta kuin Banjoliitin->silikoniletku->Y-haara-> Kuulosuojaimet (=stetoskooppi)

Olen, mutta kone meluaa niin pirusti, että pienet nakut eivät erotu melun seasta ja isot naksahdukset näkee niin selvästi skoopilla, ettei asiasta jää epäselvyyttä.
Lisäksi skoopilla näkee kilinät suhteessa kipinän aikaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #364 : 09.06.2015, 23:14:40 »
Graafisessa tilassa voit valita niin monta solua kuin haluat maalaamalla tai sitten Ctrl-näppäintä pohjassa pitämällä voit valita niin monta solua kuin haluat.

Numeraalisessa tilassa (kartta) voit muokata vain solu kerrallaan, ellet käytä kartan työkaluja (vähennä, kerro jne.)




Olen, mutta kone meluaa niin pirusti, että pienet nakut eivät erotu melun seasta ja isot naksahdukset näkee niin selvästi skoopilla, ettei asiasta jää epäselvyyttä.
Lisäksi skoopilla näkee kilinät suhteessa kipinän aikaan.
Joo just onnistuin numeriaalisessa tilassa muokkaamaan kymmentä eri solua yhtä aikaa pistin value laatikkoon esim 1 ja  jokainen valittu solu nousee yhden pykälän kun painaa näppäimistöstä plussaa ja päin vastoin kun painaa miinusta  :) :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #365 : 09.06.2015, 23:20:25 »
Ei näköjään olekkaan value laatikon arvolla merkitystä se nousee tai laskee vain pykälän kun painaa plussaa tai miinusta :)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2015, 23:25:44 kirjoittanut Jara_ »
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #366 : 10.06.2015, 17:32:55 »
Onko tuo LH muuten tosissaan oikeesti kokoajan ns.päästömittausmoodissa jos nopeustieto puuttuu?Ja jos se sen muka tarttee niin mistä ja miten sen sille kelpaavan signaalin saa mittaria omaamattomassa vehkeessä nypättyä?Kelpaako sille esim. kierroslukusignaali siltään jotta luulis liikkuvansa?Kaverin auto sotii kyllä tuon nopeustiedon tarpeellisuutta vastaan kun pelaa ja vetää ilman sitäkin hienosti ja ei mee seokset laihalle.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #367 : 10.06.2015, 17:51:46 »
Onko tuo LH muuten tosissaan oikeesti kokoajan ns.päästömittausmoodissa jos nopeustieto puuttuu?Ja jos se sen muka tarttee niin mistä ja miten sen sille kelpaavan signaalin saa mittaria omaamattomassa vehkeessä nypättyä?Kelpaako sille esim. kierroslukusignaali siltään jotta luulis liikkuvansa?Kaverin auto sotii kyllä tuon nopeustiedon tarpeellisuutta vastaan kun pelaa ja vetää ilman sitäkin hienosti ja ei mee seokset laihalle.

Ei varmaa tietoo, mutta eikös lh saa nopeus anturilta singnaalijännitettä? Tällöinhän lh pystys sen perusteella päättelemään liikkuuko auto vai ei.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #368 : 10.06.2015, 18:44:13 »
Onko tuo LH muuten tosissaan oikeesti kokoajan ns.päästömittausmoodissa jos nopeustieto puuttuu?Ja jos se sen muka tarttee niin mistä ja miten sen sille kelpaavan signaalin saa mittaria omaamattomassa vehkeessä nypättyä?Kelpaako sille esim. kierroslukusignaali siltään jotta luulis liikkuvansa?Kaverin auto sotii kyllä tuon nopeustiedon tarpeellisuutta vastaan kun pelaa ja vetää ilman sitäkin hienosti ja ei mee seokset laihalle.

Riippuu täysin mikä LH:n versio, miten se käyttäytyy ilman nopeustietoa. Tämä nopeusasia koskee uudempia LH2.4.4 versioita ja autoja, joissa on sähköinen nopeusmittari. binin numeroista en osaa sanoa varmaksi mistä alkaen, mutta vahva lotto on 561C binistä alkaen.

Kierroslukutieto ei ole sinällään hyvä, koska nopeustieto tippuu nollaan kun auto on paikoillaan ja nousee sen mukaan miten kovaa auto liikkuu.

Nopeustieto vaikuttaa esim. tyhjäkäyntiin. Samaten moottorijarrutukseen yms. juttuihin.

Nopeustieto on kanttiaaltoa mittaristosta. aiheesta keskusteltiin taannoin korjaamon puolella.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57214.msg1042394#msg1042394




Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #369 : 10.06.2015, 19:19:02 »
Riippuu täysin mikä LH:n versio, miten se käyttäytyy ilman nopeustietoa. Tämä nopeusasia koskee uudempia LH2.4.4 versioita ja autoja, joissa on sähköinen nopeusmittari. binin numeroista en osaa sanoa varmaksi mistä alkaen, mutta vahva lotto on 561C binistä alkaen.

Kierroslukutieto ei ole sinällään hyvä, koska nopeustieto tippuu nollaan kun auto on paikoillaan ja nousee sen mukaan miten kovaa auto liikkuu.

Nopeustieto vaikuttaa esim. tyhjäkäyntiin. Samaten moottorijarrutukseen yms. juttuihin.

Nopeustieto on kanttiaaltoa mittaristosta. aiheesta keskusteltiin taannoin korjaamon puolella.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57214.msg1042394#msg1042394




16 tappisesta 940 loppuu ainakii veto 100km/h:n kohalle jos nopeus tieto lh:lle jostain syystä ei sovi annettun skaalaan. Mutta jos tieto puuttuu kokonaan niin toimii normaalisti  :), paitsi tehoja on hiukan kateissa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #370 : 10.06.2015, 20:11:29 »
16 tappisesta 940 loppuu ainakii veto 100km/h:n kohalle jos nopeus tieto lh:lle jostain syystä ei sovi annettun skaalaan. Mutta jos tieto puuttuu kokonaan niin toimii normaalisti  :), paitsi tehoja on hiukan kateissa.

Eli toisinsanoen toimiakseen vaatii nopeustiedon.  ::)

Nakutuksen seurantaan mikalla on skooppi, ja se on tähän mennessä omilla silmillä ja korvilla katsottuna järkevä/helppo mutta ei halvin.

Korvalla et kuule nakutusta mitä anturi jo havaitsee.  ;)
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #371 : 10.06.2015, 20:51:46 »
Juu,seiskakantin boxit on ja LH2.4.4 bineistä en tiedä,eikai volvoissa tuota LH2.4:jää vaijerimittarillisissa oo ollukkaan en ainakaan oo moista tavannu.
Sen tiedän että se signaali moottorijarrutukseen vaikuttaa ja tippuu hitaammin tyhjäkäynnille mutta noitten ominaisuuksien puute ei haittaa.Mutta onko sillä sen tiedon puutteella siis mitään varsinaista oikeesti todettua käytännön vaikutusta ajossa muuten seoksiin ja rikastuksiin tahi sytytys ennakoihin ja niiden kautta tehoon ja kulkuun noissa missään versioissa?Kaverin autossa kun ei tosiaan muuta huomaa kun just tuon että tippuu samantien tyhjäkäynnille eikä sillein hidastetusti kuin se tekis jos nopeustieto ois pelissä kun kaasun nostaa auton rullatessa. ;)  Tuntus vaan helkutan tyhmästi suunitellulta purkilta jos tuo nopeustiedon puute vaikuttas mihkään muuhun kuin tuohon tyhjäkäynnin ohjaukseen ja moottorijarrutuksen aikaiseen syötön katkaisuun,varsinkin jos sieltä rikastuksia jäis pois pelistä niin johan siinä ois pistiäisen vaara jos signaali häviäis kesken kovan vedon ja seos painus laihalle :oVai heittääkö se sopat muka varoiks niin paksulle ja syttyä myöhälle kun signaali uupuu jotta monien väittämä vaikutus tehoihin aiheutus siitä?En oikeen tuohonkaan usko...
Eli nyt haluisin siis tiedon siitä että millasen signaalin se tarttee jotta sen vaikutuksen pääsisin itse testaamaan ja toteamaan persdynolla.Eli sillekö ei muka kokeilu mielessäkään riitä n.6 voltin tasajännite joko sellaisenaan tai vaikka tasaisella pulssilla?Ei oikeen kiinnostas värkätä nopeustieto systeemeitä esim.kardaanin väliin ja sitten todeta että eihän tällä mitään vaikutusta oo muuhun kuin noihin tiedossa oleviin ominaisuuksiin joita ilmankin tulen toimeen.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2015, 13:24:02 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #372 : 11.06.2015, 18:03:19 »
Sen tiedän että se signaali moottorijarrutukseen vaikuttaa ja tippuu hitaammin tyhjäkäynnille mutta noitten ominaisuuksien puute ei haittaa.Mutta onko sillä sen tiedon puutteella siis mitään varsinaista oikeesti todettua käytännön vaikutusta ajossa muuten seoksiin ja rikastuksiin tahi sytytys ennakoihin ja niiden kautta tehoon ja kulkuun noissa missään versioissa?Kaverin autossa kun ei tosiaan muuta huomaa kun just tuon että tippuu samantien tyhjäkäynnille eikä sillein hidastetusti kuin se tekis jos nopeustieto ois pelissä kun kaasun nostaa auton rullatessa. ;)

