Futurez  Kulkukoira

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #600 : 14.08.2016, 13:51:43 »
Puutelistalla vain etuvastukset ja johdot sähköflektin ohjaukselle, muistaakseni lähes mistä tahansa purkuvermeestä olevat kampamalliset sisällä olevat liittimet käy luovuttamaan pinnit siihen LH:n kampaan ja sillä saa sähköflektinkin boksin ohjaamaksi niin ei tartte tehdä mitään erillisiä lämpöanturiratkasuja mihinkään.

Mielummin laittaisin suoraan korkeahomiset 240 johtosarjaan niin ei tervitse katkoa/lisätä johdotusta ja värkätä etuvastuksia. Jokainen tietty tekee niin kuin haluaa. Ja jos haluaa jättää/laittaa IMMun painepuolelle niin edes sitä johdotusta ei tarvitse mälvätä.

Sähkoflektin saa toimimaan 0 280 000 9xx boxin kautta kun johdottaa ECUn nastat 10 (1/2 nopeus) ja 11 (täysi nopeus), kuvassa 1 & 2 IN. Boxi maadottelee releen nastoja tarpeen mukaan, joka saa flektin pyörimään tarvittavalla nopeudella. Jos tällaiseen johdotukseen laittaa -5xx boxin niin kun kone sammutetaan niin flekti lähtee päälle ja pyörii niin kauan kun akussa on virtaa. Lienee jonkinlainen lepotilan maadotus juttu.

10: Low-speed pressure sensor, engine cooling fan
11: A/C Time-delay Relay, High-speed pressure sensor, engine cooling fan

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #601 : 14.08.2016, 16:43:03 »
Immun johtoa ei tarvitse pilkkoa kun sen sijainti siirtyy toiselle puolelle konehuonetta. Irroittaa ne liittimet sieltä liitinrungosta, tekee johtosarjan kuoreen pienen viillon tulipellin läpiviennin juureen ja vetää ne johdot yksitellen ulos. Niissäliittimissä on väkäset jotka kannattaa teipata piiloon. Tarttuvat muuten herkästi sukan sisällä. Maadoitus tulee imusarjaan ja sitä täytyy jatkaa. Viimeisen immun johtoon geipattuna voi helposti vetää riittävän pitkän johdon.

Koko homma onnistuu helpommin kun johtosarja ei ole koneessa kiinni.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #602 : 30.08.2016, 17:39:33 »
Sellanen kysymys että saako tuota ecun ja ostrichin välistä kaapelia jostain lähempää? Nimimerkillä savun hälvettyä...
 :2funny:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #603 : 30.08.2016, 20:20:32 »
Sellanen kysymys että saako tuota ecun ja ostrichin välistä kaapelia jostain lähempää? Nimimerkillä savun hälvettyä...
 :2funny:

Vanhoista tietokoneen emolevy-kovalevy välistä, nimittäin se on vanhan IDE-väyläisen kovalevyn kaapeli.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #604 : 30.08.2016, 20:23:16 »
Sellanen kysymys että saako tuota ecun ja ostrichin välistä kaapelia jostain lähempää? Nimimerkillä savun hälvettyä...
 :2funny:
Valitettavasti ei mahda saaha itelläki hajos viime kesänä ja jouduin tilaamaan suoraan moatessilta uuden ebaystakaan ei löytyny. Kannattaa tilata jos tilaat nii varakaapelin samaan syssyyn
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #605 : 30.08.2016, 20:28:16 »
Englannista saa mutta en viittis millään maksaa 15e kaapelista 24e toimituskuluja, laitoon tiedustelua josko saisin lähetyksen postin kautta eikä upsin...


EDIT: no ei onnistu ulkomaan lähetykset kuin upsilla...
« Viimeksi muokattu: 01.09.2016, 20:48:25 kirjoittanut Niksa »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #606 : 30.08.2016, 20:49:56 »
Vanhoista tietokoneen emolevy-kovalevy välistä, nimittäin se on vanhan IDE-väyläisen kovalevyn kaapeli.

Onko noin? Mulla saattais olla epämääräinen pahvilatikollinen noita, ellei nyt viime siivouksessa lentänyt roskiin?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #607 : 30.08.2016, 20:55:18 »
Tarvitset tietokoneen IDE kaapelin, tämä on tietty oikein mutta eihän sitä pelkällä kaapelilla mitään tee. Tarvitset myös tuon mokkulan joka tulee Boxin emolevyyn kiinni. Siihen mokkulaan painetaan tuo tietokoneen IDE-kaapeli kiinni ja se sitten boxiin. Ja huomatkaa, että IDE kaapelissa on enemmän vetoja mitä Ostrich tarvitsee. Ylim. vedot voi poistaa kokonaan tai vain sen verran että loput saa tuohon mokkulaan kiinni. Varmaan noista kuvista selviää mistä on kyse. Itse jätin tuon punasen reunan sinne uran/loven puolelle boxissa, jotta muistaa miten päin tulee kiinni.

Ota yhteyttä johonkin elektroniikkaliikkeeseen Suomessa - esim Partco http://www.partco.biz/verkkokauppa/ - tai ulkomailla ja kysy tuota IDE-kaapelin ja piirin välistä yhdistävää palikkaa. Ne taitaa maksaa jotain 1e paikkeilla. IDE-kaapeleitahan löytyy melkein mistä kaupasta vaan.





« Viimeksi muokattu: 30.08.2016, 20:57:06 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #608 : 30.08.2016, 20:58:53 »
Tai mistä sitä nyt olikaan kyse, mutta tuolla konstilla saa tehtailtua kokonaan uuden kaapelin.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #609 : 01.09.2016, 20:46:59 »
reunimmaisesta johdosta oli vain päälliset sulaneet mitattiin ja teipattiin se kasaan ja sehän toimii ja käräytin sen uudestaan ja nyt löysin syyllisenkin....

eli kun Ostrich on kiinni ecussa ja läppärissä ja auto käynnissä niin tuuppasin läppärin laturin tupakansytyttimeen ja silloin alkoi käry nousta....  :idiot2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #610 : 01.09.2016, 22:03:08 »
Maadoituksen potentiaali ero, eli ns. maavirta aiheuttaa tuon sähkön hajun. Eli tupakansytyttimen maadoitus on selvällä potentiaalierolla moottorin maadoitukseen.

Tosin huonolla autolaturillakin on oma osuutensa, sillä hyvä ovat ensiön/toision väliltä suojaeristettyjä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #611 : 02.09.2016, 22:48:44 »
Mulla generoi vikakoodin 1-1-2 eli ohjausboksi ja lambda valo möllöttää mittaristossa? kun ostrich on kytkettynä  :idiot2:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #612 : 03.09.2016, 12:46:52 »
Noita IDE-kaapeleita löytyy mulla/duunissa jonkin moinen nippu. Jos niitä joku tarvii, kulujen hinnalla saa. Tai ilmaiseksi jos Seinäjoelta/Isostakyröstä hakee.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #613 : 03.09.2016, 13:38:45 »
Noita IDE-kaapeleita löytyy mulla/duunissa jonkin moinen nippu. Jos niitä joku tarvii, kulujen hinnalla saa. Tai ilmaiseksi jos Seinäjoelta/Isostakyröstä hakee.
taavi et nyt ymmärrä bisnestä :). Kysyntää jos on niin hintaa pitää nostaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #614 : 03.09.2016, 14:10:57 »
Mulla generoi vikakoodin 1-1-2 eli ohjausboksi ja lambda valo möllöttää mittaristossa? kun ostrich on kytkettynä  :idiot2:

Jos auto toimii ja käynnistyy, niin vika on LH:n tarkistussummassa. Nimittäin muut ehdot eivät tuota vikakoodia täytä jos auto käynnistyy.

Jos Ostrich ei toimi oikein, ei auto käynnisty, eikä anna myöskään mitään vikakoodia.  Samaten tapahtuu jos koodi on korruptoitunut vähääkään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport