Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #765 : 05.03.2017, 23:19:32 »
Eiköhän se liene sama checksum plugini "kaikilla". Siis tuo efekti on käynyt vain 984 koodin kanssa, eli olettaisin että siellä on jotain asioita muuteltu ja lopputulos on mainitun kaltainen.

PS: jos saat jonkun "triviaalin" muutoksen jälkeen aikaiseksi tilanteen että kone joko sammuu muutokseen tai hörähtää nopeasti ja sammahtaa, elä starttaa pitempään  ::), vaan tarkista virrat päälle käännettyäsi että boksi lukee esim immun linearisointikäyrää. Nimittäin kun saat koodin kippaamaan (esim kuten allekironnut joskus dual-wieldingillä sohlasi EZK binin LH:lle) onnistut saamaan suuttimet pysyvästi auki, tulee testattua pakoputkiston polttoainetiiveys helposti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #766 : 05.03.2017, 23:27:02 »
Miten käytännössä tapahtuu tuollainen xdf luominen? Ihan mielenkiinnosta kyselen vaikka en mistää mitää tiiäkkää. Olet siis yhdistelly(?) ja tutkinu 954/962/967/984 bin/xdf ja sieltä napsinu jotenkin noita tuonne basicv1.0.xdf kylkeen? Olen ulapalla :idiot2:

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #767 : 06.03.2017, 00:08:33 »
Miten käytännössä tapahtuu tuollainen xdf luominen? Ihan mielenkiinnosta kyselen vaikka en mistää mitää tiiäkkää. Olet siis yhdistelly(?) ja tutkinu 954/962/967/984 bin/xdf ja sieltä napsinu jotenkin noita tuonne basicv1.0.xdf kylkeen? Olen ulapalla :idiot2:
kannattaa työstää alkuun ihan valmiilla xdf tiedostolla, pääsee hommaan hyvin sisälle.

Tutkimalla muita binejä ja vertaamalla työn alla olevaan voi päätellä minkälaista karttaa etsii, sitten vaan valmiilla kaavalla osoite kohdilleen.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #768 : 06.03.2017, 00:12:33 »
Miten käytännössä tapahtuu tuollainen xdf luominen? Ihan mielenkiinnosta kyselen vaikka en mistää mitää tiiäkkää. Olet siis yhdistelly(?) ja tutkinu 954/962/967/984 bin/xdf ja sieltä napsinu jotenkin noita tuonne basicv1.0.xdf kylkeen? Olen ulapalla :idiot2:

Sanotaan näin, että XDF:n luominen ei ole ensimmäisenä prioriteettilistallasi, vaan se ihan viimeinen asia.

Sen luominen vaatii, että tiedät missä kohden koodia on mikäkin asia ja miten se toimii ja mitä se tekee. Asioita joiden selvitteleminen voi kestää vuosia.

Ihan täydelleen LH:n konekielikoodia ei ole pystytty/viitsitty yms. purkamaan takaisin päin, vaan siinä on noudatettu muutamia simppelimpiä lainalaisuuksia.
Esim. se, tarkalleen missä ja mitä rajaparametrit kaikille vikakoodeille ovat, on edelleen kesken.



Minulla on 954 koodin XDF:n tekeminen kestänyt yli kahdeksan vuotta sille tasolle, millä se nyt on.
Toki varmasti joku asiansa osaava taho tekaisee sen viikoissa (minä en ole sellainen), joten minulla on palanut aikaa ja tupakkia kaikkeen. Kuten on myös parilla muullakin hemmolla Suomesta ja ulkomailta.

Se, miksi nykyinen XDF:ni on sekasikiö, johtuu siitä, että kansainvälisesti ainoa yhdistävä kieli on lontoo ja suomennokseni on vieläkin kesken laiskuuttani.

Jotain päivänä saan kyllä 954 binin suomenkielisen version valmiiksi, mutta paljon pitää sieltä parametrejä poistaa näkyvistä sekoittamasta volvon säätäjää (aiheuttavat myös tilttejä). Koska säädettäviä asioita on niin paljon, että LH:n voi laittaa vaikka ruohonleikkurin ohjaimeksi mutta volvon säätäjä ei niistä tarvitse edes tietää.

Edit:

Tämä antanee paremman kuvan sawotasta, jonka edessä XDF:n kääntäminen on...

