KL-varaosat  Race.fi

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #585 : 13.08.2016, 15:35:29 »
Kysytääs täältä löyhästi aiheeseen liittyen,  vaihdoin käyttöpeliksi 240:n jossa 561:loppuinen poksi joka saanut kipeää, akunkengät normityyliin kiristetty pilalle ja löystymisen seurauksena käynyt kipeää. Ostin 9xx bokseja 962, 932 ja 981, kaikki muistaakseni turbon bokseja olisin laittamassa 981loppusta mutta siinä on ajonesto. Muistelen hämärästi että olen nähnyt xdf:n mistä sai ruksata immon päälle/pois, pitääkö paikkansa?
En löytäny mistään semmoista enää..
Ja olin lukevinani että binit käy 954stä eteenpäin mutta briksin lh-säätöjetjussa taas oli joku taulukko mistä selviää että sytyttäisi vikavalon eli ei siis käy..? Kokeilen varmaan 967biniä kun kerkiän..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #586 : 13.08.2016, 16:26:46 »
Kysytääs täältä löyhästi aiheeseen liittyen,  vaihdoin käyttöpeliksi 240:n jossa 561:loppuinen poksi joka saanut kipeää, akunkengät normityyliin kiristetty pilalle ja löystymisen seurauksena käynyt kipeää. Ostin 9xx bokseja 962, 932 ja 981, kaikki muistaakseni turbon bokseja olisin laittamassa 981loppusta mutta siinä on ajonesto. Muistelen hämärästi että olen nähnyt xdf:n mistä sai ruksata immon päälle/pois, pitääkö paikkansa?
En löytäny mistään semmoista enää..
Ja olin lukevinani että binit käy 954stä eteenpäin mutta briksin lh-säätöjetjussa taas oli joku taulukko mistä selviää että sytyttäisi vikavalon eli ei siis käy..? Kokeilen varmaan 967biniä kun kerkiän..

561 (ns. pink-label) on surullisin LH:n versio, sitä löytyy A, B ja C versiot.

Tätä binien svappia asiaa on käsitelty tässäkin topicissa joskus.

Tuollaiseen IMMO:n päälle/pois xdf:n en ole törmännyt, tosin se ei tarkoita yhtään mitään, sillä en ole jaksanut vuosiin enää tuijotella muiden tekemisiä, vaan tehnyt omiani.

Tuo IMMO ei ole ongelma missään määrin. Valitset binin jossa sitä ei ole ja työnnät sen purkkiin.

950-984 väleillä kaikki binit menevät ristiin (se RAM muisti siinä lastun vieressä).
Tosin myöhempiin purkkeihin voi työntää myös aikaisemman binin, mutta sitä RAM muistia ei hyödynnetä ja muutoinkin binit ovat köyhempiä.

932 purkkiin sitten menee 937 ja sitä aikaisemmat binit.

Mutta karkea nyrkkisääntö on. RAM muistilliset binit menevät keskenään ristiin ja RAMmittomat myös.

RAMmittomia binejä voi käyttää myös RAMmillissa mutta RAMmillista biniä ei voi käyttää RAMmittomassa.

Eli 932 purkkiin voi työntää 937 binin, muttei 950 tai myöhempää.
962/980 purkkiin voi sitten työntää 932-984 tai miten nyt lystääkin.

Esim. Mikon stationwagoneissa on hyvä esimerkki tästä svapista.
Ysi-turbossa on 984 purkki, mutta 954 bini.
245:ssa on 984 purkki, mutta 951 bini (wiinastettu B230F).

Noissa eri bineissä on eroja lähinnä loppupäässä PID-säätimessä, sallitussa lambda-korjauksen rajoissa ja vastaavissa pikkujutuissa. Mitään varsinaisesti parempaa ei esim. 984 binissä ole 954 verrattuna kuin PID-säädin. Pääkorjauskartta on kaikissa B230Fx turboissa sama ensimmäisestä viimeiseen, eli siinä ei ole mitään kehitystä tapahtunut (volvon politiikka valinta).