Joku syyhän sille nopeustiedolle LH:ssa on, ainakin moottorijarrutus on yksi asia ja toinen tunnettu on tyhjäkäynti, joka liittyy tuohon ensimmäiseen.

Tuntus vaan helkutan tyhmästi suunitellulta purkilta jos tuo nopeustiedon puute vaikuttas mihkään muuhun kuin tuohon tyhjäkäynnin ohjaukseen ja moottorijarrutuksen aikaiseen syötön katkaisuun,varsinkin jos sieltä rikastuksia jäis pois pelistä niin johan siinä ois pistiäisen vaara jos signaali häviäis kesken kovan vedon ja seos painus laihalle :oVai heittääkö se sopat muka varoiks niin paksulle ja syttyä myöhälle kun signaali uupuu jotta monien väittämä vaikutus tehoihin aiheutus siitä?En oikeen tuohonkaan usko...

LH on suunniteltu harvinaisen älykkäästi siihen muistin määrään ja prosessoritehoon nähden mitä tuolloin oli käytettävissä.

Mitä kaikkea nopeustieto LH:ssa tekeekään on meille arvoitus, johon osaavat vastata vain LH:n kehittäjät.

Eli nyt haluisin siis tiedon siitä että millasen signaalin se tarttee jotta sen vaikutuksen pääsisin itse testaamaan ja toteamaan persdynolla.Eli sillekö ei muka kokeilu mielessäkään riitä n.6 voltin tasajännite joko sellaisenaan tai vaikka tasaisella pulssilla?Ei oikeen kiinnostas värkätä nopeustieto systeemeitä esim.kardaanin väliin ja sitten todeta että eihän tällä mitään vaikutusta oo muuhun kuin noihin tiedossa oleviin ominaisuuksiin joita ilmankin tulen toimeen.

LH tarvitsee ylempänä skooppikuvana näytetyn kaltaisen signaalin. Kyseinen kuvankaappaus on aika tarkasti 100km/h nopeudella edettäessä otettu. Eli kanttiaaltoa pitää syöttää!

Mutta tämä ei liity LH:n säätämiseen oikeastaan mitenkään, joten jatketaan tästä aiheesta korjaamon puolellaa!  ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #373 : 11.06.2015, 20:14:41 »
No aattelin vaan kysyä kun oletin että joku säätäjä ois tuon nopeustiedon vaikutukset sopituksiin ja syttyennakoihin oikeesti ajon aikana testannukkin(esim.LH:oon vanhempaan autoon värkätessään selvittänyt tuon tiedon välttämättömyyden) kun noita kerran säätelette.Eli tavallaan oletin tuon edes jotenkin säätämiseenkin liittyvän.Mutta ilmeisesti kaikki on sitten tuon nopeustiedon sinne suosiolla heti värkänny ???
Eli vaikuttaa siis kiistattomasti,ehdottoman todennäköisesti ehkä,jotain johonkin ja on siis sen johdosta välttämätön ???Kiitän :hello:
 
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #374 : 26.06.2015, 19:39:25 »
Mistä lh 2.4 hyvät lastut?

 

Kulkukoira  Proturbo