Samppasport  Futurez

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #690 : 11.12.2016, 20:35:02 »
Tänään taas pitkästä aikaa syvennyin tuohon harrastepeliin....
660cc sumuilla vaikka laittaa #4 vakion 1050 niin afr jossain 12,5 jos taas vakio on 1500 nurkilla niin afr  painuu 10, bensapaine tyhjäkäynnillä 2,7bar

Onko lh:n tyhjäkäynti paine 2,5 vai 2bar?
Mulla vakio nosti koko ajan hissukseen paineita tyhjäkäynnillä aina 3,7bar, vaihoin malpassin 1:1 säädettävän tilalle....

Lambda feedback on saa afr 13,8 ja sitten koodi 1-1-3 paksulla....

Täytyy tarkastaa tuo immun käyrä jäi sellanen mielikuva että oma pyörii myös tuossa 48 rivillä...

3bar + imusarjan paine tai alipaine. Eli jos 0.7 alipainetta tyhjäkäynnillä on 2.3bar linjassa sillon painetta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #691 : 12.12.2016, 12:07:48 »
Tänään taas pitkästä aikaa syvennyin tuohon harrastepeliin....
660cc sumuilla vaikka laittaa #4 vakion 1050 niin afr jossain 12,5 jos taas vakio on 1500 nurkilla niin afr  painuu 10, bensapaine tyhjäkäynnillä 2,7bar

Lambda feedback on saa afr 13,8 ja sitten koodi 1-1-3 paksulla....

Täytyy tarkastaa tuo immun käyrä jäi sellanen mielikuva että oma pyörii myös tuossa 48 rivillä...

Tuolla alle 1100 suutinvakiolla sumejen (ev14) pitää olla kokoluokassa ~2000cc/min. Tuo 1500 kuulostaa jo järkevämmälle suuruusluokalle.

Lambda säätö pois ja vakiota ruuvaamaan, kunnes sopitus on luokissaan, kartan pyöriessä siellä 30-70 välillä tyhjäkäynnillä.

Täytyy taas muistuttaa siitä, ettei suutin vakiota kannata haarukoida millään älyvapailla askelilla. Jokainen voi miettiä asiaa tästä lähtökohdasta, että B230F vakio on 3889 (214cc sumut), B230FT 2443 (318cc sumut) ja minimi vakiolle on 1000. Vakio #4 on logaritminen (kuten monet asiat LH:ssa).

Ja tyhjäkäynnillä IMMun linearisointi kippuraa ei muuten taatusti lueta riviltä 48, mutta solusta 48 se on mahdollista.   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #692 : 14.12.2016, 13:17:42 »
Ja tyhjäkäynnillä IMMun linearisointi kippuraa ei muuten taatusti lueta riviltä 48, mutta solusta 48 se on mahdollista.   ;)

ymmärsitte kuitenkin pointin  ;D

Jos muuten looginen käytökseltään,  tekee vaan kartat uusiksi immun mukaan. Tyhjäkäyntialuetta ylöspäin polttoainekartasta ja suutinvakiot kuntoon

Ja tätä minä en ymmärrä miten tämä niinkuin käytännössä tapahtuu  :idiot2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #693 : 14.12.2016, 15:44:32 »
Ja tätä minä en ymmärrä miten tämä niinkuin käytännössä tapahtuu  :idiot2:

Suomeksi matalien kuormien alueiden numeroita suuremmiksi.

Orkkis-karttaa voi pitää samassa maanosassa olevana, sillä se on FT:ssä tyhjäkäynnillä laihalla (15-17) ja isoilla kuormilla tolkuttoman paksulla (11-10).

Suomeksi sanottuna, lambda säätö pois päältä ja kartta AFR:tään halutuiksi ilman lambda säätöä.
Mitä tarkemmin sen hieroo, sitä parempi auton toimivuudesta tulee. Eli säädät matalata ja keskikuormat stoikkaan ja ahtojen puolen sitten 12,5 kohdille ja se on siinä.
Jonka jälkeen lambda-säätö päälle ja ajoa ja sytkän säätöä.


Kun homma karkaa lapasesta, näyttää se suunnilleen tälle!  :D



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #694 : 15.12.2016, 18:11:10 »
Onko suutinten ohjaukseen trankkuja mitkä kestää matalaohmiset suuttimet?
No kun halvalla sai.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #695 : 15.12.2016, 20:30:25 »
Mikä on suuntaa antava arvo suutinvakio #4 600cc suuttimilla?
Hajosi myös tuo 012 fefe immu saako sen miten purettua ehjänä ajattelin 016 hilujen siirtoa fefen putkeen :idiot2: :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #696 : 15.12.2016, 20:43:37 »
Mikä on suuntaa antava arvo suutinvakio #4 600cc suuttimilla?
Hajosi myös tuo 012 fefe immu saako sen miten purettua ehjänä ajattelin 016 hilujen siirtoa fefen putkeen :idiot2: :idiot2:

Muovikannen alta ruuvit auki, ja sitten poraa reiät kannen ulkopuolelle niin saa ruuvin kannat näkyviin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #697 : 15.12.2016, 21:33:51 »
Mikä on suuntaa antava arvo suutinvakio #4 600cc suuttimilla?
Hajosi myös tuo 012 fefe immu saako sen miten purettua ehjänä ajattelin 016 hilujen siirtoa fefen putkeen :idiot2: :idiot2:

Enpä sano mitään noista romujen siirtämisestä....   >:(

Verkot pitää sitten olla siellä putken päissä (molemmissa).

#4 ~1550-1650 tietämissä bensalla (sumuista riippuen).
#3 pitää sitten muuttaa jonnekkin 30-50 nurkille, jos tyhjäkäyntisopitus yrittää olla yhtään paksulla.
Eli jos #3 vakion muutos vaikuttaa sopitukseen tyhjäkäynnillä, pitää vakiota pienentää (minimi aukioloaika, jota ei koskaan aliteta).

Onko suutinten ohjaukseen trankkuja mitkä kestää matalaohmiset suuttimet?

Taatusti on, täytyy katsella mikä se vakio trankku on.
Tosin laittaisin silti etuvastukset, jotta suutinten virrat pysyvät järkevinä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #698 : 16.12.2016, 18:20:13 »
Onko tuo moates.net ihan luotettava paikka tilata Ostrich 2.0 ellei kellään satu olemaan myytävänä?  :)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #699 : 16.12.2016, 18:58:00 »
Onko tuo moates.net ihan luotettava paikka tilata Ostrich 2.0 ellei kellään satu olemaan myytävänä?  :)
Hyvin sieltä ainakin Corveten säätöön tilatut palikat tuli.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #700 : 18.12.2016, 23:28:13 »
Onko tuo moates.net ihan luotettava paikka tilata Ostrich 2.0 ellei kellään satu olemaan myytävänä?  :)

Kyllähän sieltä kymmenet suomalaiset sieltä ovat tilanneet, lienen Ostrichin kehittäjä.....   ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #701 : 23.12.2016, 17:41:55 »
Tässä topicin alkupäässä oli ihmetelty sitä +500hp vinokonetta lh 2.4:n ohjaamana ja sitä miksei kukaan ole sitä tehnyt. No en minäkään tiedä miksi, mutta tässä teoreettinen laskelma mihin Lh pystyy yleisimmin käytetyillä tavaroilla

Bensiinin energiatiheys = n.9kW/l (1kg = n.1l)
Bensiinin (E98) AFR = 12:1
-012 mittaama ilmamäärä = n.640kg/h

Laskentaa;

Jaetaan ilmamassamittarin maksimi mittausmäärä bensiinin afr lukemalla, jotta tiedettäisiin kuinka paljon polttoainetta pystytään polttamaan tunnissa.

640 000g / 12g = 53 333g = 53,3kg/h polttoainetta

Sitten kerrotaan tuo 53kg/h polttoaineen energiasisällöllä

Eli 53,3kg*9kw = 480kW

Eli LH 2.4 teoreettinen maksimi on 480kW kohdilla käyttäen -012 ilmamassamittaria. Hevosvoimiksi käännettynä tuo kääntyisi lukemaan 652.8hv konetehoa. Jos takataskusta löytyy vielä isompi ilmamassamittari niin voimalukemat muuttuvat vielä suuremmiksi.

Laskettakoon vielä tähän loppuun se, minkä kokoisilla suuttimilla tuo olisi teoriassa mahdollista. Eli otetaan nyt vaikka 1400cc EV14 suuttimet, jotka LH hanskaa hienosti.

1400cc * 80% dc (duty cycle) = 1120cc. Eli yksi suutin kykenee työntämään sylinteriin 1.12l polttoainetta minuutin aikana 80% aukioloajalla. No suuttimia kun on 4kpl niin tuo kerrotaan neljällä, josta saadaan 4.48l/min. Ja tuo kun kerrotaan 60 minuutilla niin saadaan lukemaksi 268.8kg/h. Eli taas on yksi ylisuutittaminen hanskattu täydellisesti :D

Ei mikanin mainospuheet kovin turhia ole ::) mutta omassa päässä tuo laskut menisi jotenkin noin :D

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #702 : 24.12.2016, 03:29:20 »
Taisi razorin laskukaavasta unohtua sellainen pikkuinen asia kuin hyötysuhde  ::) joka ei vinokoneen tapauksessa ole kovin kummoinen
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #703 : 24.12.2016, 11:06:44 »
1000 kg/h ilmaa on sellaiset 250-300 heppaa Otto-moottorissa. Näin kinkun paistamisen ja saunan lämmittyksen lomassa laskettuna....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #704 : 24.12.2016, 11:07:39 »
Eipäs unohtunut, kun hyötysuhteella ei ole moottorinohjauksen kanssa mitään tekemistä :D se on moottorin rajoittava tekijä, ei moottorinohjauksen. Samat fyysiset rajoitteet ne on muillakin ruiskuilla, vaikka olisi miten hipo ohjaus ::)

 

KL-varaosat  Race.fi