Futurez  Kulkukoira

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #735 : 24.01.2017, 09:38:28 »
jos siitä työkaluriviltä töpselin kuvasta klikkaa niin yhdistäiskö sitten?
Yhteys on ainakin tietokoneen ja ostrichin välillä. Voisiko vika olla ostrichissa siinä boksin sivussa kun on ne kaksi kytkintä  joilla valitaan ilmeisesti pinnien lukumäärä? Missä asennossa ne kuuluu olla?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #736 : 24.01.2017, 17:29:14 »
Onko kaapeli oikeinpäin lh:ssa?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #737 : 25.01.2017, 19:34:19 »
Yhteys on ainakin tietokoneen ja ostrichin välillä. Voisiko vika olla ostrichissa siinä boksin sivussa kun on ne kaksi kytkintä  joilla valitaan ilmeisesti pinnien lukumäärä? Missä asennossa ne kuuluu olla?

Sehän selviää sillä, että lue (se A nappi) käynnistysrikastuskarttaa startatessa, jollei siellä liiku keltainen palkki, jotain on pielessä.
toinen mahdollisuus on IMMun linearisointi taulukko, silläkin on kuhinaa startatessa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #738 : 01.02.2017, 18:55:59 »
Mites,onko kukaan kokeillu 230FT.n lh bokseja 16v kannen kanssa,että vaatiiko tuo paljon muutoksia sytkä ennakoihin ja sopituksiin että pelaa kunnolla?Eli jos aatellaan että kaikki muut romut(turbo,immu,suuttimet lastut jne.) pysyy ennallaan?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #739 : 01.02.2017, 21:39:52 »
230FT boksit ja B234F yläkerta -> kaikki aivan pävi. Sytkäennakkoa 15 raatia liikaa ja seokset aivan mitä sattuu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #740 : 02.02.2017, 00:12:08 »
Juu,  ennemmin (olikosenyt)  950 binistä kopsaa kaikki kartat 937 lastuun ja siltikkin saa säätää,  oli tosin b254ft.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #741 : 02.02.2017, 11:51:07 »
Juu,  ennemmin (olikosenyt)  950 binistä kopsaa kaikki kartat 937 lastuun ja siltikkin saa säätää,  oli tosin b254ft.
Okay,empä ois uskonu että syttyennakon tarve tuolla 16v hatulla muuttuu noin hitosti :o
No voisko joku tehdä mulle sopivat bensa ja sytkälastut,kun itse en näihin hommiin oo perehtyny?
Kone on siis b230,FT:n kolotuilla männillä ja b234f kannella ja vakio nokilla ja ihan 98:lla on tarkoitus päästellä.
Tuleva ahti riittää n.450 polleen asti.
Taloudellisuudella ei niin väliä kun kilpuriin tulossa,mutta että soppa riittäis eikä kovin liikaa sais,ja sytkä ennakko sillain ettei alkais nakutella ainakaan alle 1.5 baarin ahdoilla?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #742 : 02.02.2017, 18:54:33 »
Okay,empä ois uskonu että syttyennakon tarve tuolla 16v hatulla muuttuu noin hitosti :o
No voisko joku tehdä mulle sopivat bensa ja sytkälastut,kun itse en näihin hommiin oo perehtyny?
Kone on siis b230,FT:n kolotuilla männillä ja b234f kannella ja vakio nokilla ja ihan 98:lla on tarkoitus päästellä.
Tuleva ahti riittää n.450 polleen asti.
Taloudellisuudella ei niin väliä kun kilpuriin tulossa,mutta että soppa riittäis eikä kovin liikaa sais,ja sytkä ennakko sillain ettei alkais nakutella ainakaan alle 1.5 baarin ahdoilla?
Ei varmasti voi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #743 : 03.02.2017, 16:06:44 »
Ei varmasti voi.
Hyvä juttu.
Tuolla että ahdin riittää 450 heppaan asti,en siis kyllä tarkoittanut että niin paljon tehoa on tarkoitus saada,jos sitä meinasit?
Vaan sitä tarkoitin tuolla että ahtin tuotto riittää ja ei ahdista ennen tuota,todellinen tehotavoite on siis n.300hp. saada ulos,ja ahtopainettakaan siis ei tuota 1.5 baria ole tarkoitus käyttää,vaan tarvittava ehkä n.0.8-1.2 bar.,meinasin tuolla 1.5 barilla vaan sitä ettei lyö ainakaan alle sen nakurikastusta ja syttymyöhäkköä peliin jos syystä tai toisesta ahdot pääsis hetkellisesti piikkaamaan,ja pilaten kisaa sitä kautta ;).Eli tarkoitin siis vähän pelivaraa ennakkoon ja soppaan..
Ymmärrän kyllä,että täysin soppelien lastujen teko ei onnistu ilman auton testaamista ja säätöjen hieromista,koska kaikissa moottoreissa on tietty eroja,mutta sitä vimpanpäälle toimintaa ja maksimitehoja en siis ole hakemassakaan ;)
Eli kukaanko ei oo tehny suht toimivia lastuja suurinpiirtein vastaavaan kokoon panoon?
Miksi sitten kuitenkin 8 venasiin porukka myy lastuja, vaikka aivan yhtälailla se niihinkin on täysin mahdoton tehdä täysin soppeleita karttoja,ilman juuri kyseisen koneen testaamista ja säätöjen hierontaa? >:(

MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #744 : 03.02.2017, 16:52:57 »
Eihän kukaan megaakaan etänä säädä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #745 : 03.02.2017, 20:00:14 »
meinasin tuolla 1.5 barilla vaan sitä ettei lyö ainakaan alle sen nakurikastusta ja syttymyöhäkköä peliin jos syystä tai toisesta ahdot pääsis hetkellisesti piikkaamaan,ja pilaten kisaa sitä kautta ;).Eli tarkoitin siis vähän pelivaraa ennakkoon ja soppaan..

No, nakurikastuksen voi jättää pois mutta sytty-myöhäkköä ei ihan niin helposti. Toki näin voi tehdä ja räjäyttää moottorin, jolloin kisa on varmasti pilalla.

Pelivarat jokaiselle moottorille on omansa noissa tahtomissasi ahdoissa ja tehoissa.

Ymmärrän kyllä,että täysin soppelien lastujen teko ei onnistu ilman auton testaamista ja säätöjen hieromista,koska kaikissa moottoreissa on tietty eroja,mutta sitä vimpanpäälle toimintaa ja maksimitehoja en siis ole hakemassakaan ;)
Eli kukaanko ei oo tehny suht toimivia lastuja suurinpiirtein vastaavaan kokoon panoon?

Vähän sama kuin pitäisi piirtää kasvokuva sokkona....

Jokainen setti, jonka olen säätänyt on eronnut toisistaan sen verran paljon, ettei niihin etänä pysty edes semi-hyvin toimivia lastuja tekemään, ellei kyseessä ole täydellisen identtinen setti kuin aikaisemmin säädetty.

Sytkäpuoli on täysin oma lukunsa jokaiselle moottorille tai ns. fail-safe sytkä-lastu on niin ponneton, ettei sillä viitsi kisailla.

Mitä lähemmäs esim. 012 IMMun rajoja tullaan, sitä enemmän eroja seteissä tulee.

Miksi sitten kuitenkin 8 venasiin porukka myy lastuja, vaikka aivan yhtälailla se niihinkin on täysin mahdoton tehdä täysin soppeleita karttoja,ilman juuri kyseisen koneen testaamista ja säätöjen hierontaa? >:(

Miksi tehdään huonoja tuotteita? Koska löytyy aina joku hölmö, joka ostaa huonon tuotteen.

Ns. vakio-setin bulkkilastut on jo niin koettu juttu, ettei niistä kannata puhua edes samana päivänä  kuin 2* tehokkaamman moottorin ja ihmetellä, miksi sellaisiin ei tehdä bulkki-lastuja.
Ja bulkki-lastut ovat sielläpäin, eivät moottorin optimaalisia säätöjä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #746 : 03.02.2017, 22:21:56 »
Hyvä juttu.
Tuolla että ahdin riittää 450 heppaan asti,en siis kyllä tarkoittanut että niin paljon tehoa on tarkoitus saada,jos sitä meinasit?
Pahoitteluni jyrkästä ilmaisusta, mutta se joka tuommoseen kylmiltään lastun lupaa tehdä, ei tiedä ettei hän tiedä mitä tekee. OK, tuo tehotavoitteen lasku helpottaa hommaa oleellisesti.

Vaan sitä tarkoitin tuolla että ahtin tuotto riittää ja ei ahdista ennen tuota,todellinen tehotavoite on siis n.300hp. saada ulos,ja ahtopainettakaan siis ei tuota 1.5 baria ole tarkoitus käyttää,vaan tarvittava ehkä n.0.8-1.2 bar.,meinasin tuolla 1.5 barilla vaan sitä ettei lyö ainakaan alle sen nakurikastusta ja syttymyöhäkköä peliin jos syystä tai toisesta ahdot pääsis hetkellisesti piikkaamaan,ja pilaten kisaa sitä kautta ;).Eli tarkoitin siis vähän pelivaraa ennakkoon ja soppaan..
Nakutusrikastuksen ja syttymyöhäkön se lyö peliin nimensä mukaisesti nakutuksen seurauksena, eli vaikka alipaineella jos asiat on tarpeeks poskellaan, eli säädöt pitäis saada aika alueelle kyllä. LH:n kanssa mieluusti soppa pyrkii kyllä tarpeettoman rikkaalle, sinällään ei välttis ole loputtoman paha riesa saada se pelaamaan ylirikkaalla sopalla ja hiukan konservatiivisella ennakolla. Täyskaasuennakot 16v kanssa tippuu sitten todella rajusti vrt 8v, mulla taitaa olla 6500rpm 13 astetta ja tankissa kuitenkin on ettansnoolia.


Ymmärrän kyllä,että täysin soppelien lastujen teko ei onnistu ilman auton testaamista ja säätöjen hieromista,koska kaikissa moottoreissa on tietty eroja,mutta sitä vimpanpäälle toimintaa ja maksimitehoja en siis ole hakemassakaan ;)
Eli kukaanko ei oo tehny suht toimivia lastuja suurinpiirtein vastaavaan kokoon panoon?
Miksi sitten kuitenkin 8 venasiin porukka myy lastuja, vaikka aivan yhtälailla se niihinkin on täysin mahdoton tehdä täysin soppeleita karttoja,ilman juuri kyseisen koneen testaamista ja säätöjen hierontaa? >:(
Joo, siis 8v ja 16v välillä eroa oli ehkä samanverran kuin B230F vrt isommalla ahtimella ja suuttimilla + oheishiluilla päivitetyssä B230FT:ssä. En ole tietoinen, että olisi mitään "oikeasti" muuteltuun 16v turboon tehtyä lastua kaupan. 8v settejä on käytössä niin miljoonasti enempi että niihin onkin bulkkilastuja saamaksessa, osa niistä kuuluisi olevan jopa ihan kelvollisia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #747 : 06.02.2017, 14:25:13 »
No, nakurikastuksen voi jättää pois mutta sytty-myöhäkköä ei ihan niin helposti. Toki näin voi tehdä ja räjäyttää moottorin, jolloin kisa on varmasti pilalla.
No en kyllä sanonu että niitä poies pitäs jättääkään,missään tapauksessa :idiot2:
Nakutusrikastuksen ja syttymyöhäkön se lyö peliin nimensä mukaisesti nakutuksen seurauksena, eli vaikka alipaineella jos asiat on tarpeeks poskellaan, eli säädöt pitäis saada aika alueelle kyllä. LH:n kanssa mieluusti soppa pyrkii kyllä tarpeettoman rikkaalle, sinällään ei välttis ole loputtoman paha riesa saada se pelaamaan ylirikkaalla sopalla ja hiukan konservatiivisella ennakolla. Täyskaasuennakot 16v kanssa tippuu sitten todella rajusti vrt 8v, mulla taitaa olla 6500rpm 13 astetta ja tankissa kuitenkin on ettansnoolia.
Tiedän kyllä miten polttomoottorit toimii ja LH:nkin toimintaperiaatteet pääpiirteittäin,ja mitä seuraa poskellaan olevista seoksista ja syttyennakoista.
Ja juuri tuota vähän ylirikasta seosta ja hiukan konservatiivista ennakkoa olin niihin lastuihin hakemassakin,kun sitä optimaalista toimintaa tasakaasulla ja polttoainetaloutta jne. ei tuossa tarvii ;)
Ja bensallahan tuo seoksen pieni ylirikkaus ei oo niin iso paha kuin viinan kanssa läträtessä,vaan helposti voi mennä lampda-arvoon 0.7 astikin(ahdetun maksimitehon tuoton lampda bensallahan on n.0.78) ilman huomattaavaa vaikutusta tehoon ja moottorin kestoon,kun taas viinalla ylirikkaalla päästeleminen huuhtelee ja kuluttaa motin nopiaan.
No eiköhän se siitä ja tästä...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #748 : 12.02.2017, 14:21:10 »
Ostin tossa jonkuaika sitten 200sarjan lh2.4 johtosarjan . Onko näissä alunperinkään etuvastuksia suuttimille? Ei näkyny ku olin alkamassa poistamaan niitä

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #749 : 12.02.2017, 14:36:59 »
Ostin tossa jonkuaika sitten 200sarjan lh2.4 johtosarjan . Onko näissä alunperinkään etuvastuksia suuttimille? Ei näkyny ku olin alkamassa poistamaan niitä

Vapareissa ei ole missään LH2.4 esivastuksia. (joku voi vielä varmistaa)  :)

Edit: esivastus sana unohtui
« Viimeksi muokattu: 12.02.2017, 15:59:58 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

RallyBaron  Samppasport