Omissa 954 ja 937 purkeissa olen sitten kokeillut melkein kaikkea, omaa siskoa ja turunsinappia lukuunottamatta.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 21:53:22 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #587 : 13.08.2016, 17:34:31 »
Noniin kiitos vastauksesta siinä tulikin tiivistettynä paljon tarpeellista aisaa.
Näitä kun harvakseltaan härkkii niin unohtuu helposti se vähäkin..
No sitten oliko siitä siskosta kuvaa..?

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #588 : 13.08.2016, 17:40:27 »
Täytyy vielä tarkastaa johtosarjoista oliko konffauspinneissä tai muissa jotain eroa..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #589 : 13.08.2016, 19:59:16 »
Täytyy vielä tarkastaa johtosarjoista oliko konffauspinneissä tai muissa jotain eroa..

LH:n johtosarja on sama 5/9 purkeissa.
Koska jos mikon autossa suoraan vaihdettu 561 purkin tilalle 984, joten saattaa olla että asiaa on testattu....    ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #590 : 13.08.2016, 20:10:32 »
LH:n johtosarja on sama 5/9 purkeissa.
Koska jos mikon autossa suoraan vaihdettu 561 purkin tilalle 984, joten saattaa olla että asiaa on testattu....    ::)

..paitsi että 240 vaparin johtosarjassa on täyskaasukärjet kytketty josta ainakin moni turbollisen boksi ei oikein tykkää.

Tämäkin on testattu  ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #591 : 13.08.2016, 20:27:41 »
..paitsi että 240 vaparin johtosarjassa on täyskaasukärjet kytketty josta ainakin moni turbollisen boksi ei oikein tykkää.

Tämäkin on testattu  ::)
Niinhän se on testattu. Ei tee eroa, kun se on koodista nollissa jo. 954 ei ainakaan reagoi täyskaasukärkiin, 937 vois olla semmonen joka jo reagoi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #592 : 13.08.2016, 21:30:08 »
..paitsi että 240 vaparin johtosarjassa on täyskaasukärjet kytketty josta ainakin moni turbollisen boksi ei oikein tykkää.

So what?

Nollakommentti, jolla ei ole mitään merkitystä säätäjille, sillä tämä on tiedossa jokaisella, joka on sitä johtokaaviota tutkinut.

Säätäjät tekevät asialle mitä tahtovat ja muut tekevät mitä voivat...   ::)

Tämäkin on testattu  ::)
Millä purkilla tai siis binillä?

Niinhän se on testattu. Ei tee eroa, kun se on koodista nollissa jo. 954 ei ainakaan reagoi täyskaasukärkiin, 937 vois olla semmonen joka jo reagoi?

Eipä taida 937:kaan reagoida, sillä kartta on siinä neutraali (128). En muista enää miten se toimi, koska testailuista on jo niin monta vuotta...

5-sarjan binejä en ole viitsinyt edes kyyläillä, sillä ne ovat alkeellisia 9-sarjaan verrattuna. Ainoa kiinnostava 5-sarjan bini on LH3-sarjainen (löytyy bini/XDF moiseen).

Itseasiassa 954 binissä täyskaasurikastus on neutraali. En käytä enää noita varhaisempia binejä, sillä niissä roikkuu  vaparin omituisuuksia, joita turbossa ei tarvitse.

Turbossa ei täyskaasurikastuksella tee oikeastaan mitään, kuten ei tekisi vaparissakaan, paitsi että sillä B230F koneissa vähennetään törkysopitusta ihan yläpäässä tai sitten se oli toisinpäin (en muista kumminpäin kartta toimi).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #593 : 13.08.2016, 21:40:06 »
Tästä siivottu asiatonta käytöstä.

- TOK
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 23:19:12 kirjoittanut TOK »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #594 : 13.08.2016, 21:49:11 »
So what?

Nollakommentti, jolla ei ole mitään merkitystä säätäjille, sillä tämä on tiedossa jokaisella, joka on sitä johtokaaviota tutkinut.

Säätäjät tekevät asialle mitä tahtovat ja muut tekevät mitä voivat...   ::)
Millä purkilla tai siis binillä?

Eipä taida 937:kaan reagoida, sillä kartta on siinä neutraali (128). En muista enää miten se toimi, koska testailuista on jo niin monta vuotta...

5-sarjan binejä en ole viitsinyt edes kyyläillä, sillä ne ovat alkeellisia 9-sarjaan verrattuna. Ainoa kiinnostava 5-sarjan bini on LH3-sarjainen (löytyy bini/XDF moiseen).

Itseasiassa 954 binissä täyskaasurikastus on neutraali. En käytä enää noita varhaisempia binejä, sillä niissä roikkuu  vaparin omituisuuksia, joita turbossa ei tarvitse.

Turbossa ei täyskaasurikastuksella tee oikeastaan mitään, kuten ei tekisi vaparissakaan, paitsi että sillä B230F koneissa vähennetään törkysopitusta ihan yläpäässä tai sitten se oli toisinpäin (en muista kumminpäin kartta toimi).
Jaa senkö voi sitten ihan vaan työntää 240: iin kiinni tuon ysiturbon boksin ja pelaa?
Oletko kokeillut?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #595 : 13.08.2016, 21:52:29 »
Jaa senkö voi sitten ihan vaan työntää 240: iin kiinni tuon ysiturbon boksin ja pelaa?
Oletko kokeillut?

Tuotas, lueppas uudelleen mitä muutama viesti aikaisemmin kirjoitin....  :facepalm:

Esim. Mikon stationwagoneissa on hyvä esimerkki tästä svapista.
Ysi-turbossa on 984 purkki, mutta 954 bini.
245:ssa on 984 purkki, mutta 951 bini (wiinastettu B230F).

Ps. Minusta on äärimmäisen "hauskaa", kun minua neuvovat LH:n kanssa ne jotka eivät sitä ole koskaan säätäneet....   :2funny: :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 21:55:19 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #596 : 13.08.2016, 22:00:30 »


Ps. Minusta on äärimmäisen "hauskaa", kun minua neuvovat LH:n kanssa ne jotka eivät sitä ole koskaan säätäneet....   :2funny: :facepalm:
Mistäs sää sen tiedät?

Hyvä tietää että menee suoraan, kaveri tekee kohta varmaan vastaavan swapin.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2016, 22:02:30 kirjoittanut janne81 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #597 : 13.08.2016, 23:07:59 »
Jaa senkö voi sitten ihan vaan työntää 240: iin kiinni tuon ysiturbon boksin ja pelaa?
Oletko kokeillut?
Puutelistalla vain etuvastukset ja johdot sähköflektin ohjaukselle, muistaakseni lähes mistä tahansa purkuvermeestä olevat kampamalliset sisällä olevat liittimet käy luovuttamaan pinnit siihen LH:n kampaan ja sillä saa sähköflektinkin boksin ohjaamaksi niin ei tartte tehdä mitään erillisiä lämpöanturiratkasuja mihinkään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #598 : 14.08.2016, 02:21:13 »
Mistäs sää sen tiedät?
Luultavasti olisit asian tuonut julki ja olisin kanssasi keskustellut suoraan tai epäsuorasti, sillä käytännössä kaikki LH:n säätäjät ovat kanssani tekemisissä suoraan/epäsuorasti...  :pomo:

Hyvä tietää että menee suoraan, kaveri tekee kohta varmaan vastaavan swapin.

Tämä lauseesi kertoi kaiken olennaisen.....   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #599 : 14.08.2016, 09:15:18 »
Muistutan taas kaikkia, ties kuinka monennen kerran:

Ei provosoida eikä provosoiduta. Koetetaan käyttäytyä asiallisesti.

Ettei mun tarvi säätää banaaninappulaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Samppasport  Futurez