Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerskavalssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #435 : 05.09.2015, 11:31:42 »
Ehdottomasti 561C binääri, sillä A ja B versioissa on pieniä "vikoja".
Päivitin ens alkuun nyt 561B -> 561C, näköjään tässä C-versiossa tullu jo polttoaineenpaineen nosto heti kun virrat laittaa päälle, nyt starttaa huomattavan paljon paremmin. Ja paljon kyllä muitakin muutoksia näyttää olevan kun noita tiedostoja vertasin winolssilla.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #436 : 08.09.2015, 13:18:39 »
Onko Ecun versiolla mitään seksuaalista merkitystä/mistä autosta se on peräisin?

Eli jos sitä ihanteellista Ecua ei ole saatavilla, mutta muita on tarjolla pilvin pimein (esim 2.0 tai 2.3 vaparista) niin voiko niitä silti käyttää, vaihtamalla kuitenkin kyseiselle osakokoonpanolle peruskartan sisälle?

Käytännön esimerkki; On 2.0l ruiskumotti k-jetillä höystettynä, k-jetillä vahingoitetaan vesilintua ja tilalle vaihdetaan kaikki mitä LH vaatii toimiakseen ja otetaan itse boxit vaikkapa B230f motista (ihanteellisten puutteessa) ja ajetaan sisälle B200FT peruskartat, joista hieronta aloitetaan -tuliko win?  ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #437 : 08.09.2015, 14:13:02 »
Onko Ecun versiolla mitään seksuaalista merkitystä/mistä autosta se on peräisin?

Kyllähän se raivo-heteroa kirjaimellisesti wituttaa, jos syslerin ecu pitäisi volvoon tunkea tai 984 binääri pitäisi tunkea 561-sarjan purkkiin. Silloin tilanne on täysin sama kuin hiiren ja norsun välinen parittelu-yritys.  :2funny:

Eli 954-bini ja uudemmat 954 tai uudempiin purkkeihin. 937 binin voi työntää vaikka 561 purkkiin. Tuossa erona se ylimääräinen RAM-muistipiiri, joka löytyy vasta loppusarjasta (954->).
Purkkien rauta on täydellisen samaa kaikissa 954 vanhemmissa purkeissa ja 954 uudemmissa se on täydellisen yhteensopivaa myös vanhojen kanssa.  Eli 984 purkkiin menee 561 binääri.

Eli jos sitä ihanteellista Ecua ei ole saatavilla, mutta muita on tarjolla pilvin pimein (esim 2.0 tai 2.3 vaparista) niin voiko niitä silti käyttää, vaihtamalla kuitenkin kyseiselle osakokoonpanolle peruskartan sisälle?

Käytännön esimerkki; On 2.0l ruiskumotti k-jetillä höystettynä, k-jetillä vahingoitetaan vesilintua ja tilalle vaihdetaan kaikki mitä LH vaatii toimiakseen ja otetaan itse boxit vaikkapa B230f motista (ihanteellisten puutteessa) ja ajetaan sisälle B200FT peruskartat, joista hieronta aloitetaan -tuliko win?  ???

Sen vesilinnun kanssa pitää olla erittäin tarkkana, sillä esim. kuikan luke-hinta €841,- ja laulujoutsen vieläkin kalliimpi (€2018.-), joten persaukisena heittäisin sinisorsaa sillä keljulla (€25.-).   :2funny:

Jep, B230F purkkiin ryömii iloisesti B200FT ohjelma ja toimii täysin alkuperäisen tavoin. Purkit ovat ihan loppusarjaa lukuunottamatta yhteensopivia, kuten binääritkin. 954-> purkit ja binit ovat oma lukunsa sen muistipiirin takia, mutta vanhempiinkin purkkeihin saa tinattua sen puuttuvan lutikan, jos sen onnistuu jostain metsästämään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #438 : 08.09.2015, 14:58:15 »

Eli 954-bini ja uudemmat 954 tai uudempiin purkkeihin. 937 binin voi työntää vaikka 561 purkkiin.

Tarkistusta ymmärsinkö; Eli siis purkin ollessa ns.niitä viimeisimpiä, jotka omaavat tuon RAM piirin, voi laittaa minkä tahansa kartan? Taas esimerkkiä; jos saan jostakin käsiini vaikkapa 962 loppuisen ecun (B230FK boxi) voin sotkea sinne mitä tahansa karttoja milloin huvittaa? Juuri vaikkapa B200Ft kartat

Sen vesilinnun kanssa pitää olla erittäin tarkkana, sillä esim. kuikan luke-hinta €841,- ja laulujoutsen vieläkin kalliimpi (€2018.-), joten persaukisena heittäisin sinisorsaa sillä keljulla (€25.-).   :2funny:

Mistähän lie nuo hinnat tulevat? ??? Pitänee jättää näköjään väliin, sinisorsakin käy liikaa pussille :D

Pakko tähän loppuun vielä lisätä, että olet kyllä mikan tehnyt erinomaista työtä tuon LH:n salojen selvittämisessä :hello: Nyt kun kahlannut tämän topicin kokonaan läpi ja seuraillut kokeiluasi niin tuo säätäminen tuntuu paljon helpommalta kuin kuvittelinkaan! :)

Äkkiä pirssi nippuun ja säätämään  ELK

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #439 : 08.09.2015, 15:19:31 »
Tarkistusta ymmärsinkö; Eli siis purkin ollessa ns.niitä viimeisimpiä, jotka omaavat tuon RAM piirin, voi laittaa minkä tahansa kartan? Taas esimerkkiä; jos saan jostakin käsiini vaikkapa 962 loppuisen ecun (B230FK boxi) voin sotkea sinne mitä tahansa karttoja milloin huvittaa? Juuri vaikkapa B200Ft kartat
962 purkkiin voi työntää minkä tahansa LH2.4 binäärin ja se toimii. Tosin käynnistyksen estollista biniä sinne ei pidä työntää (967->) tai pitää olla autossa myös käynnistyksen eston romut paikoillaan.

Voit työntää FK:n purkkiin vaikka B204GT:n binäärin ja se toimii.

Mistähän lie nuo hinnat tulevat? ??? Pitänee jättää näköjään väliin, sinisorsakin käy liikaa pussille :D
Itu-hippien määritelmiä, jotka ympäristöministeriö on sitten asetukseksi laatinut.
http://www.ymparisto.fi/download/noname/%7BD0983B1B-2BB7-48D3-BE94-F2BD891ABDBB%7D/78225

Pakko tähän loppuun vielä lisätä, että olet kyllä mikan tehnyt erinomaista työtä tuon LH:n salojen selvittämisessä :hello: Nyt kun kahlannut tämän topicin kokonaan läpi ja seuraillut kokeiluasi niin tuo säätäminen tuntuu paljon helpommalta kuin kuvittelinkaan! :)

Ollos hyvä!  :hg:

Oikeasti LH:n säätäminen on helppoa kun ymmärtää säätämisen perusteet. LH:lla kun kaikkea säätämistä ei tarvitse aloittaa täydellisestä nollasta, vaan vakio binääreitä voi tutkia ihan rauhassa ja niitä on malleiksi kaikkiin ysin/kakkosen moottoriversioihin.

Äkkiä pirssi nippuun ja säätämään  ELK
:tykkää:   :3/4 jättää sen:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #440 : 08.09.2015, 21:24:06 »
962 purkkiin voi työntää minkä tahansa LH2.4 binäärin ja se toimii. Tosin käynnistyksen estollista biniä sinne ei pidä työntää (967->) tai pitää olla autossa myös käynnistyksen eston romut paikoillaan.

Ei voi, 5xx sarjan binäärillä se loota ei puhu mittään.

Karkea yleistys: 5xx loppuisiin käy 5xx binäärit, 9xx käy ristiin 954 pienemmät numerot keskenään ja isommat keskenään, mutta ristiin vain vanhempi koodi uudempaan boksiin (tämäkin vain kuulopuheina). 5xx B230FT binääri ei toiminut B200F boksissa täällä, sensinaan B230GT binääri toimi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #441 : 08.09.2015, 21:29:09 »
Ei voi, 5xx sarjan binäärillä se loota ei puhu mittään.

Karkea yleistys: 5xx loppuisiin käy 5xx binäärit, 9xx käy ristiin 954 pienemmät numerot keskenään ja isommat keskenään, mutta ristiin vain vanhempi koodi uudempaan boksiin (tämäkin vain kuulopuheina). 5xx B230FT binääri ei toiminut B200F boksissa täällä, sensinaan B230GT binääri toimi.

Munkin mielestä 5xx on vanhempaa rautaa kuin 9xx eikä käy ristiin binit?

Testattu varmaksi, että 954 uudemmat tukee myös 954 alemmas. Muttei kuitenkaan 5xx sarjaa. Ja vapareiden binääreistä en sano mitään.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #442 : 08.09.2015, 23:19:20 »
Eli siis jos haluaa varman päälle pelata ja välttää mahdolliset itkut ja hammasten kiristykset, niin kannattaa nähdä vaivaa ja metsästellä oikeanlainen boxi?

Valmiista turboboxistahan olisi luvattoman helppo väkertää kartat kohdalleen kun osakuormat ovat jo valmiiksi siellä päin, ettei käy niinkuin vaparin boxissa että yläpään arvot pitää tehdä ns alusta..? ???

Niin paljon opeteltavaa...  :buck2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #443 : 09.09.2015, 02:35:23 »
Katselin juuri äsken 594 ja 935 purkkien eroja. Ja kyllä niissä on raudassa eroja! :facepalm:

Olen siis aikaisemmin katsellut liian väljästi tai siis huonosti..... :facepalm:

Kokemuksesta tiedän, että 954-> eteenpäin purkkeihin 954 ja uudemmat binit istuvat ilman ongelmia. Myös 984 purkkiin istuu 937 bini ilman ongelmia, joten vetäisin johtopäätöksen, että 9xx ja 5xx purkit ovat erilaisia.

Varma merkki binin (ohjelman) epäsopivuudesta on suuttimien jatkuva aukiolo. Eli kun LH saa sähköä ja pumppu pyörii ja ohjelma on sopimaton, niin suuttimet ovat levällään kokoajan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
nakuledi naku led
« Vastaus #444 : 19.09.2015, 15:48:41 »
Testailimpa tuossa tälläistä kytkentää, joka on vedetty niin KISS-periaatteella, ettei sitä pysty enää yksinkertaistamaan.



Palikan idea on sytyttää ledi kun LH tekee nakutusrikastusta EZK:n käskemänä.

Kytkentä on helppo, eli tuo +12V kytketään EZK:n virtalukolta tulevaan plussaan ja tuo VSS pinni kytketään siihen EZK:n harmaa-punaiseen piuhaan (nakutusrikastuksen ohjaus).

Toiminta on yksinkertaista. Heti kun nakutusrikastuspinnin jännite laskee alle 4,7V jännitteeseen, niin ledi syttyy.
EZK pitää nakurikastuksen niin pitkään päällä sen alettua, kunnes LH:lta tulee tieto siitä, että moottorin kuormitusta on laskettu voimakkaasti (kaasu höllätty).

Kun virrat laittaa päälle, ledi syttyy ja jää palamaan. Startin aikana ledi tulee vilkkumaan koneen kierroslukua vastaavalla pulssisuhteella, kunnes moottori käy LH:n mielestä.

Seuraavan kerran startin jälkeen ledi syttyy naktusrikastuksessa tai moottorin sammuessa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2016, 01:47:28 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #445 : 21.09.2015, 10:13:41 »
Tuata nuin..

Tuli tällänen mieleen; Mites tuo virranjakaja? Onko LH käytössä suurta merkitystä onko lohko vai päätyjakaja? Hall-anturihan se lohkojakajassakin on niin tuskin väliä mistä osasta konetta se kipuna otetaan.. ???

Edit: Nyt menee puurot ja vellit sekaisin maanantai aamuna :facepalm: Lh 2.4 ottaa pyörimistietonsa vauhtipyörältä. Eli ihan sama kumpaa jakajaa käyttää, kunhan lohkojakajaa käytettäessä on apuakselin ajoitus kohdalla? Wat? ???
« Viimeksi muokattu: 21.09.2015, 10:29:51 kirjoittanut razori »

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #446 : 21.09.2015, 11:33:06 »
Tuata nuin..

Tuli tällänen mieleen; Mites tuo virranjakaja? Onko LH käytössä suurta merkitystä onko lohko vai päätyjakaja? Hall-anturihan se lohkojakajassakin on niin tuskin väliä mistä osasta konetta se kipuna otetaan.. ???

Edit: Nyt menee puurot ja vellit sekaisin maanantai aamuna :facepalm: Lh 2.4 ottaa pyörimistietonsa vauhtipyörältä. Eli ihan sama kumpaa jakajaa käyttää, kunhan lohkojakajaa käytettäessä on apuakselin ajoitus kohdalla? Wat? ???
Miks ei onnistuisi? Esim onha 240 tehty LH2.4 ja siinähä on lohkojakaja.  :)

Se hall jakajassa on lh2.2 aikasia virityksiä.  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #447 : 21.09.2015, 11:44:44 »
Miks ei onnistuisi? Esim onha 240 tehty LH2.4 ja siinähä on lohkojakaja.  :)

Se hall jakajassa on lh2.2 aikasia virityksiä.  :)

Pää täynnä mössöä niin piti varmistaa  :D

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #448 : 21.09.2015, 12:49:30 »
Tuata nuin..

Tuli tällänen mieleen; Mites tuo virranjakaja? Onko LH käytössä suurta merkitystä onko lohko vai päätyjakaja? Hall-anturihan se lohkojakajassakin on niin tuskin väliä mistä osasta konetta se kipuna otetaan.. ???

Edit: Nyt menee puurot ja vellit sekaisin maanantai aamuna :facepalm: Lh 2.4 ottaa pyörimistietonsa vauhtipyörältä. Eli ihan sama kumpaa jakajaa käyttää, kunhan lohkojakajaa käytettäessä on apuakselin ajoitus kohdalla? Wat? ???
Juurikin näin... Päätyjakassa apuakselin asennolla ei ole merkitystä, mutta pystyjakassa se on hyvä olla kohillaan  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #449 : 21.09.2015, 22:19:06 »
Tähän väliin muistutus, että hollannista saa hukkakipinääkin...
Jos haluaa asentaa jakajan vaikka kirjahyllyyn.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carcom Oy  Ateho