Autoracing  KL-varaosat

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 427008 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #615 : 04.09.2016, 15:51:13 »
Sain eilen tuon tunerpron tarkistussumma plugin toimimaan ja nyt ei lambdavalo pala, eikä generoi vikakoodia

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #616 : 04.09.2016, 16:59:53 »




Tarkistussumma DLL asennetaan sitten näin:

Eli LH:n XDF auki, XDF valikosta valitaa sitten XDF header info ja sieltä sitten kuvan mukaisesti kaikki noin.

Tarkistussumma DLL löytyy sitten Jetronic-infosta (samasta mestasta kuin XDF:t ja perus binit).
Se kopioidaan Tunerpro:n ohjelmakansion juureen, jonka jälkeen tunerpro löytää sen seuraavan kerran käynnistettäessä.

Vikakoodi 1-1-2 tulee ainostaan tarkistussummasta, jotta LH tietäsi binäärikoodin olevan ehjä.

Tarkistussumma lasketaan aina kun bini tallennetaan. Joten bini pitää tallentaa ennen sen lataamista LH:lle.
Jokainen binin tavunkin muutos muuttaa tarkistussummaa, joten se pitää pitää mielessä kun sitä ropailee.
Tarkistussumma tarkastetaan LH;n toimesta joka kerran kun virran lyödään päälle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #617 : 17.09.2016, 13:17:57 »
012 immu säädettävä bensapaineensäädin bensapaine 1.8bar kävi tyhjäkäyntiä, vaihdoin orkkis säätimen tilalle ei lähde enään käymään? akun kenkä yön yli irti, vakioiden rukkaaminen ei auta, kaasupohjassa hörähtää rönksöttämään alle 500 rpm tyhjä käyntiä ja sammuu...  orkkissäätimen toiminta tarkistettu bensanpaine nousee 3bar tienoille.

 :idiot2:

edit: 670cc suuttimet ollut koko ajan...
« Viimeksi muokattu: 17.09.2016, 13:22:53 kirjoittanut Niksa »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #618 : 18.09.2016, 15:13:16 »
Mites onko muut joutun pelaamaan kylmäkäynnistys rikastuksilla ja suuttimien minimiaukiololla ym kun nyt tuntuu et tukehtuu bensaan?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #619 : 18.09.2016, 16:41:24 »
säädettävä bensapaineensäädin bensapaine 1.8bar

Miksi paine noin vähän? Jos kerran toimi säädettävällä ja nyt tilalla 3 bar säädin niin kuulostaa sille että on käynnistyksessä sylinterit täynnä soppaa ja kun kaasuläppää raotetaan niin afr käy lähempänä oikeaa ja hörähtää hetkeksi.

kylmäkäynnistys rikastuksilla

Älä koske.

suuttimien minimiaukiololla ym

Mitäs kaikkea olet jo mennyt säätämään?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #620 : 18.09.2016, 19:05:40 »
Suutin vakiota ja vähän pienensin minimiaukiolo aikaa, en ole säätänyt muita kun en ole varma mitä olen tekemässä....
Tarkoitin lähinnä että onko muut säädelleet jotain muita parametrejä

Bensanpaine oli tyhjäkäynnillä noin pieni kun progressiivinen säädin 1:1,4 ahdoilla oli jo yli 4barin...
« Viimeksi muokattu: 18.09.2016, 19:07:26 kirjoittanut Niksa »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #621 : 18.09.2016, 19:12:40 »
Miksi tehdä asioista noin hiton hankalaa sillä progressiivisella säätimellä?

Suutinvakio 4 saa tiputtaa melko reilusti että pelaa 670cc sumuilla, ja onko immun linearisointikäyrä 012 mukainen? Olettaisin ihan hatusta repien että suutinvakiona joku 1600 nurkilta voisi lähteä liikkeelle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #622 : 18.09.2016, 21:29:33 »
Juuri tuon hankaluuden takia vaihdoin orkkis säätimen takaisin 670cc sumut ja 1,8bar bensanpaine niin suutinvakio oli jotain 1900 että tyhjäkäynti oli jotenkin järkevällä tasolla mutta kierroksilla kartta aivan perseellään kun paine kipusi yli 4bar niin rötääminen ja pätkiminen alkoi...

Ja on 012 immun linearisointi käyrä...

Mitenkäs suuttimien minimiaukiolo mul on hitaat sumut joten sitäkin harmasti joutuu reilusti pudottamaan


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #623 : 18.09.2016, 21:35:41 »
Mulla taitaa olla dekojen kanssa 33 minimi aukiolona. Ongelmat tuntuis johtuvan tuosta tarvikeimmusta, mitä oon paria kokeillu...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #624 : 18.09.2016, 22:31:11 »
Juuri tuon hankaluuden takia vaihdoin orkkis säätimen takaisin 670cc sumut ja 1,8bar bensanpaine niin suutinvakio oli jotain 1900 että tyhjäkäynti oli jotenkin järkevällä tasolla mutta kierroksilla kartta aivan perseellään kun paine kipusi yli 4bar niin rötääminen ja pätkiminen alkoi...

Ja on 012 immun linearisointi käyrä...

Mitenkäs suuttimien minimiaukiolo mul on hitaat sumut joten sitäkin harmasti joutuu reilusti pudottamaan
Annaha vakio paineensäätimen olla paikoillaan ja säädä sitä suutinvakiota alemmas onko sulla laajakaista lambdaa että näkisit seokset?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #625 : 18.09.2016, 23:56:14 »
Juuri tuon hankaluuden takia vaihdoin orkkis säätimen takaisin 670cc sumut ja 1,8bar bensanpaine niin suutinvakio oli jotain 1900 että tyhjäkäynti oli jotenkin järkevällä tasolla mutta kierroksilla kartta aivan perseellään kun paine kipusi yli 4bar niin rötääminen ja pätkiminen alkoi...

Ja on 012 immun linearisointi käyrä...

Mitenkäs suuttimien minimiaukiolo mul on hitaat sumut joten sitäkin harmasti joutuu reilusti pudottamaan


Minimiaika suuttimilla tarkoittaa "fail-safe" minimiä, johon ei periaatteessa pitäisi päästä normaalisti. Sen arvo pienenee suutinten kasvaessa.

Oireesi on selvästi väärä suutinvakio #4, eli kuten TVS sanoi, se sinne 1600 nurkkiin ja hieromista. Muista, että em. vakio on logaritminen, eli mitä lähemmäs minimiä menet, sitä suurempi on yhden numeron vaikutus.

Mitenkäs vakiot #1,#2 ja #3 ovat arvoiltaan?

Kylmärikastuksiin ja käynnistyksiin ei kajota bensalla lainkaan, wiinalla hieroin noin nelisen talvea, joten niistä kannattaa pysyä erossa, ellei rakasta säätämistä erityisesti. Suutinvakio #4 arvo pitää noista kartoista huolen, kunhan se on oikein.

Bensan paineella ei todellakaan kannata kikkailla, vaan pitää se suutinten valmistajien suosittelemassa imusarjan paine, +3 baaria.

Ja mitäkö olen säätänyt LH:ssa?
Liki kaikkea! Paitsi olen vältellyt tyhjäkäyntiparametrejä liikkuessa, kuten moottorijarrutus yms. jutut ovat todella rektumista säädellä, koska ne ovat rajaparametrikarttoja ja niissä ei saa olla ristiriitoja minkään niistä 21 kartan ja 32 vakion osalta, jotka asiaan sekaantuvat.

Tyhjäkäynnin absoluuttinen arvo on sitten taas helppo säätää (minulla normilämpötilassa 850rpm vaihde päällä, vakio ollessa 1250rom). Vaihde vapaalla tietenkin se vakio arvo (750rpm).
Kylmällä koneella olen hitusen kiristellyt tyhjäkäyntiä ylemmäs wiinaksilla ajellessa (lämpötilasta riippuvia karttoja).

Ja muuten mikä bini sinulla on käytössä?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #626 : 19.09.2016, 14:24:14 »
#1 150
#2 128
#3 93

937 bini versio 1010309 Chks 5146

ja laajakaista lambda löytyy...

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #627 : 19.09.2016, 14:47:02 »
Jos vaihtaisin megasquirtistä takaisin LH:oon niin olisiko joku halukas vuokraamaan minulle Ostrichin viikoksi / pariksi?

Laittakaa PM:ää.
142

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #628 : 19.09.2016, 18:05:10 »
Noilla suuttimilla sen vakio #3 voi ruuvata sinne alle 60.
Nimittäin jos 3:n on liian iso, tyhjäkäynnillä voi olla sopitus ongelmia hitailla suuttimilla. Samaten käynnistyminen voi olla vaikeaa.
Suurin merkitys on kylläkin vakiolla #4, jonka kun saat oikealle tontille, niin kone käynnistyy ja sopituskaan ei ole täydellisen pielessä ylipäätään. Sanotaan näin, että 1600 on hyvä alku, mutta veikkaan että oikea luku on matalampi. Luvun 1000 alle ei saa mennä, tosin ei siihen noilla sumuilla ole tarvistakaan.

Siihen voit varautua, ettei pääkorjauskartta tule olemaan entisen muotoinen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #629 : 19.09.2016, 21:34:00 »
Jos tuon joskus saa pelamaan niin hierotaanko tyhjäkäynti suutin vakiolla #4 afr näyttämään sitä 12,5 ilman lambda korjausta? lambdahan haluaa sen sinne 14,8 tienoille...

Koitin hakea tänään sitä suutinvakiota kohdalleen lähdin 1600 tiputtamaan mutta ei käy välillä hörähti kun painoi kaasua käymään alle 500rpm välillä nosti kierroksia ja sitten sammui
Aikansa voi yrittää sit alkaa akusta loppua virta ja bensa haisee naapuriin asti...

Täytyy varmaan laittaa lohkolämmitykseen jos sais sen lämpösenä starttaamaan paremmin  :buck2:

 

Carcom Oy  Ateho