« Viimeksi muokattu: 06.03.2017, 00:19:27 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #769 : 06.03.2017, 07:36:07 »
Ei ole suunnitelmissakaan edes yrittää sellaista, vaan kyselin ihan siitä mielenkiinnosta

Rioriteetti listallani ensimmäisenä on saada tuo raato käyntiin. Toisena saada se toimimaan edes sinneppäi  ::)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #770 : 06.03.2017, 14:38:45 »
Ei ole suunnitelmissakaan edes yrittää sellaista, vaan kyselin ihan siitä mielenkiinnosta

Rioriteetti listallani ensimmäisenä on saada tuo raato käyntiin. Toisena saada se toimimaan edes sinneppäi  ::)

Jo laittamillasi arvoilla auto käynnistyy bensalla. Loput onkin sitten vaan tekemistä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #771 : 06.03.2017, 15:03:14 »
Ensimmäinen askel otettu ja käynnistetty. Voiko/saako #4 muuttaa käynnissä?
Kun suutinvakion saa(jos saa) kohdalleen niin tulisiko tyhjäkäynnin afr olla optimi lukemissa vai onko se vaan siinä lähistöllä ja lambdalle jätetään suosiolla hienosäätö?
Esimerkkinä nyt tyhjäkäynnin afr on jossain 11 tienoilla. Lambdan kun laittaa takaisin päälle niin se korjaa tietty. (Saahan lambdaa rukata käynnissä...?)
Eli voiko oikean suutinvakion löytämällä saada tyhjäkäynnin optimiksi? ???

Sitten huomasin myös tälläisen että kun muutetaan -984 biniin 012imm tiedot, multiplication factors ei pysy arvoissa 81 ja 153. Ne muuttuu 81 ja 172 ? Miksi? Teinkö jotain väärin?
« Viimeksi muokattu: 06.03.2017, 15:22:04 kirjoittanut Alhaisteri »

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #772 : 06.03.2017, 15:25:45 »
Ensimmäinen askel otettu ja käynnistetty. Voiko/saako #4 muuttaa käynnissä?
Kun suutinvakion saa(jos saa) kohdalleen niin tulisiko tyhjäkäynnin afr olla optimi lukemissa vai onko se vaan siinä lähistöllä ja lambdalle jätetään suosiolla hienosäätö?
Esimerkkinä nyt tyhjäkäynnin afr on jossain 11 tienoilla. Lambdan kun laittaa takaisin päälle niin se korjaa tietty. (Saahan lambdaa rukata käynnissä...?)
Eli voiko oikean suutinvakion löytämällä saada tyhjäkäynnin optimiksi? ???

Sitten huomasin myös tälläisen että kun muutetaan -984 biniin 012imm tiedot, multiplication factors ei pysy arvoissa 81 ja 153. Ne muuttuu 81 ja 172 ? Miksi? Teinkö jotain väärin?

Vakio #4 muutokset ois vissiin hyvä tehä auto sammuksissa, starttailla kerta toisensa jälkeen ja katella milloin sopitukset näyttäis hyvält eli 14.7 tienoolla.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #773 : 06.03.2017, 15:52:43 »
Vakiota #4 voi säätää auton käydessä. Se reagoi välittömästi muutokseen.
Jos sopitusta ei saa sinne 14,5-15 välille vakiota 4 muuttamalla, pitää vakiota #3 laskea vakioarvosta (minimi ruiskutusaika), suuttimista riippuen. Mitä tarkemmin 4 vakion säätää, sitä vähemmällä ruuvaamisella pääsee kartassa.

Mutta on tärkeää muistaa tallentaa bini ennen auton sammutusta ja ladata se LH:n ennen uutta käynnistystä. Koska tarkistussumma pitää olla laskettu oikeaksi ennen starttia tai siitä tulee vikakoodi 1-1-2 ja vikavalo jää palamaan.

Nuo IMMun muutoskertoimet kyllä pitäisi pystyä tallentamaan oikein 984 binissä tai IMMu ei toimi oikein.

Säätäessä pidetään lambda säätö pois päältä, jotta homma menee oikein.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #774 : 08.03.2017, 16:23:45 »
Saako LHoon rajoitinta nostettua?

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #775 : 08.03.2017, 16:26:44 »
Saako LHoon rajoitinta nostettua?

Saa.

Lue sivu 11 tästä topicista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #776 : 08.03.2017, 21:16:38 »
Saa.

Lue sivu 11 tästä topicista.

Pelkällä LH:n rajoittimen nostolla ei vaan kovin pitkälle mennä.

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #777 : 08.03.2017, 22:05:46 »
Pelkällä LH:n rajoittimen nostolla ei vaan kovin pitkälle mennä.

Juu ei niin. Sytkähän siellä taitaa alkaa heti seuraavaksi pätkimään.. EZK rajoittimen nosto taitaa olla hankalampi homma, vai?

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #778 : 08.03.2017, 23:19:17 »
EZK rajoittimen nosto taitaa olla hankalampi homma, vai?

Ei ole hankala homma mutta joku toinen saa kertoa miten se tapahtuu koska minä en tiedä.
142

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #779 : 08.03.2017, 23:31:40 »
Siellä EZK:ssa on ihan oma säätö rajoittimelle. Tosin laskukaava ei ole N*40, vaan jotain muuta.

Joskus vuosia sitten testailin asiaa hitusen, mutta se jäi tarkemmin selvittelemättä mikä on oikea N*X=rpm.

Minulle kun se vakio EZK:n 7000 nurkissa oleva rajoitin riittää oikein hienosti. Enkä ole sitä LH:n puoleltakaan nostanut sattuneesta syystä